یک وب‌سایت لبنانی نوشت

سکوتِ حاکی از رضایتِ جریان‌های مسیحی لبنان به واردات سوخت از ایران

سکوت جریان‌های مسیحی نزدیک به مقاومت در لبنان در قبال خبر واردات سوخت از ایران بدان معنا نیست که آنها مخالف این موضوع هستند بلکه کاملا برعکس، آنها از هر اقدامی در راستای شکست محاصره لبنان استقبال می‌کنند.

سکوتِ حاکی از رضایتِ جریان‌های مسیحی لبنان به واردات سوخت از ایران

«سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله در سخنرانی هفته گذشته خود از به راه افتادن یک کشتی حامل سوخت از ایران به سمت لبنان خبر داد و این خبر با واکنش‌های بسیاری در داخل و خارجه لبنان همراه بود.

وب‌سایت «النشره» در همین ارتباط به بررسی واکنش جریان‌های مسیحی نزدیک به 8 مارس در لبنان از جمله حزب «التیار المرده» به ریاست «سلیمان فرنجیه» و حزب «التیار الوطنی الحر» (جریان آزاد ملی) به ریاست «جبران باسیل» و نیز جریان مسیحی مخالف مقاومت «القوات اللبنانیه» به ریاست «سیمر جعجع» به این موضوع پرداخت.

در این گزارش آمده، اگرچه حزب‌الله از موضع جریان المرده و فرنجیه به خوبی آگاه است، فرنجیه و المرده علیرغم تأیید ضمنی و ائتلاف راسخ به حزب‌الله و دبیرکل آن ترجیح داده‌اند که به این خبر نصرالله واکنشی نشان ندهند .

النشره افزود، در مقابل محافل بارز وابسته به التیار الوطنی الحر نیز تأکید کردند، «میشل عون» رئیس‌جمهور و جریان متبوعش از ائتلاف راهبردی خود با حزب‌الله، همگرایی استراتژیک و نیز حمایت مقاومت از المرده شرمنده نیستند و بهای آن را باسیل با اصرار بر ائتلاف «مار میخایل»(میان جریان آزاد ملی و حزب‌الله) و نیز روابط محکم با حزب‌الله داد و تحت تحریم‌های آمریکا قرار گرفت.

این وب‌سایت تأکید کرد، سکوت رسمی عون، باسیل و به صورت کلی جریان آزاد ملی بدان معنا نیست که آنها با کشتی حامل سوخت ایران مخالفند بلکه کاملا برعکس؛ آنها از اقدامی در راستای شکست محاصره لبنان و عبور از بحران سیاسی، اقتصادی و مالی ساختگی در استقبال می‌کنند بحران‌هایی که توسط متحدان آمریکا در لبنان و نیز کشورهای حاشیه خلیج فارس تشدید می‌شود.

در ادامه این گزارش به مخالفت جریان مسیحی القوات‌اللبنانیه (نزدیک به غرب و آمریکا) با این موضوع پرداخته شده و به موضع «سزار معلوف» از نمایندگان فراکسیون این حزب در پارلمان لبنان اشاره شده که به دفاع از واردات سوخت از ایران و نیز انتقاد تند و صریح از «دوروتی شیا» سفیر آمریکا پرداخت.

شبکه «الجدید» در همین زمینه خبر داد، پس از این اظهارات، حزب القوات تصمیم به حذف سزار معلوف از گروه واتساپی این حزب گرفت.

در ادامه این گزارش آمده، معلوف اطلاعیه‌ای مبنی بر کنار گذاشته شدن از عضویت در الجمهوریه القویه دریافت نکرده اما رویکردی در این خصوص بویژه پس از انتقاد وی از سفیر آمریکا وجود دارد.

منبع: فارس

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها