افکارعمومی توافقی بدون تضمین نمی‌خواهد / احیای برجام آری، اما نه به هر قیمتی

نتایج یک نظرسنجی نشان می‌دهد که افکارعمومی حاضر نیست به توافقی در وین برسد که بدون درنظر گرفتن تضمین‌های عملی باشد.

افکارعمومی توافقی بدون تضمین نمی‌خواهد / احیای برجام آری، اما نه به هر قیمتی

توافق وین به یک بن‌بست مهم برخورده است. طرف آمریکایی که یک‌طرفه از برجام خارج شده، حاضر نیست به خطوط قرمز ایران احترام بگذارد و نه فق به تحریمها ادامه می‌دهد، که با برگزاری نشست‌های ضدایرانی در منطقه، علنا تهران را تحریک می‌کند. (اینجا بخوانید)

در مقابل ایران به وضوح اعلام کرده، حاضر نیست پا بر روی خطوط قرمز بگذارد. البته وزیر خارجه تاحدی به خطوط قرمز نزدیک شد و از تاکید فرماندهان سپاه بر توافق، بدون رفع تحریم سپاه سخن گفت، اما این اظهارات با واکنش منفی طیف‌های اصولگرایی روبرو شد که به امیرعبداللهیان درباره پیامدهای امضای توافق بدون تضمین هشدار دادند. (اینجا بخوانید)

در آخرین موضع‌گیری‌ها، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران تهدید کرده، آمریکا برای توافق یا عدم توافق در وین آماده است، اما مسئول سیاست خارجی اروپا با اشاره به آماده شدن متن توافق، ابراز امیدواری کرده امضای همه طرف‌ها پای این توافق قرار گیرد. توافقی که در بهترین حالت، برجام را احیا خواهد کرد.

در چنین شرایطی که آمریکا نه زیر بار رفع همه تحریم‌ها رفته، نه تضمین عملی برای اجرای توافق می‌دهد، خبرفوری در یک نظرسنجی از مخاطبان خود خواسته نظر بدهند که آیا موافق توافقی با چنین شرایطی هستند؟

در پاسخ به این سوال که ۳۳هزار شرکت‌کننده داشت، ۲۹درصد از مخاطبان تاکید کرده‌اند که با احیای برجام تنها به شرط تضمین‌های کافی موافق هستند. ۱۸درصد دیگر هم تصریح کرده‌اند که تحت هر شرایطی با توافق در وین موافق هستند و راضی به احیای برجام هستند.

IMG_20220328_221820_392

در برابر ۴۷درصدی که با برجام موافق هستند، ۳۰ درصد دیگر با توافقی که در بهترین حالت به برجام ختم می‌شود، موافق نیستند. از این ۳۰درصد، ۲۱ درصد آمریکا را قابل اعتماد نمی‌دانند و ۹ درصد دیگر اساسا با توافق در هر شرایطی مخالف هستند.

نکته جالب در این نظرسنجی، بی‌نظر بودن ۲۳درصد شرکت‌کنندگان است که اتفاقی شبیه به این، در نظرسنجی پیشین خبرفوری نیز تکرار شده بود.

نظر شما درباره توافق وین چیست؟ آیا موافق هستید که توافق بدون تضمین‌های لازم امضا شود یا نه؟ احیای برجام را به سود کسور می‌بینید یا آن را تجربه‌ای شکست خورده قلمداد می‌کنید؟ در ادامه کامنت بگذارید و نظر بدهید.

منبع: خبر فوری
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 50
  • بهرام قنبری
    29

    احیای برجام آری.اما نه به هر قیمتی.باید با تضمین عملی باشد

    نظرات شما -
    • حسن
      0

      گزینه ها احمقانه است و شرکت در این نظر سنجی احمقانه تر

  • ناشناس
    1

    افکار عمومی واقعی فقط قدرت خرید میخواهد

  • م
    1

    خبر‌فوری‌کی‌نظر‌سنجی‌شد‌‌‌‌واین‌امارها‌از‌کجا‌امدند‌!!!!!

  • علی
    1

    فکرمیکنم ۹درصدمخالف اشتباهه،اوناهمون۴درصدیهاهستن

  • ناشناس
    1

    راستی از کی تا حالا به افکار عمومی اهمییت میدید

  • ناشناس
    6

    مصلحت کشور و مردم ایجاب می کند با امتیاز به طرف مقابل برجام را به ثمر رساند و مخالفین حتما با کاسبان تحریم تبانی دارند

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      درود بر شما

  • ناشناس
    5

    اکثریت قاطع مردم ایران خواهان بهبود روابط حکومت ایران با تمامی دولتهای جهان به ویژه ابرقدرت های جهان و غرب و کشورهای همسایه و منطقه هستند. تنها تضمین عینی و عملی عدم نقض برجام توسط آمریکا یا ایران از سرگیری روابط سیاسی ایران با ایالات متحده آمریکا و عادی سازی روابط این دو کشور است. اگر روابط خصمانه ایران با ایالات متحده و غرب بهبود نیابد {حتی اگر توافق نامه برجام هم احیاء شود} دیری نخواهد پائید برجام مجدداً توسط آمریکا یا ایران به بهانه های مختلف نقض خواهد شد. حکومت ایران به جای اینکه برای احیای توافق نامه برجام به دنبال اخذ تضمین کتبی از دولت یا کنگره آمریکا و راستی آزمایی تعهدات آمریکا باشد باید به دنبال از سرگیری و عادی سازی روابط سیاسی با ایالات متحده آمریکا باشد وگرنه اتهام زنی و جنگ سرد بین دو کشور ادامه خواهد داشت! هیچ توافق نامه ای بین دول متخاصم (در اینجا ایران و آمریکا) پایدار و پابرجا نمانده و دیر یا زود نقض شده است و برجام هم از این قاعده مستثنی نیست.

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      درود بر شما

  • محمودرحمتی
    8

    آمریکا تحت عناوین مختلف ۴۳سال است به ملت ایران فشارمی آورد وانواع تحریم هارا اعمال کرده است.برجام یک شاخه از تحریم هاست.که ترامپ یک جانبه ازآن خارج شد.یعنی قلدری به تمام معنا، ما که تحریم ها راتحمل کرده ایم. حالا توافق بدون تضمین نمی خواهیم. خطوط قرمز ایران باید درتوافق رعایت شود. اگر به غرب بها بدهی بیشتر ضربه می دهند. باید مقابل غرب ایستاد واز خود دفاع کرد

  • ناشناس
    1

    در توافق نامه برجام که نقض شده به اخذ تضمین کتبی یا راستی آزمایی از تعهدات طرف یا طرفهایی که برجام را نقض کرده اند اشاره ای نشده است از اینرو طرفهای نقض کننده برجام باید بدون کم و زیاد کردن مفاد برجام عیناً به تعهدات توافق نامه برجام بازگردند. ایران در مدتی که آمریکا تعهدات خود را نقض کرده یعنی از تاریخ ۱۳۹۷/۰۲/۱۸ تا موقع احیای توافق نامه برجام که مبادرت به اعمال تحریمهای یکجانبه علیه ایران نموده نبایستی ذخایر اورانیوم ۲۰٪ و ۶۰٪ خود را به خارج از کشور انتقال دهد و باید این ذخایر اورانیوم را به عنوان ما به ازای تحریمهای یکجانبه ظالمانه آمریکا علیه ایران نزد خود نگاهداری نموده و آنرا جهت استفاده به عنوان رادیو داروها یا دیگر مصارف صلح آمیز فرآوری نماید.

  • محمودرحمتی
    1

    به نظر مردم اگر ایران مستقیم با آمریکا گفتگو کند واز منافع کشور وملت دفاع کند بهتر می تواند امتیاز بگیرد. چون واسطه ها چه اروپا چه روسیه وچین هرکدام منافع خود را دنبال می کنند. مذاکره با واسطه معنی وعایدی برای ملت ندارد باید مستقیم مذاکره کرد تا کمتر امتیاز داد. چرا واسطه ها هم امتیاز بی خودی از ما می خواهند.

  • بیطرف
    2

    افکار‌عمومی.===========حسین شریعتمداری.

  • اعلایی
    1

    برای روشن شدن افکار عمومی
    اول توضیح دهید اختیارات رئیس جمهور آمریکا تاچه زمان اعتبار دارد
    دوم برایم توافق تضمینی چه ارگانی درآمریکا باید
    آنرا تایید کند وحال نظر فعلی آن ارگان جیست
    وبعد از مردم نظ رخواهی کنید

  • ناشناس
    0

    افکار عمومی رفاه اقتصادی برابری حقوق اجتماعی فرهنگی کم شدن فاصله ی طبقاتی و ریشه کن شدن اختلاسگرها و اختلاس آقایون و امیدواری به اینده را خواستار است به هر نحوی که امکان پذیر میباشد .که در طول چهل و سه سال قاعدتا باید نحوه کشور داری رو یاد می گرفتید که اگر یاد نگرفتید دیگه باید این درخت خشکیده قطع شود هنوز بعد از چهل سال مردم باید تو جاد ه ها کشته و قطع نخاع بشن به خاطر خودروهای بی کیفیت ساخت داخل اینو دیگه همه ی مردم با گوشت و استخوان لمس کردن ولی حکومت به هیچ عنوان نمیخواد که ساده ترین مشکل حل شود وای به حال مسایلی که دست داخلی ها نیست و این داستان بی کفایتی ها و آزمون و خطا ها ادامه خواهد داشت ولی تا کی مردم صبر خواهند کرد....

  • ناشناس
    6

    احیای برجام بدون تضمین عملی ، آزموده را آزمودن است و آزموده را آزمودن خطا است .

  • گرگلی
    1

    برجا برپا جوک تلخ و بی مزه ای شده که اندازه خلال دندانی برای ابرقدرت ها پس از صرف غذا اهمیت دارد.کشور ژاپن تمام سرمایه های خدادادی و منابع طبیعی را به کاغذ دلار نمیفروشد بلکه با تولید کالا دلار و کالای موردنیاز را کسب میکند.وقتی مردم تکیه گاه دولتها از راه مالیات نه از راه فروش ذخایر ...

  • برجامان
    0

    تجربه جنگ روسیه و اوکراین نشان داد قدرت اقتصادی داخلی، مهمترین تضمین است، اینکه روسیه به اوکراین متحد غربیها حمله نظامی میکند و غربیها جرات تحریم نفت و گاز روسیه ندارند چون وابسته به روسیه هستند! درس نغریخی است که البته سران ج ا ایزان نشان دادند عامدا و با بی مسولیتی این درسهای تاریخی نادیده گرفته و منافع ملی فدای برخی توهمات ایدئوژیک و دشمنی کورکورانه با امریکا کرده و شعار پوچ میدهند! اتفاقا تحریم فشار حداکثری امریکا نشان داد امریکا غلطهای پرهزینه ای علیه ایران کرده، به لطف فساد اقتصادی و علمی(مدرکگرایی و مدرمفروشی داخلی که موجب فرار مغزها و کاهش کیفیت مدیران شده) ، باید توافق کنند و اگر قبل از انقلاب ۶ میلینون بشکه نفت توان تولید داشته ایران، اکنون باید ۱۲ میلینون نیبود و نه ۴ م! ایران دومین دارنده ذخایر انرژی فسیلی جهان است و متاسفانه با اهمال و حماقتهای سیاست خارجی جایگاهش به امثال روسیه و عربستان و عراق واگذار کرد، علی رغم کارهای عمرانی خوب داخلی، در سیاست و تجارت خارجی فرصت سوزی شد و ۳۲ سال طلایی فرصت سوخته شد پای ایدئوژی امریکاستیزی احمقانه! و کشور در دست باندهای مافیایی افتاده حتی حکومت توان حل گرانی کالاهای مصرفی از خودرو تا مرغ ندارد و دلیل اصلی اس، تسلط مافیا ظالم اقتصادی است، این ننگ بدتر است تا خصومت ایدئوژیک با امریکا

  • برجامان
    0

    تجربه تاریخی نشان میدهد، حاگمیت ج ا ایران بویژه در این ۳۲ سال اخیر درک و واکنش صحیحی به تحولات پس پایان جنگ سرد نداشت، بطوریکه نتوانست از ماهیت پشت پرده معاهدات و سازمانهای جهانی، مانند بانک جهانی و npy و سوئیفت! در حالی همه پیمانها در جهت کنترل غرب بر جهان است، اینکه ایران در نهادها باشد و نباشد تفاوتی نمیکند چون بیش از ۹۰٪ ممالک دنیا با توان اقتصادی نزدیک۱۰۰٪ اقتصاد جهانی در کنترل دارند! حماقتهای سیاست خارجی و عدم توجه به مزیتهای داخلی و ناتوانی در سرکوب مافیای افتصادی، عامل اصلی غلط کاری امریکا بود، ضعف داخلی ایران بزرگترین عامل وضع تحریمها بود.

  • سیدحسن
    6

    اساسا نظرسنجی بگونه ای که شما استدلال کردید ودر اخر انچه دلخواه شما بود گفتین اشتباه است مذاکرات وین از ابتدا برای رفع تحریم بوده و این همه هزینه و بیت المال خرج شد که در اخر همان سخنان دولت قبل باشد پس این چه دیپلماسی وزرات خارجه بود رهبر انقلاب همان ابتدای کار راه را مشخص کردند و فرمودند در شرایط اقتصادی سخت علی رغم بی اعتمادی به آمریکا مذاکره را راهی برای توسعه تجارت و برون رفت از وضعیت موجود تعریف کردند مسلم بدانید حتی اکه دولت بعدی امریکا دوباره دیوانه ای چون ترامپ بیاورد و برجام را پاره کند دیگر تحریمها برنخواهد گشت چون دنیا در حال تحول است همین الان نفت ما را چین و ــــبه دوران قبل تحریم میخرند از طرفی امریکا خودش اذعان دارد که خروج از برجام برایش هزینه ایجاد کرده کدام احمق دوباره باز بیرون میرود پس چرا کنگره الان دست وپا میزنند که متن الان برجام باید تغییر کند پس واقعگرا باشین لااقل مسووالان هم مثل سپاه که روی خلیچ فارس توی دهن امریکا زد و جلو دزدی دریایی رو گرفت یه حرکت انجام بدین خودرو رو ازاد کنید وارد بشه ارزونی در ارزاق عمومی باید اتفاق بیافته الان کدوم مسوول جهاد کشاورزی با کشاورز منطقه خودش در ارتباط هست کدوم کانال من ٍٍکشاورز رو راهنمایی میکنه که برم بسمت قطره ای کردن و تولید بیشتر کدوم سایت کشاورزی بمن اموزش میده برای پرورش دام و طیور چه اقداماتی باید انجام بدم تا من یاد بگیرم در برابر خواسته و نیاز جامعه خودم مسوولم من کشاورز باید مولد باشم تا نان از شهر نخرم ننگم بشه وقتی بفهمم دولت گندم نان مرا از اکراین خریده و من بیکار کنار سایه روستا بحث یارانه و سهام عدالت داشته باشم خدایا خودت کمک مسؤولان ما کن

    نظرات شما -
    • به سیدحسن
      0

      اساساً همه اینهایی که گفتید شعار است.

    • ناشناس
      0

      و دعایی هم من میکنم خدایا هر کس به مردم خیانت میکند و باعث فساد اقتصادی و مافیای کنونی هست دودمانش را نابود کن الهی امین

  • برجامان
    0

    امیدوارم این کامنتها منتشر و به سمع و نظر سران نظام برسد و تصمیات درست بگیرند:۱- برجام احیا کنند به شرطی تحریم بانکی و تجاری برداشته شود۲- مسائل سیاسی مثل تحریم سپاه و حقوق بشری گره نزنند به توافق برجام ۳- تضمین حقیقی عدم دوباره تحریم، در خود داخل ایران است، وقتی ایران همانطور قدرت سخت(بازدارنگی دفاعی) فوی است، در قدرت نرم یغنی در علمی و افتصادی قوی باشد، که لازمه اش لرچیدن فساد افتصادی و مافیا است، بساط مدرکفروشی مراکز اموزشی خصوصی از مدرسه تا دانشگاه برچیده شود، در همین سایت بارها انتفاد به مدرکفروشی مراکز آموزشی شده، فاجعه مدرکفروشی مراکز مهارت اموزی!!! البته همزمان باید بساط مدرکگرایی برچیده شود، اینکه همه باید دیپلم یا لیسانس داشته باشند برای کار و مجوز کار، منشاء فساد مدرکفروشی است.۴- بجای الگوبرداری امثال کره شمالی، امثال هند و چین باشد که موازنه سیاسی و اقتصادی توانستند ابرقدزت تمام عیار شوند، لازمه اش انطباق ایدئولژی بر اساس منافع ملی است.

  • میشوبالا
    1

    افکار عمومی همان نظر شریعتمداری است که ملت را در فقر و بدبختی نگه دارد.

  • جوتد
    5

    برجام بدون تضمین مثل قابلمه بدون غذا است امیدوارم این دفعه کلاهی را که بر سر ظریف و روحانی گذاشتند و ریس بانک مرکزی دستاورد برجام را هیچ دانست دوباره تکرار نشود.

  • علیرضا
    0

    سلام فقط میدانم این قراردادبایدبلافاصله یاامضاشودیاقدش رابزنیم کشورمعطل مانده قیمتهاهرروزهرساعت تغییرمیکندچرا؟بخاطرقیمت دلار!!؟
    دندونی که دردمیکنه بایدکشید.وسلام

  • ناشناس
    0

    مگه همه پرسی شده؟؟ تو این مملکت هر کس نظر خودش را به عنوان نظر مردم اعلام می کند. مثا امامان جمعه و حکومتی ها که هی مردم مردم می کنند ولی در واقع فقط خودشان ان نظر را قبول دارند و از مردم خیالی حرف میزنند.

  • سینا
    0

    باید با تمام کشورهای جهان تعامل داشت و برای این کار موشک سازی و موشک پراکنی و حمایت از گروههای جهادی مانند حشدالشعبی ، ،حوثی ها و افرادی مانند سید نصرالله را متوقف کنند تا مانند کشورهای مسلمان جنوب خلیج فارس که در ۵۰ سال اخیر از چادر نشینی به ممالک اول جهان از نظر رفاه اجتماعی رسیده اند ، مردم ایران هم بعد از ۴۴ سال کمی آرامش را در زندگی حس و بتوانند از این فلاکت نجات یابند .

  • 0

    تضمین با ایجاد رابطه اقتصادی و سیاسی با امریکا بدست می اید و الا اب در هاون کوبیدن است. ای کاش یک سال هم شعار سال بشود_تغییر سیاست خارجی کشور و ایجاد رابطه با تمام کشورهای جهان. ان وقت خواهید دید که بزرگترین تضمین ها پشت هر قراردادی خواهند امد.برجام بایستی احیا شود حتی اگر کوتاه مدت باشد. جهت نفس کشیدن مردم و اقتصاد رو به مرگ

  • ناشناس
    0

    ما فقط موافق این هستیم که دست از بازی با ملت ایران و شعور این ملت بردارید و به این نمایش مسخره که همه میدانند سناریو آن 20 سال پیش نوشته شده و با شرکت هنرپیشه های داخلی و خارجی غارتگر اجرا میشود خاتمه دهید تا تاریخ و مردم به آن پایان نداده اند هر چه زودتر چون صلاح و آینده خودتان نیز جز این نیست.....

  • دلیر
    1

    مگه کرم دارید سال دیگه باید از برجام خارج شی.
    اونا کلا قصد دارن با ورود و خروج به برجام شرکت ها رو تعطیل کنند.

  • دلیر
    3

    احمق ها اونا سعی می کنند با ما به عنوان زیر دست و نوکر برخورد کنند.
    واقعاً ایران از ایرانی تهی شده است

  • شعار ندید
    1

    شکم خالی نیاز به تضمین نداره. شما چاره ای جز توافق نداری آقای رئیسی. چهل و سه سال منافع و منابع این مملکت رو به باد دادید سر هیچ و پوچ. شما ها نه دین دارید و نه آزاده اید.

  • علی
    4

    برجام رو کنار بزارید. همه محدودیت های هسته ای را هم دور بریزید. و ساخت بمب هسته ای را هم مجاز نمایید و قدرت خود را در منطقه افزایش دهید. آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند. ان شاـالله

  • ناشناس
    0

    واقعا نظر افکار عمومی براتون اهمییت داره فکر نکنم هرچه بالایی ها فرمودن براتون مهمه مردم ایران بمیرن ولی لبنان و یمن وعراق و وو روسیه وچین ناراحت نشن

  • رضا حکم آبادی
    0

    تضمین بی معنی است هیچ ضمانتی عبدی نیست توافق به حال بر می گردد و نقض پیمان واکنش مناسب دارد چگونه میتواند ریس جمهور و مجلس ی برای آیندگان ضمانت بدهد ،حتی سران کشور ما هم ضمانتی که می دهند تا زمانی است که قدرت دارند .ملی شدن نفت

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      ابدی

  • علی
    0

    فکر کنم شما واقعا یا شعور ندارید یا ملت را ...حساب میکنید که انهم باز خودتان هستید بقول خودتان ۳۳هزارنفر انکه واقعیت دارد یا نه نمیدانم ولی این عدد افکار عمومی کشور محسوب نمیشود فشار ملت را دارد دیوانه میکند این فشارها دارد کانون خانواده و اساس کشور را ریشه کن میکند کشور روبه نابودی میرود بعد نظر عده ای ناچیز و معلوم نیست سطح معلومات و فهمشان از موضع چیست را نظر کل مردم عنوان میکنید شماها یا دزدید که درد ندارید یا وصل به خزانه بیت المال و دسترسی به منابع و منافع بی حدی که تاراج کردید خیر از وضع موجود ملت بی نهایت اسیب دیده و خسته شده اند عده ای کوته فکر و افراطی و منفع طلب کشور را به این روز رساند برای الکارشان هم کف میزنند و خوشحالند و گردن کلفتی هم میکنند مختان تاب برداشته خیلی از اقایانی که امروزه مدافع این موصوع هستند و الان سردار یا ....هستند نه جنگ را لمس کردن نه یکساعت اسیبهای جنگ یا خط مقدم را نه خودشان نه خانوادشان ندیدن الان مردم دارند تمدیگر را میخورند علنا دست در جیب هم و ظلم و منفعت طلبی رواج پیدا کرده دزدی زنا فحشا بی دینی و هزاران مشکل دیگر بعد شما اراجیف مینویسید دیگر دارید به جایی میرسانید که قابل ادامه برای مردم نباشد حتما شما و امثال شما درد ندارید

  • ناشناس
    0

    این افکار عمومی کجاست که عموم ازش بی خبرند ؟

  • عادل
    0

    مر دم‌توافق میخوان اگر توافق نکنیم بهانه به دست انها میدهیم وجنگ شروع میشه تمام زیر ساخت ها از بین میره ایران با این اقتصا د خراب دوام نمیاره مردم هم از حکومت بریده مثل جنگ ایران عراق مردم بسیج نمیشه چون هیچ انگیزه برای جنگ ندارند امریکا و اسراییل هر دو متحد میشه ما شکست خواهیم خرد

  • عوام
    0

    برای احیای برجام بهترین تضمین امریکا کشوندن سرمایه گذاری امریکا در ابعاد زیاد در ایران اگه قرار باشه امریکا به ایران امتیاز بده اما سودی نبره بلافاصله خارج میشه

  • حسنعلی حقیقی
    3

    خیر جز توافقی نیست جز سر کار ومصخره کردن ایران آمریکا گاو شیرده میخواهد مثل اصلاح تلبها

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      مسخره کردن

  • محمد
    1

    احیای برجام آری اما نه به هر قیمتی بدون تضمین عملی ملت قبول ندارند برجام را همان آش وهمان کاسه را قبول ندارند چند بار باید از یک سوراخ باید گزیده شویم

  • رضا
    0

    غلط کرده افکار عمومی که اصلا توافق بخواد. چهار سال همین افکار عمومی میخواست برجام و آتیش بزنه مداوم پست میگذاشتن ترکمنچای خیانت غرب گراها جاسوس ها . حالا غلط کرده که اصلا میخواد بره سمت احیای برجام

  • علی
    0

    شما اگه غیرت داشتین اجازه نمیداداین پراید بیست ملیونی دویست ملیون بشه در طول یک سال ما مردم تنها چیزی که واسمون مونده بود ایمان و وجدان بود که شما اونو هم از ما گرفتین با گرانی و فلاکت ما در طو سال جنگ تحمیلی با تمام قدرتهایه دنیا این همه بدبختی را نکشیدیم چون که این همه دزد و اختلاس تو کشور نبود حالا هم اگه راست میگین به فکر مردم هستین که نیستین با کشورهایه غربی عادی باشین این نظر واقعی مردمه

  • ناشناس
    1

    توافق در برجام نه به هر قیمتی ونه منزوی کردن سپاه امریکا خواری و ذلت مارو میخواد

  • ناشناس
    0

    ایران اکنون بازیچه ابر قدرتهای شرق وغرب است غرب با تحریم با ایران می جنگد و شرق ایران مستعمره خودکرده باید این روال را کنار بگذارد ومستقل عمل کند چه با دشمنان خود وچه با دوستان بدون واسطه رودرو شود و داخل کشور هم مصلحت و صلاح کشور در نظر گرفته شود نه گروه خاص

  • ناشناس
    0

    بهترین راه مذاکره مستقیم و بدون واسطه با آمریکاست

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها