خطیب جمعه تهران:

نفرت از آمریکا جزو واجبات دین و شعار "مرگ بر آمریکا" شعار مقدس ملت ایران است

خطیب جمعه تهران با اشاره به ضربه نیروی دریایی سپاه پاسداران به ارتش آمریکا در دزدی نفت ایران در دریای عمان گفت: این حرکت، حرکت تحقیر آمریکا بود و نشان داد که آمریکا و ارتش آمریکا در خانه عنکبوتی نشسته‌اند.

نفرت از آمریکا جزو واجبات دین و شعار "مرگ بر آمریکا" شعار مقدس ملت ایران است

حجت الاسلام سیّد احمد خاتمی، امام جمعه موقّت تهران در خطبه‌های نمازجمعه امروز (۱۴ آبان) تهران با اشاره به آیه «تعاونوا علی البرّ و التّقوی» یکی از مصادیق «برّ» را تقویت نظام دینی دانست و گفت: امام صادق علیه‌السلام می‌فرماید کسی که ولایت والی عدل را تقویت کند و کمک کند تا بتواند کشور را اداره کند در حققت در گسترش اطاعت از خداوند کوشیده است.

وی یکی دیگر از مصادیق «برّ» را، کمک به مسئولان در ایجاد امنیت دانست و گفت: امنیت از نان شب هم واجب‌تر است و قرآن می‌فرماید اولین زیرساخت جامعه اسلامی امنیت است.

خاتمی افزود: کاری که مردم ایران در دهه ۶۰ انجام دادند و داعشی‌های وطنی یعنی سازمان جهنمی منافقین را به دستگاه‌های امنیتی معرفی کردند مصداق «برّ» است.

خطیب جمعه تهران، تضعیف نظام اسلامی را یکی از مصادیق «تعاون علی‌الاثم» دانست و گفت: دومین مصداق «اثم»، پخش شایعات است که در فضای مجازی برخی به آن دامن می‌دهند؛ هر دروغی را منتشر می‌کنند و کسی هم نیست جلویشان را بگیرد.

خاتمی تصریح کرد: پخش شایعات افرادی که شایعه می‌سازند حرام است. کسی که این شایعات را پخش کند نه‌تنها معاونت در «اثم» کرده بلکه در حکم دروغگو است.

وی، چراغ سبز نشان دادن به دشمن، امیدوار کردن آن‌ها و همکاری رسانه‌ای با دشمنان را از مصادیق اثم عنوان کرد.

خاتمی در خطبه دوم نمازجمعه تهران با اشاره به یوم‌الله ۱۳ آبان گفت: پرونده آمریکا در ایران و جهان اسلام بسیار سیاه و ننگین است.

وی با اشاره به خباثت‌های آمریکا علیه ملّت ایران گفت: اگر کسی دست آمریکا را در حمله صدام به ایران نبیند، کودن سیاسی است. سه روز قبل از حمله، برژنسکی با صدام دیدار داشته است.

* مذاکره‌ای می‌خواهیم که خروجی‌اش لغو همه تحریم‌ها باشد

خاتمی، دزدی نفت ایران توسط آمریکا طی روزهای اخیر را مورد اشاره قرار داد و گفت: این چهره آمریکاست؛ مردم به این دلیل مرگ بر آمریکا می‌گویند. به صراحت می‌گویم نفرت از آمریکا یعنی مصداق کفر به طاغوت و یعنی تبری که جزو واجبات دین است. بنابراین جای خرده گرفتن نیست که شعار مرگ بر آمریکا شعار مقدس ملّت ایران است.

خطیب جمعه تهران ادامه داد: آمریکایی‌ها مدام برای مذاکره با ایران بی‌تابی می‌کنند. ما تصمیم خودمان را گرفته‌ایم. شما مردد هستید. ملت ایران و مسئولان ایران تصمیم‌شان را گرفته‌اند؛ مذاکره‌ای می‌خواهند که خروجی آن لغو همه تحریم‌ها باشد. برجام را شما بهم زده‌اید. مذاکره فرسایشی را ایران اسلامی نمی‌پذیرد.

وی ادامه داد: شنیدنی است برخی کشورهای شریک جرم آمریکا که در پیمان‌شکنی آمریکا نازک‌تر از گل نگفته اند مدام با زبان تهدید می‌گویند ایران باید مجدداً این کار را بکند و آن کار را نکند. شما چکاره‌اید که اینطور دستور می‌دهید؟ دوران این حرف‌ها گذشته است و نخ نما شده است. زبان تهدید، زبان سخن گفتن با ملّت ایران نیست.

خاتمی تصریح کرد: ما در مذاکره هیچ سردرگم نیستیم و ابهامی نداریم، آنکه شکسته پیمانش را باید جبران کند.

شنیدنی است برخی کشورهای شریک جرم آمریکا که در پیمان‌شکنی آمریکا نازک‌تر از گل نگفته اند مدام با زبان تهدید می‌گویند ایران باید مجدداً این کار را بکند و آن کار را نکند. شما چکاره‌اید که اینطور دستور می‌دهید؟

*قابل تحمل نیست خوب همسایه‌داری کنیم امّا ناجوانمردی ببینیم

خطیب جمعه تهران در ادامه گفت: در رابطه با همسایگان می‌گوییم حُسن‌الجوار، یعنی خوب همسایگی کردن یک ارزش در مکتب ما است. خوب همسایه‌داری کردیم امّا «چه خوش بی مهربانی هر دو سر بی». اینکه مدام خوب همسایه‌داری کنیم امّا مدام ناجوانمردی ببینیم قابل تحمل نیست. نصیحت می‌کنم برخی کشورهای همسایه را که شما همسایه قدرتمندی دارید که ارتش و سپاهش اولین قدرت نظامی در منطقه هستند. با این همسایه خوب و مقتدر، برادرانه رفتار کنید، اگر نکنید دودش به چشم خودتان می‌رود.

خاتمی با بیان اینکه برخی کشورهای همسایه روابط خود را با رژیم جلّاد صهیونیستی که دشمن اسلام و مسلمین است، عادی کرده اند، گفت: بدانید که با طناب پوسیده رژیم صهیونیسی به ته چاه خواهید رفت و نابود خواهید شد.

* اقدام اخیر سپاه، حرکت تحقیر آمریکا بود

خطیب جمعه تهران با اشاره به ضربه نیروی دریایی سپاه پاسداران به ارتش آمریکا در دزدی نفت ایران در دریای عمان گفت: این حرکت، حرکت تحقیر آمریکا بود و نشان داد که آمریکا و ارتش آمریکا در خانه عنکبوتی نشسته‌اند.

خاتمی با اشاره به شکار پهپاد متجاوز آمریکایی، حمله به عین‌الاسد و مقابله نیروی دریایی سپاه با ارتش تروریستی آمریکا، گفت: اگر این تعبیر را بکنم که صدای شکسته شدن استخوان‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی به گوش می‌رسد و در آینده نزدیک ان‌شاءالله ساقط شدن همیشگی این دو رژیم جلاد را شاهد خواهیم بود، گزافه نیست.

*آمریکا در پشت صحنه حوادث افغانستان

وی انفجارهای پیاپی در افغانستان را مورد اشاره قرار داد و با بیان اینکه حوادثی که در افغانستان می‌گذرد، بندبند وجود انسان را می‌لزراند، اظهار داشت: تردید نکنید خط، خط آمریکاست. اگرچه داعش این حملات را به عهده گرفته ولی داعش دست پروده آمریکاست. دولت آمریکا می‌خواهد به حاکمان افغانستان بگوید ما نباشیم ناامنی است؛ شما بودید که عروسی‌ها تبدیل به عزا شد و این همه آدم کشته شد. امنیت افغانستان را هدف گرفته‌اند و نمی‌خواهند دولتی فراگیر که همه اقوام در آن باشند شکل بگیرد. حاکمان افانستان دیر بجنبند، باخته‌اند، باید به سرعت با این جلادها برخورد کنند.

خاتمی در ادامه خطبه دوم نمازجمعه تهران با بیان اینکه حریم مرجعیت حریم بایسته است، مرجعیت را یک سرمایه دانست و گفت: عراق را مرجعیت از چنگ انگلیس نجات داد، ایران اسلامی را مرجعیت آیت‌الله‌العظمی امام خمینی نجات داد. این سرمایه سرمایه نفیس و پاس‌گذاشتنی است. حریم همه مراجع باید دانسته شود، بخصوص شیخ المراجع، آیت‌الله العظمی صافی گلپایگانی، شخصیتی که همگام با انقلاب در تدوین قانون اساسی در مجلس خبرگان بود، در شورای نگهبان دبیر بوده و خاندان ایشان خاندان مبارزه با طاغوت‌اند.

* دولت سرعتش را برای حل مشکلات معیشتی بیشتر کند

وی با تشکر از حضور میدانی مسئولان گفت: رئیس‌محترم جمهور هر هفته یک سفر به مناطق دور و نزدیک دارد و گره‌کشایی می‌کند و در حادثه بنزین وارد وسط میدان شد. همچنین رئیس محترم قوه قضائیه مسافرت‌های استانی دارد و به امور زندانیان رسیدگی می‌کند. مجلس شورای اسلامی نیز قانون حمایت از جوانی جمعیت را تصویب کرد که قانون بسیار خوبی بود. این گام‌ها گام‌های ستودنی است.

خاتمی با بیان اینکه من از زبان شما مردم از حضور میدانی مسئولان صمیمانه تشکر می‌کنم، تصریح کرد: با این حال یک تقاضا از مسئولان داریم و آن این است که مردم از این گرانی‌های افسارگسیخته و لحظه به لحظه، بینی‌ و بین‌الله در رنج هستند، به داد برسید. دغدغه دارید، می‌دانم. می‌دانیم مشکلات چندساله، یکشبه حل نمی‌شود ولی تقاضا می‌کنم سرعت حرکتتان را بیشتر کنید تا این مردم خوب بیشتر از این در رنج نباشند.

منبع: فارس

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 113
  • ناشناس
    1

    نفرت از شوروی چی حاجی کا گ ب

  • مهدی
    1

    عجبا که در فرمایشات رسول خدا این همه نفرت از کفار قریش دیده نمی شود

  • ص _ ن
    11

    قابل توجه مردم ایران اسلامی . به گفته خطیب جمعه تهران : نفرت از آمریکا جزو واجبات دین و شعار ( مرگ بر آمریکا ) شعار مقدس ملت ایران است . مرگ بر آمریکا تروریست و سارق نفت .

    نظرات شما -
    • م
      1

      شستشوی‌مغزی‌شده‌ای‌‌.

    • به ص ن
      2

      آمریکا نباید نفت رابدزدد نفت رابایدمسئولین خودمون بدزدند

    • کلنگ
      2

      یه ساندیس بدید به ص-ن

    • سلیم
      2

      خداوند چرک وخون بکشه از گلوی هرکسی که حقیقت رو میبینه ولی بخاطر جیره و مواجب راحت دروغ و ناحق میگه

  • ایرانی
    2

    خمینی گفت واجبات دین را میشه برای حفظ حکومت ترک کرد اما نگفت برای حفظ حکومت میشه واجبات دین ابداع کرد.مردم به دهان شما چشم دوخته شلش کنند یا سفتش کنند.

  • ذوب در ولایت
    1

    واجبات دین این است که شما ها اینقدر دروغ نگویید بیت المال ملت ایران را نچاپید فرزندانتان را به آمریکا و کانادا نفرستید به فکر مردم باشید کمی آزاده باشید مفت خور نباشید دین را برای نابودی ملت ها قرار ندهید و ...

  • از شدت نفرت
    1

    چند وقت دیگه نصف ایرانی ها آنطرف خواهند بود

  • رضا
    1

    سلام جناب خاتمی شما از این شعار صاحب نان و آب بی حد شدید چه ربطی به من داره این مرگ بر کشور دیگر بماند برای شما وآنها که از قبل این شعار صاحب ثروت های باد آورده شدند وبچه های خود را به آمریکا فرستادند

  • شهرام.ر
    0

    دینی که نفرت ، جزو واجبات آن محسوب می شود ، باید بر آن گریست.

  • محمد
    1

    ملت مظلوم ایران با هیچ کشوری دشمنی ندارند. آخوندها بزرگترین دشمن این ملت دردمند هستند.

  • متنفر
    1

    متاسفانه باید به عرضت برسونم تنفر از آمریکا خیلی وقت است کم رنگ شده و جایش را به تنفر از دولتمردان خودمان داده

  • مهدی تعینی فرد
    0

    اقای خاتمی خسته شدیم ازاین حرفها به خدا میخواهم دینم بفروشم تا بچه هام زندگی کنن خدا مفرماید انتحار جهنمی پس چرا جهنمی بشیم مردن بچه هام گردن من بیفته پس دینم بفروشم تازندگی کنیم خدا بخششش

  • ...
    0

    درود بر انسانیت... مرگ بر جهل

  • عباس
    0

    نظر سنجی بگزارید ببینید مردم از شماها بیشتر متنفرند یا از آمریکا بلای که شماها به سر مردم آوردید هیچ کس نتوانسته انجام بده کمی خجالت خوبه

    نظرات شما -
    • کریمی قدوسی
      10

      مردم از خودشان متنفرند نه از امام خامنه ای ع

    • اکبر
      0

      جناب کریمی قدوسی بابات یا مامانت که تورو کاشت و زایئد یادت ندادند که همیشه ازطرف دیگران برای دیگران حرف نزنی.

    • 110
      0

      کریمی قدوسی فقط نظر خودت رو بگو . پاچه خواری می کنی که امتیاز بگیری ؟ امثال تو موجب بدبختی و فلاکت مردم می شوند .

  • كارگر
    0

    شعارات را حفظ كن براي اخرتت خوب است

  • اا
    0

    نفرت از کره جنوبی و کم کم کل نفرت از دنیا واجب خواهد شد. شما ها بمب نفرت پراکنی هستید

  • خدایار
    0

    ما از شما هم نفرت داریم

  • فرداد
    0

    مصیبت انجاست که بنا به مصالحی دروغی را نشر دهی بعدخودت هم ان دروغ را باور کنی !؟

  • دن کیشوت
    1

    نفرین بر کسانی که شعار مرگ بر آمریکا سر می دهند اما توله هاشان در آمریکا زندگی لاکچری دارند و خودشان، گرین کارت در جیب!

  • مازیار
    0

    همین شعار چهل و سه سال بدبخت مون کرد

  • خسته
    0

    فعلا نفرت از شماها هر روز داره بیشتر میشه! فقط دنبال راه دررو می گردید بندازید گردن این واون. اما مردم دیگه هوشیار شدند.

  • شرمنده ملت
    0

    زندگی مردم رو نابود کردید شماها قله نفرت و تنفر هستید

  • محمد
    0

    آنقدری که شما ها منفور هستید آمریکا نیست .

  • رضا
    0

    مردم از از دیدن امثال تو هم نفرت دارند تنفر شدید خودتان راقشنگ نگاه کنید

  • و
    0

    به گریمور فیلم امام علی باید جایزه واقعی ترین چهره تاریخی برای خلق امر وعاص را بدهند

  • قلی
    0

    این نظر شخصی شماست. آمار مهاجرت مردم ایران و شرکت کردن در لاتاری رو نگاه کن.

  • سید حسین دکتر
    2

    ما ملت همیشه در صحنه و ولایت مدار ایران از همه تشکر می کنیم از جناب آقای دکتر سید آیت الله العظمی دکتر سید احمد خاتمی و بقیه دکتر آیت اللها تشکر

  • ناشناس
    0

    وا جبات دین را خدا ورسولش تعین کرد شما دخالت نفرماید

  • ناشناس
    1

    شعار کاسبان تحریم هست نه ملت بزرگوار ایران.

  • رصد
    0

    تو را اون خدایی که نمی پرستید دست از سر ما ملت با تمدن ۷ هزار ساله بردارید و بگذارید زندگی کنیم

  • احمد
    0

    ای خوش تیپ، ای زیبا، ای خوشگل، ای باسواد ای دین شناس، ای شجاع، ای کسی که سالها در میدان جنگ تحمیلی علیه عوامل آمریکایی جنگیدی!!!!! واقعا واجبات دین نفرت از آمریکاست!؟؟؟؟؟

  • رضا
    0

    بله از گردن نازک شما معلومه که از فرط گرسنگی چقدر لاغر شدی . بله شما باید هم شعار مرگ بر سر بدهید شما به چپاول وغارت ملت ادامه بدهید هستن کسانی شعار هم میدهند مردک مفت خور گردن.....‌

  • امیررضا
    0

    دم از دین میزنین کدام دین مردم از دین خارج شدن دنبال پولن لعنت بر زن های چادری شعار مرگ بر آمریکا سر میدن

  • قلندر واقعی
    1

    مگر ادعای خط امام خمینی نیستیم مگر امام خمینی نفرمود آمریکا از انگلیس بدتر انگلیس از آمریکا بدتر روسیه کومونیست از هر دو بدتر مگر مقام معظم رهبری با گروگانهای آمریکا به بهترین وجه ممکن برخورد نکرد آیا موقع آن نرسیده به خاطر خلق خدا که همان رضای خداوند است با عزت و سربلندی با دنیا مراودات داشته باشیم مگر خدا با ما نیست پس از چه می هراسیم ؟

    نظرات شما -
    • همه‌پرسی
      0

      ازخالی‌شدن زیرپایمان می هراسیم‌چراکه جاش‌خیلی محکم نیست.

  • حسین
    0

    هی زارت سخنی هم از مادر عروس

  • حسین
    0

    بجای این حرفهای تکراری بفکر مردم جامعه و آینده مملکت باشید،در بیرون گود نشستن و تخم نفرت پراکنی راحته

  • ایرانی
    0

    از واجبات دین رفاه و آرامش ملت هست،تو کجای دین امده که برای کسی یا ملتی مرگ بخواهید،به خدا اگه شما قرانو خونده باشید،فقط تظاهر نمایی

  • حرف‌منطق
    0

    این‌اتفاقاتی‌که‌در‌حال‌حاضر‌رخ‌میدهد‌طی‌۱۰۰‌سال‌اینده‌ در‌کتاب‌تاریخ‌‌‌ثبت‌میشود‌و‌اینده‌گان‌با‌مطالعه‌تاریخ‌به‌حال‌ مردمان‌این‌زمان‌‌افسوس‌می‌خورند‌و‌میگویند‌که‌چه‌مردمان ساده‌لوحی‌بودن‌که‌اونها‌هرچه‌می‌گفتند‌‌زود‌باور‌میکردند‌ در‌حالی‌که‌خودشان‌خلاف‌گفته‌ها‌شان‌عمل‌می‌کردند‌!!!!!!

    نظرات شما -
    • ح
      0

      خبر‌فوری‌چرا‌جملات‌‌ ‌من‌را‌درهم‌پخش‌می‌کنی‌!!

  • خالد
    0

    آقا سیدبزرگوار اگر آمریکا از نگاه شما خوب نیست چرا اکثر مسئولین کشور وحتی شهدا ویا فرزندانشان تحصیل کرده آمریکا هستند.

  • ص _ ن
    2

    قابل توجه دن کیشوت . شما با این اسم خارجی هستی و به نفع آمریکا چرند می گویی . مرگ بر آمریکا تروریست و سارق نفت و طرفدارانش .

    نظرات شما -
    • اخوند نخودکی
      0

      حاج اقا.من شهریور پول گزاشتم بورس الان نصفشده پولم.اونم بهم پس نمیدن.این تقصیر امریکاست یا دولت قبلی؟؟

  • ط
    2

    اصلا این سعار مرگ بر آمریکا و اسراییل جز اصول دین و جز نماز است وبایستی در قنوت خوانده بشه و الا نماز باطل است،این نظر و فتوای آقای خاتمی است،تا عیش و نوش فقها کم نشه

  • یاعلی
    0

    شمابااین وام سوددارکه امام خمینی رحمت الله علیه وآیت الله العظمی بهجت حرام میدانندمقابله کن هرچه اینجانوشته مابیش ازصدبارازاخبارشنیدیم ماطرفدارآمریکانیستیم میخایم بانکداری طبق فتوای بنیانگذارباشه

  • علی
    1

    آمریکا شیطان بزرگه اما متاسفانه با نحوه حرف زدن افرادی از قبیل ایشان خیلی از متدینین دیگه به جمعه نمی روند

  • ص _ ن
    6

    قابل توجه . کسانی که در این نظرسنجی به خطیب جمعه تهران بی‌احترامی کرده اند وطن فروش . اراذل . اوباش هستند که در بین مردم ولایت مدار ایران اسلامی جایی ندارند . مرگ بر آمریکا تروریست و سارق نفت و طرفدارانش .

    نظرات شما -
    • شیخ‌طوطی
      0

      شعاربادهواست‌وقتی‌به‌عمل برسدمهم‌است. شعاراستکبارستیزی یعنی مبارزه با فساد،رانت‌داخلی متجاوزین‌به حقوق عمومی‌ تبعیض‌‌وکوتاه کردن‌دست دزدان بیت المال ومفت خورها.

    • کاربر ناشناس
      0

      برو ساندیستو بخور مزدور رژیم

  • ناشناس
    0

    خیلی دوست دارم جنگ بشه فقط ببینم تومیری خط مقدم ویا فقط بلدی شعاربدی؟

    نظرات شما -
    • دن کیشوت
      1

      اینا از پشت خط حمله جریان رو کنترل میکنند تا ببخش نمیرن

  • کاربر ناشناس
    0

    دشمن سازی در این حکومت جز ساختار است تا خود را پشت ان پنهان کنند

  • علی
    0

    همین اراجیف را میبافید که دین زدایی کردید شماه از امریکا و اسرائیل وجودتان برای مردم ایران و اسلام مخرب تر هست

  • خسروداد
    0

    احتمالا شما جدیدا یکی مراجع شیعه دوازده امامی هستید که فتوا می دهید حاج آقا 5000 هزار نفر از همین آقازاده های مسئولین جمهوری اسلامی در آمریکا جنایتکاربا خانواده هایشان مشغول عیش و نوش و البته تحصیلات عالیه هستند حتی بعضی ها دامادشان در آنجا بدنیا آمده اند

  • بازنشسته
    0

    دولت بی پول هیچ کاری نمیتونه بکنه تورم سرسام آور بالا میره

  • مشتری
    0

    مرگ بر وطن فروشی که ۴۰ سال دشمن فرضی درست کرده که ایران رو بچاپه... روز عدالت نزدیکه

  • یلدا
    0

    هر کس این شعار سر ندهد در بهشت جایی ندارد خود دانی.این شعار امام هست.

    نظرات شما -
    • یه ایرانی
      0

      شعار هر کی هست به درک

  • ناشناس
    0

    جمعه به جمعه نماز جمعه احمد خاتمی چرند میگه برامون

  • خدا
    0

    اقاسید هی می گویید مرگ برامریکا حداقل بیامردانگی کن بگو درنماز جمهه مرگ بران که مردم بدبخت برندتوی بورس ومال مردم راخوردند

  • فقرا
    0

    فعلا که نفرت از اخوند را به بچه هایمان اموزش می دهیم

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

  • پزشک سهمیه ای
    0

    امریکا بهترین جابرای فرزندان شماست و بدترین دشمن ملت.خر خودتی و رفقای پا منقلت

    نظرات شما -
    • Ehsan
      0

      درود بر شرفت خخخخخخخخ ایولا

  • ناشناس
    1

    کجایی کرونا باز شروع شد

  • ستارخان
    0

    چندین ساله اومده تو سیاست ، بنده موهایم سفید شده این آقا تکون نخورده تازه سرحال تر شده

  • ح
    0

    یک ذره به روز رستاخیز اعتقاد داشتید مملکت ما این نبود

  • اریا
    1

    برو یک کم کار کن شکمت آب شه تا کی مفت خوری مردم را با این حرفهایتان از دین گریزان کردین خجالت بکشین

  • امیر1
    0

    مرگ بر دشمن ملت ایران

  • منتظر
    0

    حاج اقا کامنتها را خواندم واقعا چه پایگاه مردمی عظیمی دارید تبریک میگویم.....

  • ه ح
    0

    جناب خاتمی تندروی دیگر فایده ای ندارد عاقبت چهل سال درگیری با کشورهای جهان این است که سیاست غلط عاقبت ان این دستاوردها می باشد 1 تورم هزار درصدی 2بیکاری جوانان تحصیل کرده 3بی ارزش ترین پول ملی کشور 4اختلاسهای چندهزار میلیاردی در کشور مثل اقای طبری وخاوری ورحیمی اقای رضوی وخیلی افراددیگر که مجالی برای نام بردن انها نیست قفل شدن اقتصاد کشور وعدم صادرات به معنی واقعی که کشور ازان سود اقتصادی ببرد سو استفاده بعضی از اقایان از منصب های مدیریتی مثل استخدام افراد خانواده های خود بدون ضوابط وزد بند های فاسد مالی که همین جراید بعضی از انها را رسانه ای می کنند ومردم مطلع میشوند ودیگر بالا رفتن سن ازدواج درکشور که به بالای 35سال رسیده است شما اگر جناب راهکاری برای حل این معظلات دارید انجام دهید مردم همه دعاگوی شما خواهند بود وگرنه وضع را از این که است بدتر نکنید شما که سیر هستید از گرسنه هم خبر ندارید

  • آلن
    0

    من یقین قلبی دارم این حاج آقا حتی به چیزی هم که می گویید اعتقاد ندارد !

    نظرات شما -
    • به آلن
      2

      آلن آلت دست سرویس های جاسوسی سه جانبه هستش لعنت خدا بر تندروها و ریاکاران هیچی ندار

    • سلام
      0

      اینا فقط مردم رو بازی می دن

  • منم مختار رزمنده دفاع مقدس
    2

    بهترین رییس‌جمهور تاریخ سید محمد خاتمی اگر نظام به این رسیده که با غرب راه بیاد آنهم با حفظ اقتدار و عزت بهترین شخصیت جناب آقای دکتر سید محمد خاتمی هستش درود خدا بر سید محمدخاتمی سالار

  • ارر
    0

    نفرت حکومت نه مردم چهل ساله چوبشان را می خورند تا دلالی ۵ درصدی جفت وجور باشه ۴۰ میلیون زیر خط فقر

  • تشنه حقیقت
    0

    اونوقت که اسلام ظهور کرد امریکایی وجود نداشت چطور نفرت از امریکا جزو واجبات اسلام است؟؟؟

    نظرات شما -
    • یکی از مردم
      0

      اون موقع دست دزدها رو قطع میکردن ولی الان پست و مقام بهشون میدن!

  • هه
    0

    تحریم و نابودی اقتصاد و بی وجهه کردن هم از هنر های آمریکاست در برابر کسانی که خواهان مرگ و نابودی کشورش هستن

  • به به
    0

    فقط ما خوبیم...

  • هموطن
    0

    اقای احمد خاتمی ایا از جیب مردم گرفتار خبر داری؟ ایا ارزاق عمومی را خریده ای..ایا لوازم برقی..مصالح ساختمانی..پوشاک و............. خریده ای؟ ملت مصیبت زده و گرفتار شود به نفع شما هست تا در رفاه و اسایش..چرا پاهایتان را از روی گردن مردم بر نمی دارید..سوار چه داند زاحوال پیاده/سیر چه داندازحال گرسنه.

  • ب
    0

    این واجبات را از کجا استخراج کرده ای مگر برای شما وحی نازل می‌شود واجب دوای درد مردم است

  • متحیر
    0

    حاج اقا نظرات کاربران را خواندم عجب پایگاه مردمی پر قدرتی دارید تبریک میگویم......

  • معلم.
    0

    نفرت از دزدان و خائنین داخلی شعار اصلی ملت ایران است.

  • ناشناس
    0

    بنده باید عرض کنم که آخرین پیامبر حضرت محمد نبود آخرین پیامبر احمد خاتمی است که توانایی تغییر احکام را دارد

  • ص. ن
    0

    همش فریب همش دروغ همش شیره مالی به سر مردم

  • سید
    0

    مردم بیشتر از آمریکا از تو نفرت دارند. بخدا یه نظر سنجی بزار

  • کیوان
    0

    جناب اقا شیخ چطور شعار مرگ بر آمریکا مقدس میباشد واز واجبات ولی بچه های شما درآمریکا دارن زندگی میکنند،،،جالبه نه،،،،،،شما دبگه کی هستین بابا

  • کاربر ناشناس
    0

    با این حرفهاتون بچه های و جوانان ما رو از دین گریزون کردید.

  • ناشناس
    0

    مردم از شما بیشتر متنفر هستند .

  • علیرضا
    0

    این شعار شماست ؛ به عامه مردم توسعه اش ندهید .

  • قلندر واقعی
    0

    از این پس اصول دین یکی بهش اضافه شد مرگ بر آمریکا !!!!

    نظرات شما -
    • ملا قمر
      0

      اگرآمریکا‌شرایط‌ورود ایرانی ها را مانند پاکستانی ها ودیگر کشورها تسهیل کند نصف جمعیت ساکن آمریکا خواهدشد‌.

  • دل زده روزگار ، پر از غم و درد ، ناراحت از بی عدالتی
    0

    بی غم بی درد ، آسوده بخواب جناب حضرت آریا مهر سید احمد خاتمی ، و حال شو ببر و کیف دنیا رو کن و در اوج رفاه و خوشی باش ، که مردم بدبخت و فقیر و گرفتار همیشه در صحنه ، بیدارن !!!!!!!

  • ناشناس
    0

    خداوند باخلقت جهان آفرینش مرگ را محکوم میکند چگونه عده ای برای حفظ منافع شخصی همواره بر مدار شعار مرگ میدمند ودرحالی که در میان مردم جایگاهی ندارند از زبان/مردم حرف میزنند وحقوق ملت را غصب میکنند و در مقام امام جماعت هستند

  • کاربر ناشناس
    0

    واجبات دین ؟؟؟؟ چطور برای نود و پنج درصد مردم امریکا خوب نیست و باید به چشم دژمن بهش نگاه کنن و اونوقت شما ها فرزندان و نوه هاتون شهروندی امریکا را دارین و دلارهایی که از غارت منابع ایران به دست میارین را اونجا سرمایه گذاری میکنید !!! شعار نه شرقی نه غربی چی شد چطور الان مملکت را تقدیم چین و روسیه کمونیست کردین خیانت ها و جنگ ها و کشتارمسلمانان و ضربه هایی که مردم و کشور ایران از روسیه خوردن در طول تاریخ بی سابقه است امریکا و اروپا جز کفار نیستن چطور چین و روسیه کمونیست که خدا را قبول ندارن شدن دوست و برادر ؟؟؟

  • صدرا
    1

    واجبات دین پرهیز از دروغ و ریا و شیره مالیدن سر مردم و ...... هست که شما استادش هستید

  • --
    1

    کاشکی این آقای خطیب تهران (احمد خاتمی، امام جمعه موقّت) نقطه نظراتی که مردم نوشتند رو یکی بهش بده بخونه بد نیست

  • واحد
    0

    فقط مرگ بر دشمن مردم و ملت ایران

  • د
    2

    اکثر نظرات شما چون از جهل و عناد و کج دهنی به روحانیت است در نزد خدا پشیزی ارزش ندار د ، پرونده اعمالتون را با این حرفها و اراجیف و توهین به این سید سیا میکنید ، هر خیر و صلاح و رستگاری است اخر کار با دست امثال همین اخوندها برای ملت ایران رقم خواهد خورد ، هر مصیبت و بدبختی و گرفتاری تو دنیا و بخصوص تو ملت مسلمون است از دست همین شیطان.بزرگ امریکاست ، دشمنی با امریکا چو طاغوت زمان ماست مثل نماز واجب است ، اگر کسی در ظاهر و باطن کینه و نفرت از امریکا و انگلیس و اسراییل و دول غربی نداشته باشه با جبهه دشمنه ، ارام ارام باید فاتحه امریکا و اسراییل را بخوانیم هر چند به مذاق بعضی ها خوش نخواهد امد. مرگ بر امریکا ، مرگ بر انگلیس ، مرگ بر اسراییل و مرگ بر منافقین و کفار ، هر کدام از این شعار ها را با قلب پاک روزانه بر زبان جاری کنید خداوند برای شما حسنه ای را در پرونده اعمالتان ثبت خواهد نمود ، شک نداشته باشید ، بله الان نقدا پرونده مهر و موم و بسته است، فاصله مشاهده و رویت پرونده ، فقط به یک سکته قلبی یا مغزی وابسته است ، پس دور نیست ان زمانی که این گفتار محقق شود ، و از پس پرده چه محشری هویدا شود ، وای بر شما که به خواب خرگوشی فرو رفته اید و متاسفانه با همین تفکر غلط به دیدار خدا خواهید رفت، و خواهید دید با این توهین ها چه مصیبت و گرفتاری برای خود رقم زده اید، خود دانید ، وظیفه این حقیر هشدار است و بس ، خواهی پند گیر و نخواهی مسخره کن ، تا به همدیگر برسیم ، دیدار به قیامت رفیق.

  • یک هموطن که دوست دارد عدالت برای همه باشد
    0

    آقای احمد خاتمی متاسفانه این حرفایی تکراری شما وامثال شما دیگر حتی روی بچه دبستانی ها هم اثرنداردشمایان کاری کردین بارفتارتان که مردم زده شده آمد عین بچه های لحبازوبی منطق فقط بالدین شاخ و شانه برای دنیا بکشیدشماها حتی برای مردم که پشتوانه هر حکومتی هستند هم کوچکترین ارزشی قائل نیستیم اگربودین درهبچ حکومت اسلامی مردم نباید گرسنه بمانند که دست به دزدی و جنایت برای سیر کردن شکمشان بزنن،کاش این همه که ازفصای مجازی بدمیگین رفتار ماموران سد معبر شهرداری بابک زن معلول که ویدئوش را آقای شیخ احسان جابرزاده تهیه کردند را که همه جادست به دست می‌شود را می‌دیدین و متوجه نیستید که چقدر ازمردم وکرفتاریهایشان دورهیتید به همین جهت اکثر مردم شما راازخودشان نمی دانند چون از درد و بدبختی ها وکرفتاریها مردم نه خبر دارین واکر دارین وقتی فقط کارتان روی منبر ستاد دادن هست طبیعتا بی اعتنایی به مردم و وضعیت آنان است کاش می‌دانستید که تعامل با دنیا ودرعین حال قدرتمند بودن بااین شعارهای پوشالی و پوشیده شما پیش نمیرود فقط هم مردم داخل را تاصدایشان درمی آید وگرفتارهستند را بلدید بهشون انگ ضدانقلاب و دین بزنید وببریدسان وبادنیا هم که اصلا اهل منطق گفتگوی دیپلماسی نیستین کاش کمی اندیشه میکردینتا مردم هم دینشان را داشتند هم یک زندگی نرمال اماافیوی عملکرد ضد مردم و باعث زدگی جوانان از دین شده ومقصرس فقط رفتارهای خشن و گفتارهای تکراری بی منطق تان است.امیدوارم در رفتارتان چه در داخل با مردم و چه درسباست خارجی با دنیا تعقل کنید .

  • همشهری
    0

    آقای خاتمی در آخر بیاناتتون فرمودین،من از طرف مردم ازمسئولین تشکر میکنم و...خواستین مشکلات چندین ساله مردم را حل کنند به نظر شما باعث این مشکلات چندین ساله کی هست؟

  • ناشناس
    0

    آیت الله صافی گلپایگانی فرمودند:ما باید رابطه مان را با تمام دنیا برقرارکنیم .این دوگانگی وتناقض است که با روسیه وچین که منافعی هم به ایران نرسانده اند رابطه تنگاتنگی داشته باشیم ونوبت به غرب وآمریکا که رسید قطع رابطه ،مذاکره ومرگ شعارمان باشد.

  • مولوی
    0

    واجبات دین؟ شعار مقدس؟ شما چه کاره ای که برای ملت واجبات دین تعیین کنی؟ تمام شعارهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر انگلیس و مرگ بر شوروی و مرگ بر فرانسه و مرگ بر عربستان و مرگ بر جیبوتی و ... در این چهل و سه سال امروز برگشته سمت ملت بدبخت.چیزی که امروز می بینیم نشون میده تمام اون شعارها معانی تازه ای پیدا کردن از جمله:مرگ بر مستضعف ، مرگ بر آزادی ، مرگ بر صداقت ، مرگ بر جوانمردی ، مرگ بر کارگر زحمتکش ، مرگ بر عقلانیت ، مرگ بر میهن دوستی ، مرگ بر مردم سالاری ، مرگ بر مظلوم ، درود بر فریب و دروغ ، درود بر خیانت و چاپلوسی ، درود بر خفقان، درود بر ظالم . چی شده حاج آقا؟ تریبون مفت پیدا کردی سینه سپر کردی و تو دوران خوشیت واجبات دین برای ما تعیین میکنی؟ اون موقع که جوانهای رشید این مملکت از کشور دفاع میکردن شما حتی نتونستی یک شب تو اهواز دوام دوام بیاری. از ترس به آقای اقبالیان التماس میکردی که همین امشب من رو برگردون عقب.میگفتی این جوانها وظیفشونه که بجنگن منوظیفم اینه که درس بخونم و مجتهد بشم. الان شیر شدی؟ عیار شما را در همین موقعیتها باید محک زد.

  • سینا
    1

    خاتمی : نفرت از امریکا جزو واجبات دین است ؟ چون ما از سال ۵۷ واجبات دین را برای کاسبی بیشتر افزایش دادیم و واجبات دین اسلام شامل نفرت از کشورهای جهان بخصوص آمریکا ، ساخت موشک و تهدید جهان ، اختلاس ، رباخواری بانکهای باصطلاح اسلامی و رانتخواری است و هر کس مخالف است فنته گر ه بوده جای او در کهریزک است .

  • ناشناس
    0

    به یقین میگویم نفرت مامشکلی را حل نمیکنداماآخوندیسم راقطعا متنفع میکندو منافع ارباب خبیث انگلیس شان در تامین میماند

  • بازنشسته
    0

    آقای خاتمی به خداقسم مابازنشسته هاان همه تنفری که ازرییسی دولتش داریم ازامریکاواسراییل نداریم حداقل آنها دروغ گووظالم به ملت وکشورخودشان نیستند

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها