وزیردارایی پاکستان: احیای برجام راه را برای پیشبرد قرارداد گازی با ایران هموار می‌کند

وزیر دارایی پاکستان با تاکید بر تعهد این کشور برای گسترش همکاری‌ها با روسیه در حوزه انرژی به رغم فشار غرب علیه مسکو، با اشاره به طرح انتقال گاز از ایران به پاکستان گفت: به نتیجه رسیدن مذاکرات برای احیای برجام راه ما را برای پیشبرد این طرح مهم هموار می‌سازد.

وزیردارایی پاکستان: احیای برجام راه را برای پیشبرد قرارداد گازی با ایران هموار می‌کند

رسانه‌های پاکستانی این اظهارات را به نقل از سناتور «شوکت ترین» طی مصاحبه وی با نشریه "فایننشال‌تایمز" عنوان کردند.

وی اظهار داشت: دریافت گاز از ایران بسیار آسان و طرحی مهم برای پاکستان است و با آن ما قادر به غلبه بر بحران انرژی خواهیم بود.

این وزیر کابینه عمران‌خان نخست وزیر پاکستان تاکید کرد: توافق میان تهران و واشنگتن برای احیای برجام به اسلام‌آباد نیز اجازه می دهد تا طرح احداث خط لوله انتقال مستقیم گاز از ایران به پاکستان را که به دلیل تحریم های بین المللی به حالت تعلیق درآمده است، احیا کند.

شوکت ترین افزود: اگر توافقی (در وین) وجود داشته باشد، طرح گازی ایران یک گزینه ارزان و مهم برای پاکستان خواهد بود، ایران در همسایگی ما است و پیشبرد این پروژه به سود ما تمام می‌شود.

وی درخصوص همکاری‌های دوجانبه با روسیه در حوزه انرژی و احداث خط لوله شمال-جنوب از عزم جدی اسلام‌آباد برای تحکیم روابط با مسکو به رغم فشارهای غرب علیه روسیه و شرکت‌های انرژی این کشور خبر داد.

وزیر دارایی دولت پاکستان اظهار داشت: ما امیدواریم مقامات روسی به زودی برای نهایی کردن قرارداد خط لوله "پاکستان استریم" پس از سفر ماه گذشته عمران‌خان خان به مسکو اکنون به اسلام‌آباد کنند.

گفتنی است، هزینه این خط لوله که قرار است توسط مجموعه‌ای از شرکت های روسی ساخته شود، بیش از ۲ میلیارد دلار برآورد شده است.

دولتمردان پاکستانی در سال‌های اخیر به مسکو نزدیک‌تر شده اند، زیرا آنان به دنبال راه‌هایی برای تقویت امنیت انرژی کشور خود هستند و معتقدند به خطر انداختن روابط با روسیه بسیار پرهزینه است. درحالی‌که پاکستان گاز تولید می‌کند، در سال‌های اخیر با افزایش تقاضای انرژی ، واردات انرژی از کشورهای حوزه خلیج‌فارس را نیز آغاز کرده است.​

منبع: ایرنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • حرف حساب
    0

    حالا که همه دارن مفت میخورن با شریک ..و رفیق...وکی بهتر از مادر طالبان ک ازیک ریشه و ...

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها