خانواده‌های قربانیان انفجار بیروت: ما را بازی ندهید!

خانواده‌های قربانیان انفجار بندر بیروت در تجمعی اعتراضی مقابل کاخ دادگستری این کشور در شهر بیروت، لغو مصونیت‌ها را خواستار شده و نسبت به بالا گرفتن تنش و بدتر شدن اوضاع هشدار دادند.

خانواده‌های قربانیان انفجار بیروت: ما را بازی ندهید!

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک روسیه، خانواده‌های قربانیان انفجار بندر بیروت، پیش از آنکه دادستانی کل این کشور روز دوشنبه حکم خود درباره اعطای مجوز برای تحت تعقیب قرار دادن عباس ابراهیم، مدیر کل امنیت کل لبنان در پرونده انفجار بندر بیروت را صادر کند، در مقابل کاخ دادگستری این کشور در شهر بیروت تجمع کردند.

آنها با در دست داشتن تصاویر فرزندانشان، دوری از سیاسی‌کاری در روند تحقیقات و لغو مصونیت قضایی تمامی مسؤولانی را که در این پرونده از طرف طارق بیطار، قاضی پرونده برای تحقیق احضار شده‌اند، خواستار شدند.

ابراهیم حطیط، سخنگوی این خانواده‌ها به اسپوتنیک گفت: تجمع امروز خانواده‌ها در واقع یک حرکت پیش‌دستانه قبل از پایان مهلت داده شده برای اعطای مجوز بازجویی از عباس ابراهیم است که امروز (شنبه) به پایان می‌رسد و ما اینجا آمدیم تا به دادستان کل این پیام ساده و روشن را بدهیم که ما را بازی ندهند.

برادر محمد نور دوغان، یکی از کشته‌های انفجار بندر بیروت نیز در این تجمع مسؤول اول انفجار را کل کابینه دانست و احقاق حق برادرش از طریق معرفی مسؤولان انفجار را خواستار شد.

او افزود: آنچه انتظار می‌رود این است که همه مورد بازجویی قرار گیرند و هر کسی که محکوم شد، مجازات شود چرا که خون‌های زیادی در این حادثه به زمین ریخته شدند.

او تاکید کرد که خانواده‌ها تا آخر پیگیر روند تحقیقات خواهند بود تا حقوق شهدایشان محقق شود.

این جمعیت پس از تجمعشان به سمت ورودی ساختمان پارلمان واقع در میدان النجمه حرکت کردند.

محمد فهمی، وزیر کشور لبنان پیشتر با اعطای مجوز برای بازجویی از عباس ابراهیم مخالفت کرده بود.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها