نماینده سبزوار:

اینقدر فیلم‌های ساختگی درست کرده‌اند که به هر چیزی نمی‌توانیم اطمینان کنیم/ لباس پلیس پوشیدند و به مردم شلیک کردند

علی‌اصغر عنابستانی نماینده سبزوار می‌گوید: متاسفانه در جریان اعتراضات، این‌قدر چیز‌های ساختگیِ عجیب و غریب دیدیم، از اینکه لباس پلیس بپوشند و بروند به مردم شلیک بکنند تا غیره که این‌ها باعث شده هر فیلمی را می‌بینیم نتوانیم راجع به آن، قضاوت کنیم.

اینقدر فیلم‌های ساختگی درست کرده‌اند که به هر چیزی نمی‌توانیم اطمینان کنیم/ لباس پلیس پوشیدند و به مردم شلیک کردند

در روز‌های گذشته، دو فیلم از نیروی‌های انتظامی و امنیتی که در این ایام، متمرکز بر کنترل اعتراضات کشور هستند، منتشر شد که انتقادات زیادی در پی داشت. هرچند که مرکز پلیس پایتخت در اطلاعیه‌ای این موضوع را رد کرد و آن را به تلاش و دروغ‌پردازی‌های شبکه‌های معاند ربط داد، اما انتقادات به آن فیلم‌ها بسیار زیاد بود. علی‌اصغر عنابستانی، نمایند سبزوار در این باره به رویداد۲۴ می‌گوید: در حالت عادی، پلیس روزی ۳۰ هزار عملیات انجام می‌دهد و در حالت غیرعادی که اکنون در آن قرار داریم، تعدادشان حتماً خیلی بیشتر از این است که من آمار ندارم. طبیعی است در روزی ۳۰ هزار عملیات، در جایی، یک ماموری خطا کند، حال آگاهانه یا ناآگاهانه؛ بالاخره مامور هم انسان است.

وی می‌گوید: اینکه یک جایی، یک افسری یا پلیسی با هر لباسی، یک خطایی کند، این به پای کلیت آن مجموعه نوشته نمی‌شود و اتفاقاً جزو اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران است که در داخل نظام اگر در جایی مامورش خطا کند، حتماً با او برخورد می‌شود.

این چهره اصولگرای مجلس می‌گوید: بنده این فیلم‌ها را ندیدم، اما اگر یک جایی، یک ماموری خطا کرده باشد و اتفاقی رقم خورده باشد که نباید می‌افتاد، یعنی هتک حرمت شهروندی اتفاق افتاده باشد، حتماً باید با فرد متخلف برخورد شود. اما اینکه این اتفاقات هست یا نیست و صحنه‌سازی یا ساختگی هست یا نه؟ باید بررسی شود. متاسفانه در این جریان‌ها، این‌قدر چیز‌های ساختگیِ عجیب و غریب دیدیم، از اینکه لباس پلیس بپوشند و بروند به مردم شلیک بکنند تا غیره که این‌ها باعث شده هر فیلمی را می‌بینیم نتوانیم راجع به آن، قضاوت کنیم و به آن اطمینان کنیم. از این‌رو، این موضوع را مسئولان امر و اعضای کمیسون امنیت ملی مجلس باید بررسی کنند که حتماً هم این اتفاق خواهد افتاد تا آنچه واقعیت است عیان شود و اگر کسی خطا کرده با او برخورد صورت بگیرد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس می‌گوید: همه مسائلی که در این ایام اتفاق افتاده به کمیسیون اجتماعی برمی‌گردد، منتهی امروز مسائل اجتماعی، تبدیل شده به مسئله امنیتی و از این ساختار مسئله امنیتی، موضوع پایین بیاید، آن‌وقت همه آن‌ها به ما که در کمیسیون اجتماعی هستیم، برمی‌گردد. این شکاف و انقطاع نسلی که اتفاق افتاده، این تبیین درستی که در شرایط کشور و آرمان‌های انقلات صورت نگرفته، مسائل مربوط به اعتراضات، بیکاری و شرایطی که برای نسل جوان ما رخ داده است، مربوط به کمیسیون اجتماعی است و حتماً ما در بستر آرام‌تر، راجع به زمینه‌سازی این اتفاقات و آسیب‌شناسی شرایط امروز به صورت ویژه وارد می‌شویم و نقاط ضعفی که در عملکرد‌های ما بوده را جبران خواهیم کرد تا در آینده دچار چنین مباحثی نشویم.

عنابستانی در پاسخ به این پرسش که کمیسیون امنیت ملی برای بررسی این اتفاقات به فیلم‌ها اکتفا خواهد کرد یا منتظر رسیدن شکایت در این باره می‌ماند؟ گفت: بررسی کمیسیون امنیت ملی تنها معطوف به فیلم‌ها نیست و باید همه ابعاد موضوع بررسی و افراد شناسایی شوند تا ببیند که افراد و فیلم‌ها واقعی یا غیرواقعی هستند یا مثلاً صحنه‌سازی هست یا نه؟ بعد از اینکه موضوع کامل بررسی شد باید گزارش آن را آماده و ارائه کند. زمانی که کمیسیون امنیت ملی راجع به موضوع گزارش داد، به نیابت از همه نمایندگان است. بنده هم، چند روز پیش به رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفتم وارد موضوع شوند که ایشان هم تایید کردند.

منبع: رویداد24
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 34
  • ناشناس
    1

    تو یکی واقعا باید تا آخر دوره نمایندگی ساکت باشی . ولی روی سنگ پا رو سفید کردی

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      جماعت ترسوهمیشه گریزان ازحقیقت.ننگتان باد

    • داروغه ناتینگهام
      1

      هنگامی که مدام به شما دروغ می‌گویند، نتیجه‌ این نیست که شما این دروغ‌ها را باور می‌کنید؛ بلکه این است که دیگر هیچ‌کس به هیچ‌چیز باور ندارد.
      مردمی که دیگر نتوانند چیزی را باور کنند، نمی‌توانند نظری هم داشته باشند. نه تنها از توانایی اقدام به کاری محرومند، بلکه از توانایی اندیشیدن و داوری کردن محروم می‌شوند و با چنین مردمی، شما هرکاری بخواهید می‌توانید بکنید.


      هانا آرنت

    • ناشناس
      6

      من یکی از تحریم کنندگان انتخابات بودم ولی من و امثال من باید در انتخابات شرکت کنیم تجربه ثابت کرده هیچ اراده ای برای رفع مشکلات اقتصادی نیست ولی با شرکت در انتخابات رییسی رئیس جمهور تک دوره ای خواهد شد و امثال این نماینده نخواهد شد تا بچه های مردم رو ندزدن به عنوان گشت ارشاد تا جنازه ی آنها را تحویل دهند

  • هموطن
    0

    دیگه واقعا چی میشه گفت؟

  • ناشناس
    0

    دروغ نگو ....بچه گول می زنی

  • ناشناس
    1

    برو گم شو مردکه دزد.

  • داریوش اقبالی
    0

    ای تف بر ذات نجست عنقلابی قلاده سگ برگردن توست زدی توی گوش مامور دولت فیلمش را دیدند زیرش زدی

  • ناشناس
    0

    واقعاخیلی پررویی .مگه توهمون نیستی که توگوش سربازوظیفه پلیس زدی؟ حالاطرفدارپلیس شدی؟ صدرحمت به بوقلمون!!!!!!

  • سیلی
    0

    سیلی که شما به پلیس زدی بسیار خوب و حمایت جانانه از پلیس بود!!! این حرکت ها نتیجه عملکرد نمایندگان انقلابی نما است!!

  • سید
    1

    همش فیلم بود کشتن مهساامینی ،مهسا موگویی ،نیکا و.......
    بازداشت کردن بچها و کشتن جوانها همش ساختگی بود
    شکستن شیشه اتومبیلها
    تیر اندازی به کودکان
    اتش زدن اوین
    هواپیمای اکراینی
    توف به اعتقاد دروغ پرورتون
    توف به حزب شیطان پرستتون
    کمونیستهای خونخوار دروغگوهای جانی

  • ناشناس
    1

    شما برو بزن تو گوش نیرو انتظامی آقای عن ناب استانی

  • ناشناس
    1

    تو چی میگی گلابی .کشمش هم مگه دم داره

  • جلال عامری
    0

    جنس نابتو خریدارم.به هر قیمتی که باشه.این جنس ادمو میبره تا پلوتو

  • ناشناس
    0

    اونی هم که تو گوشش زدی الکی لباس پلیس پوشیده بود؟؟؟

  • رابی
    0

    خب تکلیف مردم هم روشن شد.بعد از این هر پلیسی را که دیدید به مردم شلیک می کند بدانید که ضد انقلاب است و همون جا به درک واصلش کنید.چون پلیس جمهوری اسلامی به هیچ معترضی شلیک نخواهد کرد.

  • متفاوت
    0

    شمایک سیلی بدهکاریتون حالا شده صدتا سیلی..همون موقع اگر تسلیم حق میشدی و میگفتی باشه این یک سیلی حق منه وباید بخورم حالا اون یک سیلی نمیشد صدتا سیلی ، که اخر باید بخوری و اگر بازم نخوری میشه دویست تا.هی بیشتر بدهکار میشی .گناه تسلیم حق نشدن همینه که مدام روهم انباشته میشه و جبرانش سخت تر.شک نکن.

  • ابراهیم حاندی
    1

    خط ویژه هم میرن بعد تو گوش پلیس هم میزنند و بعدش به دروغ میگن من نبودم

  • ناشناس
    0

    آره ه ه ؟!يعني لباس پليس پوشيدند و رفتن بين پليسها و سوار ماشينها و موتورهاي پليس شده اند و اسلحه هاي پليس دستشونه و به مقر پليس هم مي رفتند و بعد شما مي گوييد اينها ساختگي است؟!شما مردم را چه فرض كرده ايد؟!شما اگر دلسوز پليس بودي تو گوش مامور پليس راهور نمي زدي!

  • ناشناس
    0

    وجود این همه ابله یک جا باید در. کتاب گینس ثبت بشه !اقای نماینده یه جا میگه من این فیلمها( فیلمهای حمله ماموران ) را ندیدم .۵ خط پایینتر درباره حمله ساختگی با لباس پلیس با قاطعیت میگه !
    متاسفاته در این جریانها انقدر !چیزهای ساختگی وعجیب دیدیم !از این که لباس پلیس بپوشن وبه مردم شلیک کنند !!جناب انماینده نادان فیلمهای حمله پلیس به مردم را ندیده اما انقدر فیلم ساختگی دیده که باورش نمی شه فیلمهای مردمی راست باشه ظاهرا در این روزها همزمان با اعتراصات در دهها خیابان درشهرهای ایران دهها گروه فیلم سازی هالیودی وبالیودی کاملا ریلکس با اسلحه جنگی وامکانات کامل مشغول تولید فیلم ساختگی بر علیه پلیس بوده اند !انقدر هم تولید بالا بوده که دیگه نمیشه فیلمهای واقعی را از دروغی تشخیص داد !!
    بابا توی کله شماها چیه ؟ مغز یا کود ؟

  • ایمان
    0

    مگر دستم بهت نرسه...

  • ناشناس
    0

    همین مونده که یه دروغگو بیاد راجع به راست و دروغ فیلمها حرف بزنه، تو خودت گفتی من از ماشین پیاده نشدم، فردا فیلمش درآمد که نه‌تنها پیاده شدی که سرباز رو هم هل دادی. دروغگو

  • من
    0

    مردک تو اب نمی بینی وگرنه شناگر ماهریی تا دیروز فکر کردی نماینده شدی از مردم بهتر شدی زدی تو گوش سرباز الان زر میزنی مدافع پلیسی ببند بابا گلابی

  • ناشناس
    0

    این می خواد مملکت درست کند !؟ خنده دار نیست یاد گوچه شاشو ها آدم می افته تو‌کتاب جزیره بی تربیت ها

  • مهدی
    0

    پس هر جادیده شد پلیسی یا یگان ویژه ای داره به مردم شلیک میکنه ضدانقلاب و معاند است و قتلش در همانجا واجب است؟!

  • یاس
    0

    پلیسی که به دختر پانزده ساله تو چابهار تجاوز کنه و به دختری که بخاطر حقش تو شهر امده تعرض کنه نمی شه اسمشون گذاشت انسان اینا همراه همین اقا لاشخورهایی هستند که نانشان گوشت ملت ایران هست بیاد مهسا امینی و نیکا شاکرمی و دانش اموز اردبیلی و ماهو بلوچ

  • هموطن
    0

    چه فیلم وحشتناکی ساختند ، جایزه اش خون تو شیشه هست

  • علی
    0

    احسنت بر شجاعت نماینده شریف و راستگو
    ایشون کاملا درست میگن
    حتی نظارت استصوابی هم الکی هست و انتخابات ها کاملا آزاده
    واتساپ و اینستاگرام هم کاملا آزادن و دروغ میگن که فیلتره
    تازه هم زنگ زدم با پدر مهسا صحبت کردم گفت دخترش زنده س
    نیکا هم اصلا نمرده ها
    اصلا هیچ اعتراضی هم وجود نداشته و همه این حرفا هم دروغه
    حتی اسم کشورمون هم ایران نیست. میگن سنگ پا قزوینه!!!!

  • صداقت
    4

    نماینده واقعی مردم شمایی.
    درود
    بدون توجه به جوسازی ها به کارتان ادامه دهید

  • ناشناس
    0

    فیلم ساختگی ؟؟؟ حتما اون فیلم سیلی هم ساختگی بود که تو گردن کلفت تر شدی

  • رزمنده دفاع مقدس
    0

    بشین سرجان مردک
    گذشت 50سال پیش که مردم ساده دل بودند خداراشکر ملت ما فرهیخته شدند نه اغتشاشگرند نه آدم کش ونه خسارتی به اموال مردم میزنند دست همه ی حکومتیان رو شده که عامل فتنه و سوزاندن اموال دولتی وخصوصی کار خودشونه .خوب طبیعی بالاخره اونایی هم که حقشون ناحق شده این وسط میان انتقام میگیرند .مردم معترض به گرانی تورم دزدی اختلاس اشرافی گری ثروت اندوزی بی عدالتی نبود مسکن شغل وهزاران مورد دیگر که 44ساله تحمل کردند .چرا نمیفهمید پدر چقدر به خانواده بگه ندارم زن سرپرست خانواده بخاطر سیر کردن فرزندانش تن فروشی میکنه ازاین بدتر شما نامسلمان لامذهب چکار کردید بااین مملکت وملت این ملت همون ملتی هستند که شما حکومتیان ظالم را روی کار آوردند وبهت قدرت دادن وجوانانشون را فدا کردند .این دستمزدشونه همش دشمن دشمن میکنید سقف توالتتون خراب بشه میگید دشمن خجالت بکشید

  • ناشناس
    0

    اگر قرار بود هر کس در هر موقعیتی خطایی کرد برخورد شود،اول کس خود تویی که اگر غیر از شما خودی ها فرد دیگری به گوش مامور قانون سیلی میزد،جد و ابادش را به باد میدادند،ولی برای تو چی شد،؟پس صحبت نکن.

  • شارلاتان
    0

    مشکل کشور ما میدونین چیه امثال اینها هر چی ادم دروغگو گذاشتن سرکار حرف میزنن پول میگیرن

  • فرشید
    0

    حرف مفت نزنید،این گندکاریتونم میخواید بندازید گردن دشمن؟اکه هی از این روو
    ببینم این لباس شخصی ها که دختر مردمو میندازن تو ماشین گازشو میگیرن چیه؟این چه وضیه درست کردید؟از کحا ملت بدونن این حیوونای مزدور کجا میبرن دختر مردمو و فردا میکشید میندازید از ساختمون پایین و میگید خودکشی کرده
    چه معنی داره مامور با لباس شخصی بیاد بیرون؟به ضرر خودتونه،مردم به لباس شخصیها اصلا رحم نمیکنن و ببینن زنده نمیذارنشون

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها