طرز تهیه پاناکوتا وانیلی با سس انبه

پاناکوتا وانیلی با سس انبه یکی از روش های بسیار خوشمزه و ساده می باشد که شما می توانید به راحتی این دسر را داخل قالب های سیلیکونی یا پلاستیکی بریزید و یا می توانید به صورت تک نفره سرو کنید.

طرز تهیه پاناکوتا وانیلی با سس انبه

 دسر پاناکوتا یکی از دسر های ساده و هم پسند می باشد که طعم بی نظیری دارد و شما می توانید ابتدا پاناکوتا وانیلی را تهیه کنید و بعد قسمت انبه را تهیه کنید و روی هم قرار دهید و یا می توانید به صورت لایه ای روی هم ریخته تا یک دسر فوق العاده داشته باشید.

مواد لازم برای تهیه پاناکوتا وانیلی

شیر ۱ پیمانه
وانیل ۱/۴ ق چای خوری
خامه صبحانه ۸۰ گرم
پودر ژلاتین ۱ ق غذا خوری
شکر ۵۰ تا ۶۰ گرم

مواد لازم برای تهیه پاناکوتا وانیلی (قسمت انبه)

شیر ۲ پیمانه
انبه ۱ عدد
وانیل ۱/۴ ق چای خوری
خامه صبحانه ۱/۲ پاکت
پودر ژلاتین ۲ ق غذا خوری
شکر ۱/۳ پیمانه

طرز تهیه پاناکوتا وانیلی با سس انبه به صورت قالبی

مرحله اول: تهیه قسمت انبه

برای تهیه قسمت وانیلی باید ۲ لیوان شیر را داخل یک قابلمه بریزید و بعد وانیل و شکر و پودر ژلاتین را بریزید و هم بزنید و قابلمه را روی حرارت ملایم قرار دهید و مداوم هم بزنید تا مواد مخلوط شود اما نباید بجوشد، این مخلوط را کنار قرار دهید تا خنک شود.

 

مرحله دوم: افزودن انبه

در ادامه باید انبه را پوست بگیرید و از وسط به دو نیم کنید و هسته انبه را خارج کنید و بعد انبه را پوره کنید و به مواد اضافه کنید و اگر دوست دارید قسمت انبه کاملا یکدست باشد می توانید یک بار از صافی رد کنید تا دسر صافی داشته باشید، قالب مورد نظر یا لیوان ها را حاضر کنید و نیمی از مواد را داخل قالب یا لیوان بریزید و در یخچال قرار دهید تا نیم بند شود.

 

مرحله سوم: تهیه پاناکوتا وانیلی

برای تهیه پاناکوتا وانیلی باید شیر و شکر و خامه و وانیل و ژلاتین را داخل قابلمه بریزید و هم بزنید و روی حرارت ملایم قرار دهید و هم بزنید تا ژلاتین ذوب شود و بعد صبر کنید تا کمی خنک شود، قالب را از یخچال خارج کنید و پاناکوتا وانیلی را روی آن بریزید و قالب را برای چند ساعت در یخچال قرار دهید تا خودش را بگیرد و بعد دور تا دور قالب را با چاقو آزاد کنید و داخل یک دیس برگردانید و با برش های انبه تزیین کنید و یا اگر در لیوان این دسر را تهیه کردید می توانید با انبه خرد شده روی لیوان ها را تزیین کنید. 

فوت و فن های دستور تهیه پاناکوتا وانیلی با سس انبه شیک و ساده با خامه

  1. باید لایه قبلی نیم بند شده باشد و بعد لایه وانیلی را بریزید.
  2. این دسر را می توانید به صورت قالبی نیز تهیه کنید و چون خامه دارد نیازی به چرب کردن ندارد و خیلی راحت از قالب جدا می شود.
  3. مواد پاناکوتا نباید بجوشد و فقط گرم شود.
منبع: پارسی دی
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها