هفتمین کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری نیکاراگوئه بازداشت شد

پلیس نیکاراگوئه هفتمین کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری هفتم نوامبر این کشور را تحت حصر خانگی قرار داده است.

هفتمین کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری نیکاراگوئه بازداشت شد

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، این اقدام از سوی پلیس نیکاراگوئه به معنای این است که تمامی رقبای انتخابات ریاست جمهوری این کشور که در مقابل دانیل اورتگا، رئیس جمهوری نیکاراگوئه رقابت می کنند، اکنون بازداشت شده‌اند.
"نوئل ویدائوره"، رهبر اپوزیسیون و همچنین "خیمی آریاندو"، مفسر سیاسی روز شنبه توسط پلیس در حصر خانگی قرار گرفتند. آریاندو بابت مطلبی که در آن به انتقاد از سخنرانی اورتگا پرداخته بود، احضار شد و مورد بازجویی قرار گرفت.
ویدائوره یکی از کاندیداهای احتمالی ریاست جمهوری نیکاراگوئه از ائتلاف شهروندان برای آزادی است. این ائتلاف محافظه کار اعلام کرده بود که "اسکار سوالبارو"، رهبر شبه نظامیان کونترا مورد حمایت آمریکا را که در دهه ۱۹۸۰ علیه ساندینیستاس مبارزه کرد، به عنوان کاندیدای خود برگزیده است. هنوز مشخص نیست که آیا این فرد کاندیداتوری را می‌پذیرد یا خیر.
نیمی از کاندیداهای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری نیکاراگوئه در جریان سرکوبی که از دو ماه قبل در این کشور آغاز شده، دستگیر شده‌اند. ده‌ها خبرنگار و فعال اپوزیسیون نیز بازداشت شده اند.
تقریبا تمامی آنهایی که دستگیر شده‌اند بر اساس قوانین خیانتی این اتفاق برایشان افتاده که اورتگا از آن علیه رقبای سیاسی خود استفاده کرده است. بسیاری از آنها با اتهامات بی پایه و اساس جرایم علیه دولت روبرو هستند. اورتگا می‌گوید، اعتراضات خیابانی آوریل ۲۰۱۸ بخشی از کودتا با حمایت خارجی بوده است.
کاندیدای دیگری که دستگیر شده و تحت بازداشت خانگی است "کریستیانا چاموور" است.
اکثریت دستگیر شدگان که در سرکوب گسترده علیه اپوزیسیون که اواخر مه سال جاری میلادی رخ داده با خارج از محل بازداشتشان ارتباطی ندارند و در محل هایی نامشخص بازداشت هستند و نمی‌توانند با خانواده یا وکلایشان دیدار کنند.
دیگر افراد دستگیر شده شامل "مداردو مایرنا"، "فلیکس مارادیاگا" و "میگوئل مورا" هستند.
کاندیداهای دیگر "خوآن سباستیان" و "آرتورو کروز" هستند. کاندیداها باید تا دوم اوت نام خود را ثبت کنند.
"لستر آلمان"، رهبر سابق دانشجویی که پس از تبعید به نیکاراگوئه بازگشت اما در خانه‌های امن بود، نیز بازداشت شده است.
همچنین تعدادی دیگری از انقلابی‌های ساندینیستا که در کنار اورتگا و در ۱۹۷۹ مبارزه کرده بودند، توسط وی در حبس هستند.
از میان افرادی که اکنون در بازداشت است می‌توان به "دورا ماریا تلز" ۶۵ساله فرمانده سابق چریک‌های ساندینیستا اشاره کرد که بعدا از اورتگا جدا شد و به رهبر جنبش احیای ساندینیستا تبدیل شد. دیگر فرد بازداشتی "هوگو تورس" ۷۳ ساله چریک سابق ساندینیستا و رهبر جنبش احیای ساندینیستا است.
"ویکتور هوگو تینوکو" رهبر جنبش سیاسی "اوناموس" و دستیار سابق وزیر خارجه و سفیر سابق نیکاراگوئه در سازمان ملل نیز بازداشت است.
اورتگای ۷۵ ساله به دنبال یک دوره چهارم ریاست جمهوری در انتخابات هفتم نوامبر است.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها