چرا لایحه حجاب هشتاد و پنجی شد؟/ ویدئو

رئیس مجلس گفت: اگر قرار بود لایحۀ حجاب را با ۱۵۰۰ پیشنهاد ثبت شدۀ نمایندگان در صحن بررسی کنیم، از بررسی برنامۀ هفتم توسعه و لایحۀ بودجه در ماه‌های آتی بازمی‌ماندیم

چرا لایحه حجاب هشتاد و پنجی شد؟/ ویدئو

محمدباقر قالیباف در دانشگاه علامه طباطبایی گفت:

برخی می‌گویند لایحه را طبق اصل ۸۵ قانون اساسی بررسی می‌کنند که کسی نفهمد چه چیزی تصویب می‌شود، اما این حرف خلاف واقع است.

در طول عمر مجلس از بعد از انقلاب تنها یک موضوع جمع‌سپاری شده است و آن لایحه حمایت از فرهنگ عفاف و حجاب است. در کنار آن، در این خصوص در جلسات حضوری نیز نظرات اقشار مختلف را با حضور بنده دریافت کردیم و خروجی نهایی را در اختیار کارشناسان قانون‌نویسی قرار دادیم تا همۀ ۷۰ مادۀ آن را بررسی کنند. پس از بارگذاری متن در سامانۀ قانون‌گذاری مجلس بیش از ۱۵۰۰ پیشنهاد روی آن گذاشته شد، درحالی‌که سایر طرح‌ها نهایتاً ۵۰۰ پیشنهاد دارند. اکنون آیا این طرح به‌صورت مخفیانه رسیدگی شد؟

در جلسۀ دیگری در فراکسیون بحث کردیم و گفتیم درحال‌حاضر در زمان بررسی لایحۀ برنامۀ هفتم قرار داریم و قطعاً رسیدگی به لایحۀ حمایت از عفاف و حجاب با ۷۰ ماده زمان زیادی می‌برد.

اکنون لایحۀ برنامه هفتم در حال رسیدگی است و زمانی که تمام شود اول آبان لایحۀ بودجه می‌آید و هیچ فرصتی برای رسیدگی به لایحه حمایت از عفاف و حجاب نخواهیم داشت. ازاین‌رو برای اینکه لایحۀ مهم عفاف و حجاب به تصویب برسد و این‌طور تصور نشود که در جریان بررسی لوایح برنامه و بودجه به این لایحه بی‌توجهی شده است، بررسی لایحۀ عفاف و حجاب را به‌صورت اصل ۸۵ تصویب کردیم.

حجم ویدیو: 8.07M | مدت زمان ویدیو: 00:04:12 | دانلود ویدیو
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها