آخرین تلاش‌های اروپا برای امضای توافق هسته‌ای / "مورا" ناجی برجام می‌شود؟

درحالیکه ایران و آمریکا هریک اعلام کرده‌اند بر روی خطوط قرمز خود در توافق وین ایستادگی می‌کنند، اروپایی‌ها تلاش تازه‌ای را برای به ثمر رسیدن گفتگوهای هسته‌ای آغاز کرده‌اند.

آخرین تلاش‌های اروپا برای امضای توافق هسته‌ای / "مورا" ناجی برجام می‌شود؟

براساس تازه‌ترین خبرها، انریکه مورا، معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و هماهنگ‌کننده هیأت این اتحادیه در مذاکرات وین روز شنبه (امروز) برای دیدار با علی باقری کنی به تهران سفر می‌کند.

خبرنگار نشریه «وال‌استریت ژورنال» به نقل از منابع آگاه خبر داده است که انریکه مورا هماهنگ‌کننده هیأت این اتحادیه در مذاکرات وین بعد از سفر به تهران، به واشنگتن می‌رود تا برای نهایی‌کردن این گفتگوها تلاش کند.

اروپا میانجی اصلی گفتگوهای احیای برجام در وین است که در یک سال گذشته، توفیقی در توافق نهایی نداشته است.

مورا پیش از این در پاییز ۱۴۰۰ راهی تهران شد تا دولت رئیسی را تشویق به تداوم مذاکراتی کند که دولت روحانی با ۱+۴ آغاز کرده بود. پس از آن سفر بود که گفتگوها با همان دستورکار سابق از سر گرفته شد.

گفته می‌شود که مقاومت آمریکا در لغو تحریم سپاه دلیل اصلی توقف مذاکرات وین است که حالا باید دید اروپایی‌ها می‌توانند واشنگتن را وادار به شرایط ایران کنند یا نه.

برای اطلاع از روند مذاکرات وین گزارش خبرفوری درباره مقصر توقف مذاکرات وین را بخوانید.

منبع: خبر فوری
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 9
  • ناشناس
    5

    مورا باید به روسیه بره نه ایران.تصمیم با پوتین هست.

  • ناشناس
    1

    20 سال است همین خزعبلات را تحویل ملت بخت برگشته میدهند وباز آش همان آش است و کاسه همان کاسه این یک دکان بین المللیست که همه در داخل و خارج از آن ارتزاق میکنند به غیر از ملت مظلوم ایران ظاهرا رسانه های ما هم حد اقل از داشتن سوژه کافی بی نصیب نیستند ملت آگاه شده و بزودی مجبور به تخته کردن این دکان خواهند شد بیخودی مهیجش نکنید.......

  • ناشناس
    1

    کم کم مورا، اولتیماتوم ها را به ایران خواهد داد که اگر با غرب به توافق نرسد، سرنوشت ایران همانند سرنوشت عراق و صدام خواهد شد. و یا اینکه سرنوشت اوکراین در انتظارش است. در هر حالت چه توافق بشود و چه نشود، ایران برده آمریکا خواهد شد. روسیه و چین هرگز حرف شنوی از ایران نخواهند داشت.

    نظرات شما -
    • ناشناس
      1

      خیالت راحت ! اگه میتونستن غلطی بکنن تا حالا کرده بودن ! اگه نکردن برا اینه که نمیتونن نه این که نخوان!
      چون تحریمها راتونستن هرچقدر که بخوای از صدقه سر بزدلهایی چون روحانی و ظریف و امثال تو تحریم کردن و به مریض و زن و بچه هم رحم نمیکنند بنابر این نترس ! هیچ غلطی نمیتونن بکنن! راه نجاتمون دست خودمونه ببین هرکدوم از ماها چکار میتونیم بکنیم در جهت کمک به همدیگه، بی منت و با لذت انجام بدیم اونها هم مجبور میشن دست از سر ما بردارن.

  • ناشناس
    1

    ای بابا دیگه نابود شدیم انقدر منتظر برجام شدیم واقعن بفکر ما بدبخت بیچاره ها نیستن همه بردن وخوردن بیا برو چه شد اینم دولت آقای ریسی بخاطر خدا اگه مسلمان هستید کاری کنیندافغانستان از ما بهترن ما شب میخابیم صبح نرخ ها سر به فلک میکشه اینه مسلمانی

  • ناشناس
    0

    اروپا هویت مستقلی در این ماجرا نیست و باید دنباله و دلال امریکا شمرده شود.

  • ناشناس
    2

    خدا لعنتتون کنه مملکتو دادین به روس ملت همچی میدونن

  • ناشناس
    0

    یادش بخیر نمایندگان محترم مجلس انقلابی پارسال می گفتند برجام جسد یک مرده متعفن ولی امروز لال شدن

  • فرهاد
    0

    خودتونو پاره کردین بابرجام

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها