اسناد محرمانه پنتاگون ماه ها پیش لو رفته بود!

بر اساس گزارش نیویورک تایمز، جک تشیرا اطلاعات حساس را ماه‌ها پیش‌ از آنچه تاکنون گمان می‌رفت و در گروهی بسیار بزرگ‌تر از آنچه تصور می‌شد، منتشر کرده بود.

اسناد محرمانه پنتاگون ماه ها پیش لو رفته بود!

نیویورک‌تایمز نوشت، جک تشیرا، عضو نیروی هوایی ایالات متحده و متهم به افشای اسناد محرمانه پنتاگون، اطلاعات حساس را ماه‌ها پیش‌ از آنچه تاکنون گمان می‌رفت و در گروهی بسیار بزرگ‌تر از آنچه تصور می‌شد، منتشر کرده بود.

این روزنامه با استناد به محتواهای آنلاین، گزارش داد پروفایلی که در رسانه اجتماعی دیسکورد با مشخصات جک تشیرا همخوانی دارد، در فوریه ۲۰۲۲ و اوایل جنگ اوکراین، اطلاعات محرمانه مرتبط با اقدام‌های جنگی روسیه را در گروهی که ۶۰۰ عضو دارد، منتشر کرده است‌. حال‌ آنکه پیش از این گمان می‌رفت او این اطلاعات را در اکتبر ۲۰۲۲ و در گروهی با ۵۰ عضو منتشر کرده است.

به گزارش نیویورک‌تایمز، این تالار گفت‌وگوی۶۰۰ نفری در یک کانال یوتیوب عمومی نیز فهرست شده بود و به‌راحتی می‌توان به آن دسترسی داشت.

پنتاگون از اظهارنظر درباره افشای اسناد تازه‌ای که نیویورک‌تایمز از آن خبر داده، خودداری کرده است.

نیروهای اف‌بی‌آی ۱۰ روز پیش، جک تشیرا، عضو ۲۱ ساله نیروی هوایی ایالات متحده را به‌اتهام افشای اسناد محرمانه پنتاگون بازداشت کردند.

تشیرا در یک مورد، به زیر پا گذاشتن قانون جاسوسی درخصوص کپی و انتقال غیرقانونی اطلاعات حساس دفاعی و در مورد دیگر، به انتقال غیرقانونی اطلاعات دفاعی به جایی غیرمجاز متهم شده است.

به گفته کارشناسان حقوقی، او احتمالا با اتهام‌های بیشتری روبرو خواهد شد.

به گزارش نیویورک‌تایمز، اطلاعات فاش شده در این گروه بزرگ‌تر شامل جزئیاتی درمورد تلفات نیروهای روسیه و اوکراین، فعالیت‌های سازمان‌های جاسوسی مسکو و آخرین کمک‌های ارسال شده به اوکراین، بوده است.

براساس این گزارش،‌ کاربری که این اطلاعات را منتشر کرده است ادعا کرده که آن‌ها را از آژانس امنیت ملی، سازمان اطلاعات مرکزی (سیا) و سایر سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا،‌ به دست آورده است.

کارشناسان بر این باورند که این پرونده جدی‌ترین حفره امنیتی ایالات متحده از سال ۲۰۱۰ تاکنون است. در سال ۲۰۲۱ نزدیک به ۷۰۰ هزار سند، ازجمله ویدیوها و اسناد دیپلماتیک، در وب‌سایت ویکی‌لیکس منتشر شد.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها