حمله روزنامه اصولگرا به رئیس جمهور:

باید از دستورات رئیسی حرارت بلند شود/ مافیا در بدنه دولت نفوذ دارد

روزنامه جوان نوشت:رئیس‌جمهور دیروز اعلام کرد: «دستگاه‌های نظارتی پشت پرده گرانی‌های اخیر را بررسی و دلایل آن را شناسایی کنند.»

باید از دستورات رئیسی حرارت بلند شود/ مافیا در بدنه دولت نفوذ دارد

اگر گرانی‌ها علتش «پشت‌پرده» است یعنی این پشت‌پرده است که دارد مدیریت می‌کند نه دولت‌ها. دولت سیزدهم مثل بقیه دولت‌ها با مردم «عهد» بست و «مسئولیت» پذیرفت و «قول» داد و «انتظار» ایجاد کرد. تا اینجا طبیعی بود. بعد از این مقداری انتظارها بیش از اندازه شد، زیرا همگان دیدند که هماهنگی قوا و نهادها در اوج قرار گرفته است و این، انتظارها را چند برابر کرد.

بین چشم‌انتظاران توقع آن است که دولت اگر به پشت‌پرده باور دارد، پوست مافیای پشت‌پرده را غلفتی از جا بکند و روی بام رسوایی بیندازد و مرده مافیا را در برق آفتاب رها کند تا عبرت دیگران شود.

رئیس‌جمهور انقلابی باید از دستوراتش، حرارت بلند شود و حرکتش، موج بلند و فریادش، آتش به‌پا کند. وقتی صنعت انحصاری خودروسازی دولتی فقط نظاره‌گر است و بازار یک شبه ۴۰میلیون روی ارابه مرگ می‌گذارد، آن وقت جمله سرد و بی‌روح و ناامیدکننده «پشت‌پرده گرانی‌ها را بررسی کنید»، کمر چشم‌انتظاران دولت را خم می‌کند. اینکه دولت مانع سختی برای پشت‌پرده‌ها و امیدی برای حل مشکلات و غلبه بر مافیا باشد، کف انتظار از یک دولت متعهد و مسئول است.

فقط در یک روز این خبرها را در کانال‌های خبری می‌توان خواند: «دام تولید داخل زیادتر از نیاز است، ولی مافیای گوشت اجازه ارزان‌شدن نمی‌دهد»، «مافیای خودرو مانع پیشرفت این صنعت است»، «مافیای دارو اجازه نمی‌دهد یارانه به دست بیمار برسد». حتی دیروز کسی از «مافیای دانش‌بنیان‌ها» یاد کرده بود! بقیه انواع مافیاها که مثل نقل‌ونبات در دهان مردم و کارشناسان است:مافیای سیب‌زمینی، مافیای گوجه، فرنگی‌جات، میوه، شکر، روغن‌نباتی، موز. همین که ما می‌گوییم مافیای کنکور، مافیای تعلیم‌وتربیت، مافیای کتاب‌های درسی، مافیای آموزشگاه‌ها، این‌ها یعنی یک پشت‌پرده. اما این پشت‌پرده در همه جا هست و اتفاقاً وصل کامل به مدیران دولتی است. هیچ مافیایی بدون نفوذ در بدنه دولت‌ها موفق نبوده است. در سه دهه گذشته هرگاه با مسئولی درباره این پشت پرده‌ها مصاحبه داشته‌ام، بلافاصله و بدون مقدمه گفته است «مافیا خود مدیران دولتی هستند!» مثلاً «مافیای کنکور در خود ساختمان وزارت آموزش و پرورش است» یا «مافیای خودرو در خود وزارت صنعت است».

انتظار آن است که اگر حتی پشت‌پرده‌ها برای گرانی کاذب و تضعیف دولت و حکومت فعالند، مسئولان دولتی از وظایف و تعهدات خودشان با مردم سخن بگویند. مافیا باید برای مدیر دولتی و انقلابی از پیش‌مرده فرض شود. اینکه گفته می‌شود فقط در ستاد یکی از خودروسازان ۲۰هزار نیروی مازاد از فک‌وفامیل مدیران دولتی جمع شده‌اند و خودروسازان مجبورند برای پرداخت حقوق بعضاً نجومی این‌ها خودروی مرگ را هر روز گران کنند، با «بررسی» حل شدنی نیست. این علف هرز تماشا نمی‌خواهد، از ریشه و بن کندن می‌خواهد.

دولت سیزدهم امید و انتظار ایجاد کرده است. نباید وقتش را تلف کند. به‌نظر می‌رسد به‌جز دشمنان طبیعی ملت ایران، همه پشت یاری دولت قرار گرفته‌اند.

منبع: خبر آنلاین
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 9
  • حسین
    0

    همش حرف ...

  • ناشناس
    0

    حرارت که سهله دود از کله بلند میکند. اما از کله مردم بدبخت .در ثانی کوچکترین اخمی به مافیا بکند سرو کارش با کرام الکاتبین است . تجاهل میفرمایید که ندانید مافیاها در کشور چه کسانی هستند . جرات دارید کمتر از گل بهشون بگید تا عاقبتتون ختم به خیر شود .

  • حسن
    1

    کاش یکبار در تاریخ مملکت ما هم رئیس جمهور برای بی کفایتی استیضاح میشد

  • ناشناس
    0

    آیا دولت فقط تماشاچی است؟
    آیا دولت باید دست روی دست بگذارد و فقط تماشاچی این اوضاع باشد.

  • 0

    چرا قانون در مورد همه یکسان اجرانمی شود و شاهد این همه تبعیض در جامعه هستیم؟

  • ناشناس
    0

    حرارت بلند میشه اما نه برای همه

  • ناشناس
    0

    همه ی مردم و بهتر از همه دولت میدونه کی کارشکنی میکنه و به اصطلاح مافیا کی هست تا فساد اقتصادی از بین برود و شفافیت حاکم نشود اوضاع تو هیچ دولتی درست نمیشود حالا مردم برید رای بدهید

  • ناشناس
    0

    مدیران نجومی بگیر برای استمرار مدیریت خودشان، به هر کس و ناکس باج و رشوه میدهند مثلا به نمایندگان مجلس باج استخدام میدهند، به حوزه های علمیه کمک های بلا عوض میکنند، به فرماندهان نظامی حال میدهند، به بیت رهبری فدایی تقدیم میکنند، به وزارت اطلاعات همه جور باجی میدهند، اطلاعات مهم کشور را در اختیار بازاریان جهت چپاولگری قرار میدهند، و از هر چیز و موضوعی، به فکر تامین ماندگاری منافع نامشروع شخصی خودشان هستند. این مدیران فاسد در گستره ای از منفی بی نهایت تا مثبت بی نهایت در جای جای کشور در دوران های مختلف مدیریتی کشور در دوران امثال رفسنجانی، خاتمی ، روحانی و ... نفوذ کرده اند، از شهرداریها، مجتمع های قضایی، مدارس، دانشگاه ها، سازمانهای دولتی، بیمارستانها، کلانتریها، پادگانها، وزارتخانه ها، بگیر برو تا دهداریها، مراکز تجاری، آرایشی، نانوایی‌ها، بساز و بفروش ها ووووو... هر کدام به روش خاصی در حال گسترش فساد و تضعیف کشور هستند. اینک هر رییس جمهوری سرکار بیاید با مدیران فاسد قدرتمندی مواجه میشود که برای خودشان در همه جا حامی، پشتیبان و فدایی درست کرده اند با پول بیت المال. در نتیجه رییس جمهور عملا هیچ کاره است مثلا پتروشیمی و نفت و دانشگاه غیرآزادغیراسلامی و ووو... در دستان خاندان رفسنجانی است که آرزوی شاه شدن را دارند. هر زمان اموال افسانه ای مدیران گذشته و فعلی، ضمیمه بیت المال شد و آنها مجازات شدند، شاید کمی اوضاع بهبود یابد.

  • ناشناس
    0

    این مافیا اعضایش در دولت شما هم هست نمونه اش جلوگیری ازافزایش حقوق بازنشستگان اصلی تامین اجتماعی که متاسفانه شما یادتون رفته به این قشر برسبد و بانک رفاه را هم این مافیا دارد قبضه می کند اول باید حقوق مردم را دریابیدبعدم میگینپشت گرانی ها خودتون جراحی اقتصادی کردین آقای رئیسی پس یا مافیا در وزرا وماورین شما هستند که ازشون غافلین یا باورتون نشده دربدنهوزرای شما کسانی هستند که کمر به نابودی قشر کارگر و حذف آنها کردند که درنتیجه بااین گرانی ها در همه سطوح مطمئن باشبد وقتی مردم در مخارجشان بماننددست به اعتراضهای گسترده خواهند زد واین حیف استکه شما خودتان را دولت محرومین و مردم میدونید ولی غافل ازضربه های پی درپی این مافیای فساد که دارند دولت را رهبری و به بیراهم میکشندهستید.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها