ضد حمله اوکراین و عقب نشینی روسیه به صلح منجر خواهد شد؟

ارتش اوکراین ضد حمله بزرگ به نیروهای روسی را آغاز کرده است. ضد حمله بزرگ ارتش اوکراین نه تنها در بازپس گیری قلمرو بلکه در ایجاد نظم جهانی نیز بسیار حائز اهمیت است.

ضد حمله اوکراین و عقب نشینی روسیه به صلح منجر خواهد شد؟

 امیدواریم که هم اکنون زمان اتحاد جامعه جهانی و خروج فوری و کامل نیروهای روسیه و تحقق صلح فرا رسیده باشد. ضد حمله اوکراین که مدت ها انتظار آن می رفت ، برای نخستین بار روز دهم ماه ژوئن از طریق ولودیمیر زلنسکی در یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام شده است. هر چند موفقیت یا شکست غیر قابل پیش بینی است ، اما تاکنون با حمایت نظامی اروپا و آمریکا پیشروی ارتش اوکراین در بخش های شرقی و جنوبی کشور دیده شده است. انتظار می رود آزاد سازی سرزمین های اشغالی با بررسی نقاط ضعف ارتش روسیه گام به گام صورت گیرد.

تهاجم نظامی روسیه که از روز بیست و چهارم ماه فوریه سال 2022 آغاز شده بیش از یک سال و سه ماه طول کشیده است. این جنگ تاکنون جان ده ها هزار سرباز از هر دو طرف را گرفته است. تلفات غیر نظامیان اوکراینی نیز به بیش از بیست هزار نفر رسیده است. بنابراین لازم است که هر چه سریع تر به این جنگ غم انگیز و اسفناک پایان داده شود. برای رسیدن به این هدف ، راهی جز استفاده از فرصت ها برای ضد حمله و مجبور کردن روسیه به ترک قلمروی اوکراین وجود ندارد. همانطور که در بیانیه سران نشست گروه هفت در هیروشیما آمده است ، ژاپن باید تا زمانی که نیاز باشد ، به حمایت خود ادامه دهد.

 همزمان با ارائه کمکهای نظامی و مالی به اوکراین، افزایش فشار سیاسی جامعه بین الملل بر روسیه نیز حیاتی است. جامعه جهانی باید با همکاری کشورهای نوظهور و در حال توسعه به نام «‌ جنوب جهانی » شبکه محاصره علیه روسیه را به منظور تحقق عقب نشینی فوری تنگ تر کند.

بیشتر بخوانید:

همه چیز درباره ضد حمله بزرگ اوکراین/ روز خون فرا می رسد/ پوتین یا زلنسکی؛ چه کسی پیروز نبرد سرنوشت ساز می شود؟

 کشورهای آفریقایی، برزیل و اندونزی پیش از ضد حمله بزرگ ارتش اوکراین ، دیپلماسی میانجیگری را آغاز کردند. هر چند از چنین اقدامی استقبال می شود ، ولی با این حال نگرانی جدی وجود دارد که رویکرد این کشورها با رویکرد کشورهای گروه هفت که خواستار خروج فوری روسیه از اوکراین بدون هیچ قید و شرطی می باشند ، متفاوت باشد. بنابراین ژاپن که ریاست گروه هفت را در سال 2023 بر عهده دارد ، باید هماهنگی های لازم را در این زمینه به وجود آورد . چنانچه این ضد حمله با شکست رو به رو شود ، اقتدار گرایی کشورهایی مانند چین و روسیه شتاب بیشتری خواهد گرفت و ارزش های جهانی مانند آزادی و دموکراسی ممکن است در معرض خطر قرار گیرد.

منبع: نیکی
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • ناشناس
    0

    به امیدناامیدی تان.

  • ناشناس
    0

    اوباش و متجاوزی که از فرد قوی تر از خود کتک بخورد جهت فرار از مهلکه ناگزیر دست به چاقو [بمب اتم] خواهد شد!

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها