طرز تهیه کیک قلبی شکلاتی برای ولنتاین

کیک قلبی برای ولنتاین یکی از کیک های بسیار خوشمزه و شیک می باشد که برای ولنتاین یا تولد یکی از بهترین گزینه می باشد و دیگر نیازی به خامه قنادی و خامه کشی ندارید.

طرز تهیه کیک قلبی شکلاتی برای ولنتاین

در تهیه این کیک باید دو مرحله کیک تهیه کنید یک بار کیک قلبی قرمز را پخته و بعد کیک شکلاتی را آماده کنید و مواد را داخل قالب بریزید و کیک های قلبی را کاتر خورده را روی کیک قرار دهید و با گاناش شکلاتی تزیین کنید. دقت کنید موقع کاتر زدن قلب ها باید کیک خنک شده باشد وگرنه کیک خرد می شود. 

مواد لازم برای تهیه کیک قلبی برای ولنتاین (قسمت قلبی)

آرد ۱ پیمانه
بیکینگ پودر ۱ ق چای خوری
تخم مرغ ۳ عدد
شکر ۱/۲ پیمانه
روغن مایع ۱/۲ پیمانه
رنگ قرمز خوراکی به مقدار لازم
وانیل ۱/۴ ق چای خوری

مواد لازم برای تهیه کیک شکلاتی

آرد ۱ و ۳/۴ پیمانه
پودر کاکائو ۱/۴ پیمانه
بیکینگ پودر ۲ ق چای خوری
تخم مرغ ۳ عدد
وانیل ۱/۴ ق چای خوری
شکر ۳/۴ پیمانه
ماست ۳/۴ پیمانه
روغن مایع ۳/۴ پیمانه

مرحله اول: تهیه کیک قرمز

ابتدا باید کیک قرمز را تهیه کنید و کاتر قلبی بزنید. برای این کار آرد و بیکینگ پودر را مخلوط و سه بار الک کنید و کنار قرار دهید. تخم مرغ و شکر و وانیل را برای ۵ دقیقه بزنید تا کرمی رنگ و کشدار شود و بعد روغن مایع اضافه کنید و برای ۱ دقیقه دیگر هم بزنید تا یکدست شود و بعد رنگ ژله ای قرمز را اضافه کنید و هم بزنید تا رنگ قرمز باز شود و در انتها مخلوط آرد را بریزید و با لیسک هم بزنید تا یکدست شود و بعد داخل قالب لوف یا یک قالب  ۲۰*۳۰ بریزید و برای ۴۰ الی ۵۰ دقیقه با دمای ۱۸۰ بگذارید تا پخته شود و زمانی که کاملا خنک شود باید با کاتر قلبی شکل برش بزنید و روی قلب ها را با پلاستیک بپوشانید تا خشک نشود.

کیک قلبی برای ولنتاین کیک قلبی برای ولنتاین
 

مرحله دوم: تهیه کیک شکلاتی

در ادامه باید آرد و بیکینگ پودر و پودر کاکائو مخلوط و سه بار الک کنید تا سبک شود. تخم مرغ ها را به همراه وانیل و شکر ۶ دقیقه با دور تند هم بزنید تا کاملا سبک و حجیم شود و بعد ماست و روغن را به ترتیب اضافه کنید و در حد مخلوط شدن مواد را هم بزنید و در انتها مخلوط مواد خشک را اضافه کنید و با لیسک هم بزنید تا مواد یکدست شود.

کیک قلبی برای ولنتاین کیک قلبی برای ولنتاین
 

مرحله سوم: تهیه کیک قلبی برای ولنتاین

کف یک قالب ۱۷*۲۷ را باید کاغذ روغنی انداخته و مانند تصویر ۱/۳ مواد کیک شکلاتی را داخل قالب ریخته و قلب های کاتر زده را به صورت چندتایی طوری داخل مواد قرار دهید که قسمت نوک تیز قلب به سمت بالا باشد و بعد باقی مانده مواد به آرامی روی قلب ها بریزید و در فر از قبل گرم شده به مدت ۴۵ دقیقه با دمای ۱۸۰ بگذارید تا پخته شود و بعد با قلب های کاتر زده و سس شکلاتی تزیین کنید. 

منبع: پارسی دی
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها