خبرفوری بررسی می‌کند

شوک وین به رژیم صهیونیستی/ اسرائیل می تواند مانع از احیاء برجام شود؟

مقامات بلندپایه اسرائیل نسبت به توافق هسته ای به همتایان خود در آمریکا و اروپا هشدار داده و از مذاکره کنندگان خواسته اند از مذاکرات دست بکشند.

شوک وین به رژیم صهیونیستی/ اسرائیل می تواند مانع از احیاء برجام شود؟

به گزارش خبر فوری، انتشار خبر نزدیک شدن ایران و آمریکا به توافق هسته ای و مفاد احتمالی برجام جدید (اینجا بخوانید) باعث وحشت اسرائیلی ها شده است. رژیم صهیونیستی که گمان داشت توافق هسته ای برای همیشه از بین رفته است، فکرش را هم نمی کرد که یک ماه بعد از پایان ناامید کننده مذاکرات دوحه، این بار در وین دو طرف پای میز مذاکره نشسته و اتفاقا به نتیجه برسند.

اسرائیل که یکی از مخالفان اصلی برجام است حالا دچار یک شوک بزرگ شده است. این مساله را می توان به راحتی از خلال گزارش ها و تحلیل رسانه ها و به خصوص گفتگوهایی که سران این رژیم با پایگاه های خبری مختلف داشته و دارند استنتاج کرد.

شوکی که به رژیم صهیونیستی وارد شد

پایگاه تایمز اسرائیل به یکی از این گفتگوها اشاره کرده است. این پایگاه در گزارش اخیرش به بالا رفتن احتمال اعلام احیاء توافق هسته ای در روزهای آتی اشاره دارد. تایمز مدعی است یک مقام اسرائیلی روز شنبه آرزو کرده که تلاش ‌های جاری برای بازگرداندن توافق هسته‌ای 2015 ایران در نهایت به توافقی منجر نشود، زیرا به نظر می ‌رسد مذاکرات بین قدرت ‌های جهانی و تهران در حال پیشرفت است.

این مقام که نامش فاش نشده است، در گفتگویی با پایگاه خبری وای نت نیوز گفته که مذاکرات هسته ای قبلاً پیشرفته تر بوده است اماآنچه اکنون (برای اسرائیل) خطرناک است این است که ایران "به طور ناگهانی" تمایل خود را برای توافق جدید نشان داده است.

یک مقام اسرائیلی آرزو کرده که تلاش ‌های جاری برای بازگرداندن توافق هسته‌ای 2015 ایران در نهایت به توافقی منجر نشود، زیرا به نظر می ‌رسد مذاکرات بین قدرت ‌های جهانی و تهران در حال پیشرفت است

مقام اسرائیلی در گفتگوی خود با پایگاه صهیونیستی مدعی شده که «ایرانی ها (در فرآیند مذاکرات) خیلی سریع کار نمی کنند.»  و به همین دلیل، اسرائیل امیدوار است که وضعیت قابل برگشت باشد. با این حال، این مقام افزود: «اگر آنها (ایران و غرب) به توافق برسند، ما تلاش خواهیم کرد تا دستاوردهای [اسرائیل] در توافق را به حداکثر برسانیم».

این اظهار نظر نشان می دهد که اسرائیل پذیرفته توافق به زودی اعلام رسمی می شود و به همین علت، سعی دارد پیشاپیش منافع خود را در نظر گرفته و به آمریکا دیکته کند.

مقام ارشد رژیم صهیونیستی که نخواست نامش فاش شود، همچنین اعتراف کرد که اگر توافق هسته ای احیاء شود، «اثبات» خواهد کرد که خروج دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا از این توافق در سال 2018 - اقدامی که اتفاقا اسرائیل از آن حمایت کرد - یک اشتباه محض و یک راهکار «بدون پلن B» بوده است.

این مقام گفت: " (اقدام ترامپ) در نهایت ما را با یک توافق بدتر (برای اسرائیل) مواجه کرد."

تایمز بعد از اشاره به اظهارات مقام اسرائیلی می نویسد: «این اظهارات پس از آن بیان شد که یک مقام ارشد آمریکایی به تایمز اسرائیل گفت که ایران از درخواست «خط قرمز» خود مبنی بر حذف نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از لیست سیاه گروه های تروریستی مورد نظر وزارت امور خارجه آمریکا کوتاه آمده است و همین امر نشان می دهد طرفین به توافق بر سر پایبندی به برجام که در سال 2015 به امضاء رسید به توافق رسیده اند.»

خوف و رجاء اسرائیل در مورد برجام

تایمز اسرائیل البته هنوز امیدوار است که توافق هسته ای به سرانجام نرسد. نویسنده گزارش این پایگاه به نقل از مقامات آمریکایی می نویسد: « نتیجه هنوز نامشخص است زیرا برخی شکاف‌ها باقی مانده است. جو بایدن تنها توافقی را تایید می کند که منافع امنیت ملی ما را تامین کند.»

تایمز اسرائیل سپس به اظهار نظر دیگر مقامات آمریکایی اشاره دارد و می نویسد: «یکی دیگر از مقامات دولتی (آمریکا) که با سی ان ان صحبت می کرد نیز محتاط بود و توضیح داد که پیشرفت ممکن است به کندی پیش برود اما در حال حاضر حرکت رو به جلو بیشتری نسبت به سال گذشته دارد.»

نویسنده تایمز تاکید دارد که با وجود شواهد نامتوازن، مقامات اسرائیلی همچنان مخالف شدید برجام هستند. نویسنده در این رابطه می نویسد: «مقامات بلندپایه اسرائیل نسبت به توافق هسته ای به همتایان خود در آمریکا و اروپا هشدار داده و از مذاکره کنندگان خواسته اند از مذاکرات دست بکشند. ایال هولاتا (Eyal Hulata) مشاور امنیت ملی رژیم صهیونیستی، هفته آینده به واشنگتن می رود تا مجموعه ای از نشست ها  را با مقامات آمریکایی در مورد برنامه هسته ای ایران برگزار کند.»

بازگشت نتانیاهو/ انتخابات اسرائیل هم به برجام بستگی دارد

به جز گزارش پایگاه های صهیونیستی، برخی پایگاه های آمریکایی نیز در مورد توافق ایران و آمریکا و مساله اسرائیل مطالبی نوشته اند. پایگاه آکسیوس در گزارشی تایید کرد مقامات آمریکایی در حال اقناع اسرائیلی ها در مورد توافق هسته ای هستند. این پایگاه مدعی شده توافق احتمالی نه تنها حوزه سیاست خارجی اسرائیل را به هم می ریزد بلکه در داخل هم باعث ایجاد تغییراتی می شود. این پایگاه در این رابطه می نویسد: « اگر توافق هسته ای قبل از انتخابات نوامبر اعلام شود، می تواند بهانه به بدست بنیامین نتانیاهو، رهبر مخالفان بدهد تا علیه یائیر لاپید، نخست وزیر این کشور اقدام کند.» آکسیوس تاکید دارد که همین امر باعث شده نخست وزیر اسرائیل نگران شده و تلاش کند جلوی توافق هسته ای ایران و آمریکا را بگیرد.

 

گزارش های رسانه های خارجی، صرفا جهت اطلاع رسانی ترجمه می شوند و لزوما مورد تایید خبر فوری نیستند.

منبع: خبر فوری
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 30
  • کیوان
    1

    در صورت شکست مذاکرات این اسرائیل است که پیروز می شود ولی مسئولان ما درک درستی از این قضیه ندارند

    نظرات شما -
    • واقعیت موجود
      5

      عزیزان برجام یا هر توافقی در خاورمیانه چی ایران یا عراق یا عربستان مصر... وو ...بدون هماهنگی و در نظر گرفتم دیدگاه اسرائیل امکان پذیر نیست ، خودتون گول نزنید

    • رضا..
      0

      مگه توافق قبلی برجام که در زمان اوباما و نتانیاهو صورت گرفت مورد تایید اسرائیل بود؟ .نتانیاهو به شدت با برجام مخالف بود.

  • ناشناس
    0

    فعلا که عرب نگاهش به اسراییل است وبیکفایتی بااصطلاح مسولین است

  • ایرانی
    9

    باید دید آمریکا نجات اروپا از سرما برایش مهمتر است یا اسرائیل. احتمالا آمریکا سر یک دوراهی بزرگ تاریخی گیر کرده. این زمستان برای اروپا طبق پیش بینی‌های دانشمندانشان به دلیل خشکسالی وجنگلسوزیهای وسیع واز دست دادن ابزار تعدیل سرما که همان رطوبت وجنگل است بسیار سرد تر سال‌های گذشته خواهدبود. این یک انتخاب تاریخی برای آمریکاست که اگر توافق نکند آنهم به خاطر چند صهیونیست وطبق معمول بهانه بیاورد امکان گسست اتحاد اروپا وشورش در اروپا بسیار زیاد خواهد بود. یا اسرائیل یا اروپا کدامیک؟

    نظرات شما -
    • پدرجان
      9

      اروپاضمن شروع کردن طرح قناعت در مصرف انرژی از ذغال سنگ نیز استفاده می کنه . این اروپا همان اروپای جنگ جهانی دوم است . دو لیتر نفت ایران به دردشون نمی خوره . اروپا اجازه نمیده پوتین و نوچه های آویزان به او باج گیری کنند . ضمن اینکه عربستان هم داره تولیدش رو افزایش میده . کمی صبر داشته باشیم حقیقت را می بینیم . پوتین رفتنی است .

    • م.ج
      2

      جناب پدر جان وسعت روسیه رو دیدید؟؟؟
      روسیه که نفت و گازش و ببنده تنها کشورهایی که می تونن به اروپا کمک کنن ترکیه و ایران و عراقه تازه عربستان هم بیاد تو جمعشون نمی تونن وسعت میدان گازی روسیه رو تامین کنن.من طرفدار روسیه نیستم اما جغرافیاتون و وسیع کنید.

    • رضا..
      1

      گاز روسیه در کوتاه مدت قابل جایگزینی نیست و ایران هم که به عنوان یکی از بزرگترین دارنده ذخابر گاز جهان هست که برای انتقال گاز به اروپای غربی حتی اگر موانع سیاسی نباشد باید زیرساخت و خط لوله آن مهیا گردد که در زمان کم ممکن نیست ولی جایگزینی گاز روسیه با خرید حداکثری گاز مایع قطر و.... و جایگزینی تولید برق نیروگاه‌های گازی با ذغال سنگ یا حتی نفت سیاه و مازوت و کمی سختی و ریاضت مردم اروپا می‌تواند زمستان پیش رو را رد کند. ایران هم حتما باید زیرساخت‌های تبدیل گاز به مایع را به هر طریق مهیا کند و با درایت سهم خود در صادرات گاز جهانی را بدست آورده و صادرات گاز به اروپا را کلید بزند و با فروش نفت حداکثری بعد از رفع تحریم ها سود هنگفتی کند ولی متاسفانه این حاکمیت بعید می‌دانم بتوانند از شرایط موجود حداکثر استفاده را بکنند.خدا کند که عاقلانه و در جهت منافع ملت قدم بردارند.

    • ایرانی
      2

      در پاسخ به پدر جان بایست عرض کنم که در زمان مصدق نفت ملی شد وازچنگ انگلیسی‌ها خارج شود لندن با کمبود نفت مواجه ومصرف ذغال سنگ ناگهان افزایش یافت این شد که لندن را دود برداشت وهزاران کشته وبیمار سر دستش گذاشت وبرای همین با کمک آمریکا اقدام به کودتا کرد. حال بعد از گذشت هفتاد سال این اتفاق به نوعی دیگر توسط کشوری دیگر برای اروپا درحال رقم خوردن است ولی آیا آنها مثل قبل قادر به کودتاویا تغییر وضعیت هستند؟ توجه داشته باشید ویروس آنفلوآنزا 100سال پیش در پاریس به دلیل مصرف زیاد ذعال سنگ تولید شد حال با جمعیت چند برابر آنزمان مصرف ذغال سنگ چه بلایی بر سر اروپا خواهد آوردخدا اعلم.

    • به ایرانی بسیجی
      0

      جناب ایرانی بسیجی ساندیس خور

    • ایرانی
      1

      وقتی سواد نداری وگیر میکنی چی جواب بدی همین یه جمله بسیجی ساندیس خور بلدی بگی؟

  • ناشناس
    1

    از سال ۱۳۵۷ تا ۱۳۹۷ چهل سال غرب و امریکا دندان روی جگر گذاشتند، اما تندروهای شکم سیر داخلی دشمتی با غرب کارد به استخوان رساندند و بلعث شدند امریکا تیر خلاص بزند، دشمن واقعی ملت در خود ایران اسم با اسامی تندرو و مافیا...

  • کیوان
    4

    شکست مذاکرات با پیروزی اسرائیل تمام می شود

  • ناشناس
    7

    اسرائیل غلط کرده که مانع برجام شود 🙏
    اسرائیل یا باید برجام را بپذیرد و باهاش کنار بیاد یا باید نظاره گر فرود موشک های ایرانی با قابلیت حمل کلاهک اتمی در سرزمین های اشغالی باشد😊

  • ........
    5

    مرگ بر اسرائیل مرگ بر آمریکا مرگ بر انگلیس همگی گرگ هستند و فکری جز غارت ندارند ما هم سه دسته بیشتر نیستیم۱- عاشقان بی بندوباری و تن پروری۲-بزدلان ساده لوح و ترسو۳-مزدوران شغال صفت و بی غیرت

    نظرات شما -
    • امیر به بسیجی
      0

      آدمک بسیجی ساندیس خور

  • ناشناس
    5

    سالها منتقد نظام ج ا بودم، اما وقتی اوج خصومت محور ضد ج ا دیدم نه فقط علیه ج ا و بلکه علیه مردم عادی و توحش تحریم ظالمانه دارو غذا یعنی اینها به دشمنان نظام ج ا رحم نکردند(ساکن در داخل ایران) در تخریم ظالماته، پی به اشتباهم بردم سالها فریب شیطان دروغین خوردم، با این وجود اخیای برجام برای ایزان و جهان و غرب بهتر است و دشمنی صهیونیست خود دلیل خوبی احیای برجام است

    نظرات شما -
    • رضا..
      0

      شما باز هم در اشتباهی. چشمانت را باز کن و وقایع و اتفاقات این چهل سال را به دقت مرور کن. 0

    • به ناشناس بسیجی
      0

      جناب ناشناس بسیجی ساندیس خور

  • 2

    هر کس در داخل ایران و نظام ج ا با احیای برجام مخالف و سنگ اندازی کند همدست صهیونیستها جنایکار ضد ایرانی است

  • 0

    استفاده دوباره زغال سنگ، نشان داد پیمان پاریس دروغی بیش نبود و چند سال طلایی بزای توسعه میادین گازی و پالایشگاه و نیروگاه گازی از دست داد ایران بخاطر دروغ گرمایش زمین در اثر گلخانه ای! در حالی گرمایش زمین علت اصلی اش دوره افزایش تابش خورشید است هر چند هژار سال دوره ای رخ میدهد

  • حسین
    0

    باید به اسراییل گفت الکی زحمت نکش خدارو شکر اینقد از این ادمایی که مخالف برجام واسایش ملت هستن وجود داره که بتونن جلو برجام رو بگیرن.بعدشم اگه توافق بشه تازه اولشونه بگن وا مصیبتا که کشور به خاک رفت ویه جور دیگه گند بزنن.
    در کل اسراییل تو بخواب مسولین محترم هستند

  • م
    4

    اسرائيل چه ایران و امریگای جنایتکار نتیجه برسند یا نه اینو بدونید به زودی برای همیشه شما اسرائيل کودک کش نابود خواهید شد اگه ایران و امریگای جنایتکار مذاگره نکنند شاید زودتر نابود بشوید 👌👌👌👌👌👌👌🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷

    نظرات شما -
    • به م بسیجی
      0

      جناب م جنایتکار اصلی خودتی مزدور

  • م
    5

    درود بر نظام جمهوری اسلامی ایران امیدوارم بزودی اسرائيل کودک کش نابود کنید انشالله 👌🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷❤❤❤🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷

    نظرات شما -
    • به م بسیجی
      1

      جناب م بشی بسیجی ساندیس خور

  • محمود
    0

    مرگ بر اسراییل جنایتکاز

  • محمد
    0

    درک درست دارند ولی خودشان کاسب تحریمند و نمیخواهند برجام به فرجام برسه

  • ناشناس
    2

    غرب میخواد دست ایران رو از اورانیم های غنی شده ذخیره خالی کنه .یه سال دیگه باز از برجام میره بیرون .بیخوده مذاکره با غرب .باید بسیج عمومی باشه وتا تهش بریم .

    نظرات شما -
    • به ناشناس بسیجی
      0

      جناب ناشناس بسیجی ساندیس خور

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها