طرز تهیه تارت میوه ای تک نفره

تارت میوه ای تک نفره یکی از روش های بسیار خوشمزه و ساده برای تهیه تارت می باشد که شما می توانید با کرم مخصوص و میوه های فصل آن را تزیین کنید.

طرز تهیه تارت میوه ای تک نفره

کرم مخصوص این تارت طعم بی نظیری دارد و گزینه خوبی برای کافی شاپ ها و پذیرایی است و جون به صورت تک نفره این تارت تهیه می شود برای مهمانی بهترین گزینه است. تارت از خانواده پای و گلت ها می باشد که از یک خمیر ساده بر پایه کره تهیه می شود.

مواد لازم برای تهیه تارت میوه ای تک نفره (خمیر)

کره یا مارگارین ۱۵۰ گرم
تخم مرغ ۱ عدد
پودر قند ۱/۲ پیمانه
آرد ۳ الی ۳.۵ پیمانه
وانیل نوک ق چای خوری

مواد لازم برای تهیه کرم مخصوص تارت

شیر ۴ پیمانه
شکر ۱ پیمانه
زرده تخم مرغ ۱ عدد
آرد ۴ ق غذا خوری
نشاسته گندم یا ذرت ۴ ق غذا خوری
کرم شانتی  ۱ بسته
میوه به دلخواه برای تزیین
کره ۱ ق غذا خوری

مرحله اول: تهیه خمیر تارت

ابتدا باید خمیر تارت را تهیه کنید برای این کار داخل یک کاسه گود تخم مرغ و کره سرد یخچالی و وانیل و پودر قند را باهم مخلوط کنید و کم کم شروع به اضافه کردن آرد کنید تا جایی که خمیر نرم و لطیفی بدست بیاید، دقت کنید برای ورز دادن مواد نباید از کف دست استفاده کنید و دستکش انداخته و فقط با نوک دست خمیر را جمع کنید و داخل یک نایلون قرار دهید و برای نیم ساعت در یخچال قرار دهید تا استراحت کند، می توانید از غذاساز استفاده کنید تا خمیر نیازی به استراحت نداشته باشد.

 

مرحله دوم: باز کردن خمیر

در ادامه باید خمیر را به ۱۲ قسمت مساوی تقسیم کنید و داخل قالب های مخصوص تارت چرب شده قرار دهید و خوب صاف کنید و در انتها با چنگال روی خمیر ها را سوراخ کنید تا در هنگام پخت بالا نیاید و پف نکند، سپس داخل فری که از قبل گرم شده با دمای ۱۷۵ درجه با حرارت بالا و پایین و بدون فن زمان دهید تا تارت ها پخته و طلایی شود.

 

مرحله سوم: تهیه کرم مخصوص

تا زمانی که تارت ها در حال پخت هستند باید همه مواد گفته شده برای کرم را به جز کره و کرم شانتی داخل یک قابله بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید و مداوم هم بزنید تا بجوش بیاید و قوام پیدا کند و بعد از روی حرارت بردارشته و کره را اضافه کنید و خوب هم بزنید و روی کرمن را با پلاسیتک بپوشانید تا رویه نبندد و اجازه دهید در دمای محیط خنک شد. سپس پودر شانتی را اضافه کنید و با همزن بزتید تا مواد به خوبی فرم بگیرد.

مرحله سوم: تزیین تارت میوه ای تک نفره

مواد کرم را داخل یک قیف ریخته و روی تارت ها ماسوره بزنید و با میوه دلخواه تزیین کنید و می توانید به دلخواه روی تارت ها را با پود پسته تزیین کنید.

منبع: پارسی دی
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها