دستور ترامپ به شرکت چینی مالک "تیک تاک" برای فروش دارایی‌اش در آمریکا

رئیس جمهور آمریکا با صدور فرمانی از شرکت چینی

دستور ترامپ به شرکت چینی مالک "تیک تاک" برای فروش دارایی‌اش در آمریکا

دونالد ترامپ در این فرمان خود که جمعه شب منتشر ساخت، نوشت: اسناد و مدارکی معتبر، من را به این نتیجه رسانده‌اند که شرکت بایت دنس ممکن است دست به اقداماتی بزند که منجر به تضعیف و ایجاد تهدید برای امنیت ملی آمریکا شود.

در این فرمان با استناد به یک اقدام سال ۲۰۱۷ شرکت بایت دنس در تملک اپلیکیشن Musical.ly و ادغام آن با تیک تاک عنوان شد که این شرکت چینی ریسک امنیت ملی برای آمریکا ایجاد می‌کند.

این فرمان که بر مبنای قانون تولید دفاعی آمریکا صادر شده، از شرکت بایت دنس خواسته در عرض ۹۰ روز سرمایه‌اش در بخش فعالیت اپلیکیشن تیک تاک در آمریکا را خارج کند.

این جدیدترین اقدام دولت آمریکا علیه این اپلیکیشن پرمناقشه است.

در ادامه متن این فرمان آمده است: شرکت بایت دنس به مجرد خارج کردن سرمایه‌اش باید به طور کتبی به کمیته سرمایه گذاری خارجی وزارت خزانه داری آمریکا گزارش دهد تمامی گامهای لازم را برای اجرای کامل و دائمی اقدامات الزامی اتخاذ کرده است.

ترامپ چند روز پیش هم در یک فرمان مجزا هرگونه معامله شرکتهای آمریکایی و شرکت بایت دنس را در مهلت ۴۵ روز بعد از صدور فرمان ممنوع ساخته بود. این بخشی از تلاش برای مجبور کردن این شرکت به فروش تیک تاک و یا مواجهه با ممنوع شدن فعالیتش در آمریکا است. رئیس جمهور آمریکا به صورت جداگانه گفته از مذاکرات مایکروسافت برای خرید اپلیکیشن تیک تاک حمایت می‌کند.

یک سخنگوی تیک تاک به پایگاه هیل در واکنش به فرمان جدید ترامپ گفت: این اپلیکیشن خانه‌ای برای سرگرمی، ابراز نظرات و ارتباط است. ما متعهد هستیم که به کارمان در راستای شادی بخشیدن به خانواده‌ها و ایجاد فرصت حرفه‌های معنادار برای کسانی که سالهای سال در اپلیکیشن ما خلاقیت داشته باشند، ادامه دهیم.

تیک تاک اتهام مقام‌های آمریکایی علیه خود مبنی بر اینکه اطلاعات کاربران را با دولت پکن در میان می‌گذارد رد کرده و تاکید کرد اقداماتی را برای جلب نظر مقامهای آمریکایی شامل به کارگیری کوین مایر، مدیر اجرایی سابق دیزنی به عنوان مدیر اجرایی خود و منتقل ساختن سرور ذخیره داده کاربران آمریکایی به آمریکا و اعلام برنامه استخدام ۱۰ هزار کارمند آمریکایی انجام داده است.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها