اختلاف موساد و دولت اسرائیل بر سر ایران/ پشت پرده سکوت صهیونیست ها/ تل آویو راضی به برجام شده است؟

اسرائیل در شرایط سختی به سر می برد و بحران سیاسی این رژیم باعث شده بین مقامات امنیتی و سیاسی بر سر ایران اختلاف بیفتد.

اختلاف موساد و دولت اسرائیل بر سر ایران/ پشت پرده سکوت صهیونیست ها/ تل آویو راضی به برجام شده است؟

به گزارش خبر فوری، در حالیکه مذاکرات احیای برجام به زودی از سرگرفته می شود، از داخل اسرائیل دو صدای مختلف شنیده‌ می شود. در حالیکه بسیاری از مقامات و رسانه های صهیونیست مخالف برجام هستند اما برخی گروه ها نیز موافق بازگشت کشورهای عضو برجام به میز مذاکرات اند. پیش از این نیز، برخی رسانه های اسرائیلی همانند هاآرتص در مقام اقلیت قرار گرفته و بر خلاف اکثر صهیونیست ها تعطیلی مذاکرات و مرگ برجام را به ضرر اسرائیل دانستند چرا که از نظر آنها این امر باعث تنها شدن رژیم صهیونیستی در برابر ایران می گردد (اینجا بخوانید). با این حال، در چند روز اخیر، این صدای اقلیت قدرتمندتر شده و چند رسانه دیگر با هاآرتص همصدا شده اند.

مذاکرات برجامی  به اسرائیل فرصت می دهد

پایگاه خبری CNA در گزارشی به مساله فوق الذکر پرداخته است. نویسنده این گزارش تاکید  دارد که "اسرائیل مخالفت‌های خود را در مورد توافق احتمالی هسته‌ای ایران کاهش می‌دهد." در ابتدای این گزارش آمده است: "وزیر دفاع اسرائیل روز یکشنبه (26 ژوئن) پس از آنکه یک روزنامه گزارش داد که ژنرال های اصلی ارتش  اسرائیل طرفدار توافق بین تهران و قدرت های جهانی هستند، گفت سیاست در مورد مذاکرات هسته ای ایران توسط دولت تعیین می شود نه نیروهای امنیتی.

فرماندهان اطلاعاتی و برنامه‌ریزان استراتژیک اسرائیل معتقدند احیای توافق سال 2015 که برنامه هسته‌ای ایران را محدود می‌کرد، زمانی را به اسرائیل می دهد تا زمینه لازم را برای تا مقابله با ایران جهت ممانعت از توسعه اتمی آن فراهم کند.

بنی گانتز، وزیر دفاع اسرائیل در این رابطه در توییتی نوشت: در حالی که نیروهای امنیتی اسرائیل درباره سیاست ایران نظراتی دارند، اما "این دولت است که تصمیم نهایی را می گیرد." ما به گفتگوهای باز و عمیق فقط پشت درهای بسته ادامه خواهیم داد. هر روش دیگری به امنیت اسرائیل آسیب می رساند.

توبیخ گانتز و توییت او ظاهراً سرویس جاسوسی موساد را  هدف قرار داده است که به گفته پایگاه یدیعوت با هرگونه توافق هسته‌ای جدید ایران مخالف است. گانتز از موساد خواست خویشتن دار باشد و خودسرانه عمل نکند و تصمیم را به عهده دولت بگذارد."

آشفتگی سیاسی اسرائیل در آستانه مذاکرات

پایگاه CNA در ادامه گزارش خود و بعد از تاکید بر این نکته که مذاکرات جدید برجامی در بحبوحه آشفتگی سیاسی اسرائیل و در حالیکه دولت آن در آستانه انحلال است از سر گرفته می شود، می نویسد: "اسرائیل در مذاکرات برجامی حضور ندارد. اما نگرانی‌هایش در مورد نتیجه این گفت‌ و گوها  و نیز تهدیدهای طولانی مدتش برای اقدام نظامی یکجانبه علیه ایران بر ذهن  پایتخت‌های غربی اثر گذاشته است.

گانتز در مورد اعلامیه اتحادیه اروپا و ایران اظهار نظری نکرد. بنت نیز با وجود داشتن دوربین‌های تلویزیونی برای جلسه‌ای که احتمالاً آخرین جلسه کابینه او در روز یکشنبه بود، هیچ چیزی نگفت. بنت قرار است این هفته کناره گیری کند و یایر لاپید وزیر امور خارجه این مقام را بر عهده بگیرد."

اینها همه نشان می دهند ‌که به اسرائیل در شرایط سختی به سر می برد و بحران سیاسی این رژیم باعث شده بین مقامات امنیتی و سیاسی بر سر ایران اختلاف بیفتد. آنچه مشخص است این که اسرائیل در حال حاضر توان مقابله با برجام و گفتگوهای هسته ای را ندارد و ترجیح می دهد صبر کرده و زمان‌ بخرد.

منبع: خبر فوری
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 16
  • ناشناس
    7

    طوری تیتر زدید که وضعیت کشور مان عالیه .فقط کافیه بین مردم در سطح جامعه باشی بعد وضعیت را درک خواهید کرد .

  • محب
    9

    گنده گنده حرف نزنید ایران بدبخت ترین کشوره

  • ناشناس
    6

    صهیونیستهای هنوز راضی نشده اند

  • محمد
    8

    خدا عمو بایدن رو حفظ کنه اسراییل خر کیه

    نظرات شما -
    • ناشناس
      4

      الهی امین

    • مهدی
      0

      آمریکا کدخدای دنیاست

  • عباس
    1

    سلام .توصیه من به شما استاد عزیز اینه یکم گزارشی که نوشتین رو تحلیل کنید ...چاقو هیچ وقت دسته خودشو نمیبره..آمریکا، اروپا ، اسرائیل همشون یکی هستن.یه روز تو لباس اروپا یه روز تو لباس آمریکا یه روز هم ....جایی که نمیتونی به دشمت پیروز شی چیزی بهش بده که فک کنه داره پیروز میشه...اونوقته که نقاط ضعفه خودتو نمیبینی از همونجا ضربه رو میخوری...

  • رضا..
    5

    خواهشا مسئولین ارشد و تصمیم گیرنده اصلی نظام یه تاریخ به ملت بدهند و بگویند بعد از 43 سال چه زمان به آرامش و رفاه نسبی و.. می‌رسند؟ داستان مرگ بر اسرائیل و آمریکا و تحریم و قطعنامه و انزوا و....کی تمام میشه؟؟ زمان تحقق شعار های 57 هنوز فرا نرسیده؟

  • ناشناس
    2

    جوک جالبیه... خخخخخخخ

  • ناشناس
    3

    همه اخن ما خوبیم

  • محمد
    3

    ارواح ننتون خودتون که درشرایط خوبی بسرمیبرید

  • محمد گلکار خوزانی
    1

    باسلام
    اسرائیل نقش یک سگ تربیت شده را برای آمریکا و انگلیس و بخشی از اورپا بازی می‌کند.
    گاها تحریک اش می‌کنند پاس کنید و واق واق کنید.
    گاها هم بهش می‌گویم فعلا خفه باشید.
    چون شرایط انرژی های فسیلی به دلیل اینکه روسیه را غربی ها تحریم کردند و دو ماه دیگر هوا رو به سردی می‌رود فعلا به سگ دست آموز گفتند واق نزنید تا ما کارمان انجام و نفت ایران را جایگزین نفت روسیه کنیم و موارد دیگر ......

  • ناشناس
    0

    واقعا اگر شخصی خیال کنه که اونا با هم سر مسائل ایران اختلاف دارن باید بهش گفت مغز فندقی متوهم......

  • ناشناس
    1

    خانه ملت عمو بایدن میسوزه

  • بسیجی عاشق رئیسی
    1

    چاره نداره باید راضی باشد در غیر این صورت دو روزه با خاک یکسانش میکنم

  • ناشناس
    0

    حلا شما بسیجی یه کم خویشتن دار باشید بگذارید هفت استاد و دانشمند فضایی و هسته ای که در ماه خرداد اسراییل به شهادت رساند انتقامشان را بگیریم بعد مثل عین اسد یه. روستای حالیش را با خاک یکسان می کنیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها