حداد عادل: کل جمعیتی که در این یک ماه به میدان آمدند، نهایتا ۲۰۰ هزار نفر بود

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه ما نباید از حوادث اخیر به سادگی عبور کنیم، گفت: حتی کسانی که اعتراض می‌کردند و دستگیر می‌شدند هم نیروهای همین کشورند.

حداد عادل: کل جمعیتی که در این یک ماه به میدان آمدند، نهایتا ۲۰۰ هزار نفر بود

غلامعلی حداد عادل عصر امروز ۲۸ مهرماه در همایش "بررسی علل و عوامل اغتشاشات اخیر" که در تالار شهر مشهد برگزار شد، اظهار کرد: باید از اینکه در زیر سایه جمهوری اسلامی زندگی می‌کنیم، شکرگذار باشیم. سال‌های پیش از انقلاب را به یاد بیاوریم و خدا را شکر کنیم که اکنون دولت و مجلس انقلابی در کشور بر سر کار اند. خدا را شاکر باشیم که سایه حکیم بزرگواری چون رهبری بر سر ماست که جامعه را هدایت و این انقلاب را رهبری می‌کنند. برای شکرگذاری این نعمات، باید هر کاری را فقط برای خدا انجام دهیم و بصیرت و همت خودمان را تقویت کنیم.

وی با اشاره به مشکلات کشور، افزود: تحریم‌ها خسارات سنگینی را به کشور وارد کرده است. هدف دشمن هم از تحریم‌ها، ایجاد نارضایتی در بین مردم بوده است. در این حدود یک سالی که از روی کار آمدن دولت سیزدهم می‌گذرد، از التهابات اقتصادی کاسته شده است. سه سال پیش مدام از مذاکرات و بالا و پایین شدن قیمت دلار و اقلام ضروری صحبت می‌شد و در اوضاع اقتصادی تلاطم بود، اما الآن در اقتصاد، در مقایسه با گذشته ثباتی نسبی پدید آمده است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت بیان کرد: البته الآن هم مشکلات اقتصادی وجود دارد، اما با همت دولت و نیروهای انقلابی، از آن تلاطمی که در گذشته در اقتصاد کشور وجود داشت، عبور کرده‌ایم. خود آقای رئیسی با جدیت در صدد حل مشکلات است و نیروهایی هم که در وزارتخانه‌ها اند، نیروهای جهادی و انقلابی اند و تحرکی از جنس کار جبهه و جهاد در بدنه دولت وجود دارد.

حداد عادل خاطرنشان کرد: نمونه‌های زیادی داشتیم که پروژه‌هایی مانند طرح‌های آبرسانی در همدان و خوزستان در گذشته دو سال طول می‌کشید، اما اکنون سه ماهه به اتمام رسیدند. همچنین سیاست‌های کلان این دولت و گسترش روابط با همسایگان، فعالیت در سازمان‌های منطقه‌ای، افزایش صادرات و فروش نفت و دریافت پول آن نیز در ایجاد ثبات نسبی اقتصادی کشور بی‌تاثیر نبوده است.

وی با بیان اینکه از دیگر اقدامات بزرگ دولت حذف ارز ترجیحی بود، گفت: دولت قبل از اجرای این طرح، در رسانه‌ها برای مردم توضیح داد. هر کجا ارز ترجیحی وجود داشت، فساد هم ایجاد می‌شد. جراحی اقتصادی کار سختی بود، اما در نهایت با شجاعت آقای رئیسی عملی شد.

مشاور رهبر انقلاب عنوان کرد: در آشوب‌های اخیر، بسیاری نگران بودند این ناآرامی‌ها جنبه معیشتی پیدا کند، اما با تدابیر دولت چنین نشد. ممکن است وزیری در دولت مطلوب نباشد، اما این‌ها نباید باعث شود از اتفاقات خوبی که در کشور افتاده غافل شویم. روسای سه قوه در پیروی از رهبری صادقانه تلاش می‌کنند و این هماهنگی بسیار ارزشمند و مایه امیدواری است.

رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب با اشاره به روند تشکیل این شورا، اظهار کرد: تاسیس شورای ائتلاف به دست آقای رئیسی انجام شد. زمانی که وی تولیت آستان قدس رضوی بود، هر هفته به تهران می‌آمد و در پاییز ۹۶ از حدود ۲۰ نفر از چهره‌های سیاسی برای تشکیل شورای ائتلاف نیروهای انقلاب دعوت کرد. نقطه اشتراک مهم این ۲۰ نفر، این بود که در انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۶ حول محور آقای رئیسی اتفاق نظر داشتند.

حداد عادل ادامه داد: حدود یک سال این جلسات به ریاست آقای رئیسی برگزار می‌شد و اواخر سال ۹۷ که به ریاست قوه قضائیه منصوب شد، اعلام کرد که دیگر مصلحت نیست کار سیاسی این چنینی انجام دهد و از اول اردیبهشت ۹۸ با ریاست جدید کار را ادامه دادیم و چون در اسفند ۹۸ انتخابات مجلس را پیش رو داشتیم، از همان اول کار ما در مسیر انتخابات مجلس قرار گرفت و خدا را شکر در انتخابات مجلس حدود ۹۰ درصد نمایندگان کسانی بودند که با معرفی شورای ائتلاف در سراسر کشور رای آوردند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت اضافه کرد: پس از شروع به کار مجلس در خرداد ۹۹، ما برای انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهر تلاش کردیم و در این انتخابات هم موفق شدیم. در انتخابات شورای شهر تهران یک فهرست شورای ائتلاف منتشر کرد و ۶ فهرست هم توسط دیگر گروه‌های اصولگرا منتشر شد. جمع تمام آرایی که به آن ۶ فهرست دیگر داده شده بود، از میزان رایی که آخرین نامزد پیروز ما کسب کرده بود، کمتر بود. این برای ما هم توفیق بود و هم به مسئولیت ما افزود. تعدادی از اعضای شورای ما به مجلس رفتند، عده‌ای وارد دولت سیزدهم شدند و عده‌ای هم به شوراهای شهر راه یافتند و ما چند ماهی از فقدان نیرو رنج می‌بردیم، اما در چند ماه اخیر تغییرات خوبی حاصل شده است و شورا به سرعت در حال بازسازی خود است.

تشکل‌های سیاسی واسطه بین مردم و حاکمیت اند

حداد عادل با تاکید بر اهمیت وجود تشکل‌های سیاسی در جامعه، عنوان کرد: باید سازوکاری بین مردم و حاکمیت واسطه شود و پیام‌های حاکمیت را به مردم و مشکلات مردم را به حاکمیت منتقل کند و در بزنگاه‌های مهم مدیریت و نقش‌آفرینی کند. اگر روزی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب به فعالیت خود خاتمه دهد، باید بلافاصله برای حفظ انقلاب به دنبال تشکل دیگری باشیم که وظایف شورای ائتلاف را انجام دهد.

وی افزود: شورای ائتلاف از تمام احزاب، انجمن‌ها و اشخاص موثری که به انقلاب معتقد و وفادارند تشکیل شده است و این اعتقاد در اطاعت از ولی فقیه متجلی می‌شود. ما پیروی از رهبری را پیروی از امام(ره) در مسیر اسلام و عمل به قانون اساسی می‌دانیم. تمام افرادی که چنین اعتقادی دارند، در شورای ائتلاف جایگاه دارند و در شورا به روی تمام آنان باز است.

رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب با بیان اینکه اولین اصل کاری ما در این شورا تاکید بر وحدت است، گفت: در یک دوره‌ای در انتخابات شورای شهر مشهد، به دلیل تعدد لیست‌های انقلابیون، تمام نیروهای انقلابی از ورود به شورای شهر جا ماندند. این خاطره تلخی است که لزوم دارا بودن وحدت را نشان می‌دهد.

حداد عادل اضافه کرد: از دیگر اصول ما این است که از روحانیت فاصله نگیریم. ما هیچ اختلاف مبنایی با روحانیت نداریم و در شورای ائتلاف در خدمت روحانیون هستیم و روزی هم که قصد گسترش شورا در سراسر کشور را داشتیم، به سراغ روحانیون انقلابی استان‌ها رفتیم و با مشورت با آنان، کار خود را پیش بردیم.

وی با بیان اینکه از دیگر اصول کار ما جوان‌گرایی است، خاطرنشان کرد: رهبری نیز در بیانیه گام دوم، موضوع جوان‌گرایی را به صورت یک گفتمان در بین نیروهای انقلاب درآوردند. این یک موضوع مسلم است که باید به آن توجه شود و ما هنوز باید در این زمینه بیشتر کار کنیم. جوان‌گرایی باعث می‌شود ما امروز جوانان را وارد صحنه کنیم و هرچند ممکن است اشتباهاتی از آنان سر بزند، اما برای فردا آماده می‌شوند.

رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب با بیان اینکه یکی دیگر از اصول ما ارتباط با دانشگاهیان است، ادامه داد: اصل مهم دیگر ما توجه به بانوان است. ما در گذشته حق خانم‌ها را از نظر تاثیرگذاری در تصمیم‌گیری سیاسی رعایت نکردیم. از اول انقلاب، بانوان همپای مردان در صحنه حضور داشتند. زمانی من در سال‌های ۴۲ تا ۴۵ که در دانشگاه تهران دانشجو بودم، هیچ خانم دانشجوی چادری در دانشگاه نمی‌دیدم، اما سال ۵۶ دانشگاه‌ها از دانشجویان دختر چادری و انقلابی در تمام رشته‌ها پر بود. امام(ره) فرمودند که اگر زنان در نهضت انقلاب وارد نمی‌شدند، این نهضت به پیروزی نمی‌رسید. امروز هم‌ بیش از ۲۰ درصد از اعضای شورای مرکزی شورای ائتلاف، خانم اند و معاونت بانوان هم داریم.

غفلت از نقش زنان باعث ایجاد آشوب‌های اخیر شد

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه غفلت از نقش زنان باعث ایجاد آشوب‌های اخیر شده بود، عنوان کرد: رسانه‌های خارجی آنچنان انقلاب اسلامی را ضد زن نشان داده‌اند که بسیاری از بانوان ما اصلا پیشرفت‌هایی که در تمام این سال‌ها برای زنان حاصل شده است را نمی‌بینند. دشمن بسیار بر روی مسئله زن سرمایه‌گذاری کرده است و به همین دلیل هم از شعار "زن، زندگی، آزادی" استفاده می‌کند. خانم‌ها نیمی از جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند و باید حضور موثر داشته باشند و ما باید غفلت گذشته خود را جبران کنیم.

وی بیان کرد: ما در شورای ائتلاف گسترش کمی و شبکه‌سازی در سطح کشور را در دستور کار داریم. من از آقای ترقی خواهش می‌کنم شعبات شورای ائتلاف را در تمام شهرستان‌های خراسان رضوی تشکیل دهند. ما تشکیل هیاتی برای نظارت بر نمایندگان مجلس و اعضای شورای شهر را در دستور کار داریم و آقای ترقی هفته گذشته به عنوان یکی از اعضای این هیات انتخاب شد. کار مهم دیگر ما آموزش است و باید از این طریق، از بین جوانان کادرسازی کنیم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به حوادث اخیر کشور، اظهار کرد: هر کس طبیعت انقلاب اسلامی را بشناسد از وقوع چنین آشوب‌هایی تعجب نمی‌کند، چراکه انقلاب ما پنجه در پنجه قدرت‌های جهانی انداخته و می‌گوید که مردم ایران خواهان استقلال و حق تعیین سرنوشت خود هستند و می‌خواهند جامعه‌شان را مطابق با فرهنگ مطلوب خودشان بسازند. دنیای غرب با قدرت نظامی و اقتصادی خود به دنبال سیطره بر جهان است و در برابر ما سنگ‌اندازی می‌کند.

حداد عادل با بیان اینکه آشوب‌های اخیر نه اولین مورد سنگ‌اندازی‌های دشمن است و نه آخرین مورد، گفت: دشمن به دنبال بهانه بود و مژده براندازی آسان را به طرفداران خود می‌داد. تاکتیک براندازان این بود که به گروه‌های ۲۰، ۳۰ نفره درآیند و نیروهای انتظامی و بسیج را با خود درگیر و ایجاد اغتشاش کنند. شکر خدا مردم علی‌رغم تمام مشکلات و دلخوری‌ها، به این جمعیت نپیوستند. کل جمعیتی که در این یک ماه به میدان آمدند، با احتساب افرادی که چندین بار حضور یافتند، نهایتا ۲۰۰ هزار نفر بود. این آماری است که حتی مخالفین جمهوری اسلامی هم اعلام کردند. این عدد با تعداد مردمی که در مراسم تشییع پیکر شهید سلیمانی حضور یافتند، قابل مقایسه نیست.

عضو مجمع تشخیص مصلحت ادامه داد: هر شنبه فراخوان می‌دادند، اما به جایی نرسیدند. بعد خواستند با ساختن اتفاقاتی مانند حوادث دانشگاه شریف، مردم را تحریک کنند. در این حادثه، عده‌ای دانشجو و دانشجونما حرف‌های مستهجن زدند و نیرویی هم عصبانی شد و کاری کرد و دشمن همین را بهانه کرد. عملیات‌های کشته‌سازی در اردبیل و کرج نیز از دیگر اقدامات دشمن بود. بعد هم که از کردستان عراق و شرق کشور حملات مسلحانه‌ای انجام دادند. دشمن تمام تلاش خود را کرد، اما اهدافش محقق نشد.

نباید از حوادث اخیر به سادگی عبور کرد

وی با بیان اینکه ما نباید از حوادث اخیر به سادگی عبور کنیم، تاکید کرد: باید بررسی شود چرا تعدادی از جوانان به خیابان‌ها آمدند. باید ارزیابی شود که اشتباهات ما چه بوده است و نیاز به تغییر روش در چه حوزه‌هایی داریم. حتی کسانی که اعتراض می‌کردند و دستگیر می‌شدند هم نیروهای همین کشور اند.

حداد عادل با اشاره به تاکیدات رهبری بر جهاد تبیین، عنوان کرد: اگر ما حقایق را نگوییم، دیگران تحریف می‌کنند. تحریم، تحریف، تحریک و ناامیدسازی مردم، از راهبردهای دشمن است. دشمن طوری نشان می‌دهد که انگار در این کشور هیچ پیشرفتی حاصل نشده است و زنان در حال کشته شدن هستند و هیچ اعتنایی به علم و دانشگاه نمی‌شود. جهاد تبیین یعنی شما این تصویر را عوض کنید.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 58
  • ناشناس
    1

    تو برو حليمتو بخور!

    نظرات شما -
    • سید اصغر
      0

      حداد نا عادل ، کاخی که به شما برای استفاده شخص دادن بزودی به اموال عمومی باز خواهد گشت

  • ناشناس
    1

    دقیقا ، سوم مهر میدان انقلاب همین تعداد بودنند

  • ناشناس
    1

    کاملا درسته.
    اما عادل خان.
    آیا کل جمعیت ناراضی از بی‌کفایتی نظام هم ۲۰۰ هزار نفره؟
    این ۲۰۰ هزار نفر جرات حضور در کف خیابان را پیدا کردن.
    یه مجوز برای تجمع مسالمت آمیز (با شرط ممنوعیت هر گونه شعار و آسیب به اموال عمومی و با تضمین عدم دخالت نیروهای امنیتی) صادر کنید.
    اون وقت شروع کنید به سرشماری و آمارگیری.
    از تجمع میترسید؟
    رفراندوم بگذارید.بعد ببینید میتونید مثل سال ۵۸ آمار ۹۹ درصدی به جمهوری اسلامی را کسب کنید؟

  • حاج سعید طوسی
    1

    باور کنید متن را نخوندم زیرا به یقین رسیده ام که حداد انسانی دروغگوست.اینقدر ترسو بودید که بخاطر دویست هزار نفر ،اینترنت و واتساپ و اینستاگرام را بستید و حتی ارسال پیامک را محدود کردید و سطلهای زباله را جمع کردید و ایران را به پادگان تبدیل کردید.ای دروغگو خجالت بکش.از داماد امریکایی شهیدپرور چه خبر

  • ایرانی
    1

    آقای حداد عادل! 200هزار آماده مرگ جمعیت کمی نیست. این ها که میدان آمده اند شجاعان ملت اند . دست از جان شسته اند . اگر به سمت ملت تیراندازی نکنید و اجازه یک راهپیمایی اعتراضی با حمایت پلیس بدهید . خواهید فهمید حداقل 70میلیون ایران به میدان خواهند آمد . در ضمن به چه چیز جمهوری اسلامی شکر گزار باشیم . به بیکاری و فقر و ناکارآمدی مسئولان یا اختلاس های صدها هزار میلیاری یا حقوق های نجومی وابستگان حاکمیتی؟!

  • آزادی
    1

    اول که گفتی ۱۰۰ نفر بودن الان ۲۰۰هزار نفر شدن

  • مجید
    1

    گیریم که اصلا به قول شما 200 هزار نفر ... اگه راست میگین ، پس چرا به خاطر 200 هزار نفر اینترنت 85 - 90 میلیون جمعیت رو قطع کردین ؟؟؟؟ چرا ده میلیون نفری که با اینستاگرام و امثال اون نون شب شون رو در می اوردن رو الکی بیکار کردین ؟؟؟ اون همه راننده ی اسنپ که به خاطر نبود و یا کم بودن سرعت اینترنت بیکار موندن چی ؟؟

  • ناشناس
    2

    خیلی هامون دوست داریم بیایم بیرون اعتراض کنیم به دروغ و ریا و اختلاس و فساد و تبعیض و آقازاده ها وووووووو
    ولی می دونیم شماها از زندگی ساقطمون می کنید!
    اونها که اومدن بیرون اعتراض کردند شجاع بودند ما که خونه موندیم بزدل بودیم!
    ولی اینو بدون که خیلی از ماها از شماها متنفریم......!
    خدا رو قسم می خورم اون جیره خوارهای اندک هم وقتی جیره شون اندکی کم می شه به شماها بد و بیراه می گن، دیدم که می گم ! دیگه خود دانید!

  • ناشناس
    1

    عاشق حلیم و چای و نبات خوردنتم ما که گیرمون نمیاد ولی سیری شما روسفیدی ماست..

  • ناشناس
    0

    تو باید هر لحظه نماز شکر بخونی...

  • رابی
    1

    عجب .یعنی ۲۰۰هزار نفر پایه رژیم را به لرزه درآوردند!
    وای به روزی که هشتاد میلیون بریزند توی خیابان.

  • ناشناس
    1

    کل کسایی که سال 57 انقلاب کردند200 هزار نفر بوده

  • ناشناس
    1

    یعنی آنها که نیامدن خیابان همه از حکومت داعشی شما راضی هستند؟؟؟بر آدم دروغگو لعنت باد

  • متفاوت
    1

    شما درزمان و تاریخ خود اشتباه نکرده اید بلکه در برابر زمان و نسل وتاریخ جدید فرسوده شده اید.شما بر اجبار ماقبل خود غلبه کردید و نسل جدید هم خواه ناخواه بر اجبار شما غلبه خواهند کرد.زیرا اصولا اجبار ، تجاوز به حدود الهی است وکسی نمیتواند ازحدود الهی تجاوز کند.

  • ناشناس
    2

    جناب حداد عاددددل
    كسي كه يكي از داماد هايش از خانواده اي شهيد پرور در آمريكا بدنيا آمده و لاجرم مجبور است در آمريكا عليرغم ميل باطني زندگي كند
    كسي كه همسرش مي گويد بخاطر اينكه در كشور جمهوري اسلامي ايران يك مدرسه كه صلاحيت اخلاقي و تحصيلي داشته باشد تا پسر دلبندشان را بدانجا بفرستند پيدا نكرده و مجبور شدند دست بكار شده مدرسه غيرانتفاعي درشان آقازاده تاسيس كنند
    بايد بداند
    يك دشمن زياد و صددوست كم است

  • خخخخ
    1

    شما احتمالا حواست به حلیمه الانم اما مشهدیا حلیم نمیخورن شله مشهدی دارن خخخخ

  • مهرداد سربندی
    2

    عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه ما نباید از حوادث اخیر به سادگی عبور کنیم، گفت: حتی کسانی که اعتراض می‌کردند و دستگیر می‌شدند هم نیروهای همین کشورند.
    چه با حال . مگه هر که اعتراض کنه دستگیر می شه؟ مگه نگفتید دستگیر شده ها اغتشاش گر بودند. خالی بندی بود دیگه!!! آره؟ معترضین را دستگیر کردی برای اینکه گندش در نیاد گفتید اغتشاگران را دستگیر کرده اید. ای کلک . اصلا اغتاشگری وجود نداشته. همه بچه های خودمون بودند و اعتراض داشتند . نه؟

  • ناشناس
    1

    ايشان فرمودند در يك سالي كه دولت جديد روي كار آمده از التهاب هاي اقتصادي كاسته شده🤭🧐عجب
    چند ساله هي فكر مي كنم عادل جان را قبلأ كجا ديده ام تا متوجه شدم ايشان شخصيت واقعي پينوكيو كارتوني است كه بعلت گفتن دروغ ها شاخ دار مكرر دماغش
    روز بروز بزرگتر ميشد

  • ناشناس
    1

    عجب سرشماري ضعيفي داري حتما85 ميليون هم شما تندروهاي مزخرف فداي داريد

  • ناشناس
    1

    این همه مامور در سراسر کشور به خط شدند جوری که از شدت کمبود نیرو متوسل به کودکان و بازنشستگان شدید، چند هفته اینترنت کشور رو قطع کردید و میلیاردها خسارت ایجاد کردید، به خاطر دویست هزار نفر. ما رو گوش دراز فرض کردی یا خودت هستی؟

  • ناشناس
    1

    يعني براي همين تعداد اين همه مامور ريختيد تو خيابونو بيش از يك ماهه اينترنت و فيلتر كرديد؟!

  • حمید
    1

    تو حلیمتو بخور

  • غلامعلی
    1

    کسی که خودرابه خواب زده چطور میشه بیدار کرد...هیچ مسئولی حتی یک جمله در دلجویی از مردم بیان نکرده...این نادانی خشم را شعله ورتر میکند...
    اگرحرف شمادرست هم باشد(که نیست)بایداینگونه اصلاح کنید که دویست هزارنفر جانفدا حاضرشدند در برابر گلوله قرار گیرند دیگر حساب دستت باشد که چندده ملیون دیگر نتوانسته اند جانفدایی کنند...از خواب بیدار شو

  • خون جیگر
    1

    روش شمارش را اعلان کنید .

  • ناشناس
    1

    خونه خوشگله را فروختی ؟

  • ........
    1

    شما که دروغ نمیگین
    میشه بگین چرا به خاطر مورچه
    سر فیل را بریدید...

    برای 200 هزار نفر
    نان 9 ملیون را داخل اینتر نت
    قطع کردید ....
    به کلاغ بگید میخنده ....

  • ناشناس
    0

    باسلام حق بگو فقر بیکاری جوانان مشکلات معیشتی و اقتصادی گرانی و تورم در 43سال گذشته تجربه شده مسوولان فقط بفکر قدرت و ثروت هستند نه مردم اگر کارشناسی مسائل برسی کنیم با روانشناسی نتجه خواهیم گرفت نه آینده برای اشتغال و ازدواج ومسکن و تهیه جهزیه ازدواج برای خانواده ها یک رؤیا ست

  • حمزه
    1

    فعلا با این چرندیات سر خودتونا شیره بمالید من پیشنهاد میدم یه انتخابات برگزار کنید اونوقت متوجه میشید

  • ناشناس
    0

    کل حامیان واقعی شما نه پول بگیرانتون نه اونای که وظیفشون گذاشتین.نضامی.بسیجی.گروه زینبیون.حیدریون.فاطمیون.حزب.ال..ونزالا کمتراز اینه اگه بدونن اگه بیان توخیابان احتمال هلاکتشون هست درصورتی که جزء شهدای حکومتی نه خدایمحسوب، نشن.

  • ناشناس
    0

    چو شیران برفتند از این مرز وبوم ....روبه لنگ کند سر فزون
    همه را رد صلاحیت کردید ،،،،به حول قوه الهی خط فقر را به بیست میلیون رساندید ،،اگر دانشمند بودید ‌برای رضای خدا کار می کردید .این وضع مملکت نبود ،،،،،دومیلیون نفر را بازداشت کردید

  • محسن
    0

    شمامجوزبدهیدآقای حداد عادل ۹۹درصدمردم ایران معترض سراسیه خیابانها می شوند

  • ناشناس
    0

    غلامعلی شما به نان و نوا رسیدی و خیلی‌ شکر گذاری کن. اگه مسولیت نداشتی در سایه رهبری عزیز شما هم الآن مخالف همين نظام بودید. برای بچت مدرسه شخصی با پول بیت المال درست کردی و... و خودتان را از مردم جدا کردید و چندین سال است که مردم به حال‌ خودشان رها کردید و الآن همين مردم رها صداي کسی رو نمی شنوند. مقصر امثال شماها هستید.

  • ناشناس
    0

    تو و هم فکرانت کشوری که در ثروت خدادادی و نیروی کار تحصیل کرده و جوان و چهار اقلیم که این کشور را که باید بهشت قار اسیا باشد با ناکارامدی و ندانم کاری وخودبینی و خود رای و غرور تکبرتان به جهنم این قاره تبدیل کردید

  • عادل
    0

    لطغا دهانت را بشور بعد اسم ملت ایران را به زبانت بیار شما با مردم فاصله زیاد داری

  • ناشناس
    0

    خخخ.پس چرا ۲میلیون نفر بازداشت کردید؟

  • ناشناس
    0

    جناب حداد با این سیاست های غلط که در مملکت داری در پیش گرفته اید بترس از اون روزی که دویست هزار نفر به بیست میلیون نفر افزوده شود

    نظرات شما -
    • م.ج
      0

      دقیقا.قطره قطره جمع گردد وانگهی دریا شود.

  • زرتشتی
    0

    در انگلیس بندرت مدیران ارشد دوره قانونی خود را بر صندلی داغ مدیریت طی می کنند و با اولین ناکارامدی استعفا می دهند، نیم قرن هست ،با این وضعیت بیکاری ،گرانی کمرشکن،نابودی محیط زیست و فرار نخبگان و ده ها خسارت ملی بر کشور، حتی مدیر دون پایه ای حاضر به استعفا نشد و مدام با دست به دست کردن صندلی های قدرت برای تنوع !! بین هم فکران بی تخصص خویش ،سرانجام کار را بدینجا رساندند که پس از پنجاه سال یک مجوز برای صدای مردم نمیدهند که احساس کنند میتوانند مشکلات انباشته خود را لااقل بیان کنند،هرچند انتظار حل مشکلات از شماها را ندارند، سرخوش به این باشید که تعداد معترضان را اندک می بینید ،غافل از انکه این فقط نوک کوه یخ هست که بر بالای دریای مردم می بینید.

  • ناشناس
    3

    خبر فوری
    از این متن چه جوری این تیتر را زدی
    خیلی نامردی

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      حرف خودشه، نامردی نشده
      اگه فکر میکنه خوب نیست، خب نمیگفت.

      این هنر یک خبرنگاره که پرمخاطب ترین قسمت گفته ها رو واسه تیتر زدن انتخاب کنه

  • محمد پیرعلی
    0

    فقط به فکر خودتون هستید. ان شاءالله وعده خداوند تحقق خواهد یافت.

  • ناشناس
    0

    یعنی کل نظام مقتدر ولایی به خاطر همین تعداد نوجوان و جوان کل اینترنت را قطع کرده میلیونها شغل را از بین بردید . اجازه ورود تماشاگر به هیچ مسابقه ای را ندادید.
    مردم را با تیر زدید به مدرسه ها و دانشگاهها یورش بردید مجروحان را مداوا نکردید زندانها را پر کردید و.....
    مردک متقلب دروغگوی عملی خودت را اینقدر به نفهمی نزن مردم بیش از آنچه که شما نااهلان فکر میکنید میفهمند.

  • ناشناس
    0

    نه بابا
    200 هزار نفر چیه
    آقای رییسی قبل از شما شمرده
    گفت تعدادشون چهار دهم و یک درصد بوده.
    شما دیگه لازم نیست خودت رو به زحمت بندازی.

  • ناشناس
    0

    یادش بخیر یادی کنیم از سخنان فیلسوف ریاضی ایران
    که دوران صدارتش اوج شکوفایی اقتصاد بود
    از هر 100نفر که قبل از انقلاب به دنیا نیامد150نفر فوت میکردن
    اصلا شما مخالف ندارید

    ما هم از اغتشاش خوشمان نمیاد
    امنیت خوبه
    ولی خدایش این وضع معیشتی برای مردم

  • ا
    0

    خداوکیلی یکی بگه این بابا تو این ۴۵ سال چه کاری که یه مشکل مردم برطرف شده باشه را کرده جز اینکه تا تونسته بارش را بسته

  • بابک
    0

    اینطور که شما می فرمایید باید معترضین جمعیت شان کم باشد ، پس لطفا یک همه پرسی برگزار کنید مثل سال ۱۳۵۸ و نظرسنجی آری و نه در ارتباط با راضی بودن مردم از شرایط فعلی انجام دهید....
    خدا هم زورکی هیچ کس را به بهشت نمی برد که شما می خواهید به زور همه رستگار بشوند...
    بزرگترین امتیازی و مرتبه ای که انسان ها نسبت به همه آفریده ها...ملائک ، حیوانات ، ...دارند ، حق انتخاب است
    همه براساس انتخاب های خود ، سنجیده می شوند
    تعجب می کنم چطور آموزش و پرورش و وزارت فرهنگ زمان شاه با آن همه فسادی که می گفتید ، چنین آدم های را پرورش داد که انقلاب کردند ، هشت سال جنگیدن ، پای اعتقادات درست یا نادرستشان ایستادن و...اما آدم هایی که زمان بعد انقلاب پرورش یافتن .....دورویی ، اختلاسگری ، فرصت طلب ، و. ظلم و حق خوری ....هستند
    وقت آن نرسیده آدم منطقی و با وجدان بیدار فکر کند و صحبت کند و عمل کند.‌‌‌..
    آقای دکتر حداد عادل می دانید چند نفر دهه شصتی بیکار هستند و با چشم خود می بینند آنهایی که پارتی و سهمیه و...دارند چه راحت در شغل های دولتی و پردرآمد مشغول کار هستند...
    می دانید حقوق کارگر حداکثر ۷ میلیون است...آن هم نه همه جا، خیلی جاها کمتر از ۷ هم می دهند ...آن وقت خط فقر ۱۸ میلیون است
    می دانید آمار اعتیاد و جرائم نسبت به کل جمعیت چقدر است....
    می دانید چند درصد شعارهایی که سال ۵۷ می دادید و به مردم وعده می دادید تحقق پیدا کرد ؟
    مردم کم ایستادگی کردن و کم سختی کشیدن و حالا این دستمزدشان نیست...شما خانه های میلیاردی داشته باشید...برای زایمان فرزندانتان بروید خارج...
    شاید با کفر بشود حکومت کرد اما باظلم نمی شود...

  • ناشناس
    0

    پس چطوره که توی تهران فقط ۳۰۰۰نفر رودستگیرکردند

  • حسین
    0

    اقای حدادعادل شما چرا!!!!!!!!!!!
    شما که در تثبیت وتدوین تئوری های رژیم سابق نقش اساسی داشید!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  • ناشناس
    0

    ایشان کلا تو هم می زنن فکر کنم بیشتر فکرش رفتن به آمریکا باشه یا واقعا اونجا زندگی می‌کند که خبر از اقتصاد داغون این مملکت طی این دو سال ندارد ...زمان دکتر احمدی نژاد که خا نه مقداری گران شد خودشو جر داد . تو این چند ماه خانه حدود چهل درصد گرون شده پس چرا هیچی نمیگه

  • ناشناس
    0

    یادته میگفتی در زمان شاه از هر ۱۰۰ نوزاد تازه متولد ۱۲۰ تاش می مردند!!!!
    مصرف افیون باعث سردی مغز ونتیجتا پرت و پلا گویی می شود

  • مریم
    0

    حرف درست و منطقی میزنید آقای حداد عادل
    ما همیشه شکرگزار خداوند هستیم
    ولی باید اصلاحاتی هم صورت بگیره
    چون جامعه ی ما واقعا جامعه ی پر از رفاه و آزادی نیست
    قدرت خرید مردم کمتر شده، و مردم از لحاظ مالی به مشکل خوردن
    یه سوپر مارکت میریم دوتا وسیله میخریم ۳۰۰ هزار تومن میشه
    در مورد حجاب و آزادی هم باید تغییر رفتار داد، نوه های شما دیگه مثل ماها نیستن، آزادی میخوان، میخوان هرجور که خودشون دوست دارند لباس بپوشن، زیر بار زور و اجبار نمیرن، میگن شماها عمرتون رو کردین و الان نوبت ماست و زندگی ماست، میگن شماها حق ندارید درمورد نعمت زندگی که خداوند به ما داده تصمیم بگیرید، واقعیت هم اینه که الان نوبت اوناست که جامعه ی آرمانی خودشون و فرزندانشون رو بسازن
    و ماها نمیتونیم برای اونا و فرزندان اونا و نوه های اونا، جامعه ی آرمانی خودمون رو بسازیم، انگار تو عصر هواپیما میخوای با اسب سفر کنی، معلومه که به مشکل میخوریم

    نظرات شما -
    • از ... به مریم
      0

      خانم مریم، با نظر شما موافقم.
      ولی به نظر من؛ حجاب و گشت ارشاد و ...بهانه ست.
      علت غالب این اعتراضات، که اول به اسم اصلاح خواهی شروع میشه و با اسم آشوب خاتمه پیدا می کنه و کلی برای ملت و دولت ( دولت در معنای عام = حاکمیت )هزینه داره، فقط و فقط اقتصادیه.
      ملت اگر یه رفاه نسبی هم داشتند، والا مریض نیستند هزینه درست کنند یا آرامش و آسایش خودشون و ملت رو سلب کنند.
      ( البته بجز افراد آشوبگر، ارازل و اوباش و هرج و مرج طلب و غیر آدمیزاد)

  • ناشناس
    0

    هر چی بسرمون میاد حقمونه ماها بی غیریت و بی عرضه اییم که این آدم نون به نرخ روز خور میاد میگه ۲۰۰ هزار نفر بیشتر نبودن .مردم کشورم خودم ترسو بی غیریت و جوندوست هستیم که نمیریم حقمون رو بگیریم . کاش یروز هم فراخوان بدن بدون هیچ ترسی از پلیس مردم بیان تظاهرات کنن .اونوقت میبینن چقدر نفرت دارن مردم ازشون

  • ...
    3

    و شاید کمتر.
    خخخخخ.
    غالبشون هم یا از خانواده های نابسامان بودند.
    یا از پای منقل و مصرف مواد صنعتی پاشده بودن و یا تا خرخره عرق خورده بودنو تو سرخوشی کاذب بودند.
    ما مرده باشیم که بذاریم این بی هویتهای بی ریشه ی دوزاری ، این آنارشیستهای ارازل و اوباش کشور رو دست بگیرند.

  • ناشناس
    0

    ایکاش فرح بود و به دستبوسیش ادامه می‌دادی و خرسند و مسرور می‌شدی.

  • ناشناس
    0

    اقای عادل همین یک نفر هم مخالف زیاد هست- باید با گفتگو و شفافیت و پیروی از سیره و سلوک اهل بیت و حضرت علی -ع- و صداقت با مردم رفتار کردوبقول معمار کبیر انقلاب- مردم ولی نعمت ما هستند-
    نباید به روی ولی نعمت نظام و پشتیبان نظام سلاح خشونت را نشان داد.همیشه با حلم و بردباری و تحمل انتقادات و عدم تحریک افکار عمومی بهتر میشود کارها را پیش برد.

  • هموطن
    0

    جناب حداد عادل اگر شما سکوت کنید خیلی بهتر است اعتراض های امروز حاصل تصمیمات غلط دیروز شما در مجلس است چه بسا قوانینی تصویب کردید حاصل بی کاری و گرانی و بدبختی جامعه گردید بله ۲۰۰ هزار امروز خداي نكرده تبديل به ميليون هاي فردا نشود مي گوید صد دوست بهتر از یک دشمن است. دست شما از فرهنگستان قطع کنید برکتش به اهل و زبان می رسد

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها