از تعلل دولت روحانی تا اقدام در دولت رئیسی

ایران از برجام خارج شد؟

حضور نمایندگان مجلس در فضای مجازی همزمان با تعطیلات عید سعید قربان کاهش یافته است با این وجود تعدادی از نمایندگان درباره مناسک حج و عید قربان توئیت کردند. اظهار نظر بایدن درباره افزایش تحریم‌ها علیه ایران و برخی موضوعات اجتماعی و سیاسی سوژه توئیت‌های دیگر هستند.

ایران از برجام خارج شد؟

محمدرضا احمدی سنگری، نماینده مردم شهرهای رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی به مناسبت روز عید قربان و برگزاری مناسک حج با انتشار هشتگ «الکعبه تجمعنا» اینطور توئیت کرد: «به امید آنکه اجتماع مسلمانان حول مشترکات هر روز افزون تر و دشمنان جهان اسلام هر روز ضعیف تر شوند. فرا رسیدن عید وحدت مسلمین مبارک.»

سیدمصطفی میرسلیم، نماینده مردم تهران نیز در توئیتی با تبریک عید بزرگ مسلمانان نوشت: «خدایا به ما توفیق بده جز تو نبینیم و نخواهیم و گفتار و رفتارمان برای تو و هرچه می‌خواهیم برای جلب رضای تو و حکایتی برای قربانی به درگاهت باشد. عید سعید قربان مبارک‌ باد.»

مهدی عیسی زاده، رییس کمیسیون اجتماعی و نماینده مردم میاندوآب در مجلس یازدهم نیز در حساب توئیتری خود نوشت: «عید سعید قربان، پرشکوه‌ترین ایثار و زیباترین جلوه تعبد در برابر خالق یکتا بر عموم‌ مسلمین مبارک.»

زهره الهیان، ‌نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی نیز به عیدقربان اشاره داشت و در توئیتر خود نوشت: «عید قربان روز ثبوت و اثبات عشق و تسلیم است. روزی کـه انسان در برابر معشوق هیچ بودن را می‌پذیرد. عید سر سپردگی و بندگی و رها شدن از خود و بـه خدا پیوستن است.»

بایدن فراموشکار است

اردشیرمطهری، نماینده مردم گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون اجتماعی هم به یادداشت جدید بایدن اشاره داشت و نوشت: «بایدن گفته به ایران فشار می‌آوریم تا به برجام برگردد، او فراموش کرده که ایران هیچ گاه از برجام خارج نشده و این آمریکا بود که بدعهدی کرد؟ این است منطق آمریکای بدعهد.»

سیدنظام الدین موسوی، نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، پردیس و اسلامشهر نیز درباره فعالیت‌های هسته‌ای ایران در حساب توئیتری خود نوشت: «رسانه‌های غربی طوری از آغاز بکار سانتریفیوژهای IR۶ در فردو خبر می‌دهند گویی اقدامی غیرقانونی رخ داده است. تولید اورانیوم ۲۰درصد بمیزان سالی حداقل ۱۲۰کیلوگرم، تکلیف فوری مجلس یازدهم به دولت در بند یک قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌هاست. دولت روحانی تعلل کرد؛ دولت رئیسی، اقدام.»

علی خضریان، نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس اما در توئیتر خود به حواشی به وجود آمده درباره کنکور پرداخت و نوشت: «در برنامه تلویزیونی سلام صبح بخیر که با موضوع حواشی مربوط به کنکور برگزار شد، پیرامون آمادگی کمیسیون اصل نود جهت ورود به بررسی طرز کار دستگاه‌های اجرایی و برخورد با متخلفین جهت احقاق حقوق عامه در صورت طرح شکایت داوطلبان پس از رسیدگی ویژه با دستور رئیس جمهور، توضیحاتی بیان شد.»

حجت‌الاسلام و المسلمین علیرضا سلیمی، نماینده مردم محلات و دلیجان و عضو هیئت رئیسه مجلس هم درباره صعود تیم ملی والیبال به رقابت‌های نهایی اشاره داشت و نوشت: «صعود مقتدرانه تیم ملی والیبال به جمع ۸ تیم برتر موجب خشنودی مردم عزیز شد. قهرمانان واقعا دست مریزاد... تشکر و سپاس.»

حجت الاسلام احمد حسین فلاحی، ‌ نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس نیز با اشاره به خبری درباره تجارت آزاد با سوریه و رشد ۸۶ درصدی صادرات به این کشور در توئیتر خود نوشت: «فراکسیون جبهه مقاومت مجلس ضمن حمایت از افزایش تراز تجاری با کشور سوریه، آمادگی دارد زمینه‌های گفتگوی بخش خصوصی هر دو کشور را فراهم کند.»

منبع: همشهری آنلاین
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 36
  • راوی
    0

    خبر فوری شما سایت خبری وزین و مورد اعتماد اکثریت مردم هستید لطفا اخبار را بطوریکه رسانه ها و سایتهای زرد و دوزاری به شکل استفهامی مطرح میکنند چاپ نکنید خبر یا اتفاق افتاده یا نه این وظیفه خبر نگار وتحلیلگر شماست که صحت یا سقم ان را مشخص و منتشر نماید متاسفانه این علامت سوال را درهشتاد در صد سایتهای خبری مختلف برای جلب خواننده میبینیم که باعث سردرگمی خواننده و نقل قول های کذب میشود لطفا این رسم را مثل خیلی از تابو ها که شکستید بشکنید با احترام و تشکر خواننده قدیمی و همیشگی شما

    نظرات شما -
    • انصاف 📄
      0

      مطمئن باشید با این رویه ایران که آمریکا را دشمن کینه ای خود می‌داند ، اگر پوتین در آمریکا بزرگ شده و رئیس جمهور آمریکا شده بود چیزی بهتر از ترامپ برای ایران نمیشد . چه برسد به پیرمردی مثل بایدن که بخاطر زمین افتادنش یا فراموش کاری یا آلزایمری که حتی اشخاصی با سن کمتر هم کم و بیش دارند ، او را گناه کار بدانیم .

  • کیوان
    6

    در آخرین لحظه توافق را میپذیرند و تحریم‌ها رفع می شود. ایران هنوز از برجام خارج نشده. البته زحمات عمو بایدن رو نباید نادیده گرفت

    نظرات شما -
    • یه ایرانی
      0

      مجبورند چون اینقدر اقتصادو به اسم جراحی جرش دادن که محاله بتونن بدوزنش بزودی مرگ مغزی میشه

  • محمد
    0

    باز هم تیتری بی ارتباط با محتوای خبر جهت جذب مخاطب!!! مخاطب می فهمد

  • انصاف 📄
    0

    چطور نمایندگان و خبرنگاران محترم فراموشی و زمین خوردن یک پیرمرد را زود متوجه می‌شوند ولی وقتی آن پیرمرد به علت اینکه رئیس جمهور آمریکا شده و به‌ علت اینکه قبلا" نماینده سنا و معاون رئیس جمهور بوده به گفته های او در یک سال گذشته پشیزی ارزش قائل نشدند و فقط تضمین تحریم ها که البته خواسته بسیار به حقی است را خواستاریم . آیا بهتر نبود شخص رهبری با آن پیرمرد به دور از نفرت از گذشته آمریکا مانند رئیس جمهور روسیه به ایران دعوت و بطور پخش زنده از تلویزیون با آرامش گفتگو داشته باشند ؟

  • محمد گلکار خوزانی
    0

    باسلام
    متاسفانه از این توییت ها چیزی عاید مردم مظلوم و شریف ایران نمی‌شود.
    بلانسبت دو کلمه حرف حساب نمیزنند و در شعار دادن پروفسور هستند.

  • بیطرف
    0

    این پیامها چه ربطی به برجام داشت فکری دیگر برای داغتر کردن خبربکنید

  • هفت لنگ بختیاری
    18

    یکی بود یکی نبود تو زمانهای نه چندان دور همه چیز مردم را به برجام گره زد حتی واردات واکسن برای جان مردم را.ولی الان دولت برجام را در ردیف چندم گذاشته.وبا تمام توان دنبال فروش انرژی وداد وستد وصادرات واردات است وقطعا دشمنان مارا به جای می کشاند که برجام .به نفع ایران را بپزیرند

    نظرات شما -
    • ناشناس
      1

      خاک بر سرت مزدور.

    • به یکشنبه ۱۹ تیر ۱۴۰۱ ۲۳:۳۱:۰۹
      0

      به هفت لنگ بختیاری ، نه مثل طرفداران روحانی که بیشتر غرب را قبول داشتند و نه مثل شما که فقط شرق را قبول دارید و انتظار دارید غرب به شما التماس کند ، به جای راه حل نمی‌دانم چرا برای عده ای نعوذبالله وحی شده ما به رفع تحریم ها اصلا" نیازی نداریم ولی آمریکای بدبخت و فرانسه بیچاره و آلمان و انگلیس نیاز مبرم و شدید به برجام دارند . پس چرا قیمت طلا ذره ای در جهان افزایش داشته باشد در ایران چندین برابر آن افزایش که زنجیروار بعد مدت کمی روی قیمت همه چیز تورم شدید داشته و دارد ؟

    • دروغگو
      0

      وایسا ،اون 1/6میلیارد دلاری که از عراق گرفتیم (ولی هنوز به ایران نیامده ) رو خرج کنیم ،،،تا بعد دنبال فروش و ارز آوری باشیم ،،،خود دولت شش کلاسی اعلام کر د ه فقط 15درصد مطالبات (فروش نفت و غیره) را وصول کرده ،،،،یعنی داریم جنس را با تخفیف زیاد و بدون پرداخت وجهی بابت ان ،صادر میکنیم
      پیشنهاد میکنم بروی خبر فارس ،اونجا فقط لایک مثبت 4. یا 5 نفر داری

    • به هفت لنگ بختیاری دزدان ایران ساندیس خور
      0

      جناب هفت لنگ بختیاری دشمن اصلی خودتی مزدور

  • ناشناس
    0

    این نماینده ها از روی بیکاری دارند مسخره بازی در میاورند ودیگران را مسخره میکنند. خوبه توی مجلس با کاغذ موشک درست کنید وبه سوی اسراییل پرتاب کنید این ذهن شماست .در صورتی که اسراییل دارد با موشک واقعی هم ذهن شمارا هدف قرار داده وهم مکان شما و هم دانشمندان شما را و هیچ عرضه ای ندارید که یک درس به این کشور بدهید.وپشت سر هم در این 43 سال دارید رجز میخوانید که اگر بشاشیم این کشور را اب می برد .ای بدبختهای خیالباف پشت منقل نشین.

  • ناشناس
    1

    گویا بایدن یا واقعا الاغ است یا خودش را به خریت زده که البته هر کدامش باشد صفت مستکبران است . مگر نه اینکه این آمریکاست که از برجام خارج شده نه ایران مگر اینکه صحبت از برجام دیگری باشد که قطعا دولت سیزدهم قاطعانه توی دهان بایدن خواهد زد.

  • امیر
    0

    ایران نباید منتظر تضمین آمریکا باشد ایران باید توافقی انجام دهد که اگر آمریکا یک قدم عقب رفت ایران هم بتونه یک قدم متقابل انجام بده چون تضمین آمریکا فایده ای ندارد همانطور که در قرارداد مودت که به تصویب مجلس سنا و مجلس نمایندگان آمریکا رسیده بود آمریکا از آن خارج شد و به هیچ کس هم پاسخگو نبود این ذات آمریکا و غرب هستش.ما باید تا زمانی که منافع کشور در برجام تامین شود به تعهدات خودم ادامه دهیم.. اگر دولت دنبال ضمانت آمریکا در برجام هست.ضمانت آنها تضمینی ندارد

  • ناشناس
    5

    ایران از برجام خارج شد؟ بسیار عالی است

  • 5

    ایران از برجام خارج شد؟ استقبال می کنیم

  • ناشناس
    2

    وادادگی اصلاح طلبان در میدان سیاست خارجی/ اصرار به امتیاز دهی در مذاکرات!
    برخلاف آن چه که طیفی از سیاسیون اصلاح‌طلب وانمود می کنند، امروز توپ در زمین کارشکن‌ها و طرف بدعهد برجام است و برای احیای این توافقنامه، چاره‌ای جز لغو تحریم‌ها، راستی آزمایی و ارائه تضمین‌های مؤثر وجود ندارد.

  • ناشناس
    0

    هیچ‌‌کس شما را از خواب بیدار نخواهد کرد!

  • ناشناس
    7


    این تجربه به ما ثابت می‌کند که آمریکا فقط زبان زور را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ می‌فهمد و باید با او با زبان اقتدار صحبت کرد تا مصالح و منافع ما را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ محترم بشمارد.

    نظرات شما -
    • به ناشناس دوشنبه ۲۰ تیر ۱۴۰۱ ۱۱:۱۸:۲۵
      0

      با اقتدار منطقی موافقم ولی با منطق زور نتیجه ای نمی‌شود گرفت

  • 1

    بایدن می‌داند سیاست «فشار حداکثری» علیه ایران شکست خورده است

  • ناشناس
    6

    برخورد ج.ا با برجام منطقی است. رابرت مالی و بایدن همه جور امتیازی را به نظام خواهند داد. کوتاه آمدن در مقابل آمریکا نتیجه عکس خواهد داد. بایدن از اوباما هم بدبخت تر آست.

    نظرات شما -
    • به ناشناس دوشنبه ۲۰ تیر ۱۴۰۱ ۱۲:۰۲:۳۷
      0

      با منطق شما ایندفعه بایدن در مقابل ترامپ رای نمی آورد و برعکس برجام ایندفعه متحدانش فرانسه و آلمان و ... را هم خواهد داشت . فقط چین و روسیه بخاطر منافعشان در شورای امنیت به نفع ایران رای خواهند داد و نظاره گر ، جنگی ویرانگر خواهند بود که آرزوي عربستان که خواستار ضعیف شدن ایران و انتقام کمک ایران به یمن برسد .

  • 1


    اشتباه ایران این بوده است متاسفانه از ابتدا مذاکره توجه نکرده است که آمریکا و کشورهای اروپایی دوستان عربستان سعودی و اسرائیل هستند اجازه نمی دهند مشکل توافق هسته ای و برجام حل و فصل شود.

  • ناشناس
    1

    بایدن هم تاکنون ثابت کرد که مانند ترامپ به دنبال انتقام گرفتن از ایران است

  • 1

    فاش شدن جنایت اسرائیل علیه سربازان مصری

  • 1

    ترس از سقوط اسرائیل؛ وجه مشترک همه صهیونیست‌ها/ چرا مقامات تل‌آویو به نابودی رژیم خود اعتراف می‌کنند؟

  • 1

    اردوغان با بن‌سلمان بر سر پرونده خاشقچی معامله کرد

  • برنامه سفر بایدن به منطقه به خاطر حمایت از جنایتکاران است
    1


    برنامه سفر بایدن به منطقه به خاطر حمایت از جنایتکاران است

  • 1

    برنامه سفر بایدن به منطقه به خاطر حمایت از جنایتکاران است
    برنامه سفر بایدن به منطقه به خاطر حمایت از تجاوز آل سعود در جنگ یمن و هم حمله اسرائیل به سوریه است

  • روحانیون اسرائیل را موشک بزنند از حجاب واجب تر است.
    2

    روحانیون اسرائیل را موشک بزنند از حجاب واجب تر است.

  • ناشناس
    2

    جوبایدن بی ادب رئیس جمهور آمریکا جنایتکار هنوز هم درک نمی کند، نمی داند و نمی فهمند و توجهی نمی کند آمریکا جنایتکار عضو برجام نیست و تاکنون هم نبوده است.

  • ناشناس
    1


    عبرت‌های برجام هنوز بازخوانی نشده اند
    هفت سال پیش، در چنین روزهایی، تصاویر وزرای خارجه ایران و ۶ کشور مورد مذاکره در رسانه ملی منتشر شد که یکدیگر را به آغوش می‌کشیدند و از انعقاد برنامه مشترکی خبر می‌دادند که بعدها در ایران برجام خوانده می‌شد.

  • ناشناس
    1

    هفت سال پیش، در چنین روزهایی، تصاویر وزرای خارجه ایران و ۶ کشور مورد مذاکره در رسانه ملی منتشر شد که یکدیگر را به آغوش می‌کشیدند و از انعقاد برنامه مشترکی خبر می‌دادند که بعدها در ایران برجام خوانده می‌شد. برجام، گشایش‌های مختصری به همراه داشت اما از همان ابتدا، مرتبا از سوی طرف مقابل نقض شد. در این باب یادآوری چند نکته خالی از لطف نیست:

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها