درگیری در پارلمان ژاپن بر سر تصویب اخراج پناهجویان

در جریان تصویب قانون جنجالی اخراج پناهجویان از ژاپن درگیری‌هایی در پارلمان این کشور رخ داد.

درگیری در پارلمان ژاپن بر سر تصویب اخراج پناهجویان

سیاستمداران جناح مخالف به رئیس کمیته‌ای که درباره اصلاحات قانونگذاری بحث می‌کرد، حمله و تلاش کردند از رأی گیری در این باره جلوگیری کنند.

تارو یاماموتو، بازیگر سابق ژاپن و رهبر چپگرا تلاش مذبوحانه‌ای برای جلوگیری از تصویب لایحه بحث برانگیز اخراج مهاجرا انجام داد.

ژاپن روز جمعه قانون بسیار بحث برانگیزی را در مورد مهاجرت تصویب کرد که به گفته مقامات دولتی قرار است شرایط را برای پناهجویان بهبود بخشد، اما این اجازه را نیز به دولت می‌دهد تا افرادی را که درخواست هایشان بار‌ها رد شده است، اخراج کند.

بر این اساس، پناهجویان پس از سه بار امتناع از درخواستشان در چارچوب این بازنگری قانون، اخراج می‌شوند. پناهجویان تاکنون بدون در نظر گرفتن تعداد دفعات تلاش برای درخواستشان، می‌توانستند تا زمانی که درخواست آن‌ها در حال بررسی بود، در ژاپن بمانند.

سال گذشته ژاپن فقط ۲۰۲ پناهجو از حدود ۱۲ هزار و ۵۰۰ متقاضی را پذیرفت و به ۱۷۶۰ نفر دیگر به دلیل ملاحظات بشردوستانه اجازه اقامت در این کشور را داد. ژاپن همچنین درخواست بیش از ۲۴۰۰ نفر را که از آغاز تهاجم روسیه در سال گذشته از اوکراین فرار کرده اند، پذیرفته است.

شرایط بازداشت مهاجرانی که در وضعیت غیرقانونی در ژاپن به سر می‌برند، به شدت مورد انتقاد قرار گرفته است؛ به خصوص از زمان مرگ ویشما ساندامالی، شهروند ۳۳ ساله سریلانکایی در سال ۲۰۲۱ و هنگامی که در بازداشت به سر می‌برد. خانواده وی از دولت ژاپن تقاضای جبران خسارت و پرداخت مبلغ بیش از یک میلیون دلار کرده اند.

حجم ویدیو: 11.23M | مدت زمان ویدیو: 00:00:50 | دانلود ویدیو
منبع: فرارو
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 8
  • ناشناس
    2

    من از ژاپنی ها خوشم می‌آید چون مردمانشان مادی گرا تجملات پرست خودخواه وشخصیت سمی نیستند به خاطر آن یکی از پیشرفته ترین کشور جهان هستند

  • هه
    0

    مجلس اینجا در کمال ارامش و
    هماهنگی بفکر جیب خود هستند
    نه بحثی نه جدالی نه اختلافی سوار
    شاسی میشن میرن پیک نیک
    کربلا

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      سهم خان هم اول میدن

  • ناشناس
    0

    ما تو ایران ۲۰ میلیون افغانی راه دادیم
    فردا حق رای هم میدیم
    😅😅😅😅😅

  • ناشناس
    0

    درایران این همه اتباع هست دریغ از یک قانون که هرکسی غیر قانونی و بدون مجوز لازم در ایران است خود و اعضای خانواده و فامیل از ایران اخراج می شودویا کار خلاف کنند سریع دیپورت میشن همه جای دنیا قوانین سخت وجود دارد

  • محمد گندم نژاد(طوسی)
    1

    مجلس انقلابی ما در کمال آرامش هست.زیرا هرکسی مثل آقای بیگی از دزدی و رشوه و اختلاس حرفی بزند، آقایان شاسی بلندبگیر ممنوع البیانش می‌کنند.مجلس ما عصاره تفکر آقای جنتی هست

  • ناشناس
    0

    از ژاپنی ها بعیده

  • ناشناس
    2

    این هم از ژاپنی های با فرهنگ آواز دهل شنیدن از دور خوشه

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها