فعال سیاسی اصلاح‌طلب:

احمدی‌نژاد هم در ابتدای کارش ناشی بود و سراغ لغو تغییر ساعت رفت/ دولت و مجلس به دلیل فقدان اعتماد به نفس از مسئولیت برخی تصمیمات شانه خالی می‌کنند

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان این‌که دولت و مجلس هیچ کدام‌شان اعتماد به نفس ندارند، بیان کرد: تصمیم‌گیران در مجلس و دولت به دلیل ناآگاهی و ناآشنا بودن به امور، اعتماد به نفس ندارند یک کاری را که آغاز می‌کنند به پایان برسانند، برای همین در مجموع آن چیزی که شاهدش هستیم این است که از مسئولیت شانه خالی می‌کنند.

احمدی‌نژاد هم در ابتدای کارش ناشی بود و سراغ لغو تغییر ساعت رفت/ دولت و مجلس به دلیل فقدان اعتماد به نفس از مسئولیت برخی تصمیمات شانه خالی می‌کنند

علی محمد نمازی، درباره این‌که چرا در چند وقت اخیر دولت و مجلس تصمیم‌گیری در امور مهم را به گردن یکدیگر می‌اندازند مانند آن چیزی که در مسئله تغییر ساعت، سرنوشت ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی و طرح صیانت مشاهده کردیم گفت: ریشه پذیرفتن مسئولیت و عدم قبول مسئولیت و کارها را متوجه طرف مقابل کردن در این است که اولاً این‌ها با مسائل کشور آشنایی لازم را ندارند. ثانیاً از نتیجه اقدام خودشان که آیا این تصمیم به نفع مردم خواهد بود و یا عواقب خواهد داشت، مطمئن نیستند. 

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب خاطرنشان کرد: بر خلاف آن چیزی که منعکس شده که  حاکمیت یکپارچه است، اتفاقا این قبیل اقدامات نشان می‌دهد که این یکپارچگی و هماهنگی بیشتر در ظاهر  بوده و در باطن ارکان حاکمیت با یکدیگر چندان هماهنگ نیستند.

وی با بیان این‌که دولت و مجلس هیچ کدام‌شان اعتماد به نفس ندارند، بیان کرد: تصمیم‌گیران در مجلس و دولت به دلیل ناآگاهی و ناآشنا بودن به امور، اعتماد به نفس ندارند یک کاری را که آغاز می‌کنند به پایان برسانند، برای همین در مجموع آن چیزی که شاهدش هستیم این است که از مسئولیت شانه خالی می‌کنند.

نمازی تاکید کرد: نکته بعدی که بسیار مهم است، این است که دولت و مجلس متوجه شده‌اند مردم همراهی‌شان نمی‌کنند. مردم پشتیبان و موافق خیلی از تصمیماتشان نیستند و از این موضوع بسیار نگرانند برای همین‌ است که کارهای بیخودی انجام می‌دهند.

وی افزود: برای مثال در مورد تغییر ساعت که در بسیاری از کشورهای دنیا رسم است و مردم هم عادت کرده‌اند می‌بینیم با این اقدام مجلس مردم امروز می‌پرسند چند روز دیگر چگونه در ساعت گرما سرکار برویم و در اوجش به خانه بازگردیم؟ توجه داشته باشید تغییر ساعت حرکتی بوده که از نظر علمی و منطقی اثبات شده و نتیجه هم داده است.

یکبار آقای احمدی‌نژاد که اول کارش ناشی بود و به سراغ تغییر ساعت رفت، حالا هم این‌ها رفته‌اند که نشان می‌دهد کار بلد نیستند و نمی‌توانند اقدامی سازنده برای ملت انجام دهند؛ لذا کارهای بی‌مورد را آغاز و در میان راه هم رها می‌کنند.

نمازی درباره این‌که دولت تصمیم‌گیری درباره طرح صیانت از کاربران در فضای مجازی را  بر عهده مجلس گذاشته است، این اقدام دولت نشان‌دهنده چیست، گفت: موارد یا کارهای مهم که نیاز به مصوبه مجلس دارد باید از طریق دولت و لایحه‌اش صورت گیرد، تصمیم‌گیری در مورد طرح صیانت یک تصمیم بسیار مهم است که حتی اگر خوب هم باشد، با تصمیم‌گیری غلط به ضرر کشور خواهد شد.

وی خاطر‌نشان کرد: طرح صیانت از کاربران که اسمش عوض شده اما این نام اولیه‌اش دروغ بود چراکه صیانتی از کاربران نمی‌کند بلکه حقوق کاربران را محدود می‌کند. تصمیم‌گیری درباره این طرح کار مهمی است که حتما دولت باید لایحه‌اش را بیاورد، امروز دولت متوجه شده است این طرح چه عواقب سوئی دارد و منجر به رکود اقتصادی، اختلال در معیشت مردم و خانوارها می‌شود و قطعا عکس‌العمل‌های بدی خواهد داشت.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب ادامه داد: دولت از ابتدا هم موافق طرح صیانت نبوده است و حتی اگر هم موافق بوده موافق به این شکل نبوده است و می‌خواهد به مردم بگوید که من همراه این طرح نبودم و نیستم. 

وی درخصوص این‌که این دست اقدامات چقدر به عصبانی شدن مردم دامن خواهد زد، گفت: مردم به اندازه کافی عصبانی هستند این تغییرات منجر به تحرک، شروع و اعلام مخالفت‌شان می‌شود.

تصمیم‌گیری درباره ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی بسیار مهم است. خوب است که انحصار از بخش‌های مختلف برداشته شود که به رانت‌خواری پایان می‌دهد؛ اما چون درست درباره‌اش تدبیر نشده و عواقب کار درست سنجیده نشده است، مشکلاتی دارد.

نمازی بیان کرد: قطعا تصمیمات نادرست درباره ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی تاثیراتش را بر واردات گندم، سویا، کنجاله، تخمه آفتابگردان که از روسیه و اوکراین می‌آمده، خواهد داشت و منجر به افزایش قیمت آنان می‌شود و این موضوع با معیشت مردم سروکار دارد و اگر قرار باشد طرح صیانت هم اجرایی شود پیش‌بینی می‌‌شود منجر اعترض مردم شود.

منبع: ایلنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 15
  • ناشناس
    4

    بارک الله به مملکتی که هر کی از راه برسه رییس جمهور میشه تازه باید ابتدایی ترین چیزهارا آموزشش داد .

  • حسین
    2

    سلام پیشاپیش نوروز مبارک
    به هیچ عنوان نظر ایشون درست نیست
    در بسیاری کشورها این تغییر ساعت کنسل شد و دیگر انجام نمی‌شود.
    نهایت میشد بجای تغییر ساعت رسمی ساعت کاری رو تغییر داد

  • علی
    4

    آقای اصلاح طلب.
    بی کفایت به این نیست که برای تغییر ساعت کشور شور و مشورت کنی.
    به این است که وقتی مردم به تو و جناح ات رای دادند، آنها را گوسفند فرض نکنی و خودت مشغول دزدی و ماشین بنز و کاخ ویلا بشوی.

  • ناشناس
    0

    خبری.خیری ندیدیم.!

  • مات الدبن
    4

    مسلمانی که به وظایف دینی اش عمل می کند باید از ساعت ثابت استفاده کند.ساعت من ثابت وبا دین هماهنگ است نه با سیاست.

  • عهههه
    2

    ما مردم اندر خم این سوال و ابها مانده ایم که این اصلاح طلب های افراطی و آقا که نه خانم زاده های دزد و اخلالگر در نظام اقتصاد ؛ از احمدی نژاد و امثال او چه ضربه ای خورده اند. که بعداز یک دهه پس از گذشت از دوران محمود هنوز هم وقتی مساله در این کشور روی میدهد. به گردن وی می اند ازند.شماها یادتان رفته که وقتی دهها سال ( ۴۳ سال گذشته) از سرنوست انقلاب و زند گی مردم دست تان‌ بود!!.چه گلی به سر ما مردم زدید!؟ در این مدت نه تنها مسائل ساد ه مملکت را رفع نکردیدط!بلکه در اوج با تجر به بودن تان در زمان اکبر شاه و محمد خو شکله و حسن کلیدی و ...) بخش زیادی از اخلاق و فرهنگ و روحیه ارزشی و انقلابی و....‌مردم را به باد دادید..‌خجالت هم خوب چیزیه.....

  • عهههه
    3

    اعتماد به نفس واقعی در خدمت به مردم را می توان از اصلاح طلب ها ی افراطی و آقا و خانم زاده های دوران آنها در۴۳ ساله اخیر تاریخ ایران یاد گرفت. میگید:چرا و باور ندار ید؟! خوب می توانید تاریخ ۴۳ ساله انقلاب و خدمات دوران روسای جمهور و کابینه های آنها و روسای مجلس و نمایندگان اصلاح طلب را مرور کنید.با پرونده خدمات تک تک آقا و خانم زاده های آنها در دولت و قوه قضائیه و مجلس و...همه امور بر حقجویان آشکار می گردد.در این راستا اگر خدایی نکرده به تخلفات و اشتباهات و.‌.. این حضرات ووخانم ها بر خوردید!! خدمات و ...‌ آنها را با هم جمع و از هم تفریق و در هم ضر و بر هم تقسیم کرده و سپس جذر و مد و رادیکال و ...همه را حساب و کتاب و محاسبه نمایید/علی برکت ا... ) به این همه اعتماد به نفس و تجربه وخدمات به مردم!!/

  • تاریخ
    0

    مسئولیت چیه ؟کار چیه ؟اگر قرار بود کاربلد مصدر امور باشد ایران امروز با حوثی ها و نصرا و بشار و حشدالشعیی تو یک دیگ سرشان نبود اصلاح طلبان تو حمام دلاک بودند.

  • ناشناس
    1

    پس چرا شما حرفه ای ها آخر کار بسراغ لغو تغییر رفته اید ؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!

  • عدالت خواه
    3

    اگر شما بلد بودید گند نمیزدید .شما دم از ناشی بودن نزن .ناشی شما بودید که میخواستید مملکت به آمریکا وانگلیس بفروشید.ناشی شما بودید که جیب خودتان وفرزندانتان را با خواباندن کارخانه ها و با رانت در گرانی خودروها و خانه ها واغلام دیگر پر میکردید وقتی وزیرتان زنش را با کلت غیر مجاز میکشه و شما میخواستید ماست مالیش بکنید .من کاری ندارم واز احمدی نژاد طرفداری هم نمیکنم ولی ببینیم اگر احمدی نژاد را تایید کنند همین آقا چطور رای میاره .شما ۴۳ سال سرمایه داری را ترویج کردید.کارگر را نابود کردید.شما خوزستان را نابود کردید میخواستید آذربایجان را هم نابود کنید.اختلاف طایفه ای کار کی بود.چطور شما هنوز جلساتتان تمام نشده بی بی سی از تمام تصمیماتتان با خبر بود.تغییر ساعت چه سودی داره مهم‌ اینکه مملکتت را به اجنبیها نفروشی ومردم کشورت را دوست داشته باشی .آب خوزستان را هاپولی کردید.شما ها طرفدار نظام سرمایه داری وآمریکا بودید .آمریکا را کد خدا میخواندید ولی الان آمریکا پیغام‌ میفرسته کمتر نیروهای ما را بزنید .در آخر بزارید مردم راحت باشند و از مردم عذرخواهی بکنید .فیلم گاندو تازه ۲۰ درصد حقایق را نشان داد ۸۰درصد دیگر را نگذاشتند رو کند‌.از مردم خجالت بکشید.الان نیروهای شما بسیج شدند در شهرها که نگذارند این دولت موفق شود فکر کردید ما خواب هستیم .دست از نفاق بردارید و بدانید ایران امروز سرافراز و سربلند است به کوری چشم منافقین .

  • ابراهیم حامدی
    2

    کله رنگی همتون باهم ناخن انگشت کوچک احمدی نژاد هم نمیشید

    نظرات شما -
    • سلام
      0

      دقیقا

  • ناشناس
    0

    تاثیر مثبتی که تغییر ساعت در ذخیره انرژی دارد در جهان اثبات شده و اکثر کشورهای جهان این کار را می کنند کابینه رییسی که همان افراد احمدی نژاد هستند بهتر است بجای انجام این کارهای بیهوده بروند دنبال حل مشکلات عمده کشور مانند اصلاح سیستم بانکی اصلاح نظام ناکارمد مالیاتی حل مشکل fitf رفع موانع تولید ایجاد اشتغال پایدار حل بحران مدیریت آب و محیط زیست و هزاران کار بر زمین مانده دیگر

  • خداشناس
    0

    علی اقای عزیز درسته گفتند تو شبکه های اجتماعی فعال باشید نه با این مسخره گی
    طرح های ابکی مجلس اظهر من الشمسه ربطی به جنا ح ها هم نداره شما برو ریاست های کمیسیون ها رو ببین همه تحصیلات قرانی کمیسیون تلفیق کمیسیون اب و منابع کشاورزی
    اینها مشخصه که کاربلد نیستند مجبورند کارهای ظاهر سازی کنند ساعت صیانت و ...

  • ناشناس
    0

    بله جون عمه ات احمدی‌نژاد پایان دوره اش با تجربه بود و تورم وحشتناک را بوجود آورد .

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها