رئیس کمیته ملی جمهوریخواهان: ترامپ هنوز رهبر این حزب است

رئیس کمیته ملی جمهوریخواهان (آر.ان.سی) در مصاحبه جدیدی گفت که دونالد ترامپ همچنان رهبری این حزب را بر عهده دارد. این در حالیست که کمیته مذکور متعهد است در صورت حضور دوباره ترامپ در انتخابات ۲۰۲۴ بی‌طرف بماند.

رئیس کمیته ملی جمهوریخواهان: ترامپ هنوز رهبر این حزب است

رونا مک‌دنیل در مصاحبه با رادیو " WABC" در نیویورک به قابلیت‌های دونالد ترامپ، رئیس جمهوری پیشین آمریکا در جمع‌آوری کمک‌های مالی اشاره کرد. ترامپ به تازگی گفته است که بیش از ۱۰۰ میلیون دلار برای ورود به نیمه دوم سال ۲۰۲۱ در اختیار دارد.

مک‌دنیل تاکید کرد: همانطور که می‌دانید من همواره گفته‌ام به رای‌دهندگان توجه کنید و فکر میکنم شما این حجم از حضور مردمی در تجمعات رئیس جمهور ترامپ و جمع‌آوری ۱۰۲ میلیون دلار را دیده‌اید و من فکر می‌کنم که رای‌دهندگان در آمریکا -جمهووری‌خواهان در آمریکا- قاطعانه می‌گویند این رئیس جمهور محبوب‌ترین جمهوریخواه است و هنوز رهبری این حزب را در دست دارد.

ترامپ رسما اعلام نکرده است برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ دوباره نامزد می‌شود یا خیر اما در شرایطی که جمهوریخواهان توجه خودشان را به انتخابات میان دوره سال آتی معطوف کرده‌اند، او ده‌ها میلیون دلار کمک مردمی جمع کرده است. رهبران جمهوریخواه تمایل خودشان را نشان داده‌اند که این رئیس جمهوری سابق، به جلب حمایت برای نامزدهای آنها برای مجلس نمایندگان و سنای آمریکا کمک کند.

این در حالیست که رئیس کمیته ملی جمهوریخواهان اوایل امسال گفته بود که اگر ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری بعدی شرکت کند، این کمیته "بی‌طرف" خواهد ماند اما ابراز تمایل کرده بود که او به کمپین جمهوریخواهان برای کنگره کمک کند.

مک‌دنیل در مصاحبه ژانویه با آسوشیتدپرس گفت: من به کسی نمی‌گویم در انتخابات ۲۰۲۴ شرکت کند یا نکند. این به نامزدهایی بستگی دارد که میخواهند جلو بیایند. آنچه واقعا مایل هستم تا از طرف ترامپ شاهد باشم، این است که او به بازگرداندن اکثریت ما در کنگره ۲۰۲۲ کمک می‌کند.

این جمهوریخواه آمریکایی در مصاحبه یکشنبه خود با اشاره به سیاست‌های مهاجرتی ساده‌تر، افزایش تورم و افزایش بهای سوخت گفت که از زمان روی کار آمدن بایدن "تقریبا همه چیز زشت شده است."

او همچنین از تلاش دموکرات‌های ترقی‌خواه برای رها شدن از شر اطاله بررسی سنا و تغییر شکل قوه قضاییه شامل پیشنهادهایی برای افزایش کرسی‌ها در دیوان عالی انتقاد کرد.

مک‌دنیل گفت: کشورمان در معرض خطر است. فقط بحث دموکرات‌ها مقابل جمهوریخواهان نیست. بحث جمهوریخواهان مقابل کمونیسم است. آنها میخواهند آزادی بیان و آزادی مذهب شما را بگیرند. اگر ما در انتخابات بعدی به پیروزی نرسیم، آمریکا را به رسمیت نخواهیم شناخت.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها