وزارت خارجه مکزیک:

مکزیک و آمریکا مساله مهاجران و توسعه همکاری را بررسی کردند

وزارت خارجه مکزیک در بیانیه‌ای اعلام کرد، مقامهای ارشد مکزیکوسیتی و واشنگتن درباره افزایش همکاری دوجانبه برای رسیدگی به مساله مهاجرت به بحث و تبادل نظر پرداختند.

مکزیک و آمریکا مساله مهاجران و توسعه همکاری را بررسی کردند

به گزارش خبرگزاری رویترز، مارسلو ابرارد، وزیر خارجه مکزیک عصر سه شنبه با آلخاندرو مایورکاس، وزیر امنیت داخلی آمریکا، جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی و خوآن گونزالس، مدیر ارشد شورای امنیت ملی در امور نیمکره غربی در مکزیکو سیتی دیدار و گفتگو کرد.

به دنبال این نشست وزارت خارجه مکزیک در بیانیه‌ای گفت: این هیات‌ها برای توسعه همکاری به منظور مدیریت منظم، امن و متداول جریان مهاجرت با احترام به حقو بشر مهاجران و پناهجویان توافق کردند.

وزیر خارجه مکزیک بعد از این جلسه در پیامی توییتری نوشت که روابط کشورش با آمریکا "بسیار خوب" پیش میرود و این نشست را "سازنده" توصیف کرد.

او همچنین پیش از آن در کنفرانس مطبوعاتی گفت، مذاکرات شامل تلاش برای بازگشایی مرز آمریکا - مکزیک و همچنین برنامه‌های آمریکا با هدف محدود کردن موج مهاجران از آمریکای مرکزی بود.

این مذاکرات به دنبال رایزنی روز دوشنبه آندرس مانوئل لوپز اوبرادور، رئیس جمهوری مکزیک با کامالا هریس، معاون رئیس جمهوری آمریکا در زمینه مهاجرت، مقابله با کرونا و نیاز تقویت اقتصادهای آمریکای مرکزی انجام شد.

در جریان این تماس تلفنی، آمریکا با ارسال ۳.۵ میلیون دوز واکسن مدرنا و تا ۵ میلیون دوز واکسن آسترازنکا موافقت کرد و احتمالا این واکسن‌ها در ماه اوت تحویل میشوند. همچنین وزیر خارجه مکزیک گفت انتظار ندارد که مرز دو کشور تا ۲۱ اوت بازگشایی شود و اینکه زمان بیشتری برای از سرگیری ترانزیت و سفرهای غیرضروری نیاز است.

لوپز اوبرادور در کنفرانس خبری خود گفت که معاون بایدن با او درباره لزوم بازگشایی مرز زمینی مشترک هم عقیده است اما او جدول زمانی مشخصی ارائه نکرد. وزیر خارجه مکزیک هم گفت که تماس این دو مقام همچنین شامل بررسی برنامه‌هایی برای احیای مذاکرات دوجانبه اقتصادی در سطح ارشد بود که هدفش ارتقای انسجام اقتصادی و تقویت رشد است.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها