تکرار «دوقطبی کاذب»؛ از انتخابات۹۲ تا انتخابات۱۴۰۰

امید ملایی/ روزنامه نگار

تکرار «دوقطبی کاذب»؛ از انتخابات۹۲ تا انتخابات۱۴۰۰

پدیده ایجاد چند «دوقطبی کاذب» در ایام تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری در سال‌های اخیر تبدیل به یک مسئله پرتکرار شده است؛ دو قطبی‌هایی که در آستانه انتخابات شکل می‌گیرد و مردم را عملا در مقابل چند انتخاب کاذب قرار می‌دهد و سردرگمی اجتماعی ایجاد می‌کند، در حالی که اساسا ایجاد این دو قطبی‌ها از اساس خطا است.

در انتخابات سال ۹۲ این دو «دوقطبی» با کلید واژه «مذاکره-عدم مذاکره» مطرح شد و سبب شد که مسیر پیروزی برای کسی که خوش‌بین‌ترین طرفدارش هم گمان موفقیتش را نداشت، فراهم آید!

درحالی که با گذشت چند سال مشخص شد که اگر این «دوقطبی» ایجاد نمی‌شود و مسیر مذاکره و تکیه به توان داخلی کشور به خصوص در مسئله اقتصادی دوشادوش هم جلو می‌رفت حداقل در مسئله اقتصادی امروز به این میزان ضرر نمی‌کردیم و کشور را سال‌ها معطل یک مذاکره ناموفق نگه نمی‌داشتیم.

با نزدیک شدن به انتخابات ۱۴۰۰ مجدد این «دوقطبی» درحال شکل‌گیری است؛ طرفداران مذاکرات وین بازهم در تلاش هستند که به مردم القا ‌‌کنند که اگر مذاکرات شکل بگیرد وضعیت اقتصادی بهبود می‌یابد؛ اما پاسخ نمی‌دهند که عملا در موازات مسیر مذاکره می‌خواهند چه برنامه اقتصادی برای کشور داشته باشند و چطور از ظرفیت اقتصادی کشور استفاده می‌کنند؟ این موضوع باید برای مردم تبین شود و جلوی ایجاد مجدد این «دوقطبی» در انتخابات آتی به سرعت گرفته شود وگرنه احتمالا همان آش و همان کاسه ۹۲ تکرار می‌شود

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • و
    0

    آقای ملایی ریاست جمهوری برای اصولگراها گندم ری است

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها