دستور تهیه دسر خوشمزه پاناکوتا برای عصرانه+ آموزش تصویری

پاناکوتا یک دسر ایتالیا و از خانواده پودینگ هاست در مطلب زیر روش تهیه این دسر با ماست یونانی را برای شما گردآوری کرده ایم.

دستور تهیه دسر خوشمزه پاناکوتا برای عصرانه+ آموزش تصویری

پاناکوتا دسر خوشمزه‌ای است که مطمئنا از آن لذت می‌برید. این دسر در اصل ایتالیایی است و به طور سنتی با ترکیب خامه و شیر تهیه می‌شود. اما این نسخه با ماست یونانی تهیه می‌شود.

مواد لازم: یک بسته پودر ژلاتین بدون طعم (۳۰ گرم) دو قاشق غذاخوری آب سرد یک و سه چهارم پیمانه ماست یونانی یک چهارم پیمانه خامه یک پیمانه شیر یک سوم پیمانه شکر یک و نیم قاشق چایخوری وانیل کمی نمک یک و نیم پیمانه میوه تازه به دلخواه

طرز تهیه:

۱. سه قاشق غذاخوری آب را داخل یک کاسه کوچک ریخته و یک بسته ژلاتین را کم کم روی آن بپاشید و سریع هم بزنید. سپس ۳ تا ۴ دقیقه کنار بگذارید.

دستور تهیه دسر خوشمزه پاناکوتا برای عصرانه+ آموزش تصویری

۲. ماست یونانی و خامه را در یک کاسه متوسط بریزید و با همزن بزنید تا یک دست شود.

۳. شکر و شیر را در یک ماهیتابه روی حرارت متوسط قرار دهید. اجازه دهید مخلوط شیر کمی جوش بیاید، سپس از روی حرارت بردارید. مخلوط ژلاتین را به ماهیتابه اضافه کنید و هم بزنید تا کاملا حل شده و یکدست شود. طرز تهیه پاناکوتای ماست یونانی ۴. به آرامی مخلوط شیر گرم را داخل ماست ریخته و هم بزنید، سپس وانیل و نمک را اضافه کرده و ترکیب کنید. مخلوط حاصل را با ملاقه در شش یا هفت قالبی که از قبل چرب کرده اید بریزید و روی آن‌ها را با پلاستیک پوشانده و به مدت ۴ ساعت تا یک شب در یخچال قرار دهید. دستور تهیه دسر خوشمزه پاناکوتا برای عصرانه+ آموزش تصویری

۵. پاناکوتا‌ها را با کمک چاقو از قالب درآورده و در بشقاب بگذارید. آن را با میوه تزئین کنید و لذت ببرید.

منبع: برترین ها

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها