امیرحسین قاضی زاده نامزد دوره سیزدهم انتخابات ریاست جمهوری در گفت و گو با خبرفوری مطرح کرد

شبهای آخر رقابت، به من گفته شد از کاندیداتوری انصراف دهم / با چه سندی اتهام خرافه می‌زنند؟ / در جلسه با رئیسی، همتی از زاکانی گلایه داشت / روحانی برود گوشه‌ای استغفار کند / ردصلاحیت لاریجانی غیرمنتظره بود

امیرحسین قاضی زاده که در انتخابات ریاست جمهوری در زمره نامزدهایی بود که تا پایلن در عرصه ماند، به خبرفوری گفت: برخی ها به من می‌گفتند انصراف بده بعضی ها هم می گفتند این کار را نکن اما نتیجه انتخابات کاملا مشخص بود.

شبهای آخر رقابت، به من گفته شد از کاندیداتوری انصراف دهم / با چه سندی اتهام خرافه می‌زنند؟ / در جلسه با رئیسی، همتی از زاکانی گلایه داشت / روحانی برود گوشه‌ای استغفار کند / ردصلاحیت لاریجانی غیرمنتظره بود

امیرحسین قاضی‌زاده، نماینده مشهد در مجلس، از جمله چهار نامزد انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم بود که تا پایان در گردونه رقابتها ماند و نگذاشت به او برچسب پوششی بزنند.

او که عطای نایب رئیسی مجلس را به لقای پاستور بخشید، در گفتگو با خبر فوری به بیان ناگفته‌های آنچه در انتخابات گذشت، پرداخت.

☆☆☆

خبر فوری : انتخابات تمام شد اما مشکلات مردم تمامی ندارد، مثلا نارضایتی‌ها از قطعی برق به اوج رسیده است. از نظر شما چقدر سومدیریت ها در قطعی برق موثر است؟

در هر اختلالی در وضعیت کشور سومدیرتی دخیل است، اما این سومدیریت در امر قطعی برق ناشی از عدم مدیریت در درازمدت است نه امر حاد. در حال حاضر به علت کاهش شدید بارندگی تولید برقی آبی کاهش یافته است و از طرف دیگر بهه علت تگرمای شدید افزایش مصرف داریم و برهم خوردن عرضه و تقاضا مسائل حاد ایجاد شده است. به دلایلی از قبیل توقف برنامه های توسعه برق هسته ای، عدم سرمایه گذاری در توسعه زیرساخت های نیروهای تولید انرژی بادی، خورشیدی و گازی و عدم تصحیح مصرف برق در دستگاه های مصرف کننده اکنون مسئله به شکل قطعی برق دامنگیر کشور شده است.

مدیران دولت به دنبال بازنشستگی و پاداش های عجیب و غریب هستند

خبر فوری : گفته می شود بی نظمی در قطعی برق به نوعی شاید هدفدار است تا مردم عصبانی شوند، نظر شما چیست؟

در دوسال اخیرمدیریت در کشور رها شده است و انگار که مدیران دل و دماغ کار کردن ندارند و خسته هستند که به نظر من این خستگی شرایط حاضر را پیش آورده است. برای اینکه بگویم بی نظمی در قطعی برق اقدامی برای خرابکارای است نیازمند شواهد هستم، اما تا جایی که بخواهید شواهد برای خستگی مدیران داریم. بسیاری از مدیران کنونی به دنبال رفتن در شرکت های دولتی و سفیر شدن هستند و یا تلاش دارند در دولت کنونی بازنشسته شوند تا پاداش های عجیب و غریب شان را بگیرند که البته به تازگی متوجه شدم مدیران توانیر نیز جز مدیرانی هستند که در سیر بازنشستگی قرار دارند و دنبال کارهایشان هستند تا در دولت کنونی بازنشسته شوند.

نمی دانم چرا برخی ها دوست دارند همه جا اظهار نظر کنند و کسی نیست به آنها بگوید اگر حرف نزدید چه می شود؟

خبرفوری: گفته های آقای سلیمی نمین در مورد پیش گویی که به شما گفته است شما رئیس جمهوری می شوید که منجر به شکایت شما از ایشان شد مطرح است، آیا کسی به سراغ شما آمد و چنین پیش بینی ای کرد؟

من خیلی تاسف خوردم برای اینکه بنده انتخابات به عنوان استاد دانشگاه و فردی که کار علمی کرده است وارد انتخابات شدم و این چنین فردی را متهم به خرافه می کنند که از نظر من کار ناپسندیده ای بود. ما قصد داشتیم سنگ بنای این را در کشور بگذاریم که کشورداری نیاز به فکر و علم و کار مبتنی بر مستندات دارد. نمی دانم چرا برخی ها دوست دارند همه جا اظهار نظر کنند و کسی نیست به آنها بگوید اگر حرف نزدید چه می شود؟ ایشان قبل از انتخابات مصاحبه ای کرده بود که آقای قاضی زاده قطعا انصراف می دهد، ظاهرا انتخاب ایشان کسی بود که در عرصه انتخابات نبود چون برای تمام کاندیداها اظهار نظر کرده بودند. پشت صحبت های آقای سلیمی نمین فضای رسانه ای پرفشار بود که این خبر کذب را تا روستاها هم برده بود ولی تکذیب خبر منتشر نشد و از نظر من دین شرعی دارد. مردم این فضا تغییری که در فضای مناطرات ایجاد شده بود و تلاشی که برای عدم مشاجره و ارائه ایجابی موضوغات داشتیم علاقه داشتند.

خبرفوری: خیلی از منتقدان شما معتقد بودند که باید شما از انتخابات کناره گیری کنید خصوصابعد از صحبت های رهبری در مورد انتهاب رئیس جمهور با رای بالا؛ علت اصلی اینکه در میدان ماندید چه بود؟

من دو دلیل پایه ای داشتم برای ماندن در انتخابات، یکی این بود که گفتمان ما در انتخابات سیاسی نبود بلکه اجتماعی بود و من در حوزه های مثل بورس، سربازی و کنکور ورود یافتم و افرادی بودند که به من می گفتند تو اگر در انتخابات نباشی یا رای نمی دهیم و یا رای سفید می دهیم. نکته دوم این بود که خیلی از مخالفان اعلام می کردند که حضور ما سوری است و اگر ما هم از صحنه میرفتیم کار درستی نبود

من در حوزه های مثل بورس، سربازی و کنکور ورود یافتم و افرادی بودند که به من می گفتند تو اگر در انتخابات نباشی یا رای نمی دهیم و یا رای سفید می دهیم

خبرفوری: آیا در زمان انتخابات پیشنهاداتی به شما برای حضور در کابینه شد؟

این نه در شان آقای رئیسی بود و نه من؛ ما باید وظیفه مان را به انقلاب ادا کنیم. حضرت آقا اعلام کردند که حتی رای نیاورده ها هم در انتخابات پیروز هستند. در زمان انتخابات از دو طرف با من تماس گرفته شد که مصلحت است انصراف بدهید و تعدادی هم می گفتند مصلحت نیست که انصراف بدهید حتی وحدت نظری قوی ای هم در مورد انصراف نبود و شاید انصراف ما باعث سواستفاده دشمن می شد. در چند روز آخر کاملا واضح بود که آقای رییسی رای قاطع در دور اول کسب می کند و نگرانی برخی از دوستان در مورد دور دوم افتادن انتخابات مرتفع شده بود.

خبرفوری: آقای حقانیان در یادداشت اشاره می کنند که فشارها برای کناره گیری زیاد بود، آیا این موضوع برای شما هم به همین شکل بود؟

بسیار تماس ها با من گرفته شد اما فشار نمیشه گفت از بلکه از سر خیرخواهی برای انتخابات بود.

خبرفوری:آیا به تهدید هم رسید؟

خیر، کسی با زبان تهدید با من صحبت نکرد.

انتشار خبر کذب انصرافم از طرف خبرگزاری صدا و سیما به اعتبارشان آسیب زد

خبرفوری:اخبار صدا و سیما مبی بر انصراف شما پخش شد تحلیل شما چیست؟

بچه های ستاد به کمیسیون نظارت بر تبلیغات انتخابات شکایت کردند که البته من پیگیر نشدم چون زمانش گذشته بود. جریان از این قرار بود که من در گفت و گوی ویژه انتخاباتی شبکه دو حضور داشتم و هم زمان با حضورم خبرگزاری صداوسیما انصراف بنده را منتشر کرد که خود من هم شکه شدم. من مراجعه نکردم چون مشغله زیادی داشتم. البته به اعتقاد من در شکل کلی انتخابات این اتفاق تاثیر زیادی نداشت. معتقد هستم بیشتر از اینکه به من ضربه زده باشد به اعتبار خبرگزاری صدا و سیما ضربه زده است که اگر اخبار دیگری منتشر شود قابل استناد نیست.

خبرفوری: نظر شما در مورد عملکردصدا و سیما در بازه انتخابات چه بود؟

به جز انتشار اخبار کذب انصراف من در بازه انتخابات فرصت های خوبی قرار داده بودند.

در چند روز آخر کاملا واضح بود که آقای رییسی رای قاطع در دور اول کسب می کند و نگرانی برخی از دوستان در مورد دور دوم افتادن انتخابات مرتفع شده بود

خبرفوری: آیا به شما پیشنهاد میشد که مثل بقیه نامزدها در مشاجرات مناظره ها سهیم باشد؟

بله، خیلی تلاش می کردند. معتقد بودند که فهم مناظره قطبی سازی و درگیری است اما من خواستم پیک بار بر اساس آرمان دینی خود عمل کنیم و به من گفتند که این اقدام رای ندارد. به نظر من موضوع فقط رای نیست و دوم اینکه مردم باید برداشت خوب داشته باشند کما اینکه بازخورد خوبی داشتم.

خبرفوری:یکی از انتقاداتی که به فضای انتخابات شد این بود که نامزدها بعد از مناظره هیچ مشکلی باهم ندارند، جو بعد از مناظرات چگونه بود؟

خود من که در مناظره ادب را رعایت می کردم اما فردی که نسبت به او بی ادبی می شد گله مند بود. مثلا آقای رئیسی بعد از یکی از مناظره ها که به ایشان توهین شد گفت بالاخره قبر و قیامتی هم هست.

خبرفوری: از دیداری که آقای رئیسی بعد از انتخابات با نامزدها داشتند چه خبر؟

ابتکار خوبی آقای رئیسی به عمل آوردند که جدید بود و در این جلسه گفتند که کشور را باید با هم اداره کنیم و اگر فکری دارید و کسی را می شناسید معرفی کنید و ما این جلسات را ادامه خواهیم داد و دوستان هم نظرات کلی شان را اعلام کردند و بنده هم کتاب های دولت سلام را به ایشان اهدا کردم. شنیده ام تیمی را تدارک دیده اند که نظرات دیگران را مورد بررسی قرار دهند.

آقای رئیسی بعد از مناظره و توهین ها گفت بالاخره قبر و قیامتی هم هست

خبرفوری: آقای رئیسی آیا به شما برای مسئولیت و حضور در کابینه شان رجوع کردند؟

تا کنون بررسی های زیادی آقای رئیسی داشتند و به افراد زیادی هم مراجعه کرده اند اما به نظر من هنوز برای نتیجه گیری زود است. خود آقای رئیسی با کسی شخصا صحبت نکردند.

خبرفوری: گفته می شود وزارت آموزش و پرورش برای شما مناسب است، نظر شما چیست؟

پنج، شش تا جایگاه برای من در دولت مطرح شده است اما من اصلا به این شکل فکر نمی کنم وظیفه همه ما کمک به دولت است اما به این معنا نیست که باید در دولت حضور داشته باشیم من حتی در مجلس هم می توانم به دولت کمک کنم. برای بودن در دولت باید جایی باشد که دولت نیاز دارد و کس دیگری برای جایگاه مدنظر ندارد.

خبرفوری: آیا حاشیه‌ای از مناظرات بود که بخواهید به آن اشاره کنید؛ نحوه ورود و اتفاقاتی که در آن رخ داد؟

به عقیده من مناظرات خوب طراحی نشده بود و در آن اعتراضی که کردیم و در مناظره آخر آن ۷ دقیقه ای که به ما دادند وضعیت کمی بهتر شد. شما وقتی می‌گویید می‌خواهیم کشور را اداره کنم یک اولویت‌هایی را دارید؛ یا نگاه من به مجموعه مسائل کشور این است و یا اینکه کسی بگوید برای ۱۰۰ تا موضوع برنامه دارم و این بی معنی است. باید بگوید اولویت های من این است و نوع تفکر این است و اینطور می‌خواهم عمل کنم‌؛ این موضوع در نمی امد و از داخل آن لپ‌لپ سوالی خارج می‌شد و شما باید به آن سوال پاسخ می‌دادید.

پنج، شش تا جایگاه برای من در دولت مطرح شده است اما من اصلا به این شکل فکر نمی کنم وظیفه همه ما کمک به دولت است اما به این معنا نیست که باید در دولت حضور داشته باشیم

سوال در می‌آمد و حتی ۵ یا ۶ ثانیه اجازه نمی‌داد تا ذهنت را برای آن سوال اماده بکنی و یا حتی یادداشتت را در آن حوزه پیدا کنی. و در ۳ دقیقه باید برنامه را به مردم می‌رساندی.

مناظره برای این است تا تفاوتها دیده شود یعنی قاضی زاده هاشمی میامد و می‌گفت طرز تفکر من برای اداره کشور این است و دیگران سوال یا نقد می‌کردند؛ این مناظره میشد و این خیلی شکل مناظره واقعا نبود. به همین خاطر دوستان هم به حاشیه می‌‌رفتند و حرفهای خودشان را می زدند. در مناظره دوم به آقای جلیلی اعتراض کردم و اینکه شکل مناظرات را عوض می‌کنید.

آقای حیدری درچارچوب کار خودش عمل می‌کرد و دقیق طبق برنامه کار خودش را اجرا می‌کرد و به وظیفه ‌اش عمل میکرد.

مناظرات خوب طراحی نشده بود. برای همین اعتراض کردیم

خبرفوری: وارد فضای پس از انتخابات بشویم و بخصوص بعد از دولت آقای روحانی که صحبتهای مختلفی مطرح است؛ اینکه آقای روحانی قرار است بعد از دولت کجا برود و چه مسئولیتی را بر عهده بگیرد؛ بعضی ها میگویند رئیس تشخیص مصلحت نظام خواهد شد و برخی معتقدند شاید آقای روحانی قطع محاکمه مطرح شود و این فضاها جلو برود؛ تفسیر شما از این ماجراها چیست و فکر میکنید چه آبنده‌ای در انتظار آقای روحانی است؟

من که پیشگو نیستم ولی فکر کنم آقای روحانی مانند این راهبه‌های مسیحی یک دیر و یا جایی پیدا کند و تمام ایام را استغفار کند و سپس از ۸۵ میلیون جمعیت ایران حلالیت بخواهد . من اگر ببینم کاری را نمی‌توانم انجام بدهم نباید ۸ سال آن را ادامه دهم. آقای روحانی فکر می‌کرد میتواند با یک مسیری کار را جلو ببرد، ۴ سال که گذشت و دید نمی‌تواند نباید ۴ سال دیگر ادامه می‌داد. دوره آقای روحانی که تمام شد ولی آیا به اینهمه نفرت و گله‌مندی مردمش می‌ارزد و بعقیده من نمی ارزد. ایشان در ۴ سال دوم نباید کاندیدا می شد و به مردم می گفت من ۴ سال تلاشم را کردم و دیگر نمی‌توانم ادامه دهم. البته ایشان ترددش دیگر راحت نیست هر کجا برود دیگر نمی‌تواند بین مردم راحت زندگی کند ؛ حداقل تا ۴ الی ۵ سال که مردم از آن خاطره دارند تا کم کم خاطره آن بین اذهان مردم کمرنگ گردد. البته آقای روحانی در دوران ریاست جمهوری کیش و جاهای تفریحی می‌رفتند و البته بحث تفریح نیست و صحبت از رفت‌وِآمدهای اجتماعی است که آیا می‌تواند بین مردم راحت زندگی کند یا نه؟ حالا اینکه چه جایی می روند باید دید مقام معظم رهبری چه تدبیری درباره ایشان دارند؟ از سمت نمایندگان مجلس شورای اسلامی چند تا شکایت از ایشان شده است و گزارش هایی مجلس تهیه کرده است و به تصویب رسیده است و به قوه قضائیه فرستاده شده است. طبیعا کمیسیون اصل ۹۰ و مجلس وظیفه دارد که این موضوع را پیگیری کنند.

آقای روحانی مانند این راهبه‌های مسیحی یک دیر و یا جایی پیدا کند و تمام ایام را استغفار کند و سپس از ۸۵ میلیون جمعیت ایران حلالیت بخواهد

خبرفوری: ملاحظه ای که خیلی مطرح است که اغلب روسای جمهور بعد از انقلاب عاقبت بخیر نشدند و آیا برای آقای روحانی اتفاقی خواهد افتاد یا نه؟

یک بحث در ساختار است و یک موضوعی که من طرفدار نظام پارلمانی هستم این است که معتقدم برای کشور ما نظام پارلمانی بیشتر کاربردی است تا نظام های نیمه ریاستی. چون در نظام های نیمه ریاستی همه می گویند ما قدرت نداریم. به نظرم ‌حداقل در فاز رشد که ۳۰ الی ۵۰ سال است کشور پارلمانی گردد و سپس بخواهیم به سمت نظام های نیمه ریاستی برویم. کشورهایی مانند ژاپن، آلمان، استرالیا و مالزی همه دارای نظام پارلمانی هستند. کشور ترکیه زمان رشدش در دوران نظام پارلمانی بوده است و این موضوع در کشورهای در حال توسعه تجربه شده است . زمانی که قانون اساسی را تغییر می‌دادند باید پست ریاست جمهوری را حذف می کردند و نه نخست وزیری را. لازم است تا احزاب در کشور قدرتمند تر گردند و چند حزب درست و حسابی کشور داشته باشد.

خبرفوری: در انتخابات خیلی از منتقدان شما معتقد بودند که ایده‌ها و نظرات شما خیلی پوپولیستی است؛ یعنی از مسئله بورس تا مسائل کنکور و سربازی. نکته شما در مورد این انتقادها چیست؟ آیا این مسائل در مجلس دنبال خواهید کرد یا نه؟

کسی که می‌گوید پوپولیستی، باید بگوید مسئله هست یا نه؟ بع هم دولت آمد تا مسائل مردم را حل کند. برای بورس من راهکار دارم و آقای رئیسی رای آورد بورس سبز شد، اصل برنامه بورس اعتماد است که یک دولتی میخواهد از بازار سرمایه حمایت کند و به ۳ روز آن اعتماد را به بازار برمی گرداند. در رابطه با ۵۰۰ میلیون تومان که همین امروز اعلام شد که وام ازدواج برای زوجین ۲۵۰ میلیون تومان است . وام مسکن هم ۲۵۰ میلیون که تصویب شده بود. آن زمان که من این صحبتها را کردم براساس مصوبات قانون بودجه و قانون جهش تولید مسکن بود. اگر آقایان قوانین را نمی خوانند تقصیر من چیست؟ من گفتم ۱۰ درصد نقدینگی که شما بصورت رانت به اشخاص خاص می‌دهید ما به اشتغال افراد وصل میکنیم؛ یعنی برای کسی که تسهیلی برای وام کارگاهی میگیرد ، ما میگوییم که لیست افراد شاغل را باید داشته باشم و با حقوق و حق بیمه که من بتوانم وام دهم.

برای بورس من راهکار دارم و آقای رئیسی رای آورد بورس سبز شد

خبرفوری : بعد از انتخابات طرحی در مجلس مطرح شد بعنوان طرح صیانت از حقوق کاربران فضای مجازی که خیلی پر حاشیه بود و بعضی ها معتقدند با این طرح محدودیتهای برای فضای مجازی حاصل گردد؛ در بین امضا کنندگان این شما هم وجود داشت، آیا قرار است فضای مجازی محدود گردد ؟

ما یک حقی داریم و آن بحث حقوق افراد در فضای مجازی است. زمانی که از بستر فضای مجازی خرید میکنم طرف من کی هست؟ اگر کلاهبرداری کرد چه میشود؟ الان کرونا باعث گردید که اقتصاد دیجیتال گسترش پیدا کند. چه کسی مسئولیتها را می‌پذیرد؟ شما بعنوان خبرفوری ثبت هستید و مسئول شما مشخص است و اخباری که میزنید نسبت به بقیه پاسخگو هستید و ممکن طرف از شما شکایت بکند؛ ولی این کانالهای عجیب و غریب در این مدت انتخابات کلی از بنده شایعه سازی کردند و آبروی بنده را بردند؛ آیا این حق‌الناس نیست؟ از چه کسی باید شکایت کنم؟ اصلا بحث فیلترینگ مطرح نیست و از ابتدا نیز این موضوع مطرح نبود، منتها یک عده افراد حقه‌باز بخاطر اینکه اذهان عمومی را مسموم کنند ،می روند فیلترینگ اینستاگرام را مطرح می‌کنند که اصل آن حرف خوب زیر سوال برود. هر پلتفرمی که ما بتوانیم جلب همکاریش را بکنیم نیاز به فیلترینگ ندارد، پلتفرم داخلی یا خارجی باشد.

یک عده افراد حقه‌باز بخاطر اینکه اذهان عمومی را مسموم کنند ، می روند فیلترینگ اینستاگرام را مطرح می‌کنند که اصل آن حرف خوب مجلس زیر سوال برود

خبرفوری: نکته‌ای را می گفتند که اگر کاربران در شبکه‌هایی که فیلتر هستند فعالیت کنند جرم محسوب می شود آیا این موضوع در طرح بود یا خیر؟

تا جایی که یادم هست این موضوع نبود. این وسط یک اتفاقی افتاد و اینکه بعضی از دوستان ما تبصره‌هایی داشتند که آن را اعلام کردند که به نام طرح نوشته شده است. دز طرحی که من خواندم و امضا کردم چنین موضوعاتی نبود. اگر چنین مواردی باشد بنده امضا خود را پس میگیرم و موافق چنین طرح هایی نیستم. نباید از حد تعادل بگذریم، مسئله ما با صاحبان پلتفرم و وزارت ارتباطات است و با مردم کاری نداریم.

خبرفوری: شما عضو ستاد ملی مقابله با کرونا هستید؛ این روزها احساس می کنید که ستاد ملی کرونا برنامه ای برای مدیرت کرونا در کشور ندارد؛ چه خبر در مدیریت مقابله با کرونا است؟ با اینهمه ماجراها از پیکی به پیک دیگر وارد میشویم و واکسن که اوضاع خیلی خوبی ندارد و مردم برای زدن واکسن به کشورهای دیگر مهاجرت مبکنند ؛ تحلیل شما از این ماجرا چیست؟

کرونا یک بیماری مدیریتی است تا یک بیماری بهداشتی و درمانی. در همین فضای کرونا و قبل از آمدن واکسن توانستند کرونا را مدیریت کنند. دو کشور میلیاردی داریم، هندوستان و چین . چین توانست مدیریت کند و هند نتوانست در حالیکه هر دو کشور واکسن تولید می‌کردند. چون نظام مدیریتی چین با هندوستان متفاوت است. در اروپا کشوری مانند انگلیس نمی تواند مهار کند ولی بعضی کشورهای کوچکتر می تواند مهار کند. وقتی که یک مدیریت قابل اعتماد و دارای سرمایه اجتماعی موثر و مقتدر باشد ؛ دو عامل دارد یکی مردم را باور داشته باشد و دوم اقتدار از آن ببیند و نه تضرع، این دو عامل کرونا را مدیریت میکند. الان در ایران هرچه از مرکز به سمت محیط برویم میزان رعایت پروتکل های بهداشت کاهش پیدا میکند و کمترین رعایت پروتکل‌ها در استان سیستان و بلوچستان و استانهای مرزی است. نشان میدهد مردم مرزی ما درطی سالها عدم برخورداری داشتند از اینکه دولت به فکر آنها هست؛ شک دارند و بنابراین حرف ان ها را باور نمیکنند. مشارکت در سیستان و بلوچستان بخاطر فعالیت شوراها و اماکن جنبه های مذهبی هست که خیلی موثرند. کنترل کرونا از وظایف وزارت بهداشت نیست و کنترل کرونا یعنی کنترل مرزها و مرزبانی باید وارد گردد و مرزها مسدود شوند. وزارت بهداشت برای عدم رعایت پروتکلها میتواند ناظر بفرستد و تذکر دهد. این بسیج امکانات و .. یک مدیریت قوی میخواهد. مسئله جلسات نیست واصل خروجی آن جلسات است. اینکه دولتی بتواند تصمیمات خود را تا آخر به نتیجه برساند این اتفاق نمی افتد.

خبر فوری : اظهارنظری رسانه‌ها از شما در فصای مجازی تیتر زدند که جمهوری اسلامی در ۱۰ سال آینده یکدست می‌شود؛ ماهیت این جریان چیست؟

خبرنگار ایلنا از من پرسید که همه ارکان یکی شود خوب است یا نه؟ من گفتم ممکن مشکلاتی را ایجاد کند ولی چون مردم از دعوا خسته شدند تصمیم گرفتند تا کار را دست یک نفر دهند چه بسا این برای یک دهه برای کشورلازم باشد و یک تکانی بخورد؛ بیان مطلب این بود . حالا بی‌بی‌سی، من و تو و بعضی عناصر داخلی روی لن تحلیل گذاشتند این از خلافهای بزرگ بود. یک عده برای اینکه خلاف خودشان را تدوین کنند اخلاق را زیرپا می‌گذارند. وضع ما در اجرا و خدمات دهی به مردم خیلی بغرنج است که وقت دعوا نیست و همه یک ید واحده بشوند و کار را محکم جلو ببرند و این کمک کننده است.

خبر فوری: آقای امیر حسین قاضی زاده هاشمی تقریبا در انتخابات ۱۴۰۰ چقدر خرج کردند؟

راستش من عددی نمی‌توانم به شما بدهم و به این خاطر من یکسر درگیر برنامه های تلویزیون و...بودم که هزینه ای نداشت. ما چون دو الی سه گروه از بچه‌ها فعالیت کردند و این افراد خودشان بانی پیدا می کردند و پولی میگرفتند و امورات ستاد را اداره میکردند . البته ستاد به آن معنا نداشتیم و خیلی از استانها ستاد نداشتیم و بیشتر فعالیت در تلویزیون و فضای مجازی بود. البته بررسی نکردم و برای انتخابات ریاست جمهوری اندک است که نیاز به بررسی نیست. چون تلویزیون فضای رایگانی در اختیار قرار داده بود دیگر نیازی به تبلیغات بنر و پوستر نداشتیم.

ستادهای من برای هزینه تبلیغات، خودشان بانی پیدا می‌کردند. نمی‌دانم چقدر پول صرف تبلیغات شد

خبر فوری: یکی از کاندیدا از بازخورد فضای صدا و سیما راضی نبود و می گفتند اگر ما وقتی که برای شبکه استانی گذاشتیم و برنامه ضبط کردیم، کار دیگری را انجام می‌دادیم شاید بازخورد بیشتری می‌گرفتیم؛ نظر شما چیست؟

من امکان رایگان استفاده از استودیو تلویزیون بود و نیروی انسانی داشتیم. اگر می‌توانستیم انیمیشن و اینوگرافی درست کنیم و ‌‌...برنامه‌ش فراهم نبود و از امکانات موجود استفاده کردم.

خبرفوری : در مجلس رابطه شما با آقای لاریجانی نزدیک بود و تعاملات مختلفی را داشتید ، عدم احزاز ایشان خیلی پر سروصدا بود ؛ نظر شصی شما چیست؟

اطلاعات دقیقی ندارم و نمیدانم دلیل اینکه ایشان صلاحیتش احراز نشده است چیست؟ بالاخره موضوعی بین شورای نگهبان و ایشان است و بنابراین نمیتوانم اظهار نظر کنم. ولی موضوع غیر منتظره بود که اتفاق افتاد و چون تقارن اطلاعاتی ندارد نمی‌توانم قضاوت کنم.

خبرفوری: برداشت شما از صحبتهای رهبری چه بود ؟ موضعی که ایشان گرفتند؟

نشان میدهد که حضرت آقا نکاتی را دارند، اما حالا نسبت به شخص آقای لاریجانی نیاوردند و کلی گفتند. دو باری که اشاره کردند و کلی گفتند و دفتر حضرت آقا پیگیری و رسیدگی میکند.

ردصلاحیت لاریجانی غیرمنتظره بود... در مورد آقای پزشکیان فکر می‌کردم تایید می‌شوند

خبر فوری: برای عدم احراز صلاحیتها کسی به شما مراجعه نکرد؟ایا شورای نگهبان برای برنامه ها شما را نخواستند؟

من در مقامی نبودم که کسی مراجعه کند. من خودم از قبل برنامه را برای حضرات فرستادم و خدمت چند نفر فرستادم و به معنای خواستن و باز خواستن نبود. بنده چون کمتر شناخته شده بودم و برنامه ها و گزارش های اجمالی برای چند نفر از آقایون فرستادم. خدمت ۱۲ نفر رفته باشم و گفتگو گروه باشم، خیر انجام ندادم. به نظرم مفید بود و بنده با دست پر اومدم. در مورد آقای پزشکیان فکر می‌کردم تایید می‌شوند و به بعضی از کاندیدها نامه زدم به رعایت ادب و اخلاق و اینکه فضای مناظرات به جنگ تبدیل نکنیم.

مشروح گفتگو را می‌توانید در ادامه ببینید:

گفتگو از: امید ملایی

منبع: خبر فوری

17

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 26
  • ل
    0

    اگر دکتر زاکانی نبود دولت سوم روحانی تشکیل می شد..

    نظرات شما -
    • کاربر ناشناس
      0

      زاکانی غیر از ناسزاگویی و فحش چیزی نمیدانهحرفهاش بی پایه و اساس ه

    • رضا سان
      0

      آخه این چه حرفیه؟؟؟؟؟؟ این کاندیدای پوششی بی ادب چیزی نبود ونیست که ارزشِ .......

  • داروغه
    0

    اگر یه پست چرب و چیلی بهش بدید دیگه حرف نمیزنه

    نظرات شما -
    • رضا سان
      0

      خب دیگه باید صبور باشیم وببینیم.......

  • ناشناس
    0

    آقای روحانی ،جهانگیری،اردکانیان وبعضاخیلی از وزرا،مقامات ومدیران دولت تدبیر وامید بایدمحاکمه شوندمردم ازروحانی وجهانگیری نمی گذرندببین مملکت را به کجا کشیدن، دراین گرمای طاقت فرسا مردم بایدباقطعی برق بسوزند وبسازنداون ازوضع ارز وبی ارزش شدن فاجعه بارپول ملی اون ازوضع گرانی اجناس وارزاق عمومی اون ازوضع مرغ وتخم مرغ وگوشت وروغن نباتی و،صف های که مردم مجبوربه تحمل آن بودنداون از وضع مسکن،اون ازوضع رانتخواران ورونق ونفوذجاسوسان وقاچاقچیان ونجومی بگیران، دولت تدبیر وامیدوکسانی که مردم را به این روزانداختندنباید قسردربروند،بله درسته بالاخره قبر وقیامت وحساب وکتابی هم هست اگرآقای روحانی تا آخرعمرش هم استغفارکندبازباید جوابگوی حق الناس باشد

  • احمد
    0

    شورای نگهبان تکمیل کننده پازل دیکتاتوری است

    نظرات شما -
    • علی
      0

      حرف بی دلیل و منطق نزنید

    • ناشناس
      0

      علی اقا منطق و دلیل فراوانه اما برا کسی که چشم بینا داشته باشد

  • رحمان
    0

    رد صلاحيت شد ،،،،،،تا بدون رقيب راي بياورد

  • رضا سان
    0

    از پس سوالات خبر فوری بر اومدی( تقریبا) بنده بعنوان فردی از افراد جامعه برای شما آرزوی موفقیت میکنم.... واما شما چرا به این صراحت در مناظرات و....صحبت نکردید البته درفهوای کلام شما هنوز بوی انحصار طلبی به مشام میرسدخود را از این جماعت تمامیت خواه جدا کنید ( اگر داستان پیشگوئی را درست گفته باشی) آینده درخشانی در انتظارته جوان و شجاع( مقاومت در برابر کاندیدای سوری و.....) بهرحال بنده بعنوان فردی از عوام واابته اصلاح طلب به معنای واقعی از تفکر شما وادب شما در این مصاحبه استفاده کردم..، قدر خود را بدانید مردم ایران بسیار باهوش هستند

  • فتاحی
    0

    اتفاقا ردصلاحیت لاریجانی کار خدا ،بجا و شانس مردم بوده . خدا رو شکر

  • بهرام
    0

    مصاحبه بسیار مزخرف . سئوالات کاملا بی هدف . چه اصراری هست که حرفهای تکراری بی سر و ته مطرخ شود ؟ الان چه نتیجه ای گرفتید ؟

  • ماس موسیر
    0

    ایشان آدم با اخلاقی است اما واسه ریاست جمهور زودش بود زاکانی خیلی منم منم میکرد خلاصه ابر و ماه خورشید و فلک و کل سیستم آقای رییسی عادل را میخواست این یعنی باید رییس‌جمهور میشد الحمدلله مملکت یکدست دست تمامیت خواهان است با اینکه آقای رییسی را مردی درستکار و با تقوا میدانم اما اصول گراها دیگر هیچ بهانه‌ای واسه کم کاری ندارند انشاءالله دولت رییسی بتواند مثل سید جلیل القدر آقای خاتمی شکوفایی اقتصادی و صلح جهانی به ارمغان بیاورد درود بر سه سید فاطمی خامنه‌ای خاتمی رییسی

    نظرات شما -
    • سیر
      0

      چرا به بقیه برچسپ میزنید؟اصولگرا هم مثل اصلاح طلب یه جناح سیاسیه و قطعا هر دو جناح طرفدارانی داره وقتی شما به اصولگرا ها میگید تمامیت خواه اونا هم به اصلاحطلبا میگن تجزیه طلب! یاد بگیرید نظراتتون رو بدون برچسپ زدن به این و اون و توهین اعلام کنید!

    • علی
      0

      دوست عزیز اقای رییسی چندین بار گفتن که عضو هیچ گروه سیاسی نیستند و به صورت مستقل در انتخابات شرکت کردند لطفا شما هم ایشون رو قاطی احزاب نکنید. دولت جدید هیچگاه مثل اقای خاتمی نخواهد بود اقای خاتمی چه کردند که این همه تعریف میکنید!! انشاالله که با مدیریت درست همه مشکلات مرتفع خواهد شد

  • کاربر ناشناس
    0

    آقای همتی از صحبت ها ایکه می کرد مشخص بود که مناسب کشور داری نیست و نمی تواند و اگر هم انتخاب میشد نمی توانست ادامه دهد

  • علی آقا
    0

    برادر عزیز آقای قاضی زاده هاشمی؛شما که از اول میدانستی پیروز این انتخابات کیست پس برای چی اومدی تو میدون؟حتی یه بچه پنج شش ساله هم میدونست برنده اصلی انتخابات کی هست پس برای چی خودتو علاف اینا کردی؟؟

  • هموطن
    0

    یکی از کارهایی که باید رییس جمهور انجام دهد تا موفق شود جلوگیری از باج خواهی بعضی از نمایندگان مجلس است متاسفانه بعضی از نمایند ها فرماندار و وزیر و استاندار و را تحت فشار قرار می دهند تا فلان شخص مدیر فلان اداره یا موسسه شود این باج خواهی ادامه پیدا می کند شخص که مدیر شود نه تنها کار انجام دهد بلکه خرابتر می کند و تبعات ان ادامه...

  • قربانعلی
    0

    جناب دکتردراین نیمچه مصاحبه آتیه نگری کرده مثل همه وهمه .دردولت روحانی مثل همه دولت‌های گذشته با جیب خالی میان وبا جیب پر خارج می‌شوند وبعضی ها هم که ازقبل جیبشان را پرکرده اند جیب فک وفامیل را پر میکنند مثل اصل ۴۴ وسازمان نه برای خصوصی بلکه برای خودمانی سازی بیت المال وبسیاری دیگر .

  • غیر قابل نشر
    0

    البته روحانی دست شماها را هم بگیرد با هم استغفار کنید برا سنگهایی که جلو راهش انداختید .

  • سید
    0

    فقط باید واگذار کرد دیگه به خود خدا هیچ کس دیگه نمیتونه از مظلوم دفاع کنه

  • حاج عباس
    0

    بتظرم منطق بحث و برنامه اش درست تر از بقیه بود امیدوارم در اینده از ایشان بیشتر استفاده شود من به ایشون با افتخار رای دادم

  • مهران
    0

    گوش میکردی انسراف میدادی سنگینتربودی

  • Mm
    0

    به نظرم ایشان از انتخابات کنار نرفت چون می ترسیدند با کنار رفتن بقیه فقط آقای رئیسی بماند و آنوقت انتخابات بی معنی می شد. ایشان هم مثل بقیه فیلر بودند.

  • shghv
    0

    سلام بر نماینده محترم و کاندیدای ریاست جمهوری انقلابی //یک سوال داشتم برای انتخابات وانتخاب شدن برای نمایندگی یا ریاست جمهوری چقدر باید هزینه کرد تا بتوانی به پاستور ویا بهارستان راه پیدا کنی ؟ ویا چند نفر پولدار داشته باشی تا به آنها سود ویا خدای نکرده رانت بدهی ؟اگر جوابت این است که ازپول شخصی بود ه و با10میلیون حقوق مجلس می باشد؟پس با آن همه پولی که برای انتخابات ریاست جمهوری هزینه شد چطور توانستی باهزینه شخصی برای سفر کربلا هواپیمای اختصاصی اجاره کنید؟ چه دعایی ویا سری در عبادت های شما وجود دارد که مردم ندارند؟ چرا گوشه ای ازاین اخلاص عملتان را برای مردم بازگو نمی کنیدتا ازفقر گرانی فلاکت نجات پیدا کنند.....

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها