رئیس جمهور در جلسه هیات دولت:

پشت پرده گرانی های اخیر بررسی و دلایل آن شناسایی شود

رئیس‌جمهور با ابراز نارضایتی از گرانی کالاهای اساسی، به دستگاه‌های نظارتی دستور داد پشت پرده گرانی‌های اخیر را بررسی و دلایل آن را شناسایی کنند و به وزرای اقتصادی دولت تاکید کرد اقدامات لازم برای تنظیم بازار و کنترل قیمت‌ها را در دستور کار قرار دهند.

پشت پرده گرانی های اخیر بررسی و دلایل آن شناسایی شود

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی روز چهارشنبه در جلسه هیات دولت، بر ضرورت تقویت نظارت‌ها به منظور جلوگیری از نوسان قیمت کالاها در بازار تاکید کرد و گفت: نباید اجازه داد برخی افراد با گرانفروشی و سوداگری به مردم اجحاف و آنها را ناامید کنند.

رئیس‌جمهور گرانی بی‌قاعده را غیرقابل توجیه خواند و تاکید کرد: تغییر هرگونه قیمت کالا، نیازمند بررسی همه جوانب و اطلاع رسانی مناسب به مردم است و اینکه یک شرکت یا کارخانه بخش خصوصی بخواهد به صورت ناگهانی قیمت کالای خود را افزایش دهد، غیرقابل پذیرش است.

آقای رئیسی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بیانات روز گذشته مقام معظم رهبری در دیدار کارگزاران نظام، دولت را ملزم به اجرای فرامین ایشان دانست و تاکید کرد: همه مسئولان اجرایی باید تلاش کنند با اقدامات به موقع و کارآمد مردم را امیدوار کنند.

رئیسی تاکید کرد: هر کاری که باعث ایجاد یأس و ناامیدی در جامعه شود نباید صورت بگیرد و این مسئله باید بیش از همه مورد توجه همکاران دولت باشد.

رئیس‌جمهور همچنین با اشاره به ضرورت جلوگیری از واردات کالاهای دارای مشابه داخلی به کشور، خاطرنشان کرد: واردات بی‌رویه قطعاً به تولید آسیب می‌زند و اقتصاد ملی را تضعیف می‌کند.

رئیسی در ادامه به گلایه بسیاری از شرکت‌های دانش‌بنیان از واردات کالاهایی که امکان تولید آنها در کشور وجود دارد، اشاره کرد و به دستگاه‌های دولتی اکیداً دستور داد که تحت هیچ شرایطی کالایی که مشابه داخلی دارد را وارد نکنند.

رئیس‌جمهور حتی یک ساعت تعلل در اجرای این دستور را غیرقابل پذیرش خواند و از دستگاه‌های اجرایی خواست روند جلوگیری از واردات کالاهای غیرضروری و دارای مشابه داخلی را پیگیری کنند.

وی در پایان با اشاره به ضرورت توجه ویژه به موضوع اشتغالزایی و رفع بیکاری اظهارداشت: امضای تفاهمنامه بین دستگاه‌ها برای ایجاد اشتغال کافی نیست بلکه این کار آغاز حرکت اجرایی برای اشتغالزایی است که باید با اقدامات موثر تکمیل شود.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 17
  • ناشناس
    0

    پشت پرده گرانی های اخیر در کشور دستگاه های نظارتی، دولتمردان، مسئولان و نمایندگان مجلس بودند و هستند.

  • ناشناس
    0

    یاد حرفهای روحانی میفتم سگ زرد برادر شغال است قابل توجه هفده هجده میلیونی که رای دادن

  • 1

    همه موجودات زبان انسان ها را درک می کنند، می دانند و می فهمند ولی متاسفانه دولتمردان، مسئولان و نمایندگان مجلس ۱۳ سال است شکایت ها و اعتراض های ما کارکنان رسمی و بازنشستگان مخابرات درک نمی کنند، نمی دانند و نمی فهمند.

  • 0

    پشت پرده گرانی های اخیر در کشور دستگاه های نظارتی، دولتمردان، مسئولان و نمایندگان مجلس بودند و هستند.

  • 1

    و این در حالی است که بنده که حتما بدون مدارک ومستندات ثابت کردم و حق قانونی خودم را گرفتم
    سوال بنده این است که در اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی و دیوان عدالت اداری هر دو قانون و عدالت وجود ندارد.
    وقتی دو قاضی در اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی جنوغرب تهران و هم دو قاضی در دیوان عدالت اداری و در کشور به اصطلاح اسلامی نمی توانند که مشکلات کارگاران و بازنشستگان مظلوم را بررسی و رسیدگی کنند دیگر به درد مردم و کشور نمی خورند.

  • 1

    ارسال بیش از ۳۰ محموله کمک های بشردوستانه ایران برای مردم افغانستان، اهانت، توهین، بی احترامی و خیانت به کارمندان، کارگران و بازنشسته های و مردم ایران است.
    و این در حالی است که متاسفانه حق وحقوق ما بازنشستگان شرکت مخابرات را به بهانه های نبودن پول و بودجه پرداخت نمی کنند و خودداری کردند چرا؟

  • وزرا تا کی می‌خواهند افزایش قیمت‌ها را تماشا کنند؟
    0

    وزرا تا کی می‌خواهند افزایش قیمت‌ها را تماشا کنند؟

  • ناشناس
    0

    باکلی گویی ودستور چپندرقیچی کشوراداره نمی شود بااقتصاددانهای بیسوادووزرای بی دانش مملکت درست نمیشه.

  • 1

    بزرگترین کارخانه تولید تایر خودروهای معدنی کشور تعطیل شد

  • متفاوت
    0

    پشت پرده فقط یک چیز وان نوع دیدگاه است.ما که هرچی گرانتر باشه بسیارخوشحالتر وخرسندتریم اصلا ارزونی چه معنی میده.؟من نمیدونم چرا بیشترمردم ومسوولین همش دنبال ارزونی هستند؟مابه اینها میگوییم مفتخورهای پرتوقع.اینها هرچقدر اینگونه فکربکنند نه تنها به ارزونی نمیرسند بلکه درتنگناهای بیشتری هم غوطه ور میشوند.تنها راه تغییرتفکرات ودیدگاه است.

  • نامید ازآینده
    0

    ماکه دیگر زندگیمون نابود شد واز آینده باای گرانی نامیدشدیم خدااز سر تقسیرات آنهایی که گرانی وبدبختی به مردم به بار آوردند نگذرد عذاب الهی درانتظار ظالمان است بکنید ظلم تاکی ظلم

  • ناشناس
    0

    مثل اسپری زدن به صورت زنان و دختران ورزشگاه مشهد حتما اینهم تقصیر مردم خواهند بود .

  • رئیسی مانند حسن روحانی با تبلیغات دروغین هیچ کاری برای مردم و کشور نکرده است.
    1


    رئیسی مانند حسن روحانی با تبلیغات دروغین هیچ کاری برای مردم و کشور نکرده است.

  • ناشناس
    0

    زمانی روحانیون واسطه ای بین مردم و حاکمیت بودند و دنبال رفع مشکلات بودند. اما متاسفانه الان تمام ارکان حاکمیت را آخوندها اشغال کرده اند و خودشان منشاء تمام بدبختی های مردم شده اند.حالا به کی شکایت کنیم؟ حتما میگویید مداح ها که جانشین آخوندها شده اند.

  • ناشناس
    0

    خودتو مسخره کن .

  • داریوش اقبالی
    0

    داری باااااااالا

  • دادا
    0

    دلیل خودتی اقای رئیسی مگه اعلام نکردی بعضی کتلا ها را سال دیگه گران میکنیم یکباره نمیشه همه چیرا گران مرد به ملت فشار میاد دلیل گرانی خودتی دنبال کی میگردی مگه خودتو گم کردی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها