عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در پاسخ به روحانی:

دولت دوازدهم بودجه ۱۴۰۰ را با ۳۲۰ هزار میلیارد کسری به مجلس فرستاد

عضو کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۰ مجلس گفت: لایحه بودجه ۱۴۰۰ در پاییز ۱۳۹۹ تقدیم مجلس شد که براساس گزارش مرکز پژوهش های مجلس حدود ۵۰ درصد کسری بودجه ساختاری داشت و علاوه بر آن لایحه دچار کسری تراز عملیاتی شدیدی بود.

دولت دوازدهم بودجه ۱۴۰۰ را با ۳۲۰ هزار میلیارد کسری به مجلس فرستاد

مجتبی توانگر با اشاره به اظهارات اخیر حسن روحانی رئیس جمهور سابق مبنی بر این که مجلس باعث کسری بودجه ۱۴۰۰ شده است مدعی شد: لایحه بودجه ۱۴۰۰ که دولت در پاییز سال ۹۹ تقدیم مجلس کرد، موجود است. پیشنهاد می‌کنم آقای روحانی یکبار آن را مرور و سپس اظهارنظر کند چرا که ظاهرا ایشان دچار فراموشی شده است.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: متاسفانه این لایحه آنقدر اشکالات اساسی داشت که کسری بودجه ساختاری حدودا ۵۰ درصدی فقط بخشی از اشکالات آن بود. همان در گزارش کارشناسی مرکز پژوهش‌های مجلس اعلام شد که آن لایحه به دلیل برآورد غیر واقعی و خیالی از فروش نفت در سال ۱۴۰۰ و افزایش قابل توجه هزینه های جاری که حدود ۶۰ درصد بود، دچار کسری بودجه و کسری تراز عملیاتی است.

توانگر در پایان بیان کرد: لایحه‌ای که آقای روحانی ادعا کرده کسری نداشته، دچار حدود ۳۲۰ هزار میلیارد تومان کسری تامین نشده برای پوشش مخارج دولت بود. اتفاقا مجلس در این زمینه به دولت کمک کرد و با تصویب بودجه دو سطحی، این فرصت را به دولت داد که اگر در نیمه دوم سال ۱۴۰۰ درآمدهایی که پیش بینی کرده محقق شود، هزینه ها را نیز متناسب با پیش بینی خود انجام دهد اما متاسفانه دولت دوازدهم در همان نیم سال اول بسیاری از هزینه ها را برخلاف قانون بدون منابع انجام داد

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها