ماجرای انتصابات خانوادگی

در حالی که یکی از شعارهای دولت رئیسی شایسته سالاری بوده و انتصابات فامیلی در دولت بارها تکذیب و حتی کتمان شده بود، اما شنیده می‌شود یک وزیر در یک روز 2 باجناق را منصوب کرد.

ماجرای انتصابات خانوادگی

سید صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جلسه رای اعتماد به نمایندگان مجلس شورای اسلامی قول داده بود که در انتصابات وزارتخانه و زیر مجموعه ها، شایسته سالاری را رعایت کند.

اما پیش تر از صولت مرتضوی، رئیسی رئیس جمهور هم به مردم وعده شایسته سالاری و نه خانواده سالاری و فامیل سالاری، داده بود.

پس از انتقادات زیاد از انتصابات فامیلی و خانواده سالاری در دولت سیزدهم، این موضوع بارها تکذیب و حتی کتمان شد. بعنوان مثال سید محمد حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور در 17 آبان در مصاحبه ای گفت که «آیت الله رئیسی تاکید کردند که هیچ خط قرمزی نداریم و کسی نباید در انتصابات خلاف ضابطه عمل کند.  فعالان سیاسی، نمایندگان محترم و رسانه ها اگر مواردی از فامیل گرایی را سراغ دارند، یا اینکه مسئولی در دولت اقوام خود را خارج از شایستگی و ضابطه انتصاب کرده است، اطلاع دهند حتما پیگیری می شود، چرا که تردید نکنید بنای دولت بر شایسته سالاری و قانون مداری است».

با این وجود شنیده می‌شود یکی از وزرا در یک روز به 2 باجناق حکم داد و یکی را بعنوان دستیار ویژه خود و دیگری را به‌عنوان سرپرست یک صندوق منصوب کرد.

بی تردید برخورد با “رانت باجناقان” توسط وزیر می تواند خزانه بیت المال را از دست فرصت طلبان در امان دارد، همان وعده ای که رئیس جمهور به مردم داده و بر پایبند بودن به آن اصرار دارد.

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها