روسیه، اسرائیل و تندروها اجازه توافق می دهند؟ / بزنگاه تاریخی است، اصولگرایان مراقب باشند

اصولگرایان در این مقطع می توانند از احیای مجدد برجام خشنود باشند حتی اگر نام آن را توافقی بهتر از دولت قبل بگذارند. مهم این است که از زنده شدن توافق پیشین، هم دولت ایران نفع می برد هم ملتی که از فشار فزاینده تحریم ها در تنگنا قرار گرفته است.

روسیه، اسرائیل و تندروها اجازه توافق می دهند؟ / بزنگاه تاریخی است، اصولگرایان مراقب باشند

گفته می شود که طرفین برجام در نزدیک ترین حالت ممکن برای دستیابی به یک توافق قرار دارند و همانگونه که در اخبار هم آمده، پیش نویس متن نهایی برجام از سوی انریکه مورا به نمایندگان دو دولت ایران و آمریکا داده شده تا بر سر آن به توافق برسند.

پوشیده نیست که در این میان، تلاش هایی علیه شکل گیری توافق صورت می گیرد. به نحوی که برخی تحلیلگران، حمله اخیر رژیم خبیث اسرائیل به نوار غزه را نیز در راستای تلاش اسرائیل برای جلوگیری از توافق هسته ای ایران ارزیابی می کنند.

روسیه نیز علیرغم تمامی ادعاها، پیش تر گفته است که باید منافع کشورش در این توافق حفظ شود. هرچند که به باور گروهی از کارشناسان، با اینکه نماینده روسیه اخبار داغ مربوط به پیشرفت مذاکرات را مخابره می کند، اما بعید است دولت روسیه که به دلیل حمله به اوکراین در انزوا به سر می برد، علاقه ای به رفع تحریم های همسایه جنوبی اش یعنی ایران داشته باشد.

از سوی دیگر، جمعی از مخالفین برجام در داخل کشور که مشخصا در گروه جلیلی، مسئول تیم مذاکرات دوران احمدی نژاد و پاره ای از کاسبان تحریم خلاصه می شوند، به تکاپو افتاده اند تا آنچه توافق هسته ای ایران با طرف های غربی خوانده می شود، به نتیجه نرسد.

سه قطب مذکور با اینکه ممکن است در ظاهر متضاد یکدیگر باشند اما دارای هدفی مشترک هستند. برای همه آنها، انزوای بیشتر ایران سودمند است و منافع نابی در پی دارد.

لذا ضروری می نماید که تیم مذاکره ایران با هوشمندی هر چه تمام تر، توطئه های احتمالی این جریانات را خنثی کند و تصمیمات مناسبی در راستای حفظ منافع ملی ایران بگیرد.

جزئیات بیشتری از روند مذاکرات را اینجا بخوانید

سند برجام که در دوره روحانی به امضاء رسید، هنوز هم بهترین متن برای حفظ منافع ملی و رهایی کشور از شر تحریم هاست. نباید فراموش کرد که دولت ترامپ به این دلیل از آن خارج شد که به گفته وزیر امور خارجه پیشین ایالات متحده، امتیازهای خوبی به دولت ایران می داد.

اصولگرایان در این مقطع می توانند از احیای مجدد برجام خشنود باشند حتی اگر نام آن را توافقی بهتر از دولت قبل بگذارند. مهم این است که از زنده شدن توافق پیشین، هم دولت ایران نفع می برد هم ملتی که از فشار فزاینده تحریم ها در تنگنا قرار گرفته است.

منبع: صبح ما
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 14
  • ناشناس
    8

    تندرو که شماها هستید غیر قانونی و فرا قانون آزانس می روید مذاکره و توافق می کنید با چند کشور که یک تکه نان گدایی کنید که آن را هم نمی دهند و چند برابر بیشتر تحریمتان می کنند

    نظرات شما -
    • کیوان
      1

      معلومه وضعت خوبه و نون مفت بهت ساخته

  • ایرانی
    4

    این نظر سردبیر یا مثل خیلی وقتها که چرت وپرت مینویسی، بدون ذکر نام میگی یک کارشناس خبره دراین مورد می‌گوید........ آخرش هم معلوم نیست این کارشناس خبره نامش کیست اصالتش چیست، سواد داره نداره مال کدوم حذبه

    نظرات شما -
    • 0

      شما رویخ بشین کمی خنک شو

    • وحید
      0

      حزب درسته فعلا 19.
      باسواد

  • ایمان
    5

    کدام تندرو؟ کدام کشک کدام پشم ؟
    الان پای منافع ملی وسطه اینکه نمیخوان کشور رو بفروشن این شد تندرو بودن؟
    به ولاه به خواسته هاشون تن بدید تحریم که کم نمیشه هیچ خواسته های بیشتری هم دارن چرا هی تاریخ جهل مردم تکرار میشه؟

    نظرات شما -
    • ناشناس
      1

      تو کیش وخزر منافع ملی مهم نبود .

    • ناشناس
      0

      هر وقت کیش وخزر واگذار شد بیا حرف بزن

  • ناشناس
    0

    مردم ومملکت کیلو چند مهم منافع کاسبان تحریمه تا توله هاشون بتوانند ماشینهای 20 میلیاردی سوار شوند در استخرهای مختلط لواسان حال کنند برا خرید جورابشون به کشور شیطان سفر کنند وو...

  • عبداللهی
    0

    بسیار بعید است و اولین توئیت مخالفت را هم ابر کاسب کار تحریم یعنی رستم قاسمی زد که برجام یزیدیان را نمی خواهیم . همان کسی که دردولت احمدی نژاد خالق مفتخورانی چون بابک زنجانی و دکل خوران و هلدینگ یاس بود !!!؟؟؟

  • ناشناس
    0

    انشاالله توافقی صورت بگیرد که بهتر از توافق قبل باشد غنی سازی ها تا بالاترین سطح ادامه پیدا کند و تمام تحریم‌ها برداشته بشه چه برجامی چه پادمانی ، هیچ تحریم نباید باقی بماند شخصی ،نظامی، بانکی ، نفتی ، و.......اگر یکی از اینها قرار است باقی بماند چرا در دولت قبل نگذاشتید انجام شود و مردم را بیچاره کردید از اقتدار نظام مقدس و انقلاب اسلامی نباید ذره ای کم شود وگرنه قابل قبول نیست

  • م
    2

    مخالفان برجام در هر حالتی ضد مردم ووطن فروش هستند

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      کسانی که دنبال برجام هستند همان کاسبان تحریم هستند که می خواهند تحریم‌ها را بعدا بیشتر اعمال شود

    • م
      0

      ناشناس فکر کنم با احمقی یا سرت تو اخر حرامخوران است

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها