آمریکایی‌ها برای ۲۰۲۴ نه ترامپ را می‌خواهند و نه بایدن را

بر اساس یک نظرسنجی جدید اکثریت افرادی که به عنوان رای دهنده ثبت شده‌اند نمی ‌خواهند که انتخابات ریاست جمهوری بعدی آمریکا بازتکرار رقابت سال ۲۰۲۰ باشد.

آمریکایی‌ها برای ۲۰۲۴ نه ترامپ را می‌خواهند و نه بایدن را

به گزارش واشنگتن اگزماینر، بر اساس این نظرسنجی جدید انجام شده از سوی Echelon Insights/Washington Examiner که از ۱۰۱۶ رای دهنده ثبت شده صورت گرفت، تنها حدود یک سوم از این رای دهندگان خواستار آن هستند که یا جو بایدن رئیس جمهور فعلی آمریکا و یا دونالد ترامپ رئیس جمهور قبلی مجددا در انتخابات ۲۰۲۴ نامزد شوند. در خصوص ترامپ ۵۹ درصد با کمپین سوم او مخالفت کردند در حالی که ۳۳ درصد به آن پاسخ آری دادند و هشت درصد نیز گزینه مطمئن نیستم را انتخاب کردند. در قبال بایدن نیز ۵۱ درصد با کمپین او برای انتخاب شدن مجدد به ریاست جمهوری مخالفت کرده در حالی که ۳۴ درصد به آن پاسخ آری دادند و ۱۵ درصد نیز گزینه مطمئن نیستم را انتخاب کردند.

بایدن در روزهای اخیر از بابت خروج پرآشوب از افغانستان مورد انتقاد قرار گرفته و در حالی که هم اکنون پیرترین رئیس جمهور آمریکا به حساب می آید کمی بعد از روز انتخابات بعدی ۸۲ ساله خواهد شد. در نظرسنجی مذکور ۵۲ درصد پاسخگویان عملکرد او به عنوان رئیس جمهور را قویا یا تا حدی تایید کردند در حالی که ۴۶ درصد با آن قویا یا تا حدی مخالفت کردند. همچنین درصد مخالفت ها با او در حوزه های مهاجرت و سیاست خارجی بیشتر از درصد تایید او بود و در زمینه اقتصاد نیز میزان تایید ۵۰ درصدی دریافت کرد.

این نظرسنجی همچنین دریافت که ۵۴ درصد معتقدند که آمریکا در مسیری اشتباه حرکت می کند و در مقام مقایسه ۳۹ درصد گفتند که از نظرآنها این کشور در مسیری درست حرکت می کند. این معمولا یک شاخص آزاردهنده برای یک رئیس جمهور روی کار محسوب می شود.

اگر نه بایدن و نه ترامپ برای ریاست جمهوری مجددا نامزد شوند، نامزدهای دیگری نیز نزد هر دو حزب با درصدهای مختلف ارجحیت پیدا می‌کنند. دموکراتها ابتدا با میزان ۳۳ درصد کامالا هریس معاون فعلی بایدن را انتخاب می کنند که بالاتر از گزینه بعدی یعنی پیت بوتجج، وزیر حمل و نقل است. هیچ نامزد دموکرات دیگری درصد دورقمی کسب نکرده است.

در میان جمهوریخواهان نیز رون دسانتیس، فرماندار فلوریدا با ۲۵ درصد بر مایک پنس، معاون رئیس جمهور سابق که ۲۳ درصد رای داشت، برتری داشته است.غیر از آنها هیچ گزینه دیگری درصد دو رقمی کسب نکرد و در این میان سناتور تد کروز از تگزاس ۹ درصد رای کسب کرد. کروز در سال ۲۰۱۶ با ترامپ رقابت داشت.

نیمی از رای دهنده های جمهوریخواه و متمایل به این حزب گفتند، حامی ترامپ هستند و ۴۳ درصد گفتند در درجه اول از کلیت حزب حمایت می کنند اما ۴۰ درصد گفتند جمهوریخواه محافظه کار هستند، ۲۹ درصد "جمهوریخواه ترامپی" را انتخاب کردند و ۲۷ درصد "جمهوریخواه میانه رو" را انتخاب کردند.

در میان رای دهندگان متمایل به دموکراتها نیز میزان ۴۲ درصد گزینه "دموکرات میانه رو" را به عنوان برچسب خود انتخاب کرده و ۲۶ درصد خود را "دموکرات به سبک برنی سندرز" خواندند و ۲۵ درصد نیز گزینه "دموکرات لیبرال جریان اصلی" را انتخاب کردند.

نظرسنجی مذکور با پرسش از ۱۰۱۶ فرد ثبت شده به عنوان رای دهنده در بازه ۱۳-۱۸ اوت برگزار شده است.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها