مذاکره کننده ارشد اروپا و هماهنگ کننده مذاکرات وین:

برای حفظ برجام باید سخت کار کنیم و تصمیمات سخت بگیریم

مذاکره کننده ارشد اروپا و هماهنگ کننده مذاکرات وین از این مذاکرات با عنوان گفتگوهای سخت و دشوار یاد کرد.

برای حفظ برجام باید سخت کار کنیم و تصمیمات سخت بگیریم

به گزارش فرانس۲۴؛ انریکه مورا که برای دور جدید گفتگوها برای احیای توافق هسته‌ای ایران در وین به سر می‌برد گفت: گر در روزها و هفته های آینده سخت کار کنیم، باید یک نتیجه مثبت داشته باشیم. خیلی سخت خواهد بود، تصمیمات سیاسی دشواری هم در تهران و هم در واشنگتن باید گرفته شود.

نشست ایران و کشورهای پنج بعلاوه یک برای احیای برجام عصر روز دوشنبه در وین آغاز شده است.

مورا افزود: گفت: «در همه هیئت‌ها احساس فوریت وجود دارد که این مذاکره باید در یک بازه زمانی نسبتاً معقول به پایان برسد. باز هم، من محدودیتی قائل نمی‌شوم، اما ما در مورد هفته‌ها صحبت می‌کنیم، نه ماه‌ها؛ هم در مورد لغو تحریم ها و هم محدودیت‌های هسته‌ای ایران بحث خواهد شد.

مورا گفت: ما تلاش کرده‌ایم مذاکرات را به خاطر تعطیلات سال نو میلادی به تعویق نیاندازیم اما به دلیل مسائلی که هتل کوبورگ دارد این مذاکرات از روز جمعه به مدت سه روز تعطیل خواهد شد.

خبر دیگر در مورد مذاکرات وین اینکه: نماینده چین در مذاکرات وین اعلام کرد: «مسئله تحریم نباید به عنوان ابزاری برای تهدید استفاده شود و همچنین نباید تحریم های جدیدی علیه ایران طی این دور از مذاکرات مطرح گردد. امیدواریم همه طرف ها بتواند تدابیر عملی را برای حفاظت مشترک از روند و فضای کنونی مذاکرات اتخاذ کنند. پکن با قاطعیت از ازسرگیری مذاکرات میان آمریکا و ایران در اجرای توافق هسته ای، مشارکت سازنده در روند مذاکرات و همکاری همه طرفها برای رسیدن به نتیجه حمایت می‌کند».

منبع: شفقنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • رضا
    0

    افولگرای محترم، شما که برجام را آتش میزدید لطفا دنبال نجات برجام نباش و رانتخواری را ادامه بده خخخخ

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها