طرز تهیه کیک مگنوم شکلاتی با فیلینگ

کیک مگنوم یکی از کیک های بسیار خوشمزه و شکلاتی می باشد که شما می توانید این کیک خوشمزه را برای مهمانی و مراسمات مختلف تهیه کنید. همه مواد به پیمانه گفته شده است و داخل یک قالب گرد می توانید این کیک را تهیه کنید و اگر قالب گرد ندارید می توانید از یک قابلمه با سایز ۲۰ استفاده کنید و این کیک خوشمزه را بپزید.

طرز تهیه کیک مگنوم شکلاتی با فیلینگ

 این کیک با فیلینگ خامه ای تهیه می شود و اگر دوست ندارید می توانید خامه را حذف کنید و به صورت ساده با روکش شکلاتی تهیه کنید. این کیک چون ظاهری شبیه به بستنی مگنوم دارد به این اسم مشهور شده است.

مواد لازم برای تهیه کیک مگنوم

تخم مرغ ۳ عدد
شکر ۱ پیمانه
شیر ۱/۳ پیمانه
آرد ۱.۵ پیمانه
بیکینگ پودر ۱ ق چای خوری
نمک ۱ پنس
وانیل ۱/۴ ق چای خوری
رنده پوست پرتفال ۱/۲ق  چای خوری
خامه قنادی و سس کارامل برای فیلینگ

مواد لازم برای روکش شکلاتی

خامه صبحانه ۱۵۰ گرم
شکلات سکه ای ۷۰ گرم
گردو نگینی شده ۱/۳ پیمانه

طرز تهیه کیک مگنوم شکلاتی خوشمزه و ساده

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا زرده و سفیده تخم مرغ را جدا کنید را از هم جدا کنید. سفیده را به همراه نمک و شکر را با همزن برقی بزنید تا سفیده فرم بگیرد و کاملا فرم بگیرید به طوری که اگر ظرف را برعکس کنید از ظرف بیرون نریزید. زرده را به همراه وانیل و رنده پوست پرتقال هم بزنید تا کمی کرمی رنگ شود.

 

مرحله دوم: تهیه مایه کیک

آرد و بیکینگ پودر را باهم مخلوط کنید و سه بار الک کنید. حالا روغن و شیر را به زرده اضافه کنید و هم بزنید تا مواد مخلوط شود و بعد سفیده را اضافه کنید و با لیسک هم بزنید تا مواد مخلوط شود و در انتها مخلوط آرد را اضافه کنید و با لیسک هم بزنید تا مواد یکدست شود.

 

مرحله سوم: پخت کیک

برای پخت کیک باید داخل قالب را چرب کنید و مواد کیک را داخل قالب بریزید و در فر از قبل گرم شده به مدت ۳۵ الی ۴۰ دقیقه با دمای ۱۸۰ زمان دهید تا کیک پخته شود و بعد از پخت کیک صبر کنید تا خنک شود و بعد کیک را از وسط به دو نیم تقسیم کنید و روی توری قرار دهید تا خنک شود.

مرحله چهارم: پخت کیک مگنوم

خامه قنادی را فرم دهید و بین کیک قرار دهید و سس کاراملی را بریزید و کیک برش خورده دیگر را روی آن قرار دهید. برای روکش شکلاتی باید گردو ها را داخل سینی فر به مدت ۵ دقیقه با دمای ۱۵۰ درجه تست کنید و یا روی حرارت به مدت ۲ دقیقه تفت دهید تا بوی خامی گردو از بین برود. خامه را داخل قابلمه بریزید و زمانی که گرم شود شکلات را اضافه کنید و هم بزنید تا شکلات ذوب شود و گردو را اضافه کنید و هم بزنید و روی کیک بریزید و سرو کنید.

فوت و فن های دستور پخت کیک مگنوم خوشمزه و شکلاتی

  1. می توایند خامه را حذف کنید و به صورت ساده با روکش سرو کنید.
  2. می توانید از مقدار آرد کمی بردارید و پودر کاکائو اضافه کنید.
  3. می توانید بین لایه کیک موز یا گردو نیز استفاده کنید.
منبع: پارسی دی
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها