طرز تهیه پاناکوتا سه رنگ؛ دسری خوشمزه و خاص

پاناکوتا سه رنگ یکی از انواع دسرهای خاص بین المللی است که با طعم‌های بسیار متنوعی درست می‌شود، برای آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه پاناکوتا سه رنگ با ما همراه باشید.

طرز تهیه پاناکوتا سه رنگ؛ دسری خوشمزه و خاص

واژه پاناکوتا به معنی خامه پخته شده است. شما می‌توانید این دسر را در لیوان‌های تک نفره سرو کنید و یا داخل قالب ریخته و به صورت قالبی تهیه کنید. پاناکوتا رقیب خوبی برای ژله است و حتی می‌توانید به صورت لایه‌هایی از ژله نیز در این ترکیب‌ها استفاده کنید.

مواد لازم پاناکوتا سه رنگ

شیر:  ۴ لیوان

شکر:  ۱۵ قاشق غذاخوری

پودر ژلاتین:  ۴ قاشق غذاخوری

آب سرد:  ½ لیوان

خامه صبحانه:  ۲۰۰گرم

وانیل: نوک قاشق مربا خوری

پودر کاکائو:  ۲ قاشق غذاخوری

پودر نسکافه:  ۲ قاشق غذاخوری

طرز تهیه پاناکوتا سه رنگ

مرحله اول

برای تهیه پاناکوتا سه رنگ خوشمزه ابتدا درون یک قابلمه مناسب شیر را به همراه شکر اضافه می‌کنیم، سپس قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می‌دهیم. در ادامه ترکیب شیر و شکر را هم می‌زنیم تا ذرات شکر حل شود.

مرحله دوم

حالا درون یک کاسه مناسب پودر ژلاتین را به همراه آب سرد اضافه می‌کنیم و اجازه می‌دهیم بافت ژلاتین اسفنجی شود، سپس روی بخار غیر مستقیم کتری قرار می‌دهیم و هم می‌زنیم تا ژلاتین حل شود.

مرحله سوم

در این مرحله درون یک قابلمه جداگانه خامه صبحانه را اضافه می‌کنیم، سپس روی حرارت ملایم قرار می‌دهیم تا خامه روان شود. دقت کنید خامه نباید جوش بزند. در ادامه خامه را به همراه ژلاتین به مخلوط شیر اضافه می‌کنیم.

مرحله چهارم

حالا مواد را ترکیب می‌کنیم، سپس از روی حرارت بر می‌داریم. در ادامه مایه پاناکوتا را به ۳ قسمت مساوی تقسیم می‌کنیم، سپس به یکی از قسمت‌های مایه وانیل را اضافه می‌کنیم، سپس مخلوط می‌کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله پودر کاکائو را به همراه مقداری آب جوش درون یک کاسه مناسب می‌ریزیم، سپس مخلوط می‌کنیم تا پودر کاکائو حل شود. حالا پودر کاکائو را به یکی از قسمت‌های مایه اضافه و مخلوط می‌کنیم.

مرحله ششم

حالا برای قسمت باقی مانده مایه درون یک کاسه مناسب پودر نسکافه را اضافه می‌کنیم، سپس مخلوط و به آن اضافه می‌کنیم. در ادامه اجازه می‌دهیم مواد دسر کاملا خنک شود، سپس یک قالب مناسب انتخاب می‌کنیم.

مرحله هفتم

در این مرحله ابتدا مایه شکلاتی را درون قالب می‌ریزیم، سپس قالب را درون یخچال قرار می‌دهیم تا ببند. در ادامه قالب را از یخچال خارج می‌کنیم، سپس مایه نسکافه ای را روی مایه شکلاتی می‌ریزیم.

مرحله هشتم

در نهایت مجددا قالب را درون یخچال قرار می‌دهیم تا ببند، سپس لایه آخر مایه وانیلی را اضافه می‌کنیم. در آخر دسر را به مدت ۶ تا ۷ ساعت درون یخچال قرار می دهیم تا کاملا خودش را بگیرد، سپس سرو می‌کنیم.

منبع: ایرنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها