روسیه: با لغو تحریم ها ایران به اجرای برجام برمی‌گردد

معاون وزیر امور خارجه روسیه امروز (پنجشنبه) ضمن ابراز آمادگی مسکو برای اجرای برجام در صورت احیا تصریح کرد که ایران اعلام کرده است که به محض لغو تحریم‌ها، آماده بازگشت به اجرای توافق هسته‌ای است.

روسیه: با لغو تحریم ها ایران به اجرای برجام برمی‌گردد

خبرگزاری روسی «تاس» گزارش کرد، سرگئی ریابکوف در جمع خبرنگاران در پاسخ به سؤالی در ارتباط با سفر آتی «جو بایدن» رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا به منطقه غرب آسیا گفت که وی در این سفر به موضوع هسته‌ای ایران نیز اشاره خواهد کرد.

معاون لاوروف در این خصوص تصریح کرد: «فکر می‌کنم که برنامه هسته‌ای ایران و تمامی چیزهای مرتبط با آن قطعاً در دستورکار او قرار داشته باشد و همچنین مسائل امنیتی در منطقه خلیج فارس نیز مورد بحث قرار خواهد گرفت».

وی در عین حال درباره آمادگی واشنگتن برای اعتراف به این که ایالات متحده مسیر فشار حداکثری علیه ایران را تغییر نداده است، ابراز تردید کرد و ادامه داد که تهران آمادگی خود را برای اجرای کامل توافق هسته‌ای اعلام کرده است.

ریابکوف در این خصوص گفت: «دولت آمریکا تا چه حد حاضر است اعتراف کند که هنوز آن چه را که از دولت ترامپ به ارث برده است و فشار حداکثری علیه ایران نام دارد، رها نکرده است و به سمت پایبندی کامل به مفاد قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل حرکت نکرده است. من قصد قضاوت کردن ندارم».

ریابکوف در ادامه همچنین بر لزوم اجرای برجام تأکید کرد و گفت پس از احیای توافق هسته‌ای، روسیه مصمم است تا سهم خود را در روند احیای برجام، ایفا کند.

وی در این خصوص توضیح داد: «روسیه، به نوبه خود مصمم است تا بخشی از سهم خود را در فرایند اجرای برجام پس از احیای این توافق به شکل پارامترهای اولیه‌اش ایفا کند».

وی تصریح کرد که روسیه جنبه های خاصی از اجرای برجام را در پس ذهن خود دارد که ریابکوف اطمینان داد که آماده بازگشت به آن خواهد بود.

منبع: فارس
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 9
  • ناشناس
    7

    آمریکا در برجام و مذاکرات برای ایران هیچ کاری نمی کند مذاکرات وین و قطر هم اشتباه از سوی ایران بوده است.
    مذاکره با آمریکا از ابتدا غلط بود.

  • 6

    مشکل برجام و مذاکرات و تحریم توسط دشمن و شیطان حل وفصل نمی شود و تاکنون هم برای مردم دنیا ثابت شده است.

  • محمد گلکار خوزانی
    0

    معاون وزیر خارجه روسیه چون می‌داند موضوع برجام به نتیجه نمی‌رسد اعلام همکاری را کرده و اگر مطمن به انجام می‌بود احتمالا چنین حرفی را نمیزد

  • ناشناس
    3

    وقتی که کسی در این مدت 9 سال درک نمی کند، نمی داند و نمی فهمد و توجهی نمی کند مشکل ایران با آمریکا از طریق مذاکره، توافق هسته ای، مذاکرات وین، قطر، گفت وگو، ملاقات، دیدار و همکاری حل نمی شود ولی متاسفانه باز هم به دنبال برجام و مذاکرات است و یک اشتباه بزرگی است.

  • ناشناس
    0

    ایران فریب روسیه را میخورد وبضرر مردم ایران هست بدون توجه به روسیه بروید برجام را تمام کنید مردم دیگر تحمل این گرانی را ندارند

  • iraj soltani
    3

    اینها تماما ظاهر قضیست، اونا میدونند ما چکار می کنیم، ما هم می دونیم چکار می کنیم. برجام یعنی گره ی کور که ترامپ کورترش کرد. آمریکا بازی خورد. اگه فکر می کنید همه ی مشکلات ایران، آمریکا و اسرائیل و ... با برجام حل میشه، خیلی ساده نگرید. مسائل فوق العاده پیچیدست. بابای بایدن هم نمی تونه حل کنه. ولی بهتره باهاش کنار بیان. منظورم ایران هسته آیه.

  • ناشناس
    0

    خدا از دلت نشنود نامرد

  • یکی از مردم
    1

    همگی به هوش باشید ارباب پوتین راضی شده البته باشرط!!!

  • ناشناس
    0

    این حرف ها را به نماینده ات آقای باقری کنی و امیر عبد الهیان بگو،ولی هم مردم هم خدا از دلت خبر دارند که دروغ میگویی و دوست نداری توافق صورت بگیره،و هی ایران را تحریک و شیر می کنید تا شرط های غیر ممکن بزاره تا آمریکا هم فراری بشه تا قند تو دل شما و اسراییل و اعراب اب بشه و مردم ایران بدبخت تر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها