یک صاحبنظر مسائل بین‌الملل در گفتگو با خبرفوری:

آنها که فقط دنبال تقابل با جهان هستند، در ۴۰سال گذشته چه سودی به کشور رسانده‌اند؟ / به توافق با ۱+۴ نرسیم، اوضاع اقتصاد متشنج می‌شود / می‌توانیم جلوی سنگ‌اندازی اسرائیل در مسیر مذاکرات را بگیریم

یک صاحبنظر در حوزه مسائل بین‌الملل هشدار داد، طرح مطالبات حداکثری از تیم مذاکره‌کننده می‌تواند گفتگوها برای احیای برجام را به شکست بکشاند.

آنها که فقط دنبال تقابل با جهان هستند، در ۴۰سال گذشته چه سودی به کشور رسانده‌اند؟ / به توافق با ۱+۴ نرسیم، اوضاع اقتصاد متشنج می‌شود / می‌توانیم جلوی سنگ‌اندازی اسرائیل در مسیر مذاکرات را بگیریم

گفتگوهای ایران و ۱+۴ برای احیای برجام بار دیگر متوقف شده است. همزمان طرف‌های غربی، قطعنامه‌ای حقوق‌بشری علیه ایران صادر کرده و تحریم‌ها را هم تشدید کرده‌اند!

در چنین شرایطی، کار برای توافق سخت شده، هرچند گفته می‌شود دو طرف بر سر پیش‌نویس‌هایی برای ادامه مذاکرات به توافق رسیده‌اند.

در این بین، برخی جریانات سیاسی به تیم مذاکره‌کننده انتقاد کرده‌اند که بدون دستاورد مشخصی، به آژانس و طرف غربی امتیاز داده‌اند. نقدی که یک کارشناس مسائل بین‌الملل موافق آن نیست.

حسن بهشتی پور کارشناس مسائل بین الملل در گفت و گو‌ با خبر فوری در ارتباط با برخی انتقادات به تیم مذاکراتی وزارت خارجه درباره گفتگوهای وین، مبنی بر اینکه قرار بود تمام تحریم ها لغو شود و نه صرفا تحریم های مربوط به برجام گفت: ظاهرا برخی در انتقادات خود، خواسته های حداکثری را مطرح می کنند و دیگر به میدان عمل کاری ندارند.

وی افزود: از نظر این عده یا باید تمام تحریم ها لغو شود و یا به‌عنوان مثال ایران از ان پی تی خارج شود؛ چرا که به اعتقاد آنها هر چقدر ایران عقب نشینی کند طرف مقابل پیشروی می کند، بنابراین باید همیشه خواسته های حداکثری مطرح کرد.

بهشتی پور با بیان اینکه چنین دیدگاهی به طور کلی تقابلی است، اظهار کرد: یک سیاستمدار و یا تحلیلگر باید تمام جوانب را در نظر بگیرد. این در حالی است که برخی در طول ۴۰ سال گذشته دیدگاه تقابلی را در برابر دشمن دنبال می کنند بدون اینکه به نتیجه آن فکر کنند که آیا چنین دیدگاهی وضعیت ما را بهتر کرده یا خیر.

این کارشناس مسائل بین الملل با تاکید بر اینکه طرف مقابل از تحریم بعنوان ابزاری علیه جمهوری اسلامی استفاده می‌کند تصریح کرد: آنها که می‌گویند آمریکا تمام تحریم ها را لغو کند، در مقابل آن چه امتیازی میخواهند به طرف مقابل بدهند، چرا که در هر مذاکره ای باید امتیازی داد و امتیازی گرفت.

وی در عین حال ادامه داد: تا زمانی که تحریم ها کارآمد باشد خیلی بعید به نظر می رسد که طرف مقابل آن را کنار بگذارد، پس چرا در داخل کشور اقداماتی در راستای بی خاصیت کردن و یا کاهش اثر تحریم ها انجام نمی دهیم.

بهشتی پور گفت: یا باید بپذیریم که طرف مقابل بخشی از تحریم ها را لغو کرده و ما نیز بخشی از خواسته های آنها را انجام دهیم و یا اینکه در داخل کشور اقداماتی در جهت کم اثر کردن تحریم ها انجام دهیم.

وی تاکید کرد: با توجه به موضوعات عنوان شده باید همیشه بدنبال راهکارهای عملی بوده و پیشنهاداتی مطرح کنیم که قابل اجرا باشد. بهشتی پور با بیان اینکه برخی تصور می کنند با افزایش توان هسته ای، طرف مقابل تجدید نظر خواهد کرد، گفت: معتقدم این تصور درستی نیست همانگونه که در مورد کره شمالی شاهد چنین وضعیتی هستیم.

وی در ادامه این گفت و گو در خصوص اجازه نصب دوربین های آژانس در مجتمع تسا کرج نیز گفت: می‌توان گفت ایران با این اقدام خود به آژانس امتیاز داده است البته اگر واقع بین باشیم همکاری ما با آژانس به نفع هر دو طرف است؛ به این معنی که این همکاری ها بهانه را از دشمن می‌گیرد.

این کارشناس مسائل بین الملل افزود: وجود اختلاف میان ایران و آژانس می تواند منجر به اقداماتی از جمله صدور قطعنامه و حتی فشارهای بیشتر علیه کشورمان شود.

وی در عین حال گفت: همانطور که مقامات مسئول اعلام کرده اند، ایران تا زمان رفع تحریم ها اطلاعات دوربین های نصب شده را در اختیار آنها قرار نخواهد داد.

بهشتی پور با بیان اینکه همکاری ایران با آژانس، به نفع آژانس نیز خواهد بود افزود: چرا که بیشترین نظارت های آژانس بر ایران صورت می گیرد.

وی در ادامه با بیان اینکه مغلطه ای در ایران وجود دارد مبنی بر اینکه مشکلات اقتصادی ناشی از تحریم ها است، اظهار کرد: وقتی موضوع را ریشه یابی می‌کنیم می بینیم که مشکلات اقتصادی کشورمان به حدود ۵۰ سال گذشته یعنی حتی قبل از انقلاب بر می‌گردد، بنابراین اینها باید حل و فصل شود؛ هر چند که تحریم ها مشکلات را تشدید می کند چرا که لغو تحریم ها به فروش نفت ایران کمک کرده و روابط بانکی را گسترش می دهد.

بهشتی پور در عین حال گفت: در مقابل اگر به مردم اینگونه القا شود که با توافق تمام مشکلات کشور حل می شود دروغ است. بنابراین باید به افکار عمومی درست تبیین شود که با لغو تحریم ها تمام مشکلات اقتصادی حل و فصل نمی شود اما در عین حال در صورتی که مذاکرات به نتیجه نرسیده و تحریم ها رفع‌ نشود وضعیت اقتصادی متشنج و بدتر خواهد شد. از زمان خروج آمریکا از برجام تولید ناخالص داخلی روز به روز کمتر شد.

وی افزود: کشوری که خواهان افزایش صادرات و واردات است اگر دچار تحریم باشد قطعا با مشکل مواجه خواهد بود، این روال منطقی و طبیعی بوده و به معنای گره زدن اقتصاد کشور به تحریم ها نیست.

بهشتی پور در ادامه این گفت و گو درباره نقش اسراییل در مذاکرات وین گفت: اسراییل با تمام توان رسانه ای و دیپلماتیک خود از جمله سفرهای متعدد به چین، مسکو، هند و... در جهت شکست مذاکرات تلاش می کند تا بتواند فضا را علیه ایران بسیج کند.

این کارشناس مسائل هسته ای در عین حال افزود: نباید تصور کنیم اسراییل فعال مایشا است که به محض اراده کردن می‌تواند مذاکرات را تحت تاثیر قرار دهد. برخی اینگونه القا می‌کنند که تا زمانی که با اسراییل به توافق نرسیم عملا هیچ توافقی بین ایران و طرف های برجامی صورت نخواهد گرفت در حالیکه اینگونه نیست، همانگونه که در ماجرای انعقاد توافق هسته ای ایران با ۱+۵ اسراییل نتوانست موفق شود.

بهشتی پور گفت: با توجه به نکات مطرح شده باید نقش اسراییل را در همین حد و اندازه در نظر گرفته و تحلیل کنیم.

منبع: خبر فوری
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 42
  • یکی از مردم
    3

    صاحب نظر سیری چند وقتی صاحب مقامان و غارتگران ثروتهای ایران هستند!!!

    نظرات شما -
    • یه جانباز جنگ تحمیلی دل شکسته
      2

      این مسئولان بی دین با کمونیت همنشین شدند و کمال همنشینی اثر کرده و بی خدا شدند به راحتی آب خوردن حق و حقوق جانبازان را میخورند و ترسی از آه و ناله خانواده قشر ضعیف ندارند و خیلی بی وجدان و بی وجودند ..... یه جانباز مستاجر شرمنده زن و فرزندانم هستم تف تف تف تف تف تف تف تف تف تف تف تف تف تف تف

    • ناشناس
      3

      ما یه سوالی از این اقای کارشناس داریم .۱-شما که ادعای تفاهم با امریکا را دارید و میخواهید که با گفتگو مشکلتان حل و فصل شود ،چرا مستقیما با خود امریکا بحث و گفتگو نمیکنید؟
      لابد الان میفرمایید ایشون معامله را بهم زده و رفته!خیل خوب پس رافت اسلامی شما کجا رفته !مگه امریکا کافر است که میخواهید به طرق کفار عمل کنید!اگر هم بهانتان بی وفایی و نامدری از خود امریکا هست چرا کلا بی خیال برجام نمیشید؟
      این و از ما پذیرا پاشیدو واقعیت امر و در نظر بگیرید ،که جنگ سرد با جنگ با( جنگ سلاح )در ردیف هم هستند ،فقط به شکل شمایل جدید،و اگر ما از مواضع خودمان در جنگ عقب نشینی کنیم (بااینکه میدانیم طرف مقابل فقط به فکر حیله و گمراهی ما است)و خودمان را به نداستن بزنیم در ضمره افرادغافل محسوب میشم!و در جنگ نبایستی از دشمن خود غافل بود و تمام جوانب را در نظر بگیریم!و....

    • ناشناس
      0

      ***قران مجید ،سوره انفال****

    • ناشناس
      4

      بهترین کار در این شرایط و با توجه به عهد شکنی مکرر غربیها و بازرسان اژانس در این مدت ۸سال (عدالت متقابل )میباشد ،مسولان محترم کشوری با نوشتن نامه رسمی به اژانس و غربیها ،به علت عهد شکنی های مکرر،و اجرایی نشدن (رفع تحریم) ،( تقابل مبنی بر عدالت ،اعلام خود را از انجام غنی سازی ۹۰درصدی به طرفهای مقابل داشته باشد،و اگر حربه ای در این بین از طرف مقابل صورت گیرد با ارایه ادله محکم
      در اژانس بین المللی ، اعتراض شدید دولت ایران را به طرف دیگر برجام داشته باشد.

  • ایران
    43

    جناب بهشتی پور؛
    ضمن احترام؛
    جسارتاً؛ چرا چَرت و پَرت می گید.؟؟؟
    کی دنبال تقابل با جهان بوده؟؟
    نمیشه که همه چیزمون رو بدیم و بشیم نوکر بی جیره مواجب غرب!!!!!!

    نظرات شما -
    • ناشناس
      7

      خداریشه این روسیه انگل وچین کمونیست وحشی خفاش خور رابکندکه تمام عقب ماندگی اقتصادی وسیاسی واجتماعی ماازاینهااست که مانع تقابل ملت بادنیا شده اند

    • با عرض معذرت از تمام چین گریزان افراطی
      6

      جناب ناشناس عزیز ........
      یک گروهی هستند که بدون دلایل محکم از روسیه و چین عقده و کینه ای بسیار افراطی دارند واین نفرت را هم به خوبی انتشار می دهند ....
      ولی ولی ولی ولی
      این را به خاطر بسپارید اگر در آینده چرخه ابر قدرتی به چین برسد حتم بدانید به جای مکتب لیبرال و دموکراسی و جامعه مدنی و این خزعبلات معارف و علوم چینی را منتشر می کنند .
      این ذات روشنفکری ایران است .
      منتظر تبلیغ مکتب کنفوسیوس و جناب منگزی توسط این حضرات باشیم

    • ناشناس
      5

      دشمن آمریکا جانت هست وسعی نکن با شست و شوی مغزی که شدی واسه ما حرف بزنی دوم هم وضع این مملکت امثال شماها هست که دنبال گروگانگیری هستید تا آمریکا را راضی کنید

  • ذوالقرنین
    3

    طراح شعار مرگ بر آمریکا تجار سلاح روس‌ها بودند تنشی که غارت وعقب افتادگی چهل ساله میراث اون شد.

  • ایرانی
    2

    ما باید ببینیم چه دلایلی می‌تواند غرب را وادار به رفع تحریم کند. مسلما اظهار عجز ولابه از تحریم وبه گردن انداختن همه مشکلات به تحریم گرچه تاحدودی درست است ولی بزرگنمایی آن ازداخل، غرب را تشویق به ادامه تحریم می‌کند. از طرفی اعمال تحریم ایران برای غرب هم کم هزینه نخواهد بود واین درست آن چیزیست که ما بایست روی آنها مانور وتبلیغ کنیم. یک بعد آن داخلیست یعنی افزایش توان هسته ای ثبات اقتصادی ونظامی وامنیتی، بعد دوم برآورد عدم انتفاع غرب از رابطه اقتصادی وفنی باایران مثلا خروج شرکت‌های غربی از ایران، بعد سوم که یکی از دردناک‌ترین آن در راهبرد غرب است سهولت انتفاع شرق بخصوص چین از ایران درزمینه ای اقتصادی، ترانزیت کالا، استفاده ازمنابع انرژی ومعدنی، وهمکاری های فنی ونظامیست وغیره است که سرعت سبقت چین از غرب رادر آینده نزدیک بیشتر می‌کند، بعد چهارم سرعت دادن به صف آرایی کشورهای زخم خورده از آمریکا وتشکیل یک قدرت واحد درمقابل غرب . بعد پنجم هزینه وباجهاییست که آمریکا مجبور شده برای ایجاد یک جبهه واحد علیه ایران هزینه کند واین هزینه ها با توجه به منابع محدودش واز طرفی نیاز کشورها به داشتن رابطه با ایران روز به روز بیشتر میشود.لذا نخبگان کشور به جای عجز ولابه از تحریم‌ها بایست این موارد را احصا وگزارش وتبلیغ کنند. مسلما آمریکا اکنون مشکل اصلیسش هسته ای شدن ایران نیست این مطالب از بابت نق زدن بچه هایش مثل اسرائیل ولابی عربستان است که به طبل آن می‌کوبدولی خوب می‌داند کار از کار گذشته ، مشکل اساسی او استقلال فنی وصنعتی ونظامی ایران ازغرب ونزدیک شدن وانتفاع شرق از ایران است. وهمین است که اوتمایل به احیای برجام دارد به جز این موارد هیچ عقل سلیمی نمی‌تواند انتفاع آمریکا از رفع تحریم را درک کند.

  • نادر
    2

    به جای آن‌ها باید بگی اونی که دنبال تقابل با دنیاست، این طوری درست‌تره!!!!!

  • ااا
    20

    چرا چاخان میگی ۲۴ سالش که دست خودتون بود مگه زبان دنیارو بلد نبودید شایدم جمعه فهمیدید ده سال اولم که جنگ بود کلا هشت سال اونم چهار سال دومش توزرد از آب دراومد فشار اومده بهت ؟ اربابت تحت فشاره؟

    نظرات شما -
    • احیای توان داخلی سادیسم نمی آورد .
      3

      کسی زبان دنیا را بلد است که جربزبه و هنر کار کردن داشته باشد...
      تسلیم و وادادگی و عکس یادگاری با غربی ها اسمش تعامل نیست !!!
      این حضرات مرد توسعه کشور نیستند و خیال می کنند با اقتصاد وابسته به نفت و خام فروشی می توانند با دیپلماسی لبخند دنیا را تصرف کنند
      این شعار تعامل با دنیا و تقابل با دنیا جزو مسخره ترین موضوعاتی است که در دهه اخیر سرزبان ها افتاده تا بی عملی و باندبازی و عقب نگه داشته شدگی کشور توسط این آقایان لاپوشی شود .

  • محمد
    20

    شما که ۸ سال تمام با دنیا تعامل کردید چه گلی به سر مردم زدید؟؟؟؟ آقای به اصطلاح صاحب نظر دنیا فعلی یه قانون بیشتر نداره اونم قانون جنگله قوی نباشی چنان میخورنت که آثاری ازت باقی نمون داداش

    نظرات شما -
    • ناشناس
      4

      دقیقا آقا محمد .. ....... نمی دانم به چه مرضی افتاده ایم که ضعف و انکسار و عقب نشینی شده تعامل با دنیا ؟؟؟؟ بزرگترین گناه ترس است .

  • فرداد
    4

    این جماعت فقط بدنبال تقابل شدید تر وایجاد بحرانهای بیشتر هستند تا رونق کاسبی انها افزایش یابد

  • ناشناس
    10

    اتفاقا تا امثالی مثل تو که معیشت و اقتصاد مردم را گروگان بگیرند تا با دشمن ایران به توافق و چه بسا توافقات متعدد برسید هستند در حکومت وضع همین هست

  • لاری
    3

    تحلیل بجا و درستی است امروز دولت جدید با کارشناسان مالی و فنی در صدد رفع تحریمهای ناعادلانه آمریکا بر مردم ایران هستند امیدواریم با دعای خیر مردم برای دیپلماتها که همانا حل مشکلات و معضلات پیش آمده برای مردم که ناشی از این تحریمهای حداکثری از طرف آمریکا است هر چه زودتر بر طرف شود

  • محمدجواد بختیاری
    11

    اولا از این 40 سال 32 مملکت دست اصلاح طلبان بود دوما شما که با آمریکا تماس تلفنی داشتید و هم قرار بود مجددا سفارت آمریکارو بعد از برجام افتتاح کنید چه قدر در دزدی، تحریم داخلی و خارجی، فاصله از کشورهای همسایه و رشد سی میلیون همت و پشت بام خوابی، نقش داشتید؟

    نظرات شما -
    • ناشناس
      2

      این دسته جماعت نمی دانند که آمریکا به دوستان خود رحم نمی کند و از دسمنان خودش می ترسد ......
      تحریم ابزار دست آنهاست که باید این سلاح از دستشان خارج شود .....
      پرواضح است که بیماری دشمن دوستی این حضرات نمی گذارد این مدلی فکر کنند .

  • حسین
    3

    هر کارشناسی واقیعات رو مطرح کنه میشه غربگرا و هر که منتقد باشه تشویش کننده اذهان عمومی بنابراین خودتونو خسته نکنید، مرغ یکپا داره

  • سیاوش سلطان
    1

    زال را تو بی آبرو کرده ای
    ز دشمن ترحم نیاید به کار
    تمام جهان گشت سیاه و پلید
    نشاید که تسلیم و تحویل دهی کل کار

  • اصلاح طلب بی غیرت
    4

    جمع کن به اصطلاح کارشناس توافق نشه اوضاع تو ودار و دستت متشنج میشه

  • دن کیشوت
    3

    آنها که به دنبال تقابل با جهان یا همان آمریکا و متحدانش هستند، دقیقاً همانها هستند که توله هایشان ساکن همان آمریکا و اروپا و استرالیا بوده و رطب خورده هایی هستند که دیگران را از خوردن رطب منع می کنند و هر چه را برای مردم عادی حرام و ممنوع کرده اند، برای خودشان از شیر مادر حلالتر میدانند.ننگشان باد. آنگاه که صفحات تاریخ، پرده از جنایاتشان بردارد، تمام خونخواران تاریخ در برابر ایشان، رو سفید خواهند شد!

  • یک نفر
    2

    اگر به توافق نرسیم اوضاع اقتصادی متشنج می شود: خبر بود یا تهدید؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    نظرات شما -
    • ناشناس
      1

      واقعیت بود

  • خودم
    3

    آقاي بهشتی نو کری دوست داری نه

  • هفت لنگ بختیاری
    2

    ای ننگ بر شما بی شرمان باد ما همیشه دنبال مذاکره عزت مندانه بودیم برای مذاکرات هم همیشه ما پا پیش گذاشتیم ماقبول کردیم ولی ذات گرگ درندگی است اسراییل وامریکا وغرب به این چیزها راضی نیستند واز آنها گرگ تر شما اپوزیسیون ها ی اصلاحاتی هستید که به دشمنان ما گرا می دهید ومی گویید فشار بیارید که اوضاع ایران خوب نیست

  • محمد
    2

    سخنان شما کاملا درست است چون فقر و بدبختی، بی ارزش شدن پول، اعتیاد و افسردگی و بیکاری جوانان و افزایش خودکشی مستقیما به تحریمها بستگی دارد، مخالفین صحبتهای شما قطعا یا حرامخورند یا زوال عقل دارند

  • داودی
    1

    متاسفانه فرهنگ گفتگو و تعامل صحیح و سالم اکثر ما ایرانی ها نداریم در همین صفحه نظرات را بخوانید عده ای نه تنها دانش سیاسی ندارند بلکه مفاهیم ادبیات سیاسی را هم متوجه نمیشوند و نهایتا با توهین و ناسزا پاسخ مینویسند حالا اینرا بسط بدهیم به تیم مذاکره کننده ایران اگر همین بینش و دانش و تبحر و تحجر در انان باشد که موضوع تمام شده است ما ایرانی ها باید یاد بگیریم ان چیزی که در فکر و مخیله ما هست میتواند صحیح و درست هم نباشد ! هر کاری دانش خودش را میخواهد اظهار نظر های بی منطق و توهین که تماما از ناگاهی نشات میگیرد به درد هم وطنان نمیخورد عده ای عادت دارند به تمام مقاله ها و مصاحبه ها و اظهار نظرات کارشناسان و مسئولین پاسخ بدهند و اصرار هم دارند درست میگویند و راه چاره همین است که من نوشتم ؟ سایت وزین خبر همه اظهار نظر ها را چاپ میکند قدر این موقعیت ها را بدانیم و بر حسب دانش و اگاهی و تجربه پاسخ بدهیم که مثمر ثمر باشد بالاخره کارشناسان و مسئولین خودشان دوست دارند با نظرات مردم اگاهی پیدا کنند و این صفحه را مطالعه میکنند و از بی خردی و عدم اگاهی بعضی ها خنده شان میگیرد بیائید با دانش و اگاهی به موضوع مطروحه پاسخی منطقی و صحیح اضافه کنیم که کارشناسان و مسئولین از ما یاد بگیرند و به دانش انان اضافه شود و به یاری خدا قدمی و قلمی برای اعتلای مملکت بردارند .یا علی

    نظرات شما -
    • مصطفی
      0

      با تشکر از کاربر داودی بسیار نیکو گفتید دستتان درد نکند خدمتتان عارضم مدتهاست بعضی تحریم ها از جمله فروش نفت و گاز برداشته شده ولی اثری و نشانه ای از تغییرات در اقتصاد ایران نمیبینیم و تورم ادامه دارد بودجه 1400 راهم بدون در امدهای نفتی و گازی بسته شده یعنی یکی از ارزوهای همین کسانیکه با شکم پر فرمایشات میکنند وزندگی مردم برایشان مهم نیست براورده شده و بنابراین در برجام توافق هم صورت گیرد چون در زندگی اقتصادی و معیشتی مردم ایران ثمری و نتیجه مثبتی ندارد پس برای مردم ایران نتیجه ان مهم نیست .

  • کریمی قدوسی
    0

    منفعت بسیاری از کاسبان تحریم در تحریم و بیچارگی ملت همیشه در صحنه و ولایت مدار ایران می باشد .

  • قربانی
    0

    *** یادم هست تام کاتن سناتور جمهورخواه آمریکا به ظریف گفت برجام دووام ندارد ظریف خندید الان هم گفتند برجام جدید دووام نخواهد داست.‌ وقتی با برجام اقتصاد ایران سامان نگرفت قطعا احیا برجام کار خفیف تری نسبت به قبل برای اقتصاد ایران خواهد کرد چراکه تجربه له کردن برجام توسط آمریکا پیش چشم توتال پژو رنو و... است حتی با باج های مکرر هم از ایران رفتند الان هم برجام جدید دووام نخواهد داشت چون جمهوری خواهان مخالف مطلق برجامند و در آینده مجدد از آن خارج خواهند شد تنها با یک امضا و چند دیدار بین المللی اما آیا ایران توانسته به قبل از برجام برگردد؟ از ۱۲۰۰۰ کیلوگرم اوارنیوم ۵ درصد الان بااینهمه تلاش نزدیک ۳ تن شده؟؟ احیا برجام کار چندانی برای ایران نخواهد کرد. جز فرصت دادن ب اسرائیل برای تکمیل توان حمله به ایران همانطور که قبل از خروج آمریکا از برجام و طی اجرای برجام توسط ایران اسناد اتمی مقدمه دزدیده شدنش و مقدمه خرابکاریها در صنایع اتمی فضایی و نظامی شد.

  • افرین
    0

    لایک به کریمی قدوسی چون واقعا یه عده منفعتشون درهمین ماهی رو ازآب گل الود بگیرن و آخورشون وصله به همین جا خرج خوش گذراتی شون وخانواده شون مادم العمر اخه قطع میشه اگه صلح بشه

  • دکتر سید
    2

    این همه لشکر آمده ،به عشق رهبر آمده

  • من
    0

    به کشور سود ترسوندن ولی خودشون خیییییییلی سود کردن

  • ناشناس
    0

    انها فقط به فکر جیبب خود هستند اگه توافق شود شاید زیان ببینند

  • بازنشسته
    0

    مشکل کشور ما نه به تحریم ربط داره نه به غیر تحریم بلکه به داخل و به خودمان ربط داره اگر از اون اول انقلاب هر ماه در هر شهر یک دزد بزرگ و یک اختلاسگر اعدام میشد که مردم بدونند عدالت یعنی چه امروز خود مردم همه کاره بودند نه رفسنجانیها و لاریجانیها و وابستگانشون مملکت را به اینجا نمیرسوندند که عرب و یهود و غیره ما را مسخره عالم کنند.

  • ناشناس
    0

    سلام شکی در این موضوع نیست که تحریم بر مردم فشار آورده اما من مانده ام که گرانی گاز وبنزین ومیوه ومایحتاج مردم واقعا"به تحریم ها وابسطه است یا به یکسری از دلالان رده بالای مملکتی

  • ناشناس
    0

    تا زمانی که ایران دیت از شعار نابودی اسرائیل برندارد.محال است که مشکلات کشور حل شود و رابطه ما با جهان پیشرفته عادی بشه.اقای بهشتی پور تعجبم از این نظر شما

  • احمد
    0

    آنان خواهان سلب هویت هستند نه چیز دیگر آنان فرما نبر می خواهند مسایل هسته ای بهانه ای بیش نیست

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها