حکم جلب مدنی ۵۲ قانونگذار دموکرات مجلس ایالتی تگزاس تایید شد

رئیس مجلس ایالتی تگزاس، حکم جلب مدنی ۵۲ قانونگذار دموکراتی که ماه گذشته راهی واشنگتن دی.سی شدند تا در روند رای‌گیری برای یک لایحه انتخاباتی جدید مانع‌تراشی کنند، صادر کرد.

حکم جلب مدنی ۵۲ قانونگذار دموکرات مجلس ایالتی تگزاس تایید شد

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، روز سه شنبه این مجلس نمایندگان با ۸۰ رای موافق و ۱۲ رای مخالف به مجبور کردن این دموکراتها به بازگشت رای مثبت داد. اندکی پیش از آن، دیوان عالی ایالت تگزاس موقتا جلوی حکم منع تعقیب را گرفت که بر اساس آن گرگ ابوت، فرماندار تگزاس و دید فیلن، رئیس مجلس ایالتی اجازه نداشتند این قانونگذاران را بازداشت کنند.

البته بازداشت این افراد برای بردن آنها به زندان نیست بلکه آنها را به زور به مجلس ایالتی می‌آورند تا حد نصاب لازم دو سوم را تأمین کنند.

سخنگوی فرماندار تگزاس گفت: دیوان عالی فورا این تلاش خطرناک دموکرات‌های تگزاس برای تضعیف قانون اساسی ما و خودداری از انجام کاری که آنها برایش انتخاب شده‌اند، رد کرد.

دموکرات‌ها این اقدام گرگ ابوت و دید فیلن برای بازگرداندن اجباری این قانونگذاران به کنگره ایالاتی و شرکت در رای‌گیری را محکوم کرده‌اند. جمعی از نمایندگان تگزاس در بیانیه مشترکی گفتند: تعجبی ندارد که فرماندار و رئیس مجلس برای بازداشت این سیاستمداران مخالف اقدام کرده اند. ما از آزادی رای دفاع میکنیم و مشتاقانه منتظر جلسه موقت خودمان در بیست اوت هستیم.

ماه گذشته ۵۲ قانونگذار دموکرات از تگزاس خارج شدند تا به همتایان جمهوریخواه خودشان اجازه ندهند یک لایحه انتخاباتی را که از دید آنها ضرری برای حق رای و دیگر آزادی‌های انتخاباتی است، به رای بگذارند. جمهوریخواهان تاکید دارند که این لایحه از انسجام انتخاباتی از طریق اعمال مقررات رای بیشتر و محدودیت رای پستی و رای‌دهی با خودرو حفاظت میکند.

پیشتر چنین محدودیت‌هایی در ایالت‌هایی از جمله جورجیا به تصویب رسیده است. جو بایدن، رییس جمهوری آمریکا قانون تازه انتخاباتی در ایالت جورجیا را به سیاست‌های نژادپرستانه قرن بیستم جنوب آمریکا تشبیه کرد. بایدن در واکنشی تند، این قانون را منسوب به "جیم کروی قرن بیست و یکم" و "حمله‌ای گستاخانه به قانون اساسی آمریکا" خواند.

نام جیم کرو به قوانینی ارجاع دارد که جدایی نژادی را در قرن نوزده و بیستم در جنوب آمریکا اعمال می‌کرد. قانون تازه شرایط تازه‌ای را برای رای‌دهی غیابی تعیین کرده و استفاده از صندوق‌های رای سیار را محدود می‌کند. این محدودیت‌ها از آنجا نشات گرفت که دونالد ترامپ، رییس جمهوری سابق آمریکا بارها مقام‌های ایالت جورجیا را تحت فشار گذاشت تا درباره ادعاهای تقلب انتخاباتی در این ایالت تحقیق کنند.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها