سیدهادی خامنه‌ای: چاره‌ای جز گفتگوی جدی و هدفمند نداریم/ الان، مردم در بدترین شرایط اقتصادی هستند، اما مسئولان دولتی از بهبود اوضاع می‌گویند

دبیرکل مجمع نیروهای خط امام گفت: گاهی در بعضی دانشگاه‌ها با دانشجویان به گونه‌ای برخورد می‌شود که انگار این افراد اساساً با نهاد دانشگاه بیگانه هستند و توجه ندارند که این‌ها فرزندان شما و آینده‌سازان همین کشورند، چرا با آن‌ها بی مهری می‌کنید؟

سیدهادی خامنه‌ای: چاره‌ای جز گفتگوی جدی و هدفمند نداریم/ الان، مردم در بدترین شرایط اقتصادی هستند، اما مسئولان دولتی از بهبود اوضاع می‌گویند

حجت‌الاسلام و المسلمین سیدهادی خامنه‌ای ضمن تسلیت به مناسبت درگذشت تعدادی از هموطنان در حوادث هفته‌های اخیر گفت: حوادث تأسف‌بار و دردآور زاهدان و دیگر شهرها نباید رخ می‌داد اگر مدیریت درستی می‌بود.

حجت‌الاسلام و المسلمین سیدهادی خامنه‌ای دبیرکل مجمع نیروهای خط امام، در جلسۀ مشترک اعضای شورای مرکزی و دبیران استانی این تشکل اصلاح طلب گفت: مسیر ما مشخص است، چاره‌ای جز گفتگوی جدی و هدفمند در چارچوب مسائل کشور و منافع ملی نداریم؛ وقتی از گفتگو صحبت می‌شود، یعنی همه آماده شنیدن حرف دیگری باشند، ولو اینکه سخن او تلخ باشد.

وی در ابتدای سخنان خود ضمن تسلیت به مناسبت درگذشت تعداد دیگری از هموطنان در حوادث هفته‌های اخیر گفت: واقعیت این است که حوادث تأسف‌بار و دردآور زاهدان و دیگر شهرها نباید رخ می‌داد و اگر مدیریت درستی می‌بود، باید از بروز این وقایع پیشگیری می‌کرد. عده‌ای دائماً از دخالت دشمنان و ایجاد آشوب از سوی آنان سخن می‌گویند. البته آنها که با خطاهایشان موجبات اعتراض جوانان و به قول شما اغتشاشات را فراهم کرده‌اند چه بسا نفوذی دشمن باشند، آیا شما این را قبول می کنید؟

این روحانی اصلاح طلب با اشاره به تذکرات اصلاح‌طلبان در سال‌های گذشته در موضوعات مختلف گفت: ما و دوستانمان از سر دلسوزی و نگرانی برای کشور و مردم، بارها مطالبی را مطرح کردیم و هشدار دادیم که یا شنیده نشد، یا از آن‌ها سوء تعبیر شد.

بارها درباره گشت ارشاد و تبعات ناصواب این روش گفتیم، اما کسی توجه نکرد. روشی که نه شرعی است، نه اخلاقی و نه ثمربخش و انسان تعجب می‌کند که چه جریانی در کار است که چنین هزینه‌هایی را برای کشور و نظام ایجاد می‌کند؟

وی ادامه داد: اگر به نظارت استصوابی اعتراض کردیم، برای این بود که مجلسی کارآمد و برآمده از رأی اکثریت تشکیل شود تا بتواند عصاره فضائل ملت باشد، مجلسی که سلایق موجود در جامعه را نمایندگی کند. اگر از ضرورت توجه به نظرات کارشناسی می‌گفتیم، برای این بود که از مشورت نخبگان کشور جدا از نگاه‌های جناحی استفاده شود تا از آسیب‌ها در حوزه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی کاسته شود.

اگر از گزینش‌های سلیقه‌ای در بخش‌های مختلف انتقاد کردیم، برای این بود که موجب فراری دادن نخبه‌ها می‌شدند. اگر از آزادی بیان و رسانه‌های مستقل و ضرورت اصلاح در صدا و سیما می‌گفتیم، برای این بود که توجه مردم از رسانه‌های داخلی به سمت رسانه‌های بیگانه نرود. اگر از درک جوان‌ها و توجه به مطالبات آن‌ها می‌گفتیم، برای این بود که از این ظرفیت به نفع کشور استفاده شود، نه اینکه آن‌ها را تهدید فرض کنید. اگر از عملکرد دولت‌ها انتقاد می‌کردیم، برای این بود که دولت‌ ناکارآمد زمینه نارضایتی عمومی را افزایش می‌دهد.

وی با انتقاد از عملکرد دولت گفت: شما همین الان می‌بینید که مردم در بدترین شرایط اقتصادی هستند، اما مسئولان دولتی از بهبود اوضاع می‌گویند، پیداست اینها اصلاً در بازار و میان مردم نیستند و از قیمت‌ها و تورم و رکود خبر ندارند.

دبیرکل مجمع نیروهای خط امام افزود: نمی‌شود فرزندان مردم برای کار و بدیهیات زندگی در اینجا معطل بمانند و فرزندان و خانواده بعضی مسئولان در خارج از کشور از بهترین امکانات برخوردار بشوند. این تبعیض و نابرابری از چشم مردم مخفی نمی‌ماند.

نمی‌شود مردم را به ارزش‌های دینی دعوت کنیم و از آن سو گرفتار کج فهمی و اعوجاج و تحجر باشیم که موجب رویگردانی مردم از دین و ارزش‌های دینی می‌شود. این انقلاب با افکار و اندیشه‌های امثال شهید مطهری و شهید بهشتی و دکتر شریعتی به پیروزی رسید، شما ببینید وضع موجود چه نسبتی با اندیشه‌های آن‌ها دارد؟

وی با انتقاد از برخوردهای صورت گرفته با دانشجویان گفت: گاهی در بعضی دانشگاه‌ها با دانشجویان به گونه‌ای برخورد می‌شود که انگار این افراد اساساً با نهاد دانشگاه بیگانه هستند و توجه ندارند که این‌ها فرزندان شما و آینده‌سازان همین کشورند، چرا با آن‌ها بی مهری می‌کنید؟ در مسئله مهاجرت، برخی از مسئولین کشور دائم از اینکه نخبه‌های کشور ما را دیگران می‌خواهند جذب بکنند اظهار نگرانی می‌کنند. باید به این مسئولین گفت چگونه است که دشمن می‌تواند نخبه‌های ما را جذب کند ولی شما قادر به نگهداری آنها نیستید؟ آیا همین رفتارها موجب مهاجرت نخبگان نمی‌شود؟!

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدهادی خامنه‌ای در پایان تاکید کرد: مسیر ما مشخص است، چاره‌ای جز گفتگوی جدی و هدفمند در چارچوب مسائل کشور و منافع ملی نداریم؛ وقتی از گفتگو صحبت می‌شود، یعنی همه آماده شنیدن حرف دیگری باشند، ولو اینکه سخن او تلخ باشد. جوانان و مطالبات ‌آن‌ها را به رسمیت بشناسید، قرار نیست خواسته و سخن آن‌ها عیناً شبیه ما باشد.

منبع: جماران
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 27
  • رابی
    5

    متاسفانه دیگر جای هیچ گفتگویی باقی نمانده است.
    هیچ بره ای با گرگ برای ادامه بقا وارد گفتگو نمی شود.

  • ناشناس
    5

    زنده باشی که شرافتت را نفروختی و هیچگاه سمت قدرت را نگرفتی!
    در عوض آن دنیا و نام نیک را برای خود خریدی!

  • شاکری
    3

    اینهارو به داداشت بگو

  • بنده خدا
    1

    تاثیر گذار بود !!!!!!!!!!!!!!!!!!

  • شهرام. ر
    4

    خواسته جوانان ما اینه که عمامه به سر ها از حکومت بر مردم ، فاصله بگیرند .

    نظرات شما -
    • ایرونی
      2

      فاصله نه کلا برند وطنشان در عراق و لبنان و.........یا نهایتا مساجد که البته به لطف عملکردشان اونم هم خالی از سکنه شده .......

  • متفاوت
    2

    اعتراض راهمه خوب بلدند که شما هم یکی از انها هستید اما به حق خود قانع بودن و حق خود را پذیرفتن را هیچکس.حق ان چیزی است که بر انسان فرود بیاید و به دوصورت است خوب ولذت بخش یا بد و دردناک که بستگی به ذهنیت و عملکردهای هرشخص دارد.عجیب انجاست که اولی را گرفتنی میدانند ولی به دومی معترض میشوند که البته اعتراضشان هم پذیرفتنی نخواهد بود.!!!!!!!!

  • حمیدرضا
    4

    *** از بهترین روحانی های های زمان خود آقای سید هادی خامنه ای .... سالیان سال عدم تحریم انتخابات 1401 را از سوی ایشان از یاد نخواهند برد .
    .... ان شالله ایشان را در برنامه های صدا و سیما ببینیم .

  • کوروش
    2

    حاجی داداشت پول ملت رو خرج نصرالله و هنیه و نخاله میکنه.یه شب رفتی خونشون بگو ملت راضی نیست این پول خرج انها بشه.دم خودت گرم نه اون

  • ناشناس
    2

    با دیوار نمی شود گفتگو کرد آخوند...اگر نمی دانستی بدان

  • ناشناس
    2

    مردم از تبعیض های حکومت بشدت حالشان بهم خورده : سهمیه ورانت در اشتغال ، سهمیه ورانت در کنکور ، سهمیه ورانت در مسکن و خودرو و... بعد از ۴۰ و چند سال این فساد و رانت کافی نیست ؟ چرا باید ثروت و نعمت این کشور در جیب ۱۵ درصد طبقه حاکم‌چپانده شود ؟ باید شرایط رو به عدالت تغییر و مفسدان مجازات شوند

  • ناشناس
    1

    دیگه این شعارهای نخ نما جواب نمیده😏

  • ناشناس
    3

    بچه قومت مردم را قبول نداره

  • ناشناس
    2

    باید تمام کارمندان مسلح و غیر مسلح کشور که در این چند ماه باعث تحریک احساسات مردم شدند زیر ذره بین برد!
    حسن عباسی و گشت ارشاد بهترین گزینه ها برای شروع!

  • ناشناس
    2

    جانشین خدا زیر بار گفتگو نمی رود

  • ناشناس
    1

    زر و زور و تزویر و قدرت طلبی و ریاست طلبی اجازه گفتگو نخواهد داد.

  • رابی
    2

    این طرف خواهرش نتونست باهاش گفتگو کنه با پنج تا بچه از دستش فرار کرد رفت پناهنده صدام حسین شد با شوهرش شیخ علی تهرانی.چطور انتظار دارید با مردم گفتگو کند!

  • ناشناس
    3

    شما باهم فرقی ندارید و همه دنبال بخور بخورید و اصلا به فکر مردم نیستید . شما به آرمان امام خیانت کردید ‌. امام کجا برای خودش کاخ می ساخت و دنبال اشرافی گری بود لعنت به کسانی که به آرمان امام خیانت کردند و خون شهیدان را پایمال کردند ...

  • ناشناس
    2

    تمومه ماجرا جواب خونها را چی میدید
    هزاران نفری که در جنگ مهندسی شده
    کشته شدن چطور

  • ناشناس
    1

    این دیگه کیه ازکجا پیدا شد

  • ناشناس
    2

    حاج آقا شما درست میگید ولی با حلوا حلوا کردن دهان شیرین نمیشه شعار زیاد شنیدیم عمل نیست

  • 🐜
    1

    تاحالاکجابودی دیگه دیره دیگه دیره طفلکی این دل اسیره برودیگه سیاهم نکن بااین حرفات سیاه نکن

  • ج
    1

    نتیجه هشت ساله دولت فریدون.

  • ناشناس
    1

    فقط نظام و اسلام و مقاومت زنده باشد نخبه رفت که رفت ایران مرد و روحش مرد که مرد اسلام و فلسطین و لبنان و یمن و سوری و مقاومت مردم و تورم و بیکاری در جامعه ما همیشه بوده مقاومت مقادمت فقط . ان دنیا هم هور و مور و عسل و گلابی هست بخورن حال کنند .این صحبت داءم صدا و سیما و اخوند است حالا دیگه تکرار است میخواهی برو مسجد میخوای نرو .ولی خدا کند عسل کوهی باشد .

  • ناشناس
    0

    مجلس و دولت و قوه قضائیه یک دست شده و جیزی کمتر از ۲۵ درصد مردم اونا را تایید می کنند.
    جمهوریتی برای تظام نمونده متاسفانه

  • به مسوولین عزیز و برادران گرامی ام
    1

    من فکر میکنم لج و لجبازی با دنیا و عدم مذاکره با آنها کار درستی نیست چون قدرت ما با قدرت آن‌ها برابر نیست....
    گاهی باید به خاطر مصلحت مردم خود،، خیلی چیزها را زیر پا گذاشت
    مثل غرور ......
    درست است که دشمنان ما به ما ظلم کردند و این در تاریخ ثبت شده است اما اگر بخواهیم مدام به گذشته فکر کنیم آینده‌ای نخواهیم داشت
    گاهی باید فراموش کرد.....
    گاهی باید خود را به ندیدن زد
    گاهی باید خود را به نشنیدن زد...
    گاهی باید مسیر را عوض کرد
    این له شدن غرور نیست ، تغییر مسیر به خاطر سقوط نکردن در دره است....

  • ناشناس
    0

    بله؟

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها