نامه ای که حقایقی را در رابطه با برجام فاش می کند/ آیا پوتین باعث و بانی نابودی مذاکرات وین است؟

شرایط روسیه و حمله پوتین به اوکراین باعث دور شدن بیش از پیش ایران و آمریکا از توافق هسته ای شده است. این را از بررسی نامه ژنرال های بازنشسته به بایدن می توان فهمید.

نامه ای که حقایقی را در رابطه با برجام فاش می کند/ آیا پوتین باعث و بانی نابودی مذاکرات وین است؟

به گزارش خبر فوری، حالا دیگر بر همگان مشخص شده که حمله ارتش روسیه به اوکراین چه تاثیر مخربی بر مذاکرات وین و برجام داشته است. در حالیکه پیش از آغاز جنگ بسیاری امیدوار بودند که مذاکرات احیاء برجام به پایان برسد و برخی نیز از امضاء قریب الوقوع توافق هسته ای صحبت می کردند، با جنگ اوکراین همه چیز تغییر کرد.

از همان روزهای نخست برخی در رابطه با نقش روسیه در توافقات صحبت های مختلفی کردند. در مهم ترین اظهار نظر، حشمت الله فلاحت پیشه، نماینده سابق مجلس در این رابطه گفت: «با آغاز جنگ در اوکراین، روسیه برای موازنه سازی علاوه بر ورود به خاک اوکراین تمام برگ های دیگر من جمله پرونده مذاکرات هسته‌ای در وین را هم در راستای منافع خود به کار خواهد گرفت تا این موازنه سازی انجام شود.»

فلاحت پیشه تاکید کرد: « یقین بدانید که کرملین نگاه دیگری به مذاکرات وین خواهد داشت... در این راستا تمام توییت های اولیانوف مبنی بر اینکه به زودی توافق در وین حاصل می شود، دروغ بود.» (اینجا بخوانید).

با تداوم مذاکرات، بار دیگر شرایط صعودی شد اما زمانی که بسیاری رسیدن به توافق را نزدیک تر از هر زمانی می دانستند، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه علنا مذاکرات را به هم زد و ارائه تضمین کتبی توسط دولت آمریکا جهت عدم تاثیر برجام بر محدودسازی رابطه تجاری روسیه با ایران را خواستار شد.

هم اکنون که درخواست لاوروف تامین شده و به نظر می رسد حداقل در ظاهر روسیه نقشی در توقف مذاکرات ندارد و مساله بیشتر مربوط به خروج نام سپاه پاسداران از لیست گروه های تروریستی دولت آمریکا است، باز با کمی کنکاش و نکته سنجی می توان رد پای روسیه را در این توقف دید.

تاثیر مستقیم و غیرمستقیم جنگ اوکراین بر مذاکرات وین

بسیاری بر این گمانند که تاثیر جنگ روسیه و اوکراین بر مذاکرات وین فقط به صورت مستقیم و توسط روسیه حاصل شده و می شود. البته شکی نیست که روسیه مهم ترین واسطه بین ایران و آمریکا است و تلاش های اولیانوف در روی روال افتادن مذاکرات تیم جدید دولت با ایالات متحده نقش زیادی داشته اما تاثیر یک جنگ فقط به صورت مستقیم نیست و در بسیاری از موارد به صورت غیر مستقیم بر فرآیندهای سیاسی و اقتصادی تاثیر می گذارد.

جنگ اوکراین و روسیه  به صورت غیرمستقیم هم بر توافق هسته ای تاثیر گذاشته است. این جنگ باعث شده بسیاری از آمریکایی ها به خاطر انفعال بایدن و دولتش احساس سرخوردگی کرده و به خصوص نسبت به پوتین و روسیه تحریک شوند. بسیاری از مردم و نظامی های آمریکا احساس می کنند روسیه در حال تشکیل دادن یک جبهه متحد علیه آمریکا و غرب است و همچون دوره «مک کارتیسم» بر آنند که شرق در حال نفوذ در تمام ارکان قدرت آمریکا است.

نامه ژنرال های آمریکایی چه چیزی را نشان می دهد؟

بسیاری از آمریکایی ها، ایران را متحد روسیه می دانند و به علت مخالفت شدید با روسیه معتقدند که آمریکا نباید با ایران هم مصالحه کند. این دیدگاه به خصوص در نامه اخیر چند ده ژنرال بازنشسته آمریکایی به جو بایدن مشخص می شود. این نامه که در رابطه با عدم احیاء برجام و توافق با ایران نوشته شده با این جملات آغاز می شود: «در اوکراین، شاهد وحشت حمله بی رحمانه یک کشور به همسایه خود هستیم که با تهدید سلاح های هسته ای سایر جهان را مجبور به نظاره از حاشیه کرده است.»

در ادامه جملات فوق اما آمده است: « توافق جدید با ایران که مذاکرات در مورد آن در جریان است و روسیه نقشی محوری در ایجاد آن ایفا کرده است، {به این کشور} این امکان را می دهد که سایه هسته ای خود را بر خاورمیانه بیفکند.»

محتوای نامه فوق الذکر در رابطه با ایران است اما جملات آغازین آن در رابطه با روسیه نوشته شده است. ژنرال های آمریکایی معتقدند بایدن نباید سکوت خود را در قبال اوکراین ادامه دهد و به همین جهت نباید با ایران که متحد روسیه است مصالحه کند.

اگرچه صدای ژنرال های بازنشسته تک صدای موجود در ایالات متحده نیست و بسیاری معتقدند که آمریکا باید به برجام بازگردد چرا که تنها سند دیپلماتیک موجود بین طرفین (ایران و آمریکا) است اما به نظر می رسد قدرت صدای مخالفان بایدن روز به روز در حال بیشتر شدن است و این یعنی شرایط روسیه و حمله پوتین به اوکراین باعث دور شدن بیش از پیش ایران و آمریکا از توافق هسته ای شده است.

فرصتی که از دست رفت!

با بررسی مسائل فوق می توان به این نتیجه رسید که شاید نظر احمد نقیب زاده (کارشناس مسائل بین الملل) در رابطه با توافق ایران و غرب در شرایط کنونی می تواند بهتر وضعیت کنونی را ایضاح کند. نقیب زاده مدتی پیش و بعد از آغاز جنگ اوکراین در گفتگویی با پایگاه «دیپلماسی ایرانی» در رابطه با مذاکرات وین و تعویق و تاخیر چند باره آن گفت: « بارها و بارها در گفت و گو با شما عنوان کردم که {بهتر است} هر چه زودتر این مذاکرات به نتیجه برسد و تأخیر چندماهه دولت رئیسی در آغاز مذاکرات و قبل تر از آن کارشکنی در مذاکرات دولت روحانی اکنون شرایطی را رقم زده است که جنگ اوکراین می تواند کل مسیر طی شده مذاکرات تا به اکنون را به شکست بکاشند، آن هم در شرایطی که اکنون با شروع جنگ اوکراین بهای جهانی نفت به بالاتر از 100 دلار رسیده است. چرا نباید در این شرایط با احیای برجام و لغو تحریم ها از منافع فروش نفت استفاده کنیم و قدری به بهبود معیشت مردم بیندیشیم؟! واقعا سایه سنگین عشاق و سینه چاکان پوتین در داخل کشور اجازه نفس کشیدن را به جریان رسانه ای و حتی دیپلماسی کشور نمی دهد.»

منبع: خبر فوری
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 76
  • انقلابی
    6

    روسیه باعربستان روابط پشت پرده دارد، وبزودی ازسوریه عقب نشینی میکند وپایگاهش ازحمیمیم راجمع میکند بخاطرتحریمهای که برایش وضع شده وبا مابظاهر رابطه خوب داردوما بایدبراجنگ درپیش باامریکا همیشه اماده باشیم

    نظرات شما -
    • ناشناس
      16

      خبر فوری با این تیترت نوکران بدبخت روس داخلی را ناراحت میکنی مخصوصا از نوع سایبری مزدورش

    • داروغه ناتینگهام
      12

      آقای ظریف در اون فایل صوتی گفت نیروی قدس عملا به تامین کننده منافع روسیه در داخل و منطقه تبدیل شده

    • ناشناس
      78

      به به نوکران غرب آمدن اینجا لجن پراکنی می کنند خصوصا در مورد آن فایل صوتی کذایی!!
      جهت اطلاع شما تحریف کنندگان این ایران بود که روسیه را آورد در منطقه تا منافع ایران تامین شود

  • علی
    5

    تاریخ حتماً نشان میده چه کسایی کی و کجا به این مردم خیانت کردند منتها چه فایده که هر روز فقیر تر از دیروز میشیم...

    نظرات شما -
    • ناشناس
      66

      آمریکا حاضر نیست به ایران تضمین بده چرا باز اعتماد آمریکا کنیم؟ کمتر از یک سال دیگر تبلیغات انتخاباتی آمریکا شروع و جمهور... شانس زیادی دارند و همین باعث ترس شرکتها و تا انتخابات آمریکا دوباره برجام بی اعتبار میشودو اگر رآی بیارند (ترامپ)دوباره برجام نابود خواهد شد باید از اقتصاد نفتی فاصله گرفته و اگر درآمدی از نفت حاصل شد صرف زیرساخت ها و تولید و ... شود به این ترتیب به شرق و غرب نیازی نخواهیم داشت.

    • ناشناس
      32

      اگر برجام معلق شود برای همیشه خیانت ها تمام می شود و دیگر کشور بازیچه دشمنان نمی شود و معیشت مردم هم بالا و پایین نمی شود و حکومت مجبور می شود اقتصاد را درست اداره کرد منتهی چون آمریکا نمی خواهد کارایی تحریم از بین برود آخر سر مجبور می شود توافق کند تا بتواند چند سال بعد دوباره تحریم کند و برخلاف تبلیغ این سایت که روسیه را بزرگ می کند در حالی که مشکل اصلی ایران و آمریکا هستند و تا این دو نخواهند دیگر اعضا عددی محسوب نمی شوند برای کارشکنی

    • ناشناس
      0

      ناشناسی که

  • ایران
    10

    ایران به سمت کمونیست شدن میرود

    نظرات شما -
    • پدر
      2

      دوست عزيز 43 ساله كمونيست شدن . شما يك نمونه از اسلامي بودن نشون بده اگر سراغ داري ؟؟؟ مثلا بانك هاشون اسلاميه ؟؟؟ رفتارشون اسلاميه ؟؟؟ وعده هاشون اسلاميه ؟؟؟ شكم هاي فربه و حساب هاي بانكي و زندگي هاي لاكچري شون اسلاميه ؟؟؟؟ اگر يك مثال زدي جايزه داري

    • ناشناس
      68

      نظام کمونیستی از نظام سرمایه داری ارجح تر است زیرا در نظام کمونیستی اختلاف طبقاتی کمتری بین قشرهای درآمدی مختلف مردم وجود دارد و فاصله بین فقیر و غنی اینقدر زیاد نیست گرچه فساد اداری و مالی در نظام کمونیستی بیشتر است.

    • ناشناس
      8

      اینقدر نادان، کمونیست به تاریخ پیوسته حتی چین هم که حکومتش کمونیستی هست دیگر مانند سابق کمونیست اداره نمی شود

  • ایران زمین
    20

    هرچه جلوتر می رویم بیشتر به فایل صوتی دکتر ظریف ایمان می آورم. او یک مرد راستگو و حافظ منافع ایران بود حیف ..

    نظرات شما -
    • محمد
      88

      هرچه می کشیم از همین ظریف عامل بیگانه وعضو موثر دارودسته نیویورکی هاست که با آن خیانت برجامی که به اعتراف خودش نخوانده امضاء کرد استخوان درگلو ی کشور کرده است خداوند تمام خائین به کشور را لعنت نماید

    • ناشناس
      39

      این شخص که عامل دشمن در ایران بود و دوبار هم توسط همین شخص که مسوول بود مذاکره شد برای باج دادن و واگذاری نوامیس کشور و هربار بعد هم تحریم بیشتر به کشور زدن
      در ضمن اول این را بگو ببینم که ایشون سیاست ایران را قبول نداشت طبق آن حرف هاش چرا مسوولیت قبول کرد؟
      خائن شاخ و دم ندارد و اگر عدالت می بود باید محاکمه می شد

    • ناشناس
      26

      آره از ویژگی های مردم دوستی و وطن پرستی "ضر ریف" همین بس که وقتی کشورش دچار جنگ شد و حتی نوجوانان و افراد کم سن رفتند به جبهه ها و خیلی هاشون شهید و جانباز و اسیر شدند ایشون فرار کرد و با کمک ولایتی بی ... رفت تو آمریکا خوش گذراند. حالا نگم از اینکه بلندگو بدست جلوی یکی بیمارستان های آمریکا چه کار می کرد...

    • وحید
      0

      هرچی میکشیدم از ادم های کودن نادان که مغزشون پلاستیک گرفتن حقایق نمیبینن کشور دزد دلال پر کرده

  • جمال الدين اسد آبادى
    4

    در طول تاريخ روسيه هزاران جنايت در مورد ايران انجام داده اتد ،مگر ديكر چه بايد بكنند تا مسؤلان ما متوجه شوند كه روسها دوست وحامى هيچ كشورى نيستند اى لعنت برروس وطرفداران سينه چاك آنها در وطن

    نظرات شما -
    • ناشناس
      44

      اگر امثال تو حالیتون می بود که باید می دانستید همه کشورها حافظ منافع خودشان هستند و فرقی بین آنها نیست منتهی شماهای احمق می روید مذاکره می کنید تا بتن ریخته شود که یک تکه نان به شماها بدهند که آن را هم را نمی دهند

    • 1

      ناشناسی که در مورد هر کامنت نظر دادی درسته هر کشوری به فکر منافع کشور و مردمش هست به غیر از ایران که در این چهل و سه سال فقط مسوولین به فکر جیب خودشون و رفاه حداکثری بچه هاشون بودن و مردم روز به روز فقیرتر شدن کم کم داره قشر متوسط جامعه حذف میشود و یک عده خوب میتازونن انقلاب شد که دست بوسی ازبین برود فقر و فساد ریشه کن شود هیچ کدام که از بین نرفت هیچ چند صد برابر هم شد رانت و فساد اقتصادی هم که بیداد میکند من موندم امثال شما مزدوران نظام از چه کارنامه ای دفاع میکنید غیر از اینکه فقط به فکر منافع خودتون هستید.

  • پدر
    3

    نتيجه مذاكرات دقيقا از قبل مشخص بود . خوشبختانه اكثريت مردم ايران از نظر فهم و درك سياسي به نقطه اي رسيده اند كه از مسئولين و تيم مذاكره كننده هم بهتر مسائل را بررسي و پيش بيني مي كنند . همه مي دانستيم كه هيچ اراده اي براي رفتن به برجام نيست و بيشتر براي زمان خريدن است . و همه مردم مي دانند كه چه برجام باشد و چه نباشد هيچ كدام در سرنوشت و زندگي مردم تاثيري ندارد و در هر شرايطي سودي هم اگر باشد به جيب مردم نخواهد رفت . اين خانه از پاي بست ويران است .

  • ناشناس
    13

    بقول دکتر ظریف که میگفت شرایط ۶ ماه بعد دنیا با امروز کلی فرق میکند. اما چه کنیم بعضی ها برا تکیه زدن بر اریکه قدرت همه منافع ملت رو فدا میکنند

    نظرات شما -
    • احیای توان داخلی سادیسم نمی آورد .
      8

      این حرف مال آقای ظریف نیست.. تغییرات زودرس هستند واین یک واقعیت تاریخی است ...
      برجامی که به تار و پود بدخیم اقتصاد کلان کشور وارد شده باید هر چه سریع تر جمع و تمام شود ....
      ما توافق هم کرده بودیم الان جنگ های پیش رو این برجام را مختل می کرد و ویا رقابت دموکرات ها و جمهوری خواهان آمریکا و موج سواری آن ها بر روی برجام اقتصادمان را زیر و رو می کرد ... پس ساده اندیش نباشیم و این برجام را برای همیشه ملغی اعلام کنیم .

  • ناشناس
    2

    حضرات اگاه از سیاست بین الملل ما هم در گرداب روز مرگی هیات حاکم بر کشور افتاده اند و حال خوش مردم را در فروش بیشتر و پر سودتر نفت می دانند یعنی استمرار همان بلایی که نزدیک یک قرن است این طلای سیاه بر سرمان می اورد.نفت ایران روزانه ده میلیون بشکه و به بهای دویست دلار هر بشکه هم فروخته شود حال مردم ایران خوب نمی شود.حد اکثر می شود همان چیزی که در سالهای 50 پیش از انقلاب شد و منتهی شد به هار شدن حاکم دیکتاتور و وابسته تر شدن اقتصاد به دلالی کالای خارجی,تورم و هیجان بی شعورانه مردم و تحمیل یک دیکتاتوری بدتر و پررنجتر و...درد ایران درونی ,نا اگاهی و بیراهه پسندی جامعه,بد فرهنگی جامعه و دزدی و بی وطنی حاکمان غارتگر نادان پر باد دماغ است.با چنین احوالی امریکا و نفت و پوتین و...هیچ یک دردی از ما دوا نمی کند.احمقانه تر از این هم تحلیلی می شود یافت که با بودن تجربه پیشین برجام,با شنیدن عربده سناتورهای جمهوری خواه و ترامپیهای یانکی و با مشاهده نزدیک و عینی حیله گریهای دموکراتهای حاکم و با اگاهی بر اینکه سیاست خارجی امریکا را ,بویژه در مو ضوعات عمده و پر تنش نه وزارت خارجه و رئیس جمهور بلکه اتاق فکر پنهان گردانندگان مالی-صنعتی - نظامی بزرگ ان هیولای ادمخوار تعیین می کند,هنوز سخن از لزوم شتاب درر به سر انجام رساندن توافقی باشیم که بود و بقایش به یک باد معده در واشنگتن بند خواهد بود؟ایران از هر سو در محاصره بد خواهان و بد سگالان تشنه به خونش است حتی در درون خودش هم.ایران برای بودنش باید همه جانبه نیرومند و استوار باشد و این نمی شود مگر با کار مدیریتی پیوسته بر کار بخصوص با تمرکز بر اصلاح امور در داخل و ایجاد روابط درونی مستحکم با رعایت حال عموم مردم,برکنار کردن عوامل نفرت طبقاتی و قومی و رفتن به راه حد اکثر خود کفائی داخلی از هر جهت.و ان همه نه باوعظ و حرافی ریا کارانه و یاوه سرائی بل با کار ملوس بهره ور و با شفافیت و ازادی نظر و رای مردم.یعنی همه انچه که اکنون هیچ کدامش نیست.ترقه بازی تنها و بی پشتوانه اجتماعی قوی هم اینده خوب کشوررا تامین نمی کند و ضامن بقای مدعیان قدرت هم نخواهد بود.

    نظرات شما -
    • حسین
      1

      دزدی و بی لیاقتی نباشه کار درسته کشورای عربی قطر.امارات کویت وعربستان رو نگاه کنید غیر نفت هیچ چیز ندارن اما جزو ثروتمندترین مردم جهانن!!چون مسولینش به عکرمردمن نه به فکرخودشون و دشمنی باکل دنیا!!هیچ کسم نمیگه اونا نوچه امریکا و..همون بس که امریکا جرات نکرد حرفی ازعربستان تو۱۹سپتامبر بزنه!!
      کل دنیا وابسطه به شرق وغربن ونزولا وکره شمالی وایران وکوبا باروس بقیه با امریکا!!خودتون تفاوت روببینید.بعد ارتباط با امریکا مگه میشه وابستگی؟نمیشه نام ارتباطمون باامریکا مثل ترکیه وهند وکشورای دیگه باشه؟یعنی اونا برده امریکاهستند؟بزارید کنار فکرایی که کردن توسرتون.اصل حکومت ایران به اینه که دشمن بتراش وحکومت کن‌شما ببین اگه دشمنی امریکا واسراییل نباشع همین صدا وسیما نصف برنامه هاش از بین میره.اگه دشمن نباشه تامردم تظاهرات میکنن نمیتونن بگن هیس امریکا خوشحال میشه.دشمن بهانه حکومته!!و درپایان اگه قرار به وابستگیع وابسته به کدخدا بودن بهتره تا به روس که هیچ اعتباری تودنیا نداره

  • جم
    3

    لعنت بر روسیه که روباه پیراست وایران دنبال این گرگ صفت افتاده وبرجام را نابود کرد تعجب از کشورمان که حمایت چنین جنایت کاری را می کند از آمریکا بدتراست

  • مهدی
    28

    اگرآمریکاواقعاطالب برجام هست،روسیه نمی تواندموانعی ایجادکند،لطفابرای آمریکابهانه درست نکنید.

    نظرات شما -
    • ناشناس
      5

      خبرهای زرد و حتی وارونه در خبر فوری زیاد دیده می شود

    • ناشناس
      2

      آقای مهدی آمریکا ۱۵۰ میلیارد دلار پول به ایران داد چیکارش کردن دادنش به لبنان فلسطین سوریه عراق بسیجی

  • ناشناس
    2

    خبرفوری خیلی بد شدی نظرات مردم رو سانسور نکن

    نظرات شما -
    • سیاوش سلطان
      0

      همه فهمیدن ، حتی خواجه حافظ
      و این بدترین فاجعه برای رسانه است 🥱🤔

  • ناشناس
    2

    سگ کفتار صفت ریغو تف تف تف تف به ذات کمونیستها

  • سیاوش سلطان
    48

    خبر فوری مرده و زنده ات هر دو دردسره است ...
    یا بیسوادی یا مغرض ...
    اگر بیسوادی ببند برود این جرثومه فساد را ...
    اگر مغرضی پس گوش کن ...
    تناقض های قدرت درونی آنریکا را قبول داری
    خارج شدن اتریکا از برجام را قبول داری
    گردن کلفتی انریکا را قبول نداری !!!
    برحام از ریشه غیرقانونی است را قبول نداری!!!
    حالا به جای محکوم کردن غرب به شرق میزتی مزدت را بگیری؟!!!!
    نه شرقی نه غربی ، جمهوری لسلامی ✌

  • ناشناس
    1

    بلایی که روس‌ها در این چند دهه سر ایران آوردند بر کسی پوشیده نیست،، متاسفانه یکسری بی وجدان از خدا بی خبر که در راس امور بودن و هستند خود را به خواب خرگوشی زدند.......

  • بشیر
    2

    برا ی بعضی ها که از تحریم نان می خورند ومردم را می چاپند که خوب است ما که سوختم این هم روش هرروزه عزادار یک چیزی هستم .چند وقت روغن بعدم مرغ بعد برنج بعد شکر بعد هم ...وبا گوشت هم
    که شش ماهی است خداحافظی کردیم .
    خدا لعنت کند مسبب گرانی در این مملکت را .

  • سلام
    2

    چون بیابون گرگ داره گله باید از گرسنگی بمیره تازه اقا گرگه گفت شاید صاحب گله صلاح اتمی داره پس تکلیف چیست ؟تهش باید قید چین و روس رابزنن وبا آمریکا دست بدن البته مجبور میشن وگرنه اینا ملت را تنهاگله بز میدانند که فعلا باید گرسنگی بکشند. ببخشد مثال را ازدید مسئولین گفتم که فقط خودشون ادم میدانند

  • محمد
    6

    ای کاش مسئولین کشور کمی از همسایه خود ترکیه یاد بگیرند.که فقط وفقط در فکر مردم ومنافع کشور خودشه . با توجه به شرایط اروپا به گاز. با اقلیم کردستان عراق واسرائیل توافق کرده تا گازش از طریق خاک ترکیه به اروپا حمل شود یعنی از ماست کره گرفتن به این کشور باید گفت.!

    نظرات شما -
    • ناشناس
      17

      کشور ما سیاست و قدرت پایه ای محسوب می شود و نه دم دمی مزاجی که غیر قابل اطمینان باشد

    • ناشناس
      0

      فکر کنم یه کمی بالاترازپایه ای حساب بشه .

  • محمد
    3

    خبر فوری راجع به حضرت پوتین و حضرت روسیه این حرفارو زدی؟!!!! وامصیبتا وا اسلاما
    پوتین آقا و سرور کل امت حزب الله و حکومت مقدس و الهی جمهوری اسلامی است چطور جرات کردی
    امت و حکومت حزب الله همچون ۴۰ سال گذشته جان مال و... برای پوتین عزیز و روسیه کمونیستی عزیزتر از جان می‌دهد همه با هم یکصدا
    مرگ بر آمریکا مرگ بر اسرائیل

  • hfd
    6

    درود بر محمد جواد ظریف

  • فرشید
    4

    به زودی شاهد جنگ داخلی خواهیم بود

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      به یاری خدا نسل کمونیست نابود کنیم.

  • ناشناس
    1

    ما با مسیحیت وجه اشتراک بهتری داریم تا کمونیستها که خدا رو قبول ندارن. برهم خوردن برجام قطعا تقصیر روسیه است. به هم خوردن برجام بخاطر اختلاف ایران و آمریکا نیست بلکه بی اعتمادی تیم مذاکره کننده به امانت داری روس ها است.

  • سعدی
    4

    به سیاوش سلطان کامنت گذار : اولا پیشنهاد می کنم به چشم پزشک حاذقی مراجعه کن تا عینک برایت تجویز کندتا بتوانی درست بنویسی دوم این که از وجود کلاس های نهضت سوادی اموزی استفاده کن و سطح تحصیلت را ارتقاء بده سوم خداوند مغز را برای اندیشیدن صحیح در وجود ادمی گذاشته است نه برای زنگ زدن وکوته بینی وهذیان گویی .

    نظرات شما -
    • سیاوش سلطان
      0

      برای بار سوم می فرستم ...⭕⛔🔨📌
      سعدی گرت نحسی به سعدی نیست عیب
      خودت را باش که نامت هست ،  فیک
      ⛏☄🔥 اول برو علم دیجیتال رو در حد کاربر یاد بگیر ، نیای کامنت جای منشن بنویسی
      ⛏🔥دوم انریکا تا پمپ گوه ، سیاسی است که تو نمی فهمی
      ⭕ سوم قضاوت کردنت نشان می دهد ، یا ایرانی یا آلبانی هر کجا هستی نه از روابط بین الملل خبر داری نه فهم سیاسی داری
      ⛔ خیانت به 🇮🇷 را شما غرب زده ها باب کردید
      کمونیست ها و مائوئیست ها ادامه ، پس سه جناح ملعون و وطن فروشیت
      🙈 حالا دفعه بعد مولوی شو ، سعدی افتخار ایران است
      🎶🎵 ضمنناً خبر فوری برای جهانی شدن باید سانسور و دستکاری را کنار بگذارد ، تا رشد کند و از جناحی بودن خارج و مخاطبان جهانی مستقل پیدا کند
      اگر به فکر همین دو روز عمر است ، که هیچ
      رسانه های خارجی رشد و ما در جا خواهیم زد
      Result😎
      برو خود را باش و وقتت را صرف خزعبلات نکن ، چون جهان متحول و مردم آگاه شده اند
      مبارزات هیچ وقت بی نتیجه نیست ، در جا زدی ، این شدی ... سعدی را شرمنده کردی

  • رمضان سلطانی
    16

    مجلس دوباره وارد میدان بشود غنی سازی را تانود در صد کنید انوقت توافق حتمیست

  • ناشناس
    4

    چرا حکومت به تاسی از امام حسن که سلام و درود خدا و ما بر او باد.نظر مردم را در خصوص دشمنی با آمریکا و اسراییل و ایجاد رابطه با انها نمی پرسد؟؟؟یا اینکه فقط در حرف و شعار مفت و پوچ طرفدار امامان هستند؟؟؟

    نظرات شما -
    • قربانی
      2

      ما به تاسی از امام حسن پیرو امام حسینیم

    • کمالی
      1

      *^*^^*متاسفانه تحلیل گران ایرانی یا ساده لوح تشریف دارن یا مردم را ساده فرض کردن حرفهاشون پر از تناقضه. ۱.۱ سناتورهای آمریکا میگن ایران همپیمان روسیه هس نباید تحریمهای ایران را برداشت چون به نفع روسیه هست احیای برجام ۱.۲. از طرفی مقاله میزنید میگید روسها به نفعشونه برجام احیا نشه و ایران تو تنش و بحران باشه خب اگر به نفع روسیس ایران تحریم باشه چطور نظریه اول توحیح میکنید پس از لج روسیم شده باید جمهوری خواه و دموگرات موافق برجام بشک!. بعد میگید ۲.۱ جنگ اکراین سبب بالا رفتن قیمت نفت شده و به صلاحه آمریکاست که برجام احیا بشه ۲.۲ بعد میگید جنگ اکراین سبب کاهش شانس احیا برجام شده خودتون خجالت نمیکشید با تحلیلهای مزخرف سطحی نگرانه. من فقط میدونم هر توافقی بدون رضایت جمهوری خواهان محکوم به شکسته و جمهوری خواهانم که دنبال توافق نیست دنبال خفت و تسلیم ما هستن. پس برجام بود و نبودش ضرره خدا لعنت کنه کسی رو که این مجود عجیب الخلقه رو به دنیا آورد و اقتصاد کل کشور رو شرطی کرد حتی در دولت فعلی.تنها راه ساخت سلاح اتمی و سپس توافق برای نابودی اون از طف ایرانه و در مقابل کلیه تحریمها علیه ایران لغو و به تایید سنا برسه نابودی سلاح اتمی ایران در عوض پذیرش غنی سازی تا سقف ۹۰ درصد و گرنه اینا الان غنی سازی ۵ درصدم نمیتونن تحمل کنن و حاضر به لغو برخی تحریمهام نیستن اونم با شاهکار اسنپ بک.

  • کمالی
    1

    برخلاف عده ای ساده لوح جنگ اکراین سبب شد نفت ما ۱۰۰ دلاری باشه که حتی با تخفیفم بفروشیم بهتر فلاکت سال ۹۸ و ۹۹ هست. برجام بدون نتجیس و هیچ ثمری نداره. به خصوص برا ملت. بهتره برجام با جمهوری خواهان امضا بشه ن دموکراتهای رو هوایی که نه قول و امضا میفهمن نه شرافت. عده ای بزدل بایدن تک دوره ای هست و حتی برجام امضا بشه عمرش بسیار کوتاها

  • خخخ
    0

    هیچ کس برای هیچ کشور و ملتی نمیتواند لیاقت ساز شود از قدیم گفتن خلایق هرچه لایق مردم ایران هم لیاقتشون همینه که هروز گرفتار بازی قدرتهای جهانی و نادانی و حماقت حاکمانی خیره سر خود باشند

  • ناشناس
    0

    روسیه رقیب ماست نه متحد ما..روسیه اگه نصفی از خاک کشورمون بگیره باز بعضی ها خوش خیالند.
    روسیه روابطی که با اسراییل داره با صد تا مثل ما عوض نمیکنه...یک برجام خراب کنه..
    همین روسیه تجهیزات نظامیش به متحدین آمریکا مثل مصر و ترکیه میده ولی به ما‌نمیده...
    چند قطعنامه که دوره اول تحریمهای هسته ای علیه ما تصویب شده همین روسیه بهش رای مثبت داده...
    فقط به چشم کشوری به ما نگاه میکنه آمریکا رو به خودمون مشغول میکنیم تا اون به اهدافش برسه...

  • ناشناس
    14

    نوکران و سینه سوختگان غرب دارن پرپر میزنند. این دولت روحانی وقتی که برام رو به سرانجام رسوند چه گلی بر سر مردم زد؟ غیر از اینکه همه چیز رو با دست خودش تحریم کرد؟ حالا افراد غربزده ای مثل نقیب زاده که نوکریشون ثابت شده میگن باید هر جوری شده با غرب ببندیم . کور خوندید این دولت اون ولت اصلاحات نیست که هر چی غرب بگه ، بگه چشم.

    نظرات شما -
    • امیررضا
      0

      سلام بسیجی کاسب تحریم خجالت نمی‌کشی این حرفا میزنی آقای ناشناس

  • حسین
    11

    برخی ها که برخی دیگر را نوکر روسیه می دانند، می توانند به کدخداجان خود بگویند بیاید آدم شود و به برجام برگردد و از جنایت تحریم دست بردارد.برای ما منافع ملی مهم است، نه اینکه برویم قدم بزنیم،بخندیم،نخوانده امضا کنیم،بعد بگوییم امضای کری تضمین است، خجالت هم نکشیم،صدها سکه طلا برای خسارت محض بگیریم،راست راست هم بچرخیم،به جای محاکمه،زبانمان هم دراز باشد و فکر کنیم مردم یادشان نیست چه فاجعه ای رقم زدیم.

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      برای تو هیچ چیز اهمیت ندارد جز پاچه خواری کمونیست.

  • ناشناس
    0

    دوری از غرب باعث شد ما از آن ور بوم بیفتیم بغل روس . خوش به حال روسیه،

  • امیر
    0

    شما هنوز دنبال برجام هستید.. تعجب میکنم سیاست مدار های ما هنوز به روسیه اعتماد دارند جهان به روسیه اعتماد ندارد.روس همیشه از پشت خنجر زده و دوستی نداره‌.وهمیشه با پنبه سر می‌بره.پوتین دقیقا موقع امضای برجام اقدام به حمله نظامی به اوکراین کرد.با وجود اینکه ما سیاست نخوندیم و سواد خواندن و نوشتن داریم این موضوع را پیش بینی می کردیم.چطور مسوولین مملکت ما خبر نداشتند دارن . رو دست میخورند.شما جلوی اختلاس گرها را بگیرید..برجام پیش کش

  • ناشناس
    0

    بعضی مدیران قطعا و فورا باید برکنار شود، و همچنین گروهی عظیم از پسمانده های مدیران پیشین. وزیر و مدیری- خواسته و ندانسته و غیره- در راستای منافع مافیا و استکبار تحریمچی های ضد ایرانی کاری میکند هر روز اجناس گران شوند! همانهایی برای حصول احیای برجام کارشکنی میکنند و حتی رحم حرمت شهید سلیمانی نمیکنند و میخواهند به اسم انتقام شهید، مردم ایران در تحریم بمانند تا کاسبی حرام ضد بشری شان علیه ملت ایران بماند، مافیای خودرو...
    دقت کنید، در این سه سال اخیر دلار قیمتش بین 22 تا 31 هزار تومان بوده (متوسط 25 ه ت)، اما قیمتها کالاها از دو تا ده برابر شده است و پایانی برای گرانی شان نیست!
    طرح 5-5-10 واردات خودرو را عمدا بی توجهی کردند، واردات خودرو زیر 5 ه ت با کارکرد زیر 5 سال و عوارض 10% راه حل معضل گرانی خودرو است و حقیقتا مشکلی برای تولید داخلی ایجاد نمیکند . حتی مافیایی، حربه گرانی ابزار نارضایتی استکبار برای براندازی نظام و شورش مردم است.
    // قطعا طرح آزادسازی واردات بخصوص دست دوم با عوارض منصفانه 10% (مثلا قبال صادارت و تهاتر و یا ارز منشاء خارجی) در شکستن حباب روانی و دلال بازی مافیای بیرحم داخلی (همدستان دشمنان خارجی تحریمچی) // در ضمن اگر به حامیان روسوفیل برنمیخورد، اصل مشکل، تنش و دعوا بین ایران و امریکا است، : اگر ایران مستقیما با امریکا وراد مذاکره شده و امتیازت متقبل بدهند و روابط عادی کنند برجام احیا میشود و هیچ قدرت فرصی طلبی داخلی و خارجی نمیتواند از تحریم کاسبی کند.

  • ناشناس
    0

    ههههه

  • امیر
    1

    مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم ایران ربطی به برجام ندارد ۱۰سال پیش که برجام وجود نداشت دلار با تمام تحریم های آمریکا وغرب ۳۳۰۰تومان بالاتر نرفت و قیمت پراید به بالای ۱۰ملیون تومان نرسید بعد از برجام دیدید که چی شد اقتصاد و معیشت مردم رو به فروپاشی رفت.و اختلاس کنندگان کشور را غارت کردند و صدای کسی بالا نیامد.پس بدون برجام اگر مدیریت صحیح در دولت و کشور حاکم باشد الان به این روز نیفتاده بودیم چرا باید ریس جمهور و مجلس سکوت کنند که پراید بشه ۲۰۰ملیون و تمام اجناس سر به فلک بکشد چرا باید برای برجامی که برای ملت ایران نفعی ازش ندیدن .باز دنبال برجام ۲باشیم.اگر دولت اقتدار داشته باشد و مجلس دنبال حاشیه سازی نباشد بدون برجام میشود کشور را از نظر اقتصادی به 10سال گذشته برگرداند ظرف ۶ماه ولی متاسفانه مجلس ها و دولت دوست ندارد برای معیشت مردم کاری کند و فقر و بیکاری و گرانی باعث ناامنی در کشور شده هر روز شاهد قتل های فجیعی هستیم و تجاوز و سرقت به عنف .حتی پلیس زحمتکش و جان برکف که واقعاً خدمتگزار مردم هستند هر روز شاهد شهادت این قشر زحمتکش هستیم.چرا در دولت جدید باید ناامنی زیاد بشه و دولت ککش نگزه .انشالا با رهنمودهای مقام معظم رهبری مسوولین با اخلاص عمل به ملت شریف شهید پرور ایران خدمت کنند تا تحریم ها را شکست دهیم و شاهد نو آوری و شکوفایی کشور عزیزمان باشیم..با آرزوی سلامتی مقام معظم رهبری..صلوات . خبری بچاپ

  • ناشناس
    1

    ما ملت قدر شناسی هستیم بایدر قدر امداد غیبی طبس را بدانیم وگرنه تا الان انقلابمان دوام نیاورده بود و اینهمه حوادث تلخ تر از زهر را تجربه نکرده بودیم

  • حسام بیگ
    0

    فعلا خبر فوری، تنها رسانه مستقل و بی طرف کشور است که حقایق را بدون غرض ورزی منتشر و پته کمونیست های روسیه روی آب ریخته. پاینده باشید که آزاد مرد هستید . زنده باد همه آزادگان جهان .درود بر دکتر روحانی و دکتر ظریف که پرچمدار مبارزه با روس ها هستند

  • ناشناس
    0

    کسی نیست بگوید در مدت 43 سال روسیه برای ایران چه سودی داشته وقتی اخبار را نگاه میکنی تلوزیون ایران را تلوزیون روسیه میبینی که از جنگ اوکراین میگوید غافل از اینکه بهترین مناطق ما را اشغال کرده همه به فکر کشور و ملت خود هستند بجزما

    نظرات شما -
    • 0

      به جز مسئولین ما

  • ناشناس
    0

    درتاریخ ایران دشمنی خطرناکتراز روسیه نبوده .البته همه کشورها بدنبال منافع خودشون هستند بجز ران ایران که اول منافع فلستطین ولبنان وسوریه ویمن

  • ببب
    1

    چون ایران دیکتاتوری است

  • رضا.
    0

    یک بچه هم می‌داند زمانبندی حمله به اوکراین و نزدیکی توافق برجام همگی برای گروگان گرفتن برجام و رسیدن به اهداف کرملین بوده و تنها چیزی که از طرف پوتین رعایت نشه منافع ملی ایران است. روسیه کشوری به ظاهر دوست ولی از هر دشمنی خطرناک‌تر است.

  • قاسم
    3

    چرا آن موقعی که عراق به ایران حمله کرده بود ، حضرات ژنرال‌های آمریکایی نمی‌گفتند که یک کشور ، به صورت وحشیانه به همسایه خود حمله کرده و مردم آن کشور را به خاک و خون کشیده.
    این را نگفتند که هیچ حتی انواع موشکها و سلاح‌ها را هم به او دادند حتی بمب‌های شیمیایی.
    حالا آمده‌اند از الکی از مردم اکراین دفاع می‌کنند در صورتی علت اصلی این جنگ وعده‌ها و دخالت‌های بیجای آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها است این را هم حتی رییس جمهور اوکراین اعلام کرده گول وعده‌های آمریکا و کشورهای اروپایی را خورده است.
    مرگ بر آمریکا جنایتکار و انگلیس خبیث

  • علی
    0

    جوان های درس خونده بیکار خب آژانس بنایی شغل شریفه ولی برای من بیکاریه گرونی دوستان دیکه قیمت ها همینه بالاترم میره ازدواج شده رویا قند شکر برنج گوشت قیمت ها نگاه نخوردیم هزارتا بلا جسمی گرفتیم مملکت دست پولدارا هست ارزونی خبری نیست خواهشن سکه چیزی دارین نگر دارین من ماشینمو فروختم که برم بهتر بخرم الان رفتم به زور با ۳۰ تومن موتور خریدم طرف ۳۴سالشه پیس فایو روز اول از امارات سفارش داده براش آوردن ۵۰ تومن براش آب خورده ماشین لاکجری خونه بیکار بود باباش ملیاردر نمبخواست مردم بگن بچش بیکاره مفت خوره رفته وسط شهر یه مغازه خریده توشو پر کولر پکیج تلوزیون یخچال پر کرده همه جنس های آلمانی همه پنکه اصلا چینی آسیایی چیزی تو مغازه نداره صبح تا ساعت ۵ بستس ۵ باز میکنه تا ۷ می شینه کلی مشتری داره مغازه خالی میشع بابا جونش دوباره پر میکنه دیپلم داره موهاش کاشته بینی عمل کرده باز شبیه الله اکبر من فوق لیسانس میکانیک دولتی دارم بنایی میرم قیافم همه چیز عالی ولی فقیر میگم پدر پولدار داشته باشی نهایت یه پارتی تمامه ۵۰ ملیون داده پیس فایو گرفته میگه مگه پوله ۵۰ تومن راستم میگه ۵۰ تومن پول نیست پسر خالم اول عید مرد یه جای پرت قبر خرید شوهر خالم ۲۵ملیون به مرگ مادرم قسم ۲۵ مایون یعنی با ۵۰ تومن دوتا قبر میشه خرید خخخخ پول بی ارزش شده الان خودم روزی ۳۰۰ حقوق میگیرم ماهی حساب کنید راحت می تونم مدت کوتاه ۵۰ تومن جور کنم ولی ارزش نداره لعنتی بعد دلار رفتیم چیزی بخریم میگم خارج اینو اینقدر میده دلار حساب کردیم ده ملیون بیشتر قیمتش بود گفتم ۵ملیون پول گمرک کوفت زهر ۵ تومن دیگه چی میگه تاجر این قیمت داده بع ما چه یادتونه چه ماشین های میشد با ۳۰ تومن گرفت الان پول موتور شارژی بخدا ۴۲تومنه به ابولفضل یعنی می تونستی سال ۹۷ دوتا ۱۳۲ بخری ۹۶ ال ۹۰ بود ۱۳ تومن ولی ۱۳ تومن هم پول زیادی بود ارزش داشت الان گرون شده ولی پولش بی ارزشه الان خدایی ۵۰۰ ملیون چی میشع خرید خدایی خونه چی اینا کاری نمی تونن بکنن ۸۰ ملیون جمعیت شغل ایجاد کنن قیمت چجور پاین بیارن مطمن باشید اگه میشد پراید گرون نمیشد انتظار دارین پراید باز ۲۰ ۱۰ تومن شه برادر نمیشه هرچی دارین بچسبین نگین ارزونی فلان ارزون شر می ریم می خریم نشد لحداقل مثل من‌ ماشینتو از دست نمیدی موتور نمی خری ۲۰۶ تیپ‌۲ صفر تحویل فوری ۹۶ بود ۳۱ تومن یادمه موتور اشغال گرفتم ۳۰ تومن اون ۳۰ تومن ارزش داشت الان یک ملیارد ارزشش اندازه اون ۳۰ تومن سال ۹۶ هست داره هرچی دارین نگر دارین هرچی یاعلی

  • سامان فرزانه
    0

    باید سرجاسوس روسیه در ایران رو گرفت و گردن خبیثش رو زد هرچند نمیشه و خیلی سخته

  • ناشناس
    0

    همه‌ی پیام ها را خواندم.
    نتیجه‌ای که گرفتم‌این بود که هر کسی که‌با پیام هایش از روسیه حمایت میکند.قطعا میداند که روسیه در طول تاریخ‌چقدر به ایران خیانت کرده وچه جنایت‌هایی‌در ایران مرتکب شده‌و حتی‌در دوره کنونی هم به ایران خیانت میکند.
    اما چرا این کاربران از روسیه دفاع میکنند.؟
    منافع امروزشان در این کار است.
    کاری هم ندارند که چه مبشود.فقط منافع امروزشان‌مهم است برایشان


  • بنده خدا
    0

    تا وقتی ادعای بدروغ اسلام بودن بکنیم همیشه باید نگاه به دست غرب و شرق بکنیم
    تا وقتی مسئولان براحتی دروغ بگن و دزدی بکنند هیچ فرجی از طرف خداوند متعال نیست
    تنها راه پیروزی واقعی ایران این هست که هر کسی وظیفه خودش را درست و انسانی انجام دهد

    در ضمن ۹۰درصد مسئولان و مدیران این مملکت اینقدر رشوه و راند گرفته اند که اگر ۱۰۰۰تا برجام هم امضاء شود برای مردم سودی ندارد .
    ما باید از درون کشور پاک و مطهر شویم وگرنه برجام ها هم برای ما دردی دعوا نمیکند

  • بهمن نوذری
    0

    سکوت نظامی آمریکاوغرب درقبال ایران همچون آرامش قبل ازطوفان می ماند،،مطمعنن دیریازوداین طوفان به دریامیزندوتنهادیوارسدمانندی که جلوطوفان راخواهدگرفت ملت بزرگ ایران است.پس عزیزان دولت مردسعی کنیداین دیواردفاعی(ملت)راکه مصالح آن امکانات رفاهی وبرداشتن اختلاف طبقاتی وآرامش میباشدرامستکم کنید

  • ‌محمد
    0

    این بار اول نیست که کشور ما از روسیه ضربه میخورد روسها ازپوتین تا تزارها به ایران ظلم کرده اندواین هم ادامه همان سیاست است

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها