چرا خاتمی برخلاف احمدی‌نژاد ممنوع الخروج است؟

یک سیاستمدار اصلاح‌طلب بر این عقیده است همان‌طور که محمود احمدی‌نژاد اجازه خروج از کشور و فعالیت رسانه‌ای را دارد، سایر کنش‌گران سیاسی نیز باید بدون محدودیت در جامعه فعالیت کنند.

چرا خاتمی برخلاف احمدی‌نژاد ممنوع الخروج است؟

خبرها حاکی از آن است که محمود احمدی‌نژاد خود را برای شرکت در اجلاس بین‌المللی اقتصادی «داووس» آماده می‌کند، خبری که از سوی یکی از نزدیکانش علنی شد. او طی چندماه اخیر دو سفر خارجی دیگر به امارات و ترکیه نیز داشته است. آزادی عمل احمدی نژاد و در مقابل محدودیت های برخی دیگر از مقامات پیشین چون سیدمحمد خاتمی سوال برانگیز شده است.

مرتضی الویری، نماینده ادوار مجلس و فعال سیاسی اصلاح طلب، می‌گوید محمود احمدی‌نژاد به عنوان یک ایرانی حق دارد که از کشور خارج شود و اجازه فعالیت به او خدشه‌ای به قوانین موجود وارد نمی‌کند اما باید مسئولان پاسخ بدهند که چرا در قبال سایر مقامات و فعالان سیاسی این آزادی وجود ندارد و آنها هر روز با محدودیت‌های بیشتر مواجه می‌شوند.

احمدی‌نژاد حق خروج آزادانه از کشور را دارد

مرتضی الویری فعال سیاسی اصلاح‌طلب درباره فعالیت‌های آزادانه محمود احمدی‌نژاد پس از قدرت گرفتن دولت سیزدهم، اظهار داشت: صدور مجوز خروج به محمود احمدی‌نژاد جهت شرکت در اجلاس های بین‌المللی و یا سفرهای شخصی خارجی کار پسندیده‌ای است، زیرا هر فرد ایرانی حق دارد آزادانه از کشور خارج شود. قطعا سفرهای خارجی احمدی‌نژاد نیز خدشه قانونی ندارد.

وی گفت: تنها کسانی نباید اجازه خروج از کشور را داشته باشند که در محاکم قضایی محکوم شده و قصد فرار از کشور را دارند.

چرا خاتمی ممنوع الخروج شده است؟

این سیاستمدار اصلاح‌طلب با انتقاد از رفتار دوگانه حاکمیت با رؤسای جمهور پیشین، بیان داشت: سوال اینجاست که چرا فردی همچون سیدمحمد خاتمی اجازه خارج شدن از کشور را ندارد. نکته تأمل برانگیز ماجرا از این قرار است که حتی دلایل این ممنوع الخروج بودن نیز اعلام نمی‌شود.

الویری یادآور شد: محدودیت‌های آقای خاتمی تنها در موضوع خروج از کشور نیست و حتی شاهد هستیم که رییس‌جمهور پیشین ایران در تمامی رسانه‌ها ممنوع التصویر هستند و بسیاری محدودیت دیگر نیز برای ایشان اعمال می‌شود.

احمدی‌نژاد تریبون دارد، اما خاتمی را ممنوع التصویر کرده‌اند

شهردار اسبق تهران بیان داشت: بنده حتی معتقدم احمدی‌نژاد حق دارد کار رسانه‌ای خود را آزادانه پیش ببرد، اما باید این سوال پاسخ داده شود که چه کسانی در جامعه جلوی آزادی افرادی همچون سیدمحمد خاتمی را گرفته‌اند.

هیچ عزمی برای پایان دادن به حصر موسوی وجود ندارد

وی تصریح کرد: باید نهادهای مسئول پاسخ بدهند که چرا فردی همانند میرحسین موسوی که ۸ سال در بدترین شرایط جنگی کشور را اداره کرد، امروز در یک حصر طولانی مدت قرار دارد. متاسفانه برای پایان دادن این حصر غیرقانونی نیز هیچ اقدامی تا به امروز صورت نگرفته است.

باید احمدی‌نژاد در یک دادگاه عادلانه محاکمه شود

این سیاستمدار اصلاح‌طلب در بخش دیگری از این گفت‌وگو با اشاره به عملکرد ضعیف دولت‌های تحت امر احمدی‌نژاد، گفت: باید محاکم عادلانه‌ای تشکیل شود تا کسانی که در دوران احمدی‌نژاد موجب تضییع اموال و حقوق ملت شدند، مورد پرسش و بازخواست قرار بگیرند.

میلیاردها دلار در زمان احمدی‌نژاد بر باد رفت

وی تأکید کرد: عملکرد شخص محمود احمدی‌نژاد در جایگاه رییس دولت با نقدهای فراوانی همراه است. برای مثال باید ایشان پاسخ بدهند که چرا با فروش ۷۰۰ میلیارد دلار نفت تنها رشد اقتصادی ۳۲ درصدی را در یک بازه زمانی ۸ ساله رقم زد، در حالیکه مرحوم هاشمی رفسنجانی توانست با فروش ۱۱۹ میلیارد دلار نفت، یک رشد ۷۰ درصدی برای اقتصاد ایران ایجاد شد.

الویری در پایان بیان داشت: بنده حتی معتقدم احمدی‌نژاد باید فرصت شرکت آزاد در انتخابات ریاست‌جمهوری را پیدا کند، اما این فرصت برای جریانات منتقد او نیز ایجاد شود تا آنها نیز در یک فضای کاملا آزاد بتوانند فجایع دولت نهم و دهم را برای مردم تشریح کنند و آن زمان مردم درباره رأی دادن به چنین فردی که کارنامه بسیار بدی از خود به جا گذاشته، تصمیم بگیرند.

منبع: فرارو
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 24
  • فرهاد
    32

    فتنه گر سال 88 چه کسی است نباید اعدام میشدن

    نظرات شما -
    • ناشناس
      4

      فتنه کار خودتون بود عزیز دل برادر

    • ناشناس
      1

      سید محمد خاتمی عزیز خدا و مردم است. اهل خواندن و اندیشیدن است. چاپلوسی نمی داند و مهر مردم در دل دارد. بت افولگرایان نگران محبوبیت سید محمد خاتمی است و او را در زنجیر کرده است.

  • نگاه
    3

    چون آقای خاتمی مردمی است .و مردم اورا دوست دارند

    نظرات شما -
    • ناشناس
      18

      چون می‌رود خارج با معمار انقلاب های رنگی دیدار می کند و در کشور آشوب ولی احمدی نژاد از روی بچه بازی حرف های تو خالی می زند

    • ابراهیم طوسی
      2

      چون خاتمی با نفت ۹ دلاری مملکت را اداره کرد ازش میترسن یاوه گویان چپاولگر ایران

  • ناشناس
    28

    احمدی نژاد خدمتگزار محرومین و یاور امام عصر عج است، ولی امثال خاتمی در حق محرومین، قبل و بعد از انقلاب، خیانت کردند. خاتمی طرفدار اشرافی گران و کاخ نشینان بود ولی احمدی نژاد حامی کوخ نشینان بود. احمدی نژاد باید همه جا آزاد باشد ولی امثال خاتمی باید ممنوع التصویر، ممنوع الخروج و ... باشند.

  • وحیدی
    2

    از بی عرضگی اش است اگر اوهم چون مخترع هاله نور از بالا تا پایین را مورد فحاشی قرار می داد وضعش این نبود .

  • ناشناس
    12

    در زمان آقای خاتمی در ایران سالی یک میلیون خونه ساخته می شد و آمریکا هم محور شرارت شناخته شد و همچنین بالاترین پیشرفت رو در زمینه هسته ای داشتیم و مردم در سال 78 در کوی دانشگاه کاملا در امنیت بودند و اصلا صادرات دختران ایرانی به اعراب وجود نداشت، کشور ک نبود بهشت بود

    نظرات شما -
    • امیررضا به ناشناس
      2

      کدام خانه منظورت مسکن مهر قوطی کبریت ساخت دوست گرامی

    • ابراهیم طوسی
      0

      این دختران به اعراب را نگو که اون یکی ناراحت میشه

    • محمد علی
      0

      اگه میشه یه مقدار برو اطلاعات کسب کن

  • ناشناس
    25

    احمدی نژاد تخلفاتی داشته ولی قابل قیاس باخاتمی و موسوی نیست !!!!اینها خائن به رای مردم و اعتبار کشور در جهان هستند و دعوت به آشوب و غارت اموال مردم و ازبین رفتن اموال مردم هستند مدت زیادی کشور را درگیر فتنه وآشوب کردند و دشمنان را حریص کردند که تحریمهای فلج کننده اعمال کنند!!!!واکنون هم پشیمان از اعمال فجیع خودشان نیستند و اگر مجددا زمینه ای را پیدا کنند حتما اعمال گذشته را تکرار می کنند !!!

  • یکی از مردم
    0

    حرفهایی که مموتی میگه هر کس دیگه ای میگفت تا حالا هزار بلا سرش میومد ولی مردم میدونن که این بابا از خودشونه و اصلا بهش گفته میشه که چی بگه و چی کار کنه اینو دولت سایه روی کار آورد هنوز هم بهش نیاز داره نوبت سوختنش که برسه ممنوع الخروج که هیچ از استخر فرح هم سر درمیاره!

  • محمود
    2

    احمدی نژاد هرچند اشتباهات داشته باشد دور دولتش آگه مشکلاتی هم بود بازم مرد میدون بود ولی خاتمی و موسوی خدا میشنا سدشون کمترین کارشون این بود که انقلاب را به بیگانگان تقدیم کنند باید خدا را شکر کنند که سید علی ودولت مردانی که دلسوز انقلاب ومرد مند هنوز آنها را بدست قانون ندادید تاخیال همه بابت اشوبگری های بعدی راحت بشه یا علی

  • ناشناس
    0

    خورزوخان راضی نمیشه!

  • ۹۹
    2

    احمدی نژاد مثل بعضی ها با رییس پیشین رژیم غاصب اسراییل خش و بش نکرد.

  • ناشناس
    0

    چون آن دیگری نسبت به خاتمی حسودی میکند.

  • ناشناس
    0

    بهتر است تمامی روسای جمهور ایران بعد از پایان ریاست جمهوریشان، دو سال در زندان اوین آب خنک بخورند، تا دیگر هوس قدرت طلبی به سرشان نزند. روحانی، موسوی، خاتمی و احمدی نژاد چهار تایی در یک سلول به مدت یکسال زندانی شوند، تا روحشان به نحو احسن صیقل داده شود، چون وقتی که کشورداری بلد نیستند، غلط میکنند که نامزد ریاست جمهوری میشوند.

  • محمد علی
    1

    اگر کمی اهل اخبار مجلس و رسانه بودین و اخبار قبلی محمد حاتمی رو دنبال میکردین میفهمیدین چرا ممنوع الخروج و میفهمیدن حرفای روزنامه کیهان درست بوده.برای کسایی که هنوز توی خواب نفهمی موندن و از خاتمی و امثال اون حمایت میکنن.از کسایی که با روحانی و وزیراش دستش توی یه کاسه بود.
    البته یه عده کمی نادون هستن اما خیلیا رسانشون وقلماشون به خاطر پول در اختیار خاتمی و اصلاح طلباست.

  • .
    0

    چون فتنه گر و جاسوس

  • ناشناس
    1

    چون نظام به آقای خاتمی لطف کرده تا به جرم فتنه محاکمه نکرده اگر نظام محاکمه میکرد آدم های آبله زیاد هستند از ایشان امامزاده درست میکردم مثل پیراهن عثمان !؟

  • ناشناس
    0

    اللهی کل تاسیسات مخابراتی بویژه اینترتر در تمام کره زمین یکجا نابود بشه تا بنده گان خدا راحت زنده گی کنند

  • ناشناس
    1

    موسوی یاور بازاریان بود، رفسنجانی یاور منافقین بود، خاتمی یاور بیگانگان بود، احمدی نژاد یاور مستضعفان بود، روحانی یاور غارتگران بود، و حالا رییسی یاور جوانان کم سواد و بی تجربه است. در نتیجه حکومت اسلامی به قهقهرا رفته است، و فساد و جنایت در همه جا ریشه دوانده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها