ترامپ نامزد دریافت جایزه صلح نوبل شد!

در اقدامی عجیب، رئیس جمهور آمریکا پس از صلح امارات و رژیم صهیونیستی، نامزد دریافت جایزه صلح نوبل شد.

ترامپ نامزد دریافت جایزه صلح نوبل شد!

دونالد ترامپ تنها چند هفته پس از آنچه تلاش‌های وی برای میانجی گری میان اسرائیل و امارات متحده عربی خوانده شده، نامزد دریافت جایزه صلح نوبل ۲۰۲۱ شد.

بر این اساس، ترامپ از سوی «کریستین تیبرینگ-جد» (Christian Tybring-Gjedde) یکی از اعضای پارلمان نروژ که از ترامپ برای آنچه تلاشهایش در جهت حل درگیری‌های جهانی خوانده شده، نامزد دریافت جایزه صلح نوبل شد.

این عضو پارلمان نروژ در گفتگو با شبکه فاکس نیوز مدعی شد: به خاطر شایستگی اش، من فکر می‌کنم او تلاش‌های بسیاری را برای ایجاد صلح میان ملت‌ها بیش از هر نامزد دیگر صلح به انجام رسانده است.

این نماینده که برای چهار دوره عضو پارلمان نروژ بوده و همچنین ریاست هیئت نروژی در جمعیت پارلمانی ناتو را نیز عده دار است، مدعی شد: دولت ترامپ نقشی کلیدی در استقرار روابط میان امارات و اسرائیل ایفا کرده است.

او در نامه نامزدی ترامپ برای صلح نوبل نوشت: همچنان که انتظار می‌رود دیگر کشور‌های خاورمیانه نیز جا پای امارات بگذارند، این توافق می‌تواند به منزله یک تغییر دهنده معادلات شود و خاورمیانه را به منطقه همکاری و شکوفایی مبدل کند.

این نماینده همچنین به آنچه «نقش کلیدی» ترامپ در تسهیل تماس میان طرف‌های درگیر خوانده شده، اشاره کرد و مدعی شد: این مسأله سبب ایجاد پویایی جدیدی در دیگر درگیری‌های دنباله دار به مانند اختلافات مرزی کشمیر میان هند و پاکستان و نیز درگیری میان کره شمالی و کره جنوبی در کنار تعامل‌ها در مسأله توانایی هسته‌ای کره شمالی به وجود می‌اورد.

این عضو پارلمان نروژ همچنین از ترامپ به خاطر خارج کردن شمار زیادی از سربازان آمریکایی از خاورمیانه قدردانی کرد.

«کریستین تیبرینگ-جد» همچنین مدعی شد: در واقع، ترامپ زنجیره ۳۹ ساله رؤسای جمهور آمریکا که یا جنگی را شروع کرده یا ایالات متحده را وارد درگیری مسلحانه کرده بودند، شکست. آخرین رئیس‌جمهور که این کار را کرده بود، جیمی کارتر برنده جایزه صلح نوبل بود.»

گفتنی است ماه گذشته دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا از توافق به اصطلاح تاریخی میان رژیم صهیونیستی و امارات متحده عربی برای عادی سازی روابط خبر داده بود. رئیس جمهور آمریکا در پیامی توئیتری خود، این سازش را یک نوع «توافق تاریخی» قلمداد کرده بود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 11
  • پرشین
    0

    باسلام ۱ چرا در اقدامی عجیب ۲ چرا علامت تعجب طرف کاری کرده کارستان دنیای عرب رو با یهودیت واسرایل آشتی داده همان معا مله قرن به نظر من که لیاقتش وداره نه تورو خدا جایزه صلح نوبل و بدن به مسولین ما دنیا وکره زمین هرز گاهی به انسانهایی مانند ترامپ وریگان احتیاج دارد شما چی توچنته دارید از بین این همه مسول بی لیاقت کسی عرضی این جایز رو داره به نظرتون

    نظرات شما -
    • ahmad
      0

      باید جایزه رو به حسن کلید بدهند که با کلیدش همچه دهن مردم رو سرویس کرد که مشابه آن در تارخ وجود ندارد حتی مغول هم این گونه ویرانی به بار نیاورد که این دوزاری ها سر ملت آوردند

    • کاربر ناشناس
      0

      باورزدی

  • مهری
    0

    این یکی ازعلائم اخروزمان!! من که میرم خودمو بکشم!!!!

  • رضا.
    0

    به طور کلی چنین جوایز و افتخاراتی مثل نوبل یا اسکار زیاد به مذاق مسئولین ارشد کشور خوش نمی آید حتی اگر یک هموطن آن را کسب کند می‌خواهد شیرین عبادی باشد یا اصغر فرهادی. واقعا عجیبه

  • امیر از گودسیددرویش شوش
    0

    حتمأ بعد از گرفتن جایزه ، میگه جایزه ام تقدیم به روح مرحوم جورج فلوید!

  • یه ایرانی
    0

    تاکور شود هرآنکه نتواند دید!... وقتی چپ و راست به جنگجو بودنتون افتخار میکنید معلومه از صلح وحشت دارید!!!!

  • عمو
    0

    مردک روچه حسابی

  • ایران
    0

    وعده های ترامپ در انتخابات قبلی ۱. کاهش نرخ بیکاری در امریکا: قبل کرونا به پایین ترین نرخ در تاریخ امریکا رسید ۲. کمک به صلح جهانی: اشتی دادن یهودیت و اسلام ۳، کاهش نیروهای امریکایی خارج از کشور: همین الانم نیروهار در افغانستان و عراق به نصف رسونده وعده های روحانی در انتخابات قبلی ۱. آنچنان رونق اقتصادی ایجاد کنم که مردم اصلا به این ۴۵ تومن احتیاج نداشته باشند کاری کرد که انقداین مبلغ بی ارزش شد که مردم واقعا بهش احتیاح نداشته باشند به ترامپ ندند به کی بدند

    نظرات شما -
    • رضا.
      0

      جناب ایران متنی که نوشتید طنز بسیار بسیار تلخ و ناگوار است کهمدام بر سر این ملت تکرار میشه

  • محمدی
    0

    چطوربزودی اقدام وقیحانه این تروریست ظالم پست فطرت را در به شهادت رساندن شهید سلیمانی ویارانش از یاد برده ایدو یا کشتار مردم مظلوم وبی کس یمن وروهینگیا را؟تا یک ایرانی از جنایتکاری این چنینی طرفداری کند امیدی به صلح و زندگی عزتمندانه نیست.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها