میدل ایست آی:

بایدن در قبال ایران پیرو مطیع سیاست‌های ترامپ است

یک وبگاه خبری تحلیلی انگلیسی در گزارشی با انتقاد از رویکرد دولت جو بایدن در قبال حل و فصل مسئله توافق هسته‌ای، آن را دنباله‌رو سیاست‌های مخرب دونالد ترامپ در منطقه، به ویژه در قبال ایران دانست.

بایدن در قبال ایران پیرو مطیع سیاست‌های ترامپ است

وبگاه خبری تحلیلی میدل ایست آی در گزارشی درباره سیاست‌های جو بایدن در منطقه، به ویژه در قبال ایران نوشت: بایدن در حال منحرف شدن از سیاست رسیدن به توافقی هسته‌ای با ایران است که مختص خود اوست و در حال متمایل شدن به سمت پروژه عادی‌‍سازی روابط سعودی‌ها با اسراییل است که بخش عمده‌ای از کار ناتمام توافق ابراهیم دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین آمریکا محسوب می‌شود.

میدل ایست آی در ادامه می‌نویسد: پس از آن که این کار انجام شود، سیاست بایدن در خاورمیانه کاملا از سیاست ترامپ غیرقابل تشخیص خواهد شد. قطر دیگر تحت محاصره نخواهد بود اما ایران همچنان تحت تحریم‌های حداکثری باقی خواهد ماند و توجه آمریکا معطوف به روابط اسراییل با منطقه خواهد شد.

در این گزارش با اشاره به این که بایدن مطیعانه در حال پیروی از سیاست‌های ترامپ در منطقه است، نوشت: واضح‌ترین نمونه این کاری است که بایدن با پیش‌نویس توافق برای احیای توافق هسته‌ای ایران کرده است، توافقی که ترامپ چهار سال پیش به طور یک‌جانبه از آن خارج شد. محصول یازده ماه مذاکره با دو دولت ایران این شد که آمریکا در پایان ماه مارس به خاطر آن‌چه یکی از سخنگوهای وزارت امور خارجه آن «معدود» مسائل باقی‌مانده خواند، خود را از مذاکرات کنار کشید. از آن موقع، در رسانه‌ها از رابرت مالی، مذاکره‌کننده اصلی آمریکا به خاطر زیادی مصالحه جو بودن انتقاد شده است. طرح او مبنی بر حذف نام سپاه پاسداران ایران از «فهرست سازمان‌های تروریستی خارجی» با مخالفت بایدن مواجه شد. حال کل توافق به نظر می‌رسد که راه به جایی نبرد. آخرین ارزیابی مالی این است که احتمال رسیدن به یک توافق «در بهترین حالت، کم» است.

در ادامه این گزارش آمده است: در طرف ایران، راجع به این که آیا مسئله حذف نام سپاه پاسداران از این فهرست موجب بر هم خوردن توافق می‌شود یا نه، ابهام وجود دارد. می‌توان گفت این اقدام شکلی به کلی نمادین دارد و لغو آن تاثیری بر تحریم‌های وزارت خزانه‌داری آمریکا بر سپاه پاسداران که پابرجا خواهند ماند، نمی‌گذارد. اما این تنها مسئله موجو نیست. طرف آمریکایی هم تردیدهایی داشته است یا می‌توان گفت سیگنال‌های متناقضی درباره دو مسئله مهم در زمینه این توافق فرستاده است، یعنی مسئله راستی‌آزمایی و لغو تحریم‌ها.

این وبگاه خبری همچنین نوشت: واضح بگوییم که ایران تحت این توافق با انتقال تقریبا تمام اورانیوم غنی‌شده خود با خلوص ۶۰ درصد به خارج از کشور در ازای کیک زرد روسیه، موافقت می‌کرد. ناگهان، هیچ کسی دیگر حرفی از این موضوع نمی‌زند. کسی درباره توان ایران برای رسیدن به «گریز هسته‌ای» صحبتی نمی‌کند که گفته می‌شد ممکن است چند روزه باشد. اگر هدف اصلی ممانعت از ایران در رسیدن به ظرفیت تولید یک بمب باشد، آمریکا درحال کناره گرفتن از توافقی است که می‌توانست ایران را از دست یافتن به این ظرفیت محروم کند.

میدل ایست آی نوشت: اگر آمریکا و اسراییل به اندازه‌ای که ادعا می‌کردند، درباره چشم‌انداز ساختن بمب توسط ایران نگران و پیگیری اشاعه تسلیحات هسته‌ای در منطقه خلیج فارس بودند، پس چرا یکی از آن‌ها در حال کناره گرفتن[از توافق] است و آن یکی دیگری را بابت آن تشویق می‌کند؟

به گزارش ایسنا، مذاکرات وین که در راستای احیای توافق هسته‌ای و لغو تحریم‌های ایران در آوریل ۲۰۲۱، مدتی پس از روی کار آمدن دولت جو بایدن در آمریکا، آغاز شد در پی برخی تحولات اخیر بین‌المللی از جمله حمله روسیه به اوکراین و کشمکش‌های  تهران - واشنگتن بر سر برخی مسائل باقی‌مانده در مذاکرات، فعلا متوقف شده است.

اشاره میدل ایست آی به رویکرد آمریکا در مذاکرات وین در پی این مطرح شده است که چند روز پیش، رابرت مالی، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران در جلسه استماع کمیته روابط خارجی سنا گفت: ما به دنبال بازگشت به توافق هسته‌ای با ایران هستیم و آن را در راستای منافع کشور می‌دانیم اما اگر ایران تلاش کند سقف شروط خود را بالا ببرد، این درخواست را می کنیم و به توافق نخواهیم رسید.

مالی همچنین گفت: واشنگتن آماده است در صورت عدم توافق، تحریم‌های بیشتر علیه ایران اعمال و این تحریم‌ها را تشدید کند.

نماینده ویژه آمریکا در امور ایران با تاکید بر اینکه بهترین راه درباره برنامه هسته‌ای ایران، همان بازگشت به برجام است گفت که فشار حداکثری علیه ایران نتیجه نداده است.

این در حالی است که حسین امیرعبداللهیان اخیرا در بخشی از جلسه پرسش و پاسخ در حاشیه اجلاس داووس سوئیس درباره مسئله توافق هسته‌ای اظهار داشت: من فکر می‌کنم آمریکایی ها خیلی خوب می‌دانند. اگر بخواهند به برجام بارگردند رئیس بایدن خیلی خوب می‌فهمد که برای بازگشت چه کار کند. به نظرم مهمترین مسئله این است که تحریم‌های اقتصادی ایران به نحو موثری برداشته شود، فشارهای حداکثری دوره ترامپ از میان برداشته شود. ما چیز زیادی نمی‌خواهیم. در واقع تمرکز کردن به موضوعات دیگر رفتار و واکنش درستی نیست. آمریکایی‌ها خوب می‌دانند واقعیت‌ها چیست و چه کار باید بکنند.

وزیر امور خارجه تأکید کرد:‌ ما پنجره دیپلماسی را باز گذاشتیم، برای رسیدن به توافق خوب و پایدار مصمم هستیم و همواره ابتکارات طرف ایرانی کمک کرده فضای مذاکره و گفت‌وگو باز شود.

او تصریح کرد: صادقانه می‌گویم اطلاعات زیادی داریم که صهیونیست‌ها و رژیم صهیونیستی سیاست‌خارجی و منافع مردم آمریکا را به گروگان گرفته است. اکنون آقای بایدن باید تصمیم بگیرد که آیا می‌خواهد وقت را تلف کند و یا شجاعانه به تعهدات آمریکا ذیل برجام برگردد.

امیرعبداللهیان در پایان خاطر نشان کرد: ما در انجام تعهدات صادقانه‌ترین و جدی‌تری بودیم،‌ دقیق‌ترین اقدامات را انجام دادیم. اکنون آمریکا باید تصمیم بگیرد. فکر می‌کنم اگر لابی صهیونیستی از منافع ملی آمریکا فاصله بگیرد بایدن می‌تواند برای رسیدن به توافق خوب و پایدار اقدام کند. ما در ایران طی ۴۰ سال گذشته تحریم‌ها را پشت سر گذاشتیم. حتما گزینه‌های زیادی داریم.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
نظرات شما - 31
  • ناشناس
    5

    حاسوس که لگو نداره !!!1 حتما پوشش میزنند
    بلایی که سر نطنز داشتیم که سالهای مخفی بود و با یک فیگور دبیر عالی امنیت ملی وقت به داشت های نظام متاسفانه همه چی لو رفت
    حرف نزنند نمیگن لالی
    ولی برای ترس اسراییل بد نبود
    مثل زمان جنگ که در فاو ماکت موشک را نمایش میدادیم

    نظرات شما -
    • منم ناشناس
      4

      خودشون بهتر حالیشونه
      تو غصه نخور پیر میشی

    • ناشناس
      5

      رئیس ستاد مشترک را ببین!!!!!!

    • ناشناس
      1

      خدمت دوستان عرض شود ،در دنياي امروزي و پیشرفت چشم گیر تکنولوژی همه کشورهای دارای ماهواره و فناوریهای به روز هیچ سر سوزنی از دنیای امروزی(تصاویر روی زمین) را پشت گوش نمیاندازند و با کوچترین تحرک قابل رصد به صورت واضح هستند !!!
      وقتی ایران قادر است مراکز سایر کشورهای پیشرفته را رصد کند قطع به یقین کشورهای دیگر صورت مسعله از این امر مستثنی نییستند و قادر هستند به صورت دقیق هر شیعی را در روی زمین رصد کنند ،البته یه وقتایی این امر محال میشود همچنانکه ماه شب چهارده دیده نشود یا اول ماه رویت نشود،به قول گفتنی عوامل طبیعی .....
      در غیر این صورت این تفکرات بچه گانه میباشد.
      یه مثال ساده دیگه بگیم ،مثل این میماند که برای تلویزیون خونه قفل کودک نصب بشه!تازش هم مختصات و جاش هم بهتون نشون بدیم بایستی برای ورود ماسک اکسیژن مهیا کنید!!!
      اگه افتتتتتتاددد بگین ماشا الله.🙃😀😁🤐🤐🤐🤐😏🤔

  • ناشناس
    12

    اونها تبلیغاتی ندارن و همه چیزشون مخفیه و چپ و راست می زننمون و ما هم هی هارت هورت می کنیم .

  • ناشناس
    11

    این مختصات معلومه سوخته و رد گم کنی هستش

    نظرات شما -
    • نقی معمولی
      7

      آره ارواح خیکت ، یک سازه به این بزرگی میسوزد؟؟!!

    • ناشناس
      5

      با شعور محترم کسی نگفته سازه سوخته مختصاتی که حدس میزنن اون باشه یه رد گم کنی هستش برو پدافند غیر عامل رو بخون بعد بیا در جمع بزرگتر ها صحبت کن

  • یاسر
    10

    سلام برسون به فرمانده

  • ناشناس
    8

    این همون جای نیست چند وقت پیش اسراییل بهش حمله کردوکلی خسارت زد

  • مهران
    4

    قطعا این متن و تصاویر بارها چک و بررسی شده . هدف چیز دیگری بوده که کشورهای اطراف به خصوص باکو و ترکیه از محل حدودی با خبر باشند . که درمدت زمان کوتاهی این پهبادها به آنها خواهند رسید

  • اله قلی خان
    7

    فکر میکنید خبرنگار صدا و سیما اجازه دارد سر خود روضه بخواند؟ یا نوشتار روی کپسول آتش نشانی که در مسیر بازدید قرار دارد از چشم مقامات حفاظتی و امنیتی ارتش پنهان مانده؟؟ صد البته که قبل از پخش فیلم مذکور، بارها توسط حفاظت اطلاعات ارتش بازبینی شده،و اگر خطایی بود اصلاح میشد و این مطلب بر همگان روشن است.به امید موفقیت و سربلندی ارتش فداکار ایران،

  • ناشناس
    2

    این فیلم ها رو خود ارتش گرفته و به عوامل صدا و سیما داده صدا و سیما خودش اجازه ی تصویر برداری نداشته بعلاوه فیلم هایی که صدا و سیما پخش میکنه قبل از پخش مورد بازبینی قرار میگیره پس مشخصه صدا و سیما چیزی رو لو نداده قضیه چیز دیگه ای بوده!

  • مش جمعه
    3

    ان شاالله که فاصله و کپسول آتش نشانی برای رد گم کردن باشد.

    نظرات شما -
    • .
      5

      ان شا الله، ماشا الله ، عین الله ، رحمت الله

  • ناشناس
    14

    واقعا سردار دکتر سید باقری چه ابهتی دارند!!!!!

    نظرات شما -
    • نقی معمولی
      10

      چه ابهتی ؟؟!یک آدم ارشد نظامی بدون عینک جلو پاشا نمی بینه

    • ناشناس
      3

      از برکت وجود برادر شهیدش!!!!!
      فامیلی خود را هم عوض کرد!!!!!
      حالا بببین اون امیران و تحصیل کرده های واقعی ارتش و آموزش دیده ها چه زجری میکشند زیر دست همچین شخصی هستند !!

  • 4

    خخخخخ

  • سید حسن
    25

    تا چشمشان کور، دندشان نرم ،دیگه پوز ندن با ادواتی که اصلا وارداتی است

  • ناشناس
    22

    اونها منتظر صدا و سیما و اطلاعات فشنش نیستتد..
    تمام این مختصات و مراکز حساس را دارند!!!!

  • جلال عامری
    5

    وقتی از سر بساط بلند میشی همین میشه دیگه

  • مهدی
    0

    امیدوارم این تحلیل‌های آبکی برای جذب مخاطب باشه
    نه از روی بلاهت ذاتی

  • ناشناس
    3

    این مکان برای مردم و ما ایرانی ها مخفی است شاید برای کشورهای دیگر مخفی نباشد . از کجا معلوم است دیگر کشورها نمی‌دانند ، آنها که فریاد نمی‌زنند .

  • احمد
    2

    طرز فکر این سردارها را نمی شناسی سرعت هواپیما و عمیق زیر زمین مشخص نیست و چند تا از این پایگاه مخفی در دنیا دارند مانند ترفند امام علی ( ع) وقتی عایشه را با ۴۰ زن با پوشش لباس جنگی از جنگ جمل آورد که خود عایشه هم اولش نفهمید

  • محمد
    1

    آقای خبر فوری جان! لااقل یک بار فیلم رو میدیدی بعد آبروی خودت و خبر فوری جان رو میبردی.خیلی ساده ای یا خیلی کینه توز یا خیلی سوختی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ قربونت برم مگه آبروتو از سر کوچه خریدی که به این راحتی به حراج میگذاری؟؟؟لابد اعتبارت رو هم کیلویی بدست آوردی ؟؟؟ نیتت را قربت الی الله کن نه قربت الی.............!!!!!!

  • ناشناس
    2

    ادم یاد گروهبان قندعلی تو فیلم صمد میفته

  • ناشناس
    2

    بابا ایوالله داره چقدر مفسر اطلاعات نظامی داریم.آخه آی کیو ها شماها که حتی از طبقه بندی اطلاعات نظامی خبری ندارید چرا اظهار نظر میکنید این فیلم در مراجع اطلاعاتی نظامی بارها باز بینی شده و چیزی بنمایش درمی آید که باید ببینید.مطمئن باشید حتی موردی که خبرنگار اعلام کرده به فرموده فرماندهان اطلاعاتی نظامی بوده حتی مقداری از مسیر پروازی که از پنجره هلکوپتر نمایش داده شد مسیر واقعی نبود تا با توجه به بافت زمین محل تقریبی حدس زده نشود حتی زاویه بلتد شدتن هلکوپتر از روی زمین و سمت خورشید.اکثر شماها که از نظامی گری فقط پلی استیشن رو میشناسید چگونه بخود اجازه میدهید به تفسیر مسائل نظامی بپردازید و نظامیان حرفه ای رو مسخره کنید

  • ناشناس
    0

    شاید برچسب کپسول آتش نشانی برای رد گم کنی دشمن باشد!

  • فرهاد ترده
    2

    شما مشخصه هیچی سررشته نداری؟ تو این گاف رو میفهمی متخصص حفاظت اطلاعت ارتش که ده بار چک کرده نمی بینه؟؟!!!
    البته زیادن بزار یکی لو بره خخخ

  • ناشناس
    4

    آقای باقری آقای موسوی خرابکاری کردید .چشم بند درب چشم خبرنگار را بستن و بالگرد واینطور حرکات مثلا فوق سری شما درهمین دقایق اول برملا شد خوب حالا اسرائیل چند تا موشک سنگر شکن مثل همان چیزی که دربهمن ۱۴۰۰ درکرمانشاه انجام شد وپاسخ به اربیل هم ناشی از همین حرکت صهیونیستها بود مجددا باید منتظر باشید که یک صدای رعد وبرق دیگری بیفتد البته ممکن است اگر رژیم صهیونیستی تصمیم گرفت زمستان نباشد که بگویند رعد وبرق بوده است امیدوارم قبل از هرکاری یک مقدار دردانشگاههایتان چند واحد حراست وحفاظت وسکوت رادیویی را دردستور کارتان قرار دهید تصور میکنم دربحث امنیت ملی ومکانهای مهم ازاین کوه یخی شما که بیشتر آن درعمق آب هست طعمه زیر دریاییهای دشمن قرار نگیره

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها