مدرس دانشگاه در رشته علوم سیاسی:

رادیکال ها نماینده سیاسی بدنه جریان انقلاب نیستند

این همه غوغا علیه ⁧قالیباف⁩، نه جدید است و نه حداقل تا پایان انتخابات اسفند ماه کم می شود. در یک جمله، هدف، تخریب برند انقلابی رئیس مجلس است.

رادیکال ها نماینده سیاسی بدنه جریان انقلاب نیستند

 سعید آجورلو، مدرس دانشگاه در رشته علوم سیاسی در کانال تلگرامی راه پیشرفت در ادامه نوشت: غافل از آنکه قالیباف اکنون در مرکز جریان ایستاده و تخریب کنندگان غافل از تحولات، همچنان با مدل دهه ۸۰ وارد کمپین تخریبی شده اند. برنامه تخریبی آنها مربوط به قبل از تمجید رهبر انقلاب از مجلس یازدهم با لقب مجلس انقلابی است و گویا هنوز فرصت نکرده اند، مدل های جدیدتر برای تخریب طراحی کنند و به همین دلیل در پاسخ به این سوال که دلیل تاکید رهبری بر صفت مجلس انقلابی چه بود، پاسخی ندارند.

شوراندن بدنه انقلابی علیه رییس مجلس نه تنها پاسخی به مساله کارآمدی نیست که در نهایت به دلیل اتکا به همان شیوه های قدیمی، برای بانیان در انتخابات مجلس رأی آفرین هم نیست. بدنه جریان انقلابی دارای طیف های مختلفی است که در سیر تحولی خود اکنون بیشترین فاصله را با سوپرانقلابی ها دارند. و در کمترین فاصله با مدل مدیریتی و سیاسی متکی بر «عقلانیت انقلابی» قرار گرفته است. کارآمدی و‌ پیشرفت برای اکثریت بدنه مهم است و به میزان زیادی ذهن شان به مدل های اجتماعی سیاست ورزی و ادبیات پیشرفت نزدیک شده است.

متاسفانه صدای اکثریت این بدنه با چنین گرایش هایی، در رسانه و مخصوصا شبکه های اجتماعی به نفع گروهی پر سر و صدا شنیده نمی شود. با این وجود زمان آنکه گروه های رادیکال نماینده سیاسی- اجتماعی این بدنه انقلابی باشند، گذشته است. جوانان انقلابی ۱۴۰۲، جوانان انقلابی ۸۴ نیستند. در این زمانه، مهم ترین کاری که جریان نواصول گرایی با محوریت قالیباف باید انجام دهد بازتاب دادن صدای این طیف مهم و موثر و تمرکز بر «حل مساله» است. هر قدر این صدا بلندتر شود و هر قدر ادبیات حل مساله پیش بیفتد، جریان رادیکال منفعل تر خواهد شد.

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها