هفته نخست لیگ ملتهای والیبال؛

ژاپن ۳ - ایران صفر؛ شکست شاگردان عطایی برابر میزبان

تیم ملی والیبال ایران در نخستین دیدار خود در لیگ ملت‌های والیبال برابر ژاپن شکست خورد.

ژاپن ۳ - ایران صفر؛ شکست شاگردان عطایی برابر میزبان

مرحله مقدماتی مسابقات والیبال لیگ ملت‌ها ۲۰۲۳ از امروز سه‌شنبه ۱۶ خرداد آغاز شد که تیم ملی ایران در نخستین گام به مصاف ژاپنِ میزبان رفت و با نتیجه ۳ بر صفر شکست خورد.

ترکیب ایران مقابل ژاپن

بهروز عطایی سرمربی ایران تیمش را با ترکیب سیدمحمد موسوی، جواد کریمی، پوریا حسین‌خانزاده، امیرحسین اسفندیار، محمدرضا حضرت‌پور، امین اسماعیل‌نژاد و محمد ولی‌زاده برابر ژاپن به میدان فرستاد.

ست اول؛ ۲۵ بر ۱۶ به سود ژاپن

ژاپنی‌ها از همان ابتدا شروع طوفانی داشتند و سه امتیاز در رفت و برگشت کسب کردند؛ جو حاکم در ورزشگاه یک صدا تیم ژاپن را تشویق می‌کرد. دومین امتیاز برای تیم ژاپن به دست آمد اما عطایی سرمربی تیم درخواست بازبینی داد چون معتقد بود توپ به دست مدافعین برخورد کرده، در نهایت با بازبینی فیلم امتیاز به نفع تیم ژاپن شد. در ادامه ژاپنی‌ها با یک کار سرعتی توسط یامااوچی به سومین امتیاز رسید.

پس از اینکه تیم ایران سه امتیاز عقب افتاده بود عطایی وقت استراحت کرد تا با بازیکنان صحبت کند. پس از بازگشت تیم به داخل زمین محمد موسوی پس از دریافت خوبی که داشت توانست به یک امتیاز برسد. در ادامه نیشیدا بازیکن تأثیرگذار ژاپن به امتیاز چهارم رسید، ایشکاوا با از دست دادن سرویس باعث شد تا دومین امتیاز برای ایران ثبت شود. اسماعیل نژاد با عملکرد خوبی که داشت امتیاز چهارم را برای ایران ثبت کرد، از آن طرف نیشیدا هم امتیاز هفتم را برای ژاپنی‌ها به ثبت رساند. نیشیدا و امین اسماعیل نژاد هر کدام سرویس از دست داده‌اند تا نتیجه این دیدار حساس به امتیاز ۸ بر ۴ برسد.

در ادامه ناهماهنگی عجیب ایران باعث شد امتیاز دو رقمی شود، در نهایت بهروز عطایی دو بازیکن جدید به ترکیب تیم اضافه کرد، همایون منش فر مرتضی شریفی به میدان آمدند اما این دو بازیکن هم نتوانستند کاری از پیش ببرند و در نهایت ایران این ست را با نتیجه ۲۵ بر ۱۶ واگذار کرد.

ست دوم؛ ۲۵ بر ۲۲ به سود ژاپن

هر دو تیم در ست دوم بازی پایاپای داشتند؛ ژاپن به امتیاز اول رسید اما در ادامه اسماعیل نژاد بازی را جبران کرد و به امتیاز مساوی رسید ولی با سرویس خراب کردن نتیجه ۲ - ۲ شد. در ادامه امین اسماعیل نژاد دفاع شد تا نتیجه ۴ بر ۳ شود، اما دفاع موسوی امتیازات را در ۴ برابر کرد. سرویس موسوی رد نشد تا دوباره ژاپن بازی را جلو بیفتد. در ادامه عملکرد خوب بازیکنان و به خصوص امین اسماعیل نژاد باعث شد در امتیاز ۸ شاهد یک رالی جذاب باشیم و امتیاز نهم نیز روی دفاع محمد ولی زاده برای ایران به دست آمد. امین اسماعیل نژاد امتیاز سرویس را از دست داد.

در ادامه شریفی و ولی زاده در یک بازی جذاب به امتیاز ۱۲ رسیدند. امتیاز ۱۳ برای ایران در حالی رقم خورد که اشتباه نیشیدا باعث شد داور خطای تور او را اعلام کند پس از این امتیاز ژاپنی‌ها توسط همین بازیکن به امتیاز ۱۰ رسیدند. چهاردهمین امتیاز ایران روی کار سرعتی ملی پوشان و حرکت موسوی به دست آمد.

هماهنگی خوب بازیکنان ژاپنی‌ها و همچنین ضربه خوب تاهاکاشی امتیاز ۱۲ را برای این تیم ثبت کرد اما همچنان ایران با امتیاز ۱۴ پیش است. خطای آرایش تیمی ایران باعث شد ژاپنی‌ها به امتیاز ۱۳ برسند. در ادامه اسماعیل نژاد امتیاز ۱۵ را گرفت و توپ بعدی با فاصله کمی بیرون رفت و با امتیاز سرویس حریف بازی به نتیجه تساوی ۱۵ رسید.

با این تساوی، ژاپن کار را از دست ایران خارج کرد و در امتیاز ۱۷ بر ۱۶ پیش افتاد. کار تیمی ژاپنی‌ها باعث شد فاصله امتیازی زیاد شود. اشتباه موسوی و ضربه بد او امتیاز ۲۱ را به ژاپن داد و اختلاف ۴ امتیاز شد. مرتضی شریفی هم در ضربه بعدی دفاع شد تا نتیجه ۲۲ بر ۱۷ شود. تک دفاع موسوی مقابل ایشیکاوا امتیاز ۱۹ را به ایران داد. پس از آن توپ ژاپنی‌ها به اوت رفت و امتیاز ۲۰ را برای ایران به همراه داشت، پس از آن سرمربی ژاپن وقت استراحت گرفت.

عملکرد خوب ژاپنی‌ها باعث شد آنها به امتیاز ۲۴ و ایران با امتیاز ۲۲ کار را ادامه دهد، در نهایت کار خوب ژاپنی‌ها باعث شد این ست هم با امتیاز ۲۵ بر ۲۲ به سود این تیم به پایان برسد.

ست سوم؛ ۲۵ بر ۱۹ به سود ژاپن

در ست سوم ایران شروع خوبی داشت و موفق شد دو امتیاز کسب کند، اما ژاپنی‌ها کار را به تساوی کشیدند. دو تیم پایاپای با یکدیگر رقابت کردند. در ادامه ضربه سرعتی ایشیکاوا نتیجه را ۷ بر ۶ به نفع ژاپن کرد. مرتضی شریفی با خراب کردن سرویس امتیاز از دست داد. در ادامه دریافت بد در زمین ایران روی سرویس ایشیکاوا نتیجه را ۱۰ بر ۸ کرد اما خود او سرویس را بیرون زد تا اختلاف یک شود.

تیم ژاپن امتیاز خود را با سرویس‌های پرشی ۱۳ بر ۱۰ کرد، اما در ادامه نیشیدا سرویس خود را از دست داد تا ایران به امتیاز ۱۱ رسید. ژاپنی‌ها با امتیاز ۱۵ تیم پیشتاز زمین بودند و همین اختلاف چهار امتیازی باعث شد تا عطایی وقت استراحت بگیرد.

امتیاز ۱۶ را نیشیدا برای ژاپن به دست آورد؛ در ادامه چشم بادامی‌ها در شرایطی به امتیاز ۱۷ رسیدند که امتیاز آن را از سرویس مستقیم به دست آوردند، خطای تور محمد ولی زاده امتیاز ۲۰ را برای ژاپنی‌ها به ارمغان آورد.

در ادامه پیشتازی ژاپنی‌ها ادامه پیدا کرد تا آنها به امتیاز ۲۲ رسیدند. دفاع روی تور و رفت و برگشت هر دو تیم بازی باعث شد تا دقایق پایانی شاهد یک رالی جذاب باشیم اما در پایان ژاپن مقتدرانه با امتیاز ۲۵ بر ۱۹ این ست را از آن خود کرد و به این ترتیب ایران با نتیجه سه بر صفر اولین بازی خود را واگذار کرد.

منبع: مهر
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 14
  • ناشناس
    3

    به مدد این کادر داریم برمی گردیم سی چهل سال پیش که هموزن پاکستان و هند بودیم.

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      دقیقا تیم ایران بی برنامه،بدون هدف و بسیار ترسو وپراشتباه بود ودلیل این نتیجه ضعیف فقط به کادرفنی وخود آقای عطایی برمیگرده که هنوزترکیب اصلی تیمش رو شناسایی نکرده!!!!درواقع ما به عملکردضعیف وپراشتباه خودمون باختیم نه ژاپن.

    • ناشناس
      1

      آره ولی باخت تیم مامقابل ژاپن خیلی مفت بودمخصوصا ست دوم؛هنوزهم میشه به این تیم والیبال ایران امیدواربود ونبایدخیلی زودعزا بگیریم؛هنوزیازده بازی دیگرمونده و ومیتوانیم ازژاپن انتقام بگیریم

    • ناشناس
      0

      به میرسلیم بگید اینه تفاوت 206 با میتسوبیشی و تویوتا!!

  • ناشناس
    0

    عطایی حیا کن تیم ملی را رها کن

  • علی استقلالی
    0

    عطایی باید عطای کارش را به لقایش ببخشد

  • ناشناس
    1

    خداوکیلی اسفندیار چه حسنی در والیبال دارد ، اسماعیل نژاد چرا ترس دارد و با رعب و وحشت بازی میکند ، کریمی توپ ها را بلند میفرستد و دفاع وسط فقط با یک گام خود را به توپ میرساند ما که در ایران هستیم می‌توانستیم از اینجا حرکت کنیم ، و توپ ارسالی کریمی را دفاع کنیم چه رسد انکه در زمین است ،، خیلی از بازیکنان نمی‌دانستند برای چه امده اند ژاپن ،،،عطایی هم که در تمام دوران سرمربی گریستن ما فقط دیدیم که ریشش را دارد میکشد ،

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      فقط درباره امین خدمت شما عرض کنم موضوع ترس نیست بلکه سبک آبشار زدنه ایشونه که با زاویه یکنواخت و تقریبا در یک محدوده از زمین فرود میاد که با توجه به ارتفاع ضربه حتی با یک دفاع ۱۹۰سانتی هم قابل کنترلی.موضوع مهمتر سطح لیبروی تیم نسبت به بقیه تیم هاست

  • ناشناس
    0

    بهروز عطایی تیم ملی والیبال بزرگسالان ایران (تیم رده چهارم لیگ جهانی در دوران سرمربی گری کواچ صربستانی) را در برابر ژاپن حریف نه چندان مطرح خوار و خفیف و ذلیل کرد و آبروی ایران را برد!

  • ناشناس
    0

    عطايي در حد تيم ملي نيست
    در تيم باشگاهي هم كارنامه خوبي ندارد

  • ناشناس
    0

    تیم ملی مثل تیمهای محلات بازی میکرد عطایی چه دانشی دارد که مربی شده وابیبال هم مانند تکواندو شده نتایج فوتبال هم از همین الان قابل پیش بینی است.

  • ناشناس
    0

    تیم ایران مجبوره که یک مربی درسطح لیگ جهانی بیاره والا نمیتونه موفق بشه

  • ناشناس
    0

    گذشت آن دوران که ژاپن آرزوی برد داشت الان کافیه تو زمین باشن ایرانی ها خودشون به خودشون باخت میدن

  • سینا
    0

    فقط ولاسکو

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها