امارات و ژاپن توافقنامه نظامی امضا کردند

امارات و ژاپن توافقنامه توسعه همکاری‌های مشترک در حوزه نظامی و دفاعی امضا کردند.

امارات و ژاپن توافقنامه نظامی امضا کردند

امارات متحده عربی و ژاپن امروز (شنبه) در ابوظبی توافقنامه توسعه همکاری‌های نظامی و دفاعی امضا کردند.

به نوشته وبگاه خبری الخلیج آنلاین، این توافقنامه با حضور «مبارک سعید بن غافان الجابری»، معاون پشتیبانی و صنایع دفاعی وزارت دفاع امارات و «اکیو ایسوماتا»، سفیر توکیو در ابوظبی با حضور شماری از افسران وزارت دفاع امارات امضا شد.

هدف از این توافقنامه، اجرای طرح‌هایی در راستای پژوهش، توسعه و تولیدات مشترک دفاعی و همچنین توسعه همکاری‌های مشترک و روابط دو جانبه در حوزه‌های مختلف به خصوص در حوزه دفاعی و نظامی عنوان شده است.

این توافقنامه پس از آن امضا می‌شود که دو کشور در سپتامبر سال گذشته میلادی نیز توافق شراکت راهبردی فراگیر با هدف توسعه روابط در همه حوزه‌ها امضا کردند.

امارات دهمین شریک تجاری ژاپن محسوب می‌شود و طبق آمار سال ۲۰۲۱، بزرگترین شریک ژاپن در حوزه انرژی است؛ به طوریکه توکیو بیش از ۲۰ درصد نیاز نفتی خود را از امارات تأمین می‌کند.

همچنین حجم تبادلات تجاری امارات و ژاین در سال گذشته میلادی ۵۸.۷ درصد در مقایسه با سال ۲۰۲۱ افزایش یافت و به رقم ۱۹۸.۶ میلیارد درهم (۵۴.۱ میلیارد دلار) رسید. این میزان در سال ۲۰۲۱ در حدود ۳۴ میلیارد دلار بود.

«مبارک الجابری»، معاون پشتیبانی و صنایع دفاعی وزارت دفاع امارات به خبرنگاران گفت که ابوظبی و توکیو امیدوارند که با این توافقنامه نظامی، اولین گام بلند خود را در راستای تحقق توافق استراتژیک سپتامبر سال گذشته بردارند.

او گفت که این اول راه است و دو طرف توافقنامه‌های بیشتری در حوزه‌های مختلف به خصوص انرژی، ترانزیت کالا، کشتی‌رانی و گردشگری امضاء خواهند کرد.

منبع: فارس
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • محمد
    0

    کجاست مرحوم هاشمی ببینه که ژاپن قرارداد نظامی بسته ولی برای قدرت نظامی بودجه نداره😂😂😂

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها