چرا قالیباف به سوپرانقلابی ها حمله می کند؟

«بسیاری از نزدیکان قالیباف به این نکته اشاره می‌کنند که او ریشه عدم توفیق‌هایش در همه انتخابات ریاست‌جمهوری را در انشقاق میان اصولگرایان و عدم حمایت قاطع زعمای اصولگرایی از خود می‌داند.»

چرا قالیباف به سوپرانقلابی ها حمله می کند؟

روزنامه اعتماد با اشاره به حمله دیروز قالیباف به سوپرانقلابی ها نوشت: بر خلاف برخی تصورات این نوع انتقادات قالیباف به ماه‌های اخیر و موضوعات جاری کشور ارتباطی ندارد و سال‌هاست، شهردار اسبق تهران و رییس مجلس فعلی با یک چنین ادبیاتی نسبت به آنچه رکود در گفتمان اصولگرایی عنوان می‌شود، انتقادات جدی دارد.

ریشه این نقدها نیز ظاهرا به تلاش‌های قالیباف برای حضور در پاستور و پوشیدن ردای ریاست‌جمهوری باز می‌گردد. بسیاری از نزدیکان قالیباف به این نکته اشاره می‌کنند که او ریشه عدم توفیق‌هایش در همه انتخابات ریاست‌جمهوری را در انشقاق میان اصولگرایان و عدم حمایت قاطع زعمای اصولگرایی از خود می‌داند.

از سال 84 و انتخابات ریاست‌جمهوری نهم که فرمانده نیروی انتظامی وقت، پرسونای تازه را برای خود برگزید و در شمایل سرهنگ خلبان وارد ماراتن انتخابات عجیب نهم شد تا انتخابات سیزدهم ریاست‌جمهوری که اعضای جبهه پایداری به نام اصولگرایان و بلافاصله پس از مطرح شدن نام «قالیباف» برای انتخابات 1400، نامه بلندبالای حمایت از رییسی را به امضا رساندند، همواره سد محکم پیش روی قالیباف، انشقاق عمیق میان طیف اصولگرایان بوده است.

مبتنی بر این دلخوری‌ها است که محمد باقر قالیباف، ساختار تازه‌ای را در طیف اصولگرایی با عنوان« نو اصولگرایان» ایجاد کرد تا به زعم خود با عبور از اصولگرایان سنتی و جمعیت موتلفه و مجمعین، «گل برافشاند» و برای گزینش‌های آتی، «طرحی‌نو» دراندازد. اما واقعیتی که نو اصولگرایان توجهی به آن نکردند، تبعات بعد از انشقاق و افتراق است.

جبهه پایداری که طیفی از چهره‌های جوان و مجموعه‌ای از شمایل‌های نامجوی طیف اصولگرایی بودند، ابتدا با تکیه بر ظرفیت‌های حمایتی اصولگرایان سنتی و حتی نو اصولگرایان، آرام آرام خود را در قامت مدعی جدی تاج و تخت اصولگرایی معرفی کردند و نهایتا با عبور از قالیباف، وارث اصلی محافظه‌کاران دهه 70 و اصولگرایان دهه 80 و 90 شدند. جماعتی که در خفا و آشکار در برابر قالیباف ایستادند، موضع‌گیری کردند و سکه توفیق را به نام خود زدند.

اوج قدرت‌نمایی جبهه پایداری در جریان چینش کابینه سیزدهم نمایان شد، جایی که اکثریت قریب به اتفاق، مناصب کابینه را در اختیار گرفتند و سهم ناچیزی برای نواصولگرایان باقی گذاشتند. قالیباف اما بی‌کار ننشست و ایده‌ای تازه اندیشید تا نقطه ضعف رقیب را شناسایی کرده و از آن بهره‌برداری کند. او و یاران نزدیک از هر فرصتی برای یادآوری این نکته استفاده کردند که میراث اصولگرایی باید در اختیار کسانی قرار بگیرد که از سابقه مناسبی در ایام قبل از انقلاب، زمان پیروزی انقلاب، جنگ و دوران پس از آن برخوردار باشند و کیست که نداند مخاطب قالیباف در این اظهارات، چهره‌های نوجویی هستند که نه در زمان انقلاب به بار نشسته بودند و نه در ایام جنگ، فتح الفتوحی به نام آنان ثبت شده است و نه در دوران پس از آن افتخاری به یادگار گذاشته‌اند.

مبتنی بر این نقشه راه است که قالیباف سناریویی ذیل عنوان «خطر سوپرانقلابی‌ها»را نوشت و در بزنگاه‌های مختلف پرده‌های تازه‌ای از آن را برای مخاطبان اکران کرد.

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 22
  • ناشناس
    0

    دیگه تاریخ مصرف این ابله ها گذشته تا
    انتخابات بعدی به چند ساندیس دوباره
    گولشون میزنم

  • ناشناس
    0

    بخاطر اینکه اولا اونها سوپر ضد انقلاب هستند و انقلابی نما و دوم اینکه جناب دکتر سردار پرفسور سودای ریاست جمهوری در سر دارند . و رای قشر رعیت که نود و پنج درصد جامعه هستند را نشانه گرفته است

  • ناشناس
    2

    اقای قالیباف از تمام حجمه ها و شایعات راست و دروغ که بگذریم شما خیلی مرد جوانمردی هستی وقتی پای حق و حقوق مردم ایران پیش بیاد و برای شما واقعیت مسلم شود نگاه نمیکنی به ان حجمه ها و شایعات سریعا وارد کارزار دفاع از مردم میائی و تا حصول نتیجه دست بر نمیداری . نمونه ان حق و حقوق باز نشستگان تامین اجتماعی است درود بر شما اقای قالیباف مردم ایران مجازات چه چیزی را دارند پس میدهند فقر و تنگدستی در هفتاد در صد مردم بیداد میکند ان سی در صد هم یا وصل به حلقه قدرت هستند و یا کارخانه و تولیدی دارند ویا حقوق های نجومی میگیرند ولی اینرا اگاهی داشته باشید مورد اخری یعنی حقوق های نجومی مردم را عصبانی و پرخاشگر و غیر کنترل کرده مسبب هفتاد در صد از تمام این تورم ها و گرانی ها همین نجومی بگیر ها هستند که سر ریز این حقوق های نجومی در بازار و اقتصاد ایران سر در می اورد مدیری که در سعادت اباد زندگی میکند و خانه هم از خود دارد و دو نفر هستند خوب زندگی کنند ماهی بین 15 تا 20 میلیون هزینه زندگی دارد ولی دریافتی حقوق ایشان بین 200 تا 300 میلیون تومان است سرریز این حقوق کجا و چگونه مصرف میشود ؟یا وارد بازار ارز و سکه میشود و یا زمین و اپارتمان و یا دپو و احتکار مایحتاج مردم همه اینها با سودی که در نظر میگیرند ایجاد تورم و گرانی میکند . بنابراین اگر حقوق نجومی بگیران درست شود خواهید دید در اقتصاد و معیشت مردم ارامش نسبی و یا محتملا دراز مدت ایجاد شود .

  • ناشناس
    0

    چ ن میخواهد برای ریاست جمهوری از مردم رای بیاورد

  • ناشناس
    1

    چون مقداری از خرید سیسمونی از ترکیه توسط سوپر انقلابی ها دزدیده شده است،

  • ناشناس
    0

    سوپر اورل درکارتون دالتونها

  • ناشناس
    0

    نصرالله می‌گوید حاضر است «سوخت مجانی ایران» را به لبنان بیاورد

  • بابک
    0

    اگر در ولایت اسلامی انتخاب اشخاص برمبنای علم و صلاحیت صورت می گرفت و نه رانت قالیباف می توانست حداکثر کارمند حراست یکی از دوائر دولتی باشد و نه رییس مجلسی که البته همه و جمله خودش انتصابی هستند.

  • سید حسن
    0

    کلمه سوپر انقلابی ،واژه مناسبی نیست ،انقلابی های واقعی الانه زیر خروارها خاک هستند اینهایی که هستند رسوباتند

  • ناشناس
    0

    دست پیش میگیره که پس نیفته.راستی از سیسمونی چه خبر؟آقا زاده از جنس خارجی راضی هستند؟

  • ایرانی آباد و آزاد
    0

    همه دنبال قدرت خود و منافع شخصی هستند و هیچکس به فکر مردم و زندگی اونها نیست!!! همین رئیسی با این اندک سواد و تجربه صفر اجرائی فقط میخواست رئیس جمهور شود!!!

  • ناشناس
    0

    سوپر ساندیس خورها

  • ناشناس
    0

    سوپر پاچه خواران و کاسه لیسان

  • ناشناس
    0

    داستان سوپر انقلابی همان گفته روسیاه برای تشکیل دادگاهی برای نظامیان اکراین با حضور ایران و سوریه غشعش

  • ناشناس
    0

    از قدیم گفته اند بهترین دفاع (از افتضاح سیسمونی) حمله است و او درسهایش را خوب بلد است

  • ناشناس
    0

    سوپر انقلابی منظور حسن عباسی هست یا رسایی و ذوالنوری و عنابستانی و قاسمی ؟؟؟.

  • ناشناس
    0

    انقلابی و سوپر انقلابی چیه دیگه یکبار
    گول این انقلابی‌ها را خوردیم برای هفت پشتمان بسته

  • ناشناس
    0

    سوپر سیسمونی به پاستور نمیری ولی پاستوریزه میشی میری کنار چمدان های نوه ات لا لا میکنی

  • ناشناس
    0

    ابر ساندیس خور بعد از یک عمر پاچه خواری
    جناب دکتر مهندس شیخ و الشیوخ نیروی
    ارزشی سر خود مردم بزن اشتری گل بسر اقا
    به دوسال حبس محکوم شد وای بهرحال بقیه

  • ناشناس
    1

    اگر مردم اربعین و عاشورا و انتخابات را تحریم کنند اخوند باید گم شود .اگر امام حسین مثل این بابا سگها بوده رحمت به یزید و شمر خوب کاری کردن.

  • ناشناس
    0

    اینها واقعا غافلند نه حق الناس حالی شون هست اساسا اعتقادی به حساب و کتاب دارند برای همین است که راحتند!

  • ناشناس
    0

    با گران شدن ساندیس و کوچک شدن سفره انقلاب برای چپاول کردن.حالا اقایان به همدیگر چنگ و دندان نشان میدهند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها