نعیم قاسم: ایران چیز جدیدی از مذاکرات نمی‌خواهد

معاون دبیرکل حزب الله لبنان گفت: ایران چیز جدیدی نمی‌خواهد بلکه می‌خواهد به توافق برجام برگردد، در حالی که آمریکایی‌ها اروپایی‌ها می‌خواهند بازگشت به توافق را تسهیل کنند تا بتوانند همچنان فشار بر ایران را حفظ کنند.

نعیم قاسم: ایران چیز جدیدی از مذاکرات نمی‌خواهد

نعیم قاسم روز سه شنبه در نشست مجمع علمای مسلمان گفت: یک کمپین نظام‌مند و سازمان‌یافته علیه حزب‌الله و متحدانش و مقاومت در لبنان و منطقه وجود دارد. این کمپین را آمریکا اداره می‌کند و در آن گروه ۱۴ مارس و برخی از گروه‌های جامعه مدنی تحت نظارت سفارت آمریکا در لبنان مشارکت دارند.

وی افزود: لبنان مورد نظر ما، کشوری است که از اشغالگری آزاد شده باشد و تبعیت از هیچ کس را نپذیرد و تحت حمایت ارتش، ملت و مقاومت باشد و از توازن بازدارندگی با اسرائیل برخوردار باشد و از مفسدان حمایت نکند.

نعیم قاسم تصریح کرد: شما امروز می‌بینید که رسانه‌ها هر روز از تهدیدهای اسرائیل علیه لبنان، فلسطین، ایران و جهان سخن می‌گویند و منطقش رسیدن به اهداف از طریق جنگ و حمله است. اگر تسلیحات حزب الله، حضور مقاومت و وجود توازن قوا و موازنه بازدارندگی در لبنان نبود، آیا این کشور از سال ۲۰۰۶ روی امنیت و آرامش را به خود می‌دید؟

وی در ادامه با تأکید مجدد بر لزوم انصراف قاضی بیطار از بازپرسی پرونده انفجار بندر بیروت گفت که قاضی بیطار اکنون به یک مشکل تبدیل شده است و علت اصلی این است که وی از برای هدف قرار دادن حزب الله و متحدان مقاومت از عدالت خارج شد. پس ما چرا نباید این مشکل را حلش کنیم؟ این مشکل باید از سه طریق شورای عالی دستگاه قضا، پارلمان و دولت حل شود. بنابراین مشکل باید قبل از اینکه بزرگتر شود، حل بشود. اکنون تعداد از متهمان در بازداشت به سر می‌برند، اما خود قاضی بیطار می‌گویند که آنان مجرم نیستند. اگر مجرم نیستند پس چرا بازداشت آنها ادامه دارد، پس چه کسانی می‌خواهند این مشکل را حل کنند؟

نعیم قاسم در خصوص توافق‌هسته‌ای با ایران گفت: ایران مشخص است که می‌خواهد به توافقی که در سال ۲۰۱۵ صورت گرفته است، بازگردد و همه تحریم‌هایی که از آن زمان تاکنون اعمال شده است، لغو شود. ایران چیز جدیدی نمی‌خواهد بلکه می‌خواهد به توافق برجام برگردد، در حالی که آمریکایی‌ها اروپایی‌ها می‌خواهند بازگشت به توافق را تسهیل کنند تا بتوانند همچنان فشار بر ایران را حفظ کنند تا امتیازاتی را که می‌خواهند از این کشور بگیرند.

وی در پایان با اشاره به تحولات یمن گفت که یمنی‌ها با فداکاری‌های خود در مقابل تجاوزات سعودی-آمریکایی- بین المللی ایستادند و به یاری خداوند در آزادسازی مأرب موفق خواهند شد. انصارالله می‌گوید که برای حل سیاسی بحران و انجام مذاکرات آماده است. صنعاء بر سر سیاستی توافق می‌کند که با آتش بس و رفع محاصره به طرف‌های مختلف اطمینان و آرامش دهد. عربستان خواهان آتش بس است، اما نمی خواهد به محاصره یمن پایان دهد!

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • نان
    0

    به تو چه مربوطه ،شما كه حق وحسابت از گلوى اين ملت مظلوم بيرون كشيده وداده ميشود

  • .
    0

    شرمنده یخورده تحمل کنید برجام امضا بشه . با چمدون دلار خدمت میرسیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها