آمریکا: قصد نداریم به حضور نظامی خود در خاورمیانه پایان دهیم

معاون وزیر امور خارجه آمریکا با بیان اینکه این کشور قصد ندارد به حضور نظامی خود در غرب آسیا پایان دهد، مدعی شد که واشنگتن ملزم به برقراری ثبات در اقتصاد جهانی است.

آمریکا: قصد نداریم به حضور نظامی خود در خاورمیانه پایان دهیم

جوی هود در گفت‌وگو با یک رسانه سعودی گفت که شراکت امنیتی واشنگتن در منطقه غرب آسیا ادامه خواهد داشت.

شبکه العربیه عربستان سعودی امروز چهارشنبه به نقل از هود گزارش داد که وی در نشستی پیرامون «امنیت در خاورمیانه» گفته است که «ما به تضمین آزادی کشتی‌رانی برای جلوگیری از بی ثباتی اقتصاد جهانی پایبند هستیم.»

معاون وزیر خارجه آمریکا همچنین گفته است که این کشور در حال وفق‌دادن خود با تغییر شرایط و تهدیدات در منطقه است و تعداد کمی از نیروهای آمریکایی در منطقه مشغول آموزش دادن به شرکا هستند.

آمریکا طی یک سال گذشته شمار نیروهای خود در منطقه غرب آسیا کاهش داده و اخیرا نیز سامانه‌های پاتریوت را از عربستان سعودی خارج کرده است؛ اقدامی که ریاض را نگران کرده است به ویژه اینکه عربستان نزدیک به هفت سال است که درگیر جنگ با یمن است و هر از گاهی حملات موشکی و پهپادی از سوی این کشور به مواضع و اهدافی در داخل خاک عربستان صورت می‌گیرد.

منبع: تسنیم

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ایرانی
    0

    خیلی روشن است که شما قصد ندارید ولی ما قصد داریم به حضور نظامی شما در شرق آسیا ( خاور میانه ) به هر شیوه ای ، پایان بدهیم و با کمک خداوند این کا را خواهیم کرد شک نکنید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها