ترامپ: آمریکا به خاطر افغانستان با تحقیر بزرگی مواجه است

رئیس جمهوری پیشین آمریکا در جمع حامیانش در آلاباما گفت که تحولات اخیر در افغانستان یک ناکامی مهم برای سیاست خارجی دولت کنونی آمریکا و یک شکست نظامی بزرگ است که بی‌کفایتی واشنگتن را نشان می‌دهد.

ترامپ: آمریکا به خاطر افغانستان با تحقیر بزرگی مواجه است

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، دونالد ترامپ شنبه در تجمع "آمریکا را نجات دهید" گفت که جهان اکنون در حال تماشای آمریکاست و با خود فکر میکند "چه اتفاقی با این سرعت برای ایالات متحده آمریکا رخ داده است؟"

این رئیس جمهوری پیشین گفت، از اوضاع افغانستان در تاریخ آمریکا به عنوان "یکی از بزرگترین شرمساری‌ها و بزرگترین تحقیر سیاست خارجی" یاد خواهد شد. ترامپ با متهم کردن جو بایدن به واگذاری پایگاه‌های نظامی آمریکا در افغانستان، تاکید کرد که نظامیان آمریکایی ۸۳ میلیارد دلار تجهیزات نظامی آنجا باقی گذاشتند.

ترامپ با بیان اینکه خروج نظامیان "تسلیم کامل" بود و نشان‌دهنده "بی کفایتی محض رهبر یک کشور" است، گفت: "از این به عنوان یکی از بزرگترین شکست‌های نظامی همه دوران‌ها یاد میشود." ترامپ تاکید کرد که با ریاست جمهوری او هرگز چنین اتفاقی رخ نمی‌داد.

به گفته دونالد ترامپ، واشنگتن باید پیش از هرگونه اقدام ناگهانی به تجزیه و تحلیل تجربه نیروهای روسی در افغانستان می‌پرداخت. او برنامه بایدن برای خارج ساختن نظامیان از افغانستان را یک "تصمیم وحشتناک" توصیف کرد.

این رهبر جمهوریخواه سابق کاخ سفید گفت: پرچم طالبان در آستانه بیستمین سالروز حملات یازده سپتامبر بر فراز سفارت آمریکا در افغانستان به اهتزاز درآمد.

خشونت در افغانستان در بحبوحه خروج نظامیان خارجی از این کشور به اوج خود رسیده بود. ایالات متحده در ماه مه خروج نیروهایش را به مرحله اجرا گذاشت و مهلت تکمیل آن تا یازده سپتامبر است. سهیل شاهین، سخنگوی طالبان هم پیشتر گفته بود که ایالات متحده باید تمام نیروهایش را تا یازده سپتامبر از افغانستان خارج کند.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها